Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Předřadný odpor ventilátoru

Od: dominick odpovědí: 10 změna:
Delší dobu mi vrtá hlavou proč se místo předřadného odporu nepoužívá PWM regulace? Predradny odpor ma spoustu nevyhod a navic je poruchový. Navíc kdyz je v létě 30° a ještě do toho pustím ventilator na 1. stupeň tak mi to ješte zacne pres ten odpor topit (nemam klimu). Zajimalo by me co se konstrukterum v tu dobu honilo hlavou? :D

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar promon

Ten odpor toho moc nevytopí, na to je příliš slabý. Spíš se vzduch ohřívá v rozpálených částech palubky. A co je k tomu vedlo - no přece jednoduchost. Proč komplikovat něco, co spolehlivě funguje. Ten přístup zkomplikovat vše elektronikou jak jen to jde přišel až později a já bych to mnohdy nazval ,,vylepšením k úplné nepoužitelnosti´´ Stačí se podívat na některé současné auta - tam nejen, že si nevyměníte ani ,,žárovku´´ v předním světle, ale mění se celé světlo za desítky tisíc.

Tak co se Vám jeví jako uživatelsky výhodnější? :-D

Jen doplním, že ten odpor je často umístěn v proudu vzduchu z ventilátoru, čili dobře chlazen. Jeho topný výkon ve vztahu k objemu hnaného vzduchu je naprosto zanedbatelný.

dominick
hodnocení

No ve skutečnosti si myslím ze PWM by bylo mnohem mene poruchovejsi. Schvalne kolikrat clovek resi rozbitou regulaci jasu budíků (PWM) a kolikrát rozbitý předradny odpor? A to nemluvím o tom ze se jeste musi treba u BMW rozebrat cela palubka, prace tak na pul dne.
Ale dekuji za odpoved, beru to tak ze se automobilka drzela zajetych kolejich a nemela duvod to menit :)
kare
Pořád nechápu co Vám brání to předělat na PWM. :)

@dominick: Za svůj život (je mi 65let) jsem měl více jak 2 desítky aut a ani jeden z vámi popisovaných problémů jsem nikdy neřešil*smich* S tou poruchovostí těch odporů to dost přeháníte.

U dnešních aut by to asi nebylo jednoduché, ale třeba táta měl na Š1000MB takovou regulaci u větráku, protože ten měl jen dvě rychlosti a kdo zažil Š1000-Š100 ví, jak na tom byly tyto auta s topením. Stejně tak si dodělal cyklovač ke stěračům - tehdy to byl běžný postup.

PWM regulace budíků je snad na všech o něco novějších autech... Potenciometr (reostat) byl snad u staré Octávie a u Moskviče...

 

hodnocení

0x

U novějších aut se PWM regulace u ventilátoru do kabiny používá... Několikrát jsem se s tím setkal.. Zejména u Citroenu..

Jinak se PWM používá na ventilátor chlazení již velice často, budˇ je přímo v motorku, nebo jsem viděl krabičku venku... To už je u Focusa II z roku 2005...

 

hodnocení

0x
avatar regine

Předpokládáte, že eletronické regulace nevytváří teplo? Myslím, že v uvedeném případě bude zanedbatelný rozdíl.

 

hodnocení

0x

PWM regulaci najdeš třeba na BMW E46. Normálně se to používá. Hlavně u climatroniků.

Odpory jsou hlavně u levných aut s jednoduchou ventilací a k vůli ceně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]