Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Emise přebehové otáčky

Od: doutnak® odpovědí: 7 změna:
Zdravím.Zajímá mě,co jsou to vlastně "přebehové otáčky"?Odkud kam otáčky "přebíhají" a proč se vlastně motor na emisích musí vytáčet do těchto otáček?
doplněno 31.01.21 09:33: Dál by mě zajímalo,jestli může tohle přetáčení zničit automatickou převodovkou.Někde jsem četl, že může.."něco uvnitř"nevydrží ty točky a je vymalováno.Asi se to týká jen některých typů převodovek, nevím.. nebo jen těch s velkým nájezdem? A dále..Je lepší to na emisích túrovat na poloze "N" nebo "P"?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Automatickou převodovku to určitě zničit nemůže, protože kdyby nebyla stavěná na otáčky, kterých je motor schopen dosáhnout, byl by výrobce tak trochu debil :)
hodnocení

Nooo.. Málokdo to běžně točí do červených políček otáčkoměru.Při tom túrování obvykle něco povolí-nevydrží.Mě kdysi u Favorita jednobod pravidelně při emisích odpalili pojistku na čerpadle a odjížděl jsem s otáčkoměrem zaseklým na Max!Jak se tam asi dostala ta ručička? Po pár dnech se odlepila a to vždy po EMISÍCH! Každý dva roky.Jindy se to nestávalo!Pojistku jsem si po od té doby vozil připravenou v kapse a divte se nebo ne.. vždycky byla potřeba jenom po "měření emisí"
Jenže benzín se vůbec do vysokých otáček na emisích netočí, měří se na volnoběh a 2500-3000. A motoru v dobré kondici, ani ničemu okolo, určitě nemůže uškodit dosažení otáček, které výrobce povolil.
Navíc nějak nedokážu najít souvislost mezi pojistkou čerpadla a vysokými otáčkami.
hodnocení

Jako..mohlo tam být něco v háji.. Uloženka to zrovna nebyla:) Taky nevím proč to praskalo,ale je to tak.Nepamatuju si,jestli to připojovali na diagnostiku..to auto nějaký konektory mělo,jeden snad dokonce na diagnostiku čerpadla, nevím..Klasickej OBD to nemělo jako Felda.

 

hodnocení

2x

Google mj. říká: Otáčky přeběhové - nejvyšší otáčky nezatíženého vznětového motoru, které se ustálí po plném sešlápnutí pedálu akcelerace, pokud do systému řízení motoru nezasahuje některý z palubních systémů vozidla. Obvykle shodné s povolenými otáčkami.

Metodiky EK nařizují měření emisí v několika režimech, jedním z nich jsou právě přeběhové otáčky.


doplněno 31.01.21 12:49:

@doutnak: Jen pár poznámek:

Poměrně běžně vytáčím motor u mého vozu (benzín + LPG) do červených otáček. Ovšem musím vědět kdy, za jakých podmínek. Tzn., že motor v žádném případě nepřetěžuji a nechám ho pracovat v jemu "příjemném" režimu, i když ve vysokých otáčkách.

Pokud se projeví na emisích nějaká závada (viz i váš Favorit), vždy na tom má lví podíl stav motoru a vozidla ke kontrole přistaveného. Takže za závadi na vašem Favoritu nemůžete vinit kontrolu emisí, ta jen k projevu závady dopomohla. Otáčkoměr, zaseklý na MAX opět jen svědčí o stálé závadě na vozidle, protože kdyby toho "Fanouše" vytočili na maximální otáčky dle otáčkoměru, motor by se dávno rozletěl!

hodnocení

Asi jsem dal omylem blbé hodnocení..se omlouvám,byl to jen překlik.Píšu z telefonu.Odpoveď ohledně "přeběhových otáček"dostatečná, díky moc.Stejně je to ale "masakr" to takhle ždímat..A to svoje motory nijak nešetřím :)
asd1

Není to masakr, jsou to normální maximální otáčky motoru na které je stavěný. Pokud to netočíš takhle na max. bez zatížení dlouhodobě tak to motoru nevadí. Jen to řve, což neznalého děsí *smich* Na emisích musí mít motor provozní teplotu, tj. za studena to netočí (za studena vysoké otáčky/ vysoké zatížení v nízkých otáčkách škodí)

Pokud u toho něco rupne, tak se jen projevila vada motoru která tam už byla, rozhodně ta vada nebyla způsobené přeběhovýma otáčkama.

"Italská údržba" motoru spíš prospívá - vypálí se karbony a celý výfukový systém se profoukne velkým průtokem spalin.. Běžně a často (po zahřátí motoru) točim do max. výkonu (ca 6000, omezovač mám v 6500), motor má 240kkm a jede jako hodinky, olej žere ca 0,4L na 10 kkm tj. 0,04L na 1000 km, lambda i kat původní, na emisích prakticky ideální hodnoty atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]