Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
chyba na Fabia 1.4mpi 50kw AQW.
Je tam něco v nepořádku? O 01598 jsem četl snad všechny český témata na googlu i anglický :D.
Zatím jsem neměřil altík. Chyba je tam už pů roku, možná i léta(2-3) předtím jsem to auto neměl.
Jednou mi chcíplo auto hned po nastartování, ani nevím proč se to stalo. Ale vždy vše v pohodě.. Tenkrát jsem měl málo benzínu asi 10l což vlastně není málo :D..
Díky
V bloku hodnot jednotky motoru a jednotky BSG je jaké napětí v palubní síti při nastartovaném motoru?
Tak to nevím . Tohle mi dali v autorizáku..ale nic mi o tom neříkali, ale tuhle chybu jsem našel před půl rokem přes vag taky. Asi zkusím napětí autobaterie při zapnutém motoru a světel,radia.. A kdyžtak tam ještě zavolám a zeptám se co s tím.
Nacházím jen, že kabel od altíku je špatný nebo svazek pod autobaterii, že tam zatéká voda no a za ty roky však to známe :D
Jasně, je to necelých 15V...do 60V DC není problém...ale nezkratovat svorky a kostru kovovým předmětem...
Bateraku, to pořadí připojování + a - je k vůli bezpečnosti. Ne k vůli autu. Tomu je to fuk.
Mínus je totiž trvale spojen na karoserii a motor!
Pokud kovovým dlouhým klíčem začneě povolovat nejprve plus a druhým koncem klíče si šrktneš o kovovou kroserii, tak tu baterku přivedeš do zkratu a klíčem ti projede několik ampér, které ho rozžhaví doruda nebo silným zkratem bouchne baterka.
U Fabie se ti to nestane snad nikdy. Tam je vodivá část karoserie a motoru daleko.
U Favorita nebo škody 120 by se ti to stalo častěji.
Proto se začíná demontáží mínusu a končí montáží mínusu. Používat vlastní rozum, proč to tak je!
...
Napětí máš dobrá. Běž dál po kostřících bodech a spojích. Kostřící body jsou hnědé mínusy (vodiče) pod šroubek na kastli.
Jednou někdo omylem přehodil kabely když chtěl nabíjet nabíječku a hodilo to jiskru + na mínus a minus na plusko. Co se mohlo stát?
Co se stane když odpojím nejdříve plus a pak minus? Díky
Co myslíte? Je to nabíjení teda v pohodě? Baterie má vždy 12.45V po jízdě už asi půl roku a chyba je tam pořád. Altík jsem dnes kontroloval a dobíjí dobře. Asi ty kabely mno
A jak kontrolovat ty kostrče? S tím metrem dělám poprvé :D Umím jen změřit autobaterii.. Díky moc GUMIDKU! cením si toho.
Elektriky se bojím ..
Bateráku, to nepochopíš nikdy. Jsi retard? Vždyť ti to píšu.
Pořadí připojování plus na plus a mínus na mínus je autu jedno. Čti si to znovu 100x
Kdyby jsi baterku připojil do auta opačnou polaritou plus na mínus a mínus na plus, tak se baterka zkratuje přes alternátor (je v něm usměrňovač) a alternátor shoří + shoří ty plechové pojistky nad baterkou jak k nim vedou červené dráty.
Jestli se bojíš, tak si pamatuj pouze tohle:
Proto se začíná demontáží mínusu a končí montáží mínusu.
Na vše jdu raději pomalu, s autem jezdím málo a vždy když něco dělám najdu si několik pořádných návodů, ale teď by bylo super, kdybych třeba něco zjístil.. Jako určitě nebudu zkoumat a hledat kabely pod baterii a ták, ale kontrolu těch kabelů co jsou na baterii bych snad ještě zvládl jen nevím co dělat :D. Umím jen přiložit voltmetr na tu baterii.. Nejsem takovej nemehlo, ale jak říkám..elektřina a nechci nic pokazit.
Možná jsou moje komentáře občas nesrozumitelný, omlouvám se a moc díky.
Chtěl bych do auta tohle, ale pochybuju, že bych to sám zvládl :D. Je to dobrý nápad?
Jasně, vpohodě.
Zrovna tohle by jsi asi zvládl. Tedy za předpokladu dodržení několika zásad.
1. Propojit si to dráty vhodného průřezu a barvy. Ideálně 1,0-1,5mm červený a hnědý.
Hnědý se u aut používá jako mínus (kostra)
Červený nebo jinak barevný jako plus
2. Doplnit pojistkou dle odběru zařízeníčka (toho voltmetru). Ideálně 3A autopojistka pojistka.
Pojistka musí být na vedení přímo u připojovacího zdroje, aby jistila nejen zařřízení, ale hlavně i ty dráty k němu. Jinak se dráty mohou prodřít na měď a dotknout karoserie a pak nastane zkrat a začnou hořet. Proto jsou pojistky vždy u centrálního zdroje uzlu. Proto i nad baterkou jsou první hlavní silné pojistky.
3. Umístit tak, aby dráty nebo samotné zařízení navadilo při demontáži palubní desky nebo nevadilo demontáži věcem okolo.
Řeší se to odpojovacím vhodným konektorem. Nikdy se to nezapojuje nerozebiratelně napevno.
...
U funkčního auta je takový voltmetr nanic. Pouze orientační věc před startem, zda to baterka dá či nikoliv.
Velikost baterky není na závadu. Sám dávám co největší co se vlezou. Ty Ah jsou jen kuprospěchu. Znamenají delší výdrž baterky bez dobití či její celkouvou větší životnost (časem o ty Ah postupně přichází a velká baterka jich má víc v zásobě). Alternátoru je jedno, jak velkou baterku dobíjí.
Moc nechápu, když kouknu na tohle video
Ale on se tou kovovou ráčnou nikde nemá jak dotknout ukostřené kovové části vozu (místu, které je spojené s mínus akumulátorem. Nikde se nedotkne bloku motoru nebo držáků či kovového blatníku nebo masky).
Propojit svorky na stejném potenciálu nevadí. Ty jsou propojené přes pojistky normálně.
Zkusím najít video, kde to pochopíš
1:43 Tady říká přesně to co já. Mínus vede z pólu na kastli z kastle na držák baterky a při povolování plusu hrozí dotek polů plus a zadku klíče o držák spojený s mínusem. Proto je potřeba mínus nejprve odkostřit, aby na držáku nebylo!. Pak už dotek z plusem nevadí
Mám ji teda zkusit nabít? Jen jednou za rok a půl se mi stalo, že auto nastartovalo a za 10 sekund chcíplo, žádná kontrolka nic, ale to asi nebylo baterii.
Když jsem teď ze dvakrát měřil po více dnech neježdění tak jsem měl vždy 12.4V
Ještě pamatuju, že když jsme byli malí, tak jsme na tom autě dělali blbosti fakt nám bylo třeba 12 let.. Tůrovali jsme to na plnej kotel na neutrálu, co se mohlo stát?
Potom jsme ještě zapojovali nabíječku na autobaterii a opačně a hodilo to jiskry, potom auto nešlo nastartovat :D. Mohlo se něco pokazit?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.