Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,manželka vlastní SEAT AROSA 1,7i-nafta rok 1999 a nedávno ho musela odvézt do opravny,z důvodu cukání za jízdy.Nejdříve nám řekli,že vyměnili pal. filtr,zkoukli kolem elektro ,vše pročistili a že se nic nezměnilo a částka moment. okolo 2.tis.a že to asi bude pal.čerpadlem,které je bohužel el. řízeno,takže ho musí poslat na spec. přístroj do Kladna,kde ho nahradili novým a částka vzrostla už na nějakých 12 000kč! Čerpadlo namontovali a co se nestalo, auto jelo už jen asi na "50%"!Takže tentokrát odvezli do KLADNA celé auto, kde ŽÁDNOU CHYBU NENAŠLI! Co bude dál a kam až se cena vyšplhá, neodvažujeme domýšlet!S díky za každou radu!
standar,
a "prohnal" to ten Váš známý automechanik vůbec přes diagnostiku?
Chce to "servismana" se značkovou diagnostikou.
Nejlépe by bylo "vtrhnout" přímo do značkového servisu, což bude také něco stát, ... ale výsledek by tomu měl také odpovídat.
Vyslovujete obavu, že se neodvažujete domyslet, do jaké výše se cena prováděné opravy vyšplhá.
Zní to asi tvrdě, ale je potřeba si uvědomit, zda Vám byla opravena závada, pro kterou bylo auto do opravny dáno.
Pokud auto bylo do opravny přijato a závada nebyla opravena, pak je tu pouze prostor pro případnou dohodu, jak se nějak vyrovnat ... za POKUS ( ) o provedení opravy. No, nebude to asi lehké, zejména jde-li o kamaráda automechanika.
Pokud ale závada nebyla odstraněna, pak máte zaplatit tedy ... ZA CO?
... přeji příjemný den.
Povídal,že to posílal na nějakou speciální měřící stolici právě do toho Kladna.
doplněno 27.03.10 09:34:kde nic nezjistili!
standar,
nejsem v tomto oboru žádný odborník, ale již někdy dříve jsem měl možnost sledovat rozhovor několika "fachmanů", kteří živě diskutovali, co je výhodnější,
1) ... zda si diagnostiku do svého servisu pořídit - tj. investovat částku ve výši kolem 100.000 Kč ( což je asi ten základ )
2) ... nebo ( při základním vybavení svého autoservisu ) využít nabídek, které spočívají v možnosti propojení diagnostikovaného vozidla s kvalitním diagnostickým zařízením ( přehnaně řečeno ) třeba na druhém konci republiky ( samozřejmě je myšleno se servisem, který má potřebné zařízení a tyto služby na dálku také nabízí )
U obojího jde o to, aby ( i ten menší ) servis mohl ( na patřičné úrovni ) uspokojit co nejvíce přání svých zákazníků.
No a když koupit diagnostiku, ... tak ale diagnostiku ... JAKOU?
Protože nějaký "univerzál" ( pro převážnou většinu aut ) prostě není možný, protože pokud ta diagnostika má skutečně něco na tom autě najít, pak je nutné mít skutečně specializované programy ( na konkrétní značky aut ), které to pořádné "vyčenichání" závady prostě umožní. Po pravdě řečeno ... někdy se to ani tomu specializovanému programu nemusí podařit, ... ale i to navedení automechanika ... co nejblíže k problému ... je "k nezaplacení" ( především na té úspoře - HLEDÁNÍM ZTRACENÉHO - času ).
Problém - nenalezení závady ( a to i kvalitní diagnostikou ) - může velmi často spočívat právě v tom, že vývoj jde tak dopředu, že mít programové vybavení na patřičné ( aktuální ) úrovni ( že tedy obsahuje - i u vybrané značky aut - všechny novinky ) ... je téměř nemožné, ... protože ( pro menší a také středně velké autoservisy ) jde o neúměrně nákladnou záležitost.
Z tohoto důvodu, pak může směle "na plac" nastoupit ta ... diagnostika na dálku.
Zjistit dnes závadu na autě ... už není to, co bývalo kdysi, ... kdy si pod "stodvacítku" mohl lehnout i malinko technicky vybavený laik ( přehnaně řečeno ) ... a uměl "poléčit" ty nejběžnější závady, či v krajním případě dovedl vyměnit i motor.
