Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)?

Od: zdenek2® odpovědí: 16 změna:
Všiml jsem si v létě několikrát, že se mi nevrací u Felicie přední stěrače zpět až dolů do výchozí polohy, ale často zůstanou někde uprostřed. Já tedy v dešti nejezdím, ale v létě mne několikrát zastihla venku přeháňka.
Děje se to v té první poloze stěračů, která je programovatelná od 2s. Jestli to dělá i v dalších polohách jsem nezkoušel.
Čím to může být? Relé stěračů v pojistkové skříňce?
To cyklovací relé je univerzální nebo specialita Felicie?
doplněno 23.01.21 12:30: Byl jsem teď zkoušet stěrače ve zdvihnutém stavu a zjistil jsem následující:
1. stěrače se do dolní polohy nevrací v žádné poloze páčky stěračů. Jakmile páčku dám do klidové polohy, stěrače zůstanou tam, kde zrovna byly.
2. Cyklovací první poloha stěračů funguje zmatečně. Počet cyklů stírání před klidovou pauzou se liší, viděl jsem třeba jen půl cyklu a viděl jsem cyklus který byl jen trhnutí stěrači. Viděl jsem ale také cyklus, který měl 4-5 setření.
3. Klidová pauza v první poloze stěračů se rovněž liší. Někdy je něco pod vteřinu, jindy třeba osm vteřin. Nezdá se, že by nastavený interval hrál nějakou roli.
Z toho usuzuji, že cyklovací relé by mohlo být kaput.
Doraz může být také problém. Neumím to rozlišit.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar promon

Spíše bych to viděl na nespolehlivě fungující doběhový spínač.

Zase jen dodám: Ten doběhový spínač najdete v převodovce motorku stěračů. Tedy většinou tam, kde je motůrek.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Začal bych kontrolou.jestli se ti to neprotačí na hřídelce co de z motoru a jestli neni tuhej mechanismus stěračú
Pak bych šel po doběhu co je uvnitř tý převodovky motorku stěračú

 

hodnocení

0x

Stěrače u Felicie v poloze cyklovače VŽDY parkuje relé. Proto u Favoritů byla ve verzi bez cyklovače v pojistkovém panelu plechová propojovací klema.

Staré Felicie pouze AEV 2012 s Favoritů. Jiné relé nefungují.

Nové Felicie AEV 2032, 2052, 2062 relata s funkcí wish wash (stříkni a sámo setři buď 1x nebo 2x nebo 3x dle verze relé AEV).

...

Pokud na ostatních rychlsotech 1 a 2 bez cyklovače stěrače také neparkují, tak je pravděpodobně vadný dojezd v motorku.

Nejprve zkus to relé.


doplněno 23.01.21 17:36:

Cyklovač je automatický dle nastavení uživatelem od 0,5s do 30s.

Páčku dáš na cyklovač a tam ji necháš. Zároveň se setře 1x sklo stěrači a pak je klid.

Pak dej páčku zpět do nulté polohy a opět po 5s dej páčku na cyklovač a nech ji tam.

Stěrače setřou 1x a po 5s znovu a tak se to opakuje.

Záleží tedy na pauze, kdy dáš páčku opět na cyklovač a necháš ji tam. Takto se cykl na Felině nastavuje a mění řidičem a řidič si to tak může volit dle potřeby aktuálních srážek deště an sklo nebo rychlosti jízdy.


doplněno 23.01.21 17:42:

Tady je pojistkovka starýho Fáva a je tam v relé pozici ta měděná (mosazná) klema.

Zkratuje prostřední pin relé a ten venkovní pin co vede směrem rovně ven.

U té svojí Felicie vytáhni relé cyklovače (uprostřed nahoře u konektorů) a dej tam drátovou propojku na ty piny místo toho relé.

Stěrače se ti pak musí vracet.

iautodily.cz/...

Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)?

 

hodnocení

0x

Tak mi to nedalo jako fandovi do Fel a tak jsem šel do svojí 2001 a vytáhl relé cyklovače.

V tomto okamžiku poloha páčky na cyklovač nefunguje a stěrače se nehnou.

Poloha na 1 rozbohybuje starače an 1.rychlost a neparkují!

Poloha 2 rizhejbe na 2.rychlost a po vypnutí páčky taky neparkují!

...

Takže relé má svůj kontakt opravdu do serie s kontaktem doběhu a při závadě jednoho z kontaktů stěrače nedobíhají! :)

Takže relé vytáhni a podle obrázku proklemuj drátem. Ale musí se dotknout těch kontaktních plechů v pojistkách, takže tam spíš strč plíšky nebo Fastony!


doplněno 23.01.21 17:58:

Tohle si kup. Je pro Favority a starší modely Feld.

eshop.aev.cz/...

