Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, manžel koupil Škodu 100, která 7 let stála. Motor nechce nasát benzín. Přívodní potrubí od nádrže k čerpadlu je vyčištěné a průchodné, benzín z nádrže neteče ani po odstranění přívodního šroubu. Neví někdo, co může být v nádrži za problém a jak ho odstranit? Děkuji.
Když odklopíš zadní pravou sedačku,objeví se víčko.Pod ním je plovákový systém měření paliva.Po jeho vyjmutí lze do nádrže sáhnout.Někdy se dlouhodobé usazeniny v nádrži odloupnou a vytvoří přímo "gumovou"placku.Jinak nezbude,než nádrž vyjmout a vyčistit vyfoukáním tlakovým vzduchem.
JABRAKA
V kufru je víčko, po jehož odmontování se dostanete do nádrže.
Doporučuji nejdříve výpustným ventilem vespodu vypustit všechen benzín- o bezpečnostních opatřeních Vás snad nemusím poučovat
Poté se podívejte(poznáte to i ve vypuštěném benzínu), jestli tam není nějaký sediment(určitě bude)
Co půjde, tak vyčistěte.
Pokud máte stlačený vzduch, doporučuji profouknutí přívodních hadiček směrem od motoru k nádrži, a v brzké době i demontáž, a profouknutí celé nádrže.
doplněno 28.03.10 12:28:A ještě může být zteřelá membrána u čerpadla. Je to kulaté, červené, a veprosstřed to má něco jakoby šroub.Řešil jsem to kdysi u Favorita.
Dobrý den.
Už si přesně nepamatuju,ale podle mě bude mít š 100 podobné palivové čerpadlo jako š 105-130.Píšete,že potrubí je průchodné,tak bych viděl možnou příčinu ve špatné membráně v čerpadlu.A samozřejmě předpokládám,že nemáte v nádrži dvě deci benzínu,ale dostatečné množství-aby bylo co nasávat.A to sítko u karburátoru -jak radil p 106 ,tak bych klidně zkontroloval opakovaně.Protože se při té manipulaci s tím palivovým traktem může vždy kousek toho šitu uvolnit.Hodně zdaru!
zkuste povolit šroub v karburátoru a zapumpovat pumpičkou... může být zanesené sítko v karburátoru...
V karburátoru problém není, potrubí od nádrže až do karburátoru je průchodné. Benzín nechce vytéci z nádrže do přívodního potrubí.
doplněno 28.03.10 10:01:Při pokusu, kdy přívodní hadička byla odpojená od nádrže a provizorně ponořená do nádoby s benzínem, nasál motor bez problému a rozběhl se. Zkusili jsme profouknout nádrž zespodu vzduchem a šlo to velmi obtížně, s velkým odporem.
Děkuji všem za snahu pomoci i za pokusy o žerty... omlouvám se za naivní formulace, protože funguji pouze jako tlumočník mezi manželem a počítačem. Já na autě dokážu pojmenovat jenom barvu a jemu se zase mnohem lépe drží volant než počítačová myš a nehodlá na tom nic měnit... takže tak.
Přece jen ať zkusí se dostat do nádrže tím plovákovým otvorem,tedy v kufru pod náhradou.
Ale neměl by být problém tu palivovou trubku u nádrže odšroubovat,stejně bude potřeba vyměnit,za ty roky bude rezatá a u technické to neprojde.A to kolínko protáhnout něčím ostrým.Pak nádrž vypláchnout a smontovat.
JABRAKA
Pokud vím, tak S-100 má na čerpadle paliva ruční páčku. Překontrolujte, zdali ve víčku nádrže je volný přisávací otvor pro vzduch a pak ručně pumpujte benzín již podle odporu páčky se pozná, zdali je to v pořádku.
Tak jsem si přečetl odpovědí, rozumné i vtipné.
U "hundertky" tady stovky je nádrž vpředu a motor vzadu. Benzinová měděná trubička vede částečně pod vozem a částečně v "tunelu". Vlhkost udělá své, i měď podléhá korozi, takže když se vytvoří ve vedení benzinu mikrodírka, čerpadlo z této dírky přisosává vzduch a problém je na světě.?
doplněno 28.03.10 22:40:... teď koukám, že "jura2" má podobnou myšlenku...
Š100 jsem měl ještě nedávno. To, co popisujete, je celkem obvyklý jev. Auto dlouho stálo, nádrž je plechová a velice ráda koroduje. Pravděpodobně je už koroze tolik, že nechce propouštět benzín. Nádrž je však relativně lehce demontovatelná - je třeba odpojit nalévací hrdlo - je gumové a na hrdle nádrže je drží plechová páska, odšroubovat palivové potrubí, přes víčko pod rezervním kolem odpojit palivoměr. Pak stačí odšroubovat několik šroubů na plechu, co je na něm tažné oko, ten drží nádrž. Na odstranění koroze zevnitř nádrže je známa jediná finta - koupit olověné broky, nasypat je do prázdné nádrže a hrkat a hrkat. Je to sice dřina, ale prakticky jediný amatérsky realizovatelný postup, jak nádrž zbavit rzi. Po nějaké době vysypat broky i rez nalévacím hrdlem. Lze samozřejmě opakovat dle libosti (či výdrže). Jiné řešení je koupit nádrž novou - nebo spíše jetou, ale v lepším stavu - neměla by být drahá. Jinak pro info - Škody 1000MB, 100, 110 i 110 R kupé měly stejné nádrže. Až řada 105/120 měla nádrž zcela jinou - vzadu pod sedadly.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.