Nevím, jak dalekou cestu muselo to auto Vaší ženy cestovat do toho Kladna ( kam Vám auto poslali na speciální měřící stolici ), ale jsem přesvědčený, že kdyby se provedla diagnostika na dálku, pak by Vám potřebnou opravu mohl udělal určitě i Váš kamarád automechanik ve svém servisu, ... protože ( jako automechanik ) když by z diagnostického listu věděl, kde je závada, ... pak jako automechanik by už určitě i věděl, ... jak se s tím problémem patřičně vypořádat.
Pouze ( téměř naslepo ) zkoušet, zda by ta závada mohla být tam, či tam, ... to může někdy vyjít, ale domnívám se, že u dnešních aut je to už jen taková hra na náhodu.
Byla kolem toho docela zajímavá debata, protože obojí má svoje pro a svoje proti.
( je jasné, že ano, protože bez diagnostiky se dnes už neobejde žádný autoservis )
existují možnosti, že je možné diagnostikovat problémy i tím způsobem, že ale na diagnostiku to jde
doplněno 27.03.10 12:14: ... poslední tři řádky k textu již nepatří ( uteklo mi jejich smazání )
zvedavec777,
souhlasím,ale auto je tam už skoro měsíc,tak už jsme nervozní.Dnes jsem v servisu byl a na Kladně teda prý čerpadlo opravili za částku kolem 6 tis.,takže beru zpět,jak jsem napsal o tom,že nic nezjistii-zřejmě jsem minule po tel. špatně rozuměl!Takže už prý auto neškube,ale výkon klesl na 50%! Další šotek co se vyskytkl ,že při sešlápnutí pedálu plynu je naměřená hodnota menší (myslím ,že ve voltech) než má být. Poslední návrh servisu, byl sehnat (vypůjčit)starší čerpadlo,ale pro 1,9 a zkusit, jestli se to nezmění k lepšímu.
standar,
teď, když jsem si přečetl opět své řádky, tak v tom toku myšlenek a sdělování vlastních zkušeností jsem se trochu i zastyděl, že moje řádky mohly vypadat i tak, že jsou výhradami k postupu, který jste zvolil. Pokud to tak opravdu vyznělo, tak se moc omlouvám.
Pokud bych se dostal do podobné situace ... asi bych postupoval také nějak obdobně, protože celkem fandím těm, kteří mají dobré improvizační schopnosti a dovedou svojí šikovností mnohdy dosáhnout i nečekaných výsledků ... a někdy to vyjde i levněji ... a když už mám nějaký groš zaplatit, tak proč jej nezaplatit třeba právě kamarádovi. ( ... kdy já sám takové všeuměly také velmi rád podpořím )
Vašemu kamarádovi určitě také nebylo milé to zdržení, které se mu stalo ... a věřte, že určitě velice "dobře" skřípal zubama, že se mu to nedaří tak, jak by si sám představoval ... a zejména jde-li o práci pro kamaráda.
Vím to moc dobře, protože jsem byl svědkem několika podobných oprav u jednoho svého známého, který je velice dobrý "koumák" a dovede si skutečně poradit v mnoha svízelných situacích, ale prostě také má rád ( jako ostatně každý ), když jde práce od ruky.
Jednou byl téměř nepříčetný, když měl v dílně jeden osobák, kdy ... úplně stejnou značku, ... stejného roku výroby, ... se skoro stejnou závadou ( klimatizace ), ... ale pouze malinko odlišné ve výbavě ... opravoval asi před týdnem, kdy tenkrát to zvládl obratem ruky, ... ale ten auťák, který měl právě před sebou mu dělal problémy ... a to nejenom se zjištěním a odstraňováním skutečné závady ( kdy vyměnil snad kde-co, co by mohlo pomoci k odstranění závady ), ... ale nezapomenutelné byly zejména problémy s demontáží ( a následně pak samozřejmě s kompletací ), protože tak na "fest" to museli skládat skutečně opravdoví umělci. Prostě málo místa, malinko jiné odlitky, jinak řešená uchycení agregátů a další finty.
Problém byl v tom, že to auto ( stejné značky s minimálními rozdíly ) si přivezl majitel ze svého působení ve Spojených státech ... tedy od jiného výrobce ... a nekonečné problémy byly na světě.
