Nepoškodí. Sešlápnutí až na podlahu je naopak v určitých situacích žádoucí, například při akceleraci u předjíždění. Termín se nazývá tzv. kick down, kdy řídící jednotka vyhodnotí, že je potřeba rychle podřadit a/nebo držet otáčky v nejvyšším možném točivém momentu.
Je to předpokládaný režim a řízení převodovky ví, co má dělat (jak píše kolega). Na rozdíl od manuálu, automatu tak snadno neublížíte. Nemůžete vytočit motor a prudce pustit spojku.
U dobrých aut s manuálem a centrální jednotkou se rovněž aktivity nešetrného řidiče omezí. Navíc vypíná omezovač rychlosti a doporučuje se použít v nebezpečných situacích (rychlé dokončení předjíždění a podobně).
No, jsou špičkový závodní auta, který jsou bez automatu mimo hru. Třeba kamiony na Dakaru.
break
Jendo, ale komfort neznamená jezdit jako s hnojem. Proč mají automaty už dlouhý léta režim sport s možností sekvenčního řazení?...
matejz
Takže když mam sport nemusim se bát na to občas šlápnout?
break
Proč by to člověk neměl využívat. Tady se píšou neuvěřitelný kokotiny. Pokud je převodovka v dobrý kondici a udržovaná, využíval bych ji naplno. K žádnýmu poškození ani velkými namáhání vyššími otáčkami nedochází. Motor je stejně limitovanej omezovačem a vše je na to většinou stavěný. Při správný údržbě a používání hlavy se nic nepokazí...
jenda2*
Ja tedy automat mam a v navodu se pise o plynulem pridavani otacek. U studene prevodovky tim spise. Sport nikdy na zivotnosti neprida. Brzda plyn je odjakziva debilita. To s plynulosti nema nic spolecneho a idiotu na cestach je plno. Proto je tolik nehod.
No, třeba v Praze je rychlý start často nezbytností. Teď už nemám automat s protihrabem a tak musím hrabání kontrolovat sám. Teda, pokud nechci rozehnat chodce nebo zahřát pneu ..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.