Pokud tam máš plechový cyklovač (plechové relé s bimetalem), tak vůbec neuvažuj a zahoď toho šmejda :-D

hodnocení

Tak jsem to včera zkoušel a dnes podle tvé rady z roku 2012 jsem propojil kontakty zdířek relé v pojistkové skříňce číslo 2 a 4 a nic, v poloze páčky stěračů 1 se nic neděje. Navíc když teď relé vrátím, tak už se stěrače také ani nehnou, ale relé je slyšet jak klape, takže pravidelně spíná. Včera stěrače ještě v poloze 1 šly, sic špatně.
Já bych to viděl na špatný kontakt v pojistkové skříňce.
Potřebuji vědět na 100%, které zdířky pojistkové skříňky relé w-w když propojím, tak se stěrače rozjedou v poloze páčky 1? Jenom zdířky 2 a 4? Nic víc?
A jsou to tyto zdířky na tvém obrázku z roku 2012? Na mém relé je zespodu číslování.
Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #2
Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #3
Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #4

Ano. Piny 2 a 4 slouží k doběhu společně s doběhem na samotném motorku.

Snaž se je propojit plechy nebo ideálně těmito Fastony.

enika.cz/...

Teď jsem to byl zkusit, abych ti neradil něco nevyzkoušeného, lae když to tak Favority bez cyklovačů měli...

Takže dle fotky 2 a 4 klemovat a chová se to následovně.

První poloha páčky je cyklovač. Tam se logicky s klemou nic neděje

Druhá poloha je 1.rychlost. Tam, pokud páčku dáš na neutrál (nulu) v době, kdy jsou stěrače nahoře, tak díky klemě opravdu sami parkují.

To samé i poslední poloha 3tí, tedy 2. rychlost.

Je to ověřené. Chybu můžeš udělat špatnou klemou. Kontaktní plocha pod štěrbinou je pro nožičku relé velice malá. Vpodstatě uprostřed plechová pidividlička.

Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #5
hodnocení

Doraz stěračů je vpořádku, propojení zdířek 2-4 funguje jak má. To relé je vadné, koupím nové.
Teď mám ale problém nový, závažnější. Souvisí to s tím jak jsem ráno psal, že stěrače se ani nehnou. Když mám vyndanou pojistkovou skříňku z pantů, vypíná se mi napětí 15. Nejdou stěrače, větrák a další věci. Když přitlačím palcem zvrchu na odpojovací relé R7, tak se signál 15 obnoví. Jakmile palec dám pryč, tak relé opět cvakne a napětí vypadne. Když vrátím skříňku zpět do pantů tak to nedělá.
Čím tohle může být? Kdyby to relé R7 bylo vadné tak by to přeci dělalo i když je skříňka v pantech. To s tím palcem může být tím, že se tlak přenáší někam jinam ve skříňce.
Nemůže tam být přerušený vodič někde v konektorech, který spíná to odpojovací relé?
Které vodiče jdou do odpojovacího relé a z kterých konektorů?
A to odpojovací relé je obyčejné relé, můžu ho zaměnit za jiné standardní relé?

Odpojovací relé nelze zaměnit za obyčejné relé.

Jde normálně koupit. Je na vyžší spínací proudy. Má ty fastony velikosti 10,5 nože a cívka má klasické 6,3mm nože.

Spínání je žlutým kabelem od spínačky a cívky startéru. Spínání silovky je po celé pojistkovce rozvedeno ke všem spotřebičum. Krmení je pak z matice svorky 30 (přívodní červený drát).

...

Skontroluj, zda jsou konektory zamknuté. Každý konekotr má svoji páčku (jazyk) a dole nad relaty mají všechny konektory společnou zamykací závoru (páčka je nakraji vlevo).

Musí být zmaknuté a zajištěné,aby nevyskakovali.

Preventivně to relé šedé vytáhni a znovu zasuň.

google.cz/...

Náhradou je i pod jiným číslem relé pracovního proudu a klimakompresoru

4H0 951 253

Vůbec nejkvalitnější jsou relé Bosch a náhradou toho odlehčovacího je relé žhavení

apautodily.cz/...

Může se při zatlačení an relé přenášet kontakt uvnitř relé. Není vyloučeno, že je vadné.

