Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí autobaterie

Od: baterak odpovědí: 30 změna:

Ahoj,
chyba na Fabia 1.4mpi 50kw AQW.

Je tam něco v nepořádku? O 01598 jsem četl snad všechny český témata na googlu i anglický :D.
Zatím jsem neměřil altík. Chyba je tam už pů roku, možná i léta(2-3) předtím jsem to auto neměl.
Jednou mi chcíplo auto hned po nastartování, ani nevím proč se to stalo. Ale vždy vše v pohodě.. Tenkrát jsem měl málo benzínu asi 10l což vlastně není málo :D..

Díky


Napětí autobaterie

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda2*
hodnocení

0x

Většinou se obrázky dávají v normální orientaci...

 

baterak
04.02.21 18:53
hodnocení

Napětí autobaterie #2

 

baterak
hodnocení

Nejde to nevím v čem je problém :D...
ctrlv.cz/...

tralala

Votočit v editoru..

baterak
hodnocení

To nejde :D. Mám to..

 

hodnocení

0x

V bloku hodnot jednotky motoru a jednotky BSG je jaké napětí v palubní síti při nastartovaném motoru?

baterak
hodnocení

Tak to nevím :(. Tohle mi dali v autorizáku..ale nic mi o tom neříkali, ale tuhle chybu jsem našel před půl rokem přes vag taky. Asi zkusím napětí autobaterie při zapnutém motoru a světel,radia.. A kdyžtak tam ještě zavolám a zeptám se co s tím.
Nacházím jen, že kabel od altíku je špatný nebo svazek pod autobaterii, že tam zatéká voda no a za ty roky však to známe :D

 

baterak
hodnocení

Takže mám proměřit jak nabíjí altik? A kdyby nabijel dobře tak co? Asi se zkusím zeptat

 

hodnocení

0x
avatar mara21

Ahoj,měl jsem uplně stejnou chybu jak ty.Nakonec jsem to vyřešil,tak že jsem dukladně vyčistil kontakty na akumátoru a svorky,ukostření.A žádnou chybu diagnostika nehlásí.Dokonce i o něco víc dobijí.:)

 

baterak
hodnocení

0x
12.49V vyplej a studený motor
14.6V zapnuté světla
14.45V s světla+dalkove a radio, otáčky 1000
Dále bych mel asi zkontrolovat jestli se nejakej kabel neprehriva nebo neni koroze a teda očistit kontakty a svorky jak říkáte.
Nemám moc silnou baterii na můj vůz? :D
doplněno 05.02.21 17:11: Můžu na ty kabely sahat, přes tu gumu?
Napětí autobaterie #3
Napětí autobaterie #4

Jasně, je to necelých 15V...do 60V DC není problém...ale nezkratovat svorky a kostru kovovým předmětem...

baterak
Minulej rok jsem daval novou baterii a zapojil jsem podle navodu nejdřív + a pak minus ale ten minus mě jiskřil a přestal až když byl na místě. Četl jsem, že se to stát může, jak to je prosím? Díky
Tak teda vypnu vše a odsroubuji nejdřív mínus černej a pak červený, vytahnu baterii a očistím vše zubním kartackem a kapesníčky, možná isopropyl? I svorky a pak postupně i ty malý svorky co jsou nad baterii a zkontroluji očka a očistím a dotahnu. Potom zase baterii + a minus.. Je to správně? A ten zkrat můžu udělat jak? Nesprávnou demontáži autobaterie nebo tím kovem na to sahat?
baterak
A kdybych to udělal naopak při demontáži třeba nejdřív minus a pak plus je to chyba?
Jinak autozasuvku mám pořád pod proudem i když nemám klíčky v zapalování
Jinak to na kolik donbiji altik je ok zejo.. Problémy nemám, takže těžko říct asi to bude tím že to chce očistit nebo špatný drát nebo koroze, špatné očko(těsnění).

Bateraku, to pořadí připojování + a - je k vůli bezpečnosti. Ne k vůli autu. Tomu je to fuk.