Ten můj známý to nakonec zvládl, ale jen kroutil hlavou, proč si lidé přitáhnou auta z tak daleké ciziny, když je hodně velký předpoklad, že to může přinést ( díky legislativě země původu ) úplně zbytečné problémy, které pak provoz či údržbu značně prodražují.
Sám vlastní ... a také doporučuje pořizovat auta ... naše česká, ... protože u aut cizích značek se provoz, údržba, nákup náhradních dílů a další nezbytné náležitosti ... i několikanásobně prodraží. Je ale fakt, že u zakoupení auta hraje roli i hodně dalších jiných kriterií.
Ve Vaší situaci je dobré, že Vám Váš auťák dali do gala ... a některé "mušky", které tam ještě jsou, patřičně doladí ... a bude hej.
Držím palce, ať Vám všechno dobře dopadne.
A co zkusit jinou opravnuPokud sami nepoznali příčinu , mohli by Vám postupně měnit další a další součástky, na to nepřistupujte.
No nevím,je to známý a přeci nám to nemůže už ted´ za tuto částku vrátit v horším stavu,než jsme to do opr.dali!
Pokud nebyla závada odstraněna, bych tu částku nezaplatila, prokázalo se ,že to co vyměnil bylo vadné?
Nevím ale , jestli bych já nějak poznal vadnou součástku a převzít auto ještě v horším stavu?
Teď se prosím neuražte, za to co napíši. Na takových jako jste vy si servisy mastěji kapsy. utečte od něj
Znovu čtu co jste napsal v úvodu, že Vám to cukalo. Já sice nemám nafťák ale když koupím u nás benzín- cuká to a daleko se nadá dojet, už jsem zjistila ,že musím tankovat jinde.
Manželka ho nedávno pořídila,takže na co jezdil předchozí majitel samozřejmě nevíme.Ale v opravně říkali,že vše pročistili!
Já bych si tam nechal dát zpatky svoje palivové čerpadlo zaplatil jim maximálně 2000kč a auto odvezl. A začal se dívat po jiném servise. Pokud oni budou pokračovat tímhle způsobem mohla by se cena vyšplhat na momentální hodnotu vozu. Takoví servis bych označil velkou cedulí at ho všichni vidí. Známý toto řešil dal auto do servisu že mu nejede dohodly se s cenou do 5000kč a když přišel po dvou dnech auto stálo na dílně ze stejnou závadou co jim ho tam dal. a cena 12500 nahradní díly a 3500za práci zaplatil jim 3000kč a auto odvezl.
Vážení, rady jsou inspirativní, něco z toho rádi použijeme. Po zakázkovém listě budeme pátrat, ale spíše budeme za trouby.
Pokud na servise nebude slušná dohoda, necháme si vrátit auto do původního stavu, zaplatíme za "práci" a ádijé.
Všechny zdraví a zároveň děkuje již trochu nervózní a nasr... manželka
Je fakt,že asi ze známosti Vám zakázkový list vůbec nevystavil, ale nedejte se jsou to Vaše peníze a kamarádství musí stranou, vy jste v právu. A manželka ať není nas... , dejte si sklenku vínka nenechte si tím zkazit večer. A zítra to řešte, zajděte spolu za známým a prostě řekněte, že to takto nejde jak to dělají a že chcete zpět svoje auto s původními díly. Život prostě člověka naučí.Držím palce a jsem při Vás.Nedejte se a pevné nervy.
Na Vámi uvedenou závadu "cukání za jízdy" se těžko najde někdo rozumný z oboru, který by dokázal přesně definovat původ nebo příčinu tohoto jevu. I když by se snad někdo takový našel, popsal by výčtem možných příčin několik stran. Bez osobní důkladné prohlídky se na dálku nedá diagnostikovat. V tom by jste se museli obrátit jedině na pořad "Volejte věštce", vysílaný v nočních hodinách.Jste-li dostatečně věřící na podobné zázraky, mohli by Vám pomoci právě tam.
