Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Usměrňovací blok pro alternátory magneton

Od: zdenek2® odpovědí: 7 změna:
Usměrňovací blok pro alternátory magneton 55A 70A a 90A je stejný? Já se domnívám, že ano, protože tyto alternátory se ničím neliší než množstvím proudu, který poskytují.
Ty kulaté diody v usměrňovacím bloku se dají někde sehnat?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

55 a 70 stejný

90A jiný


doplněno 28.01.21 11:07:

90A mustek

elancar.cz/...

55A mustek

skoda-dily.cz/...

Schema 90A

danyk.cz/...

Schema 70 a 55

google.cz/...


doplněno 28.01.21 11:08:

Odlišnost je ve vinutí rotoru a statoru. Počty závitů a tlouška drátu cívek.

90A má více diod a odbočku. Nejde zaměnit z 55 a 70A

Body jsem ti dal. Ale podle mého jsou ty můstky až na použité dioda stejné. Ovšem jsem z této problematiky už cca 20 let pryč, takže mé znalosti už mohou být trochu zastaralé.

satame, na pohled ano, ale můstky i dle přiložených schémat (90A a 70A) mají odlišnost.

90A má 8 výkonových diod a 4 štefty do zadního víka.

70A a 55A má pouze 6 výkonových diod a 3 štefty do zadního výka co by GND. (viz fotky odkazů)

Diody jsou tyto bez měděného licnového ocasu 1N3660

google.cz/...

Můstky 70A a 55A obsahují stejné diody. Možná dříve se lišily a tesla používala jiné diody, ale dnešní Magnetony i náhrady jsou stejné.

90A má tedy větší můstek

:)

...

Body by měl satame dávat hlavně zdeněk, pro které ho to je vždy dopodrobna až pod nos... Ale já na body nehraju ;). Ale potěší mě, to jo *pivo*

hodnocení

Jak se dávají body? Tuto možnost jsem tady v zobrazení na mobilním zařízení nikde zatím neviděl.

Zdeno, stačí kliknout na zelené kolečko s bílou fajfkou. Body od tebe kolečko zmodrají.

 

hodnocení

1x

Ano a ano.

Třeba tady a tady.


doplněno 28.01.21 09:23:

To první ano je svýhradami použitých typů diod právě kvůli proudu.

hodnocení

Přesně tak, pokud dioda snese proudové zatížení není problém.
Usměrňovače mají sice různé zapojení, ale funkce je jen jedna, měnit střídavý proud na stejnosměrný. Pokud se tedy usměrňovací blok vleze do alternátoru, není problém.
Můj dotaz směřoval spíše na to, kde se dají sehnat diody, protože se domnívám, že ty původní výrobce Tesla se již nedělají (Tesla už ani neexistuje).
Existuje za ně nejspíše náhrada pod jiným typovým označením.
On je prý také problém, ty kulaté diody nalisovat zpátky do bloku, který funguje jako chladič. Ale nešlo by to vyřešit například zaletováním?
Má s tím někdo zkušenosti?
Ona taková dioda je záležitost pár korun a máte jistotu, že až se blok přestane vyrábět, jednoduše si ho vždy opravíte.
Jak jsem koukal na internetu, kazí se usměrňovací blok i v alternátorech Bosch a podobných.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]