Mínus je totiž trvale spojen na karoserii a motor!

Pokud kovovým dlouhým klíčem začneě povolovat nejprve plus a druhým koncem klíče si šrktneš o kovovou kroserii, tak tu baterku přivedeš do zkratu a klíčem ti projede několik ampér, které ho rozžhaví doruda nebo silným zkratem bouchne baterka.

U Fabie se ti to nestane snad nikdy. Tam je vodivá část karoserie a motoru daleko.

U Favorita nebo škody 120 by se ti to stalo častěji.

Proto se začíná demontáží mínusu a končí montáží mínusu. Používat vlastní rozum, proč to tak je! ;)

...

Napětí máš dobrá. Běž dál po kostřících bodech a spojích. Kostřící body jsou hnědé mínusy (vodiče) pod šroubek na kastli.

baterak
hodnocení

Jednou někdo omylem přehodil kabely když chtěl nabíjet nabíječku a hodilo to jiskru + na mínus a minus na plusko. Co se mohlo stát?
Co se stane když odpojím nejdříve plus a pak minus? Díky
Co myslíte? Je to nabíjení teda v pohodě? Baterie má vždy 12.45V po jízdě už asi půl roku a chyba je tam pořád. Altík jsem dnes kontroloval a dobíjí dobře. Asi ty kabely mno
A jak kontrolovat ty kostrče? S tím metrem dělám poprvé :D Umím jen změřit autobaterii.. Díky moc GUMIDKU! cením si toho.
Elektriky se bojím :(..

Bateráku, to nepochopíš nikdy. Jsi retard? Vždyť ti to píšu.

Pořadí připojování plus na plus a mínus na mínus je autu jedno. Čti si to znovu 100x

Kdyby jsi baterku připojil do auta opačnou polaritou plus na mínus a mínus na plus, tak se baterka zkratuje přes alternátor (je v něm usměrňovač) a alternátor shoří + shoří ty plechové pojistky nad baterkou jak k nim vedou červené dráty.

Jestli se bojíš, tak si pamatuj pouze tohle:

Proto se začíná demontáží mínusu a končí montáží mínusu. ;)

baterak
hodnocení

Na vše jdu raději pomalu, s autem jezdím málo a vždy když něco dělám najdu si několik pořádných návodů, ale teď by bylo super, kdybych třeba něco zjístil.. Jako určitě nebudu zkoumat a hledat kabely pod baterii a ták, ale kontrolu těch kabelů co jsou na baterii bych snad ještě zvládl jen nevím co dělat :D. Umím jen přiložit voltmetr na tu baterii.. Nejsem takovej nemehlo, ale jak říkám..elektřina a nechci nic pokazit.
Možná jsou moje komentáře občas nesrozumitelný, omlouvám se a moc díky.
Chtěl bych do auta tohle, ale pochybuju, že bych to sám zvládl :D. Je to dobrý nápad?

Napětí autobaterie #5

Jasně, vpohodě.

Zrovna tohle by jsi asi zvládl. Tedy za předpokladu dodržení několika zásad.

1. Propojit si to dráty vhodného průřezu a barvy. Ideálně 1,0-1,5mm červený a hnědý.

Hnědý se u aut používá jako mínus (kostra)

Červený nebo jinak barevný jako plus

2. Doplnit pojistkou dle odběru zařízeníčka (toho voltmetru). Ideálně 3A autopojistka pojistka.

Pojistka musí být na vedení přímo u připojovacího zdroje, aby jistila nejen zařřízení, ale hlavně i ty dráty k němu. Jinak se dráty mohou prodřít na měď a dotknout karoserie a pak nastane zkrat a začnou hořet. Proto jsou pojistky vždy u centrálního zdroje uzlu. Proto i nad baterkou jsou první hlavní silné pojistky.

3. Umístit tak, aby dráty nebo samotné zařízení navadilo při demontáži palubní desky nebo nevadilo demontáži věcem okolo.