Chcete-li však slyšet opravdu reálnou a konstruktivní radu, tak dejte auto opravit tam,kde jsou schopni tyto vozy nebo tyto závady opravit, tam, kde s Vámi sepíší korektně zakázkový list, kde Vy určíte co chcete opravit a ne, že Vám řeknou-"to bude špatným motorem" a Vy si necháte zapsat ,že požadujete vyměnit motor. Pak můžete reklamovat jedině výměnu motoru a ne že Vám to před opravou cukalo a cuká to dál. Při sepisování zak.listu je jeho nedílnou součástí i předpokládaná cena, která pokud bude třeba navýšit, tak Vám to musí oznámit a Vy s tím musíte souhlasit.
Je toho pro člověka nezběhlého v těchto záležitostech poměrně dosti věcí, na které je třeba dávat pozor a právě nesolidní opravny či opraváři těchto nedostatečných znalostí zákazníků využívají ve svůj prospěch.
Jinak,vy jste z oboru,když víte ,že se to nedá definovat?V úvodu jsem uvedl několik operací co už servis provedl,takže si myslím,že opravdu zkušený mechanik,by mohl alespoń dát nějaké další možné příklady v okruhu závad.
Něco málo z oboru snad znám, ale když Vám nestačí ani vyjádření kladenských "specialistů", kteří měli možnost osobně se s vozem a závadou seznámit a podle kterých je auto v pořádku, tak vlastně nevím jakou odpověď očekáváte. Jasnovidec bohužel nejsem a pracovat dokáži jedině s konkrétními a hmatatelnými poznatky. Nezbývá než doufat, že Vám zaručenou radu poskytne nějaký nadšený teoretik amatér.
Máte pravdu, tip na další závadu jsem nedal, jen jsem se snažil poradit nejschůdnější řešení popisovaného problému. To ale zřejmě není to, co byste chtěl slyšet. Tak tedy jeden tip jako bonus bych připojil. Co takhle nedostatek paliva v nádrži?
Další tipování však nebude, protože takto bychom mohli tipovat celou noc i den a k ničemu by to stejně nevedlo.
Bohužel pro vás má cyril naprostou pravdu. Cukání motoru může mít dasítky příčin a bez prohlídky vozu určit příčinu nejde.
snad příště. Jenom vám mohu poradit pokud vymění nějaký díl a závada zůstane tak trvejte na vracení původního dílu. Přeji ať to moc nestojí.
Cyrile bod alespoň takto
Pokud nebudete při opravě osobně přítomen, tak požadavek na vrácení vyměněných dílů je vcelku zbytečný. Asi sám uznáte, že najít v dílně jiný, opravdu vadný díl nebude zas takový problém a zákazník stejně nepozná co mu bylo vráceno.
Tak ,jestli auto pojede na 80% jako původně a né na 50%,jako po poslední operaci,a nebudu muset platit cílovou částku,tak at´ tam daj třeba z vedlejšího SUBARU!
Ono taky záleží, co manželka natankovala a kde. Dnes se kvalita paliv neřeší ani u značkových pump, taky nádrž nemusí být ok u tak starého auta. Rozhodně bych si nenechal měnit hned čerpadlo, když bych nevyčerpal jiné levné příčiny a čerpadlo bych si nechal možná vyměnit až po pořádné diagnostice a ne, že nějaký garážista řekl. V jakém stavu budou asi vstřikovače, pokud bylo to čerpadlo opravdu špatné?
Čerpadlo nakonec,jen opravovali,právě po diagnostice.Předtím prý dělali i ty levnější úkony,jako filtr atd.Jinak jsme tankovali u zn. benz. pump,ale co tankoval předchozí majitel samozřejmě nevíme!
Ono s tím tankováním je to sázka do loterie, takže dnes neznamená značková pumpa-kvalitní palivo. I shell měl veliké problémy s kvalitou svých hlavně prémiových paliv. V dnešní době existuje účinná ochrana v podobě aditiv.
Jinak to že motor jede na 50% může znamenat, že spadl do nouzového režimu po opravě čerpadla. Většinou je třeba čerpadlo opět spárovat s řídící jednotkou, záleží co na něm opravovali. Ale to mechanik určitě ví. Taky by měl prohlédnout vstřiky, jestliže čerpadlo bylo vydřené, tak se odporoučí i vstřikovače.
Stirecku,to zní rozumně,dnes mi říkali něco obdobného v servisu .Tak uvidíme.