Pojistková skříňka Felicie je ze spousty pater z plastu a několika mosazných plechů (sendvič).

hodnocení

Jestliže se to odpojovací relé spíná tím žlutým ze spínací skříňky a ničím jiným, tak mi vysvětli jak se může spínat, když nestartuji? Kdyby se žlutý vodič někde dotýkal jiného vodiče pod napětím (probíjel), tak by přeci kromě cvaknutí relé se musel ozvat startér, ale ten je potichu. Tak musí to relé spínat něco jiného. Záhada.

Není to záhada. Jsem ti to vysvětloval, jak jsi se ptal na spínačku a proč z ní vedou dva žluté vodiče. Znovu si to přečti.

 

hodnocení

Tak ta "záhada" s klikajícím relé x není vyřešena, protože ji nejsem schopen zopakovat. Ale relé x je vpořádku tak se tím nebudu zabývat.
Co kdybych jako cyklovací relé stěračů koupil to s funkcí wisch wasch (ostřikovačů). Funkce ostřiku mi asi nebude fungovat, ale jinak jsou ta relé stejná, ne? V pojistkové skříňce je přeci patice šestipinová. Já se ptám jenom proto, že si myslím, že to relé je univerzální a pasují-li piny, musí fungovat všechna ta relé stěračů.
Pokud jde o ty stěrače samotné, neměly by se motorky po 25 letech něčím namazat? Nějaká jiná údržba?
A pak je tu ještě jedna otázka. K čemu je relé zadního stěrače? Také k nastavitelnému cyklování? Já tam žádné relé zadních stěračů nemám, jenom patici.

Odkonce.

Relé zadního stěrače je volitelné. Jedná se o cyklovač pro zadní stěrač AEV 2015. Páčku zadního stěrače velice rychle proklikneš na ostřikovač přes dvě polohy a pak už nechytáš. Zadní stěrač začne cyklovat a přestane do doby vypnutí klíčku (zhasnutí motoru) nebo do opětovného rychlého prokliknutí až na ostřik zadku (páčka má polohy 0 pak zadní stěrač a nakonec zadní stěrač + ostřikovač zadku).

Pojistkové skříně jsou stejné, ale kabelové svazky jsou jiné. Pravděpodobně ti nepůjde ani cyklovač, pokud do pozice předních stěračů koupíš místo relé do Favorita (AEV 2012) relátka do Feliny AEV 2032 - 62 Wish-Wash

Motorek stěrače má stálou tukovou náplň a ta je doživotní. Věř, že auto přežije. Kulové klouby táhel se taky nemažou. Maximálně lehce hřídelky pro ramínka stěračů prokápni motorovým olejem. Na klouby můžeš použít silikonovou vazelínu nbeo LV2-3 Mogul pro rychloběžná ložiska (bílé mléčné vazelíny).

Vím, že na Felicii 95 relé AEV 2032 nefungovala a sháněl jsem kámošovi relé AEV 2012. I když pasovalo.

K tomu relé X. Ono má na cívce + od svorky 15 a druhý konec má připojen na cívku startéru a ta je pak dále ukostřena o motor. Proto relé po zapnutí klíčku sepne a odpadne proto, protože místo kostry dostane taky +. Tedy pokud má z jedné strany 15 ku svorku s plusem a na druhé straně + od spínačky na startér, tak dva plusáci negenerují žádné napětí cívce relé a relé tedy při startu odpadne a vypne. Takto funguje velice jednoduše. Proto ty dva žluté dráty na spínačce

hodnocení

Teď jsem chtěl objednat nové cyklovací relé stěračů, ale když jsem rozdělal to staré, jsem na rozpacích, zda moje relé je vadné, zda jen nebyly špatné kontakty. Já tam nic špatného nevidím. Nechápu jak toto relé může přesně měřit čas mezi cykly. Založil jsem kvůli tomu novou otázku Jak funguje cyklovací relé stěračů.
Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #6
Proč se nevrací stěrače do výchozí polohy (Felicia)? #7

Časem se opálí kontakty. Stěrač při vracení klade na suchém skle docela slušný odpor motoru a ten si bere více proudu. Více proudu namáhá kontakty teplem a ohoří jim ty pecky.

Ty pecky mají relé u hodně kvalitních aplikací postříbřené, aby se neojiskřily a dlouho vydržely.

Stačí, aby se mírně ojiskřily a kontakt pak má vysoký odpor. Ten se při průchodu proudu projeví ještě větším teplem (ztrácí se na nich větší napětí a to se přemění v teplo jako u přímotopu).

Teplo kontakty nevratně ničí. I pozici pojistkové skříně, protože je plastová a nesnese moc teplo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]