Řeší se to odpojovacím vhodným konektorem. Nikdy se to nezapojuje nerozebiratelně napevno.

...

U funkčního auta je takový voltmetr nanic. Pouze orientační věc před startem, zda to baterka dá či nikoliv.

Velikost baterky není na závadu. Sám dávám co největší co se vlezou. Ty Ah jsou jen kuprospěchu. Znamenají delší výdrž baterky bez dobití či její celkouvou větší životnost (časem o ty Ah postupně přichází a velká baterka jich má víc v zásobě). Alternátoru je jedno, jak velkou baterku dobíjí.

baterak
hodnocení

Moc nechápu, když kouknu na tohle video



tak tam sahá v pohodě šroubovákem a říkáte, že nezkratovat kovem.. jak bych to mohl zkratovat. Minulej sem normálně oříškem zatáhl svorky.

Ale on se tou kovovou ráčnou nikde nemá jak dotknout ukostřené kovové části vozu (místu, které je spojené s mínus akumulátorem. Nikde se nedotkne bloku motoru nebo držáků či kovového blatníku nebo masky).

Propojit svorky na stejném potenciálu nevadí. Ty jsou propojené přes pojistky normálně.

Zkusím najít video, kde to pochopíš :)

1:43 Tady říká přesně to co já. Mínus vede z pólu na kastli z kastle na držák baterky a při povolování plusu hrozí dotek polů plus a zadku klíče o držák spojený s mínusem. Proto je potřeba mínus nejprve odkostřit, aby na držáku nebylo!. Pak už dotek z plusem nevadí


baterak
hodnocení

Díky :).
Může led žárovka ve stropním světlě způsobit nějaké problémy, je na to moje auto uzpusobene?

 

hodnocení

0x

Mali ste slabý kontakt alebo bola baterka vybitá alebo už zlá. Chyba je popisovaná ako sporadická,to znamená,že sa vyskytla občas,možno raz,dvakrát. Po odstránení chyby ju ešte nik nevymazal. Až po vymazaní a následne znovu zobrazení si zaťažujte hlavu.

 

baterak
hodnocení

0x
Včera po 50km jsem mel napětí 12.63V s vyplim motorem.
Dnes ráno 12.33V vše vyplé
Jezdím velmi krátké trasy a baterie se asi nestihne nabít.
Mám ji dobít nebo je to ok? Mám nějakou starou nabijecku, poslu jakou.
Baterie nebyla nikdy dobíjená. Nikdy jsem to nedělal, je z roku 2018.

12.63V po pár minutách po zastavení? Nebo po hodině, dvou? Vypadá to na vadnou baterii...

baterak
Vše je měřeno s vytazenyma klivkama ze zapalovani a to 12.63 jsem naměřili 1min po zastavení.

 

baterak
V roce 2018 se vůbec nejezdilo a baterie po půl roce v pohode šla i celou dobu. Je možný, že ta chyba byla k vuli tomu nebo tak.
Je to v pohodě 12.63V ihned po zastaveni a vypnuti motoru? Potom to kleslo na 12.34 má to tak být, po 20 hodinách.

Tak to je tak normál...

Napětí autobaterie #6
baterak
hodnocení

Mám ji teda zkusit nabít? Jen jednou za rok a půl se mi stalo, že auto nastartovalo a za 10 sekund chcíplo, žádná kontrolka nic, ale to asi nebylo baterii.
Když jsem teď ze dvakrát měřil po více dnech neježdění tak jsem měl vždy 12.4V

baterak
hodnocení

Ještě pamatuju, že když jsme byli malí, tak jsme na tom autě dělali blbosti fakt nám bylo třeba 12 let.. Tůrovali jsme to na plnej kotel na neutrálu, co se mohlo stát?
Potom jsme ještě zapojovali nabíječku na autobaterii a opačně a hodilo to jiskry, potom auto nešlo nastartovat :D. Mohlo se něco pokazit?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]