Jinak na podobné rady jsem čekal,ne ty typu p. Cyrila.Dík
Před dvěma lety jsem řešil náhodné cukání za jízdy u Škody Felicie 1,9D. Připojená diagnostika nic nediagnostikovala ani v klidu ani za jízdy. Nakonec jsme spíš náhodou zjistili, že se nahodile krátkodobě otvírá EGR ventil v době, kdy by měl být zavřený.
To klidně zvládnete i doma sám. To se jen pod přírubičku která vede od EGR ventilu do sání dá kousek plechu (nejlépe nerez) aby nemohl motor přisávat bordel z výfuku.
četl jsem i jiná fóra o egr ventilu a možná ho vyřadím,díky
doplněno 01.04.10 22:25:jinak auto je stále v servisu,takže závada je asi meziplanetární
tak to prý vypadá na řídící jednotku (asi toho čerpadla),že si jí od někoho půjčí a vyzkoušejí na našem.Už to zase víme od čtvrtka a zatím nic!
Tak už je to další týden a telefon nic,vůbec se neozvali!Nechtěl jsem si kazit dnešní narozeniny,tak jsem jim ani já nevolal.Zkusím to v pondělí,ale už mi z toho všeho šestitýdenního čekání a nervování asi praskne hlava!
Nejspíš si s tím neví rady, asi bych to odtáhl někam jinam, i když by to bylo dražší. Čas jsou peníze.
Vše nej
To je tedy doba, to zkoušejí Vaše nervy. Chudák pani ,těšila se na auto,asi si ani nezajezdí.Kašlete na to ,že je to známý.Já už bych s tím byla pryč.
nejdříve děkuji za gratulaci!dnes jsem volal-samo já, a řídící jednotka prý nepomohla,ale mám si přijít vyzkoušet jízdu naším vozítkem-má ted´ 44kw a prý nám to třeba ani nepřijde,že jede na menší výkon.prostě super odpověd´!jdu tam a auto odvážím-už na to nemáme nervy!doufám,že cena nebude na jeho zabití
To nechali ten vykon i presne zmerit? No to jsou ale super sluzby Koukam, ze zabiti je nekdy docela primerene reseni ...
Tak to tam nechte dalších šest týdnů a třeba ještě nějaké kilowaty přidají. To jsem zvědav, kolik to stálo s tím měřením a parkovným. Nezbývá než auto odvézt jinam, dokud ještě nějaké ty kilowaty má. Jaký máte plán bé?
Tak dnes nastal ten den s velkým "D"!Dnes jsme si konečně odvezli našeho "CVRČKA" domů...První postřeh z jízdy,byl vcelku slušný,jen ten výkon vypadá asi opravdu nižší, i když na druhou stranu jsem se podíval manželce do vel. tech. a výkon 44kw překvapivě odpovídá,takže to spíš vypadá,že má míń než těch diskutovaných 44.Menší výkon zas nebude asi tolik manželce na škodu, protože se takzvaně rozjíždí a nějakej dravec by asi nebyl to pravý ořechový pro začátek:D.Hlavně , že už ho má konečně k dispozici a nemusí se obávat jezdit roomstrem.S cenou nás vcelku překvapil, když mi řekl,že nemůže samozřejmě po mě chtít zaplatit všechny hodiny co na tom strávil a převoz auta chtěl jen za naftu,takže konečná cena byla něco přes 13 tis. Na závěr,bych chtěl všem poděkovat za příspěvky do fóra!Někdy nashledanou při řešení doufám příjemnějších diskuzí!
Taky jsem uvěřil báchorce o spešl čištění dýzlů na Kladně. Strhli mi tam šroub na hlavě, takže se to zavzdušňovalo, což má u naftové Felicie jedinou chybu - musíte to ručně odvzdušnit, potřebujete na to někoho, kdo točí motorem, jinak neodjedete.
Samosebou, že mi to předali jako opravené, takže to zjistil až další servis a stálo to dlouuuhé peníze.
Vy vlastně taky máte koncernový motor, praskají nádobky palivového filtru a pak to přisává vzduch, to je taky pěkně na nic. A samosvorné hadičky po manipulaci nesamosvorní, takže je dobré je vyměnit.
tak to jsme tomu dali...Jiak manželka hned dnes vyrazila na zkušebku a přijela max. otrávená , jaký je to prý ted´ lenoch!Takže kw jistě ubyly!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.