Nejste přihlášen/a.
Stěrače u Felicie v poloze cyklovače VŽDY parkuje relé. Proto u Favoritů byla ve verzi bez cyklovače v pojistkovém panelu plechová propojovací klema.
Staré Felicie pouze AEV 2012 s Favoritů. Jiné relé nefungují.
Nové Felicie AEV 2032, 2052, 2062 relata s funkcí wish wash (stříkni a sámo setři buď 1x nebo 2x nebo 3x dle verze relé AEV).
...
Pokud na ostatních rychlsotech 1 a 2 bez cyklovače stěrače také neparkují, tak je pravděpodobně vadný dojezd v motorku.
Nejprve zkus to relé.
Cyklovač je automatický dle nastavení uživatelem od 0,5s do 30s.
Páčku dáš na cyklovač a tam ji necháš. Zároveň se setře 1x sklo stěrači a pak je klid.
Pak dej páčku zpět do nulté polohy a opět po 5s dej páčku na cyklovač a nech ji tam.
Stěrače setřou 1x a po 5s znovu a tak se to opakuje.
Záleží tedy na pauze, kdy dáš páčku opět na cyklovač a necháš ji tam. Takto se cykl na Felině nastavuje a mění řidičem a řidič si to tak může volit dle potřeby aktuálních srážek deště an sklo nebo rychlosti jízdy.
Tady je pojistkovka starýho Fáva a je tam v relé pozici ta měděná (mosazná) klema.
Zkratuje prostřední pin relé a ten venkovní pin co vede směrem rovně ven.
U té svojí Felicie vytáhni relé cyklovače (uprostřed nahoře u konektorů) a dej tam drátovou propojku na ty piny místo toho relé.
Stěrače se ti pak musí vracet.
Tak mi to nedalo jako fandovi do Fel a tak jsem šel do svojí 2001 a vytáhl relé cyklovače.
V tomto okamžiku poloha páčky na cyklovač nefunguje a stěrače se nehnou.
Poloha na 1 rozbohybuje starače an 1.rychlost a neparkují!
Poloha 2 rizhejbe na 2.rychlost a po vypnutí páčky taky neparkují!
...
Takže relé má svůj kontakt opravdu do serie s kontaktem doběhu a při závadě jednoho z kontaktů stěrače nedobíhají!
Takže relé vytáhni a podle obrázku proklemuj drátem. Ale musí se dotknout těch kontaktních plechů v pojistkách, takže tam spíš strč plíšky nebo Fastony!
Tohle si kup. Je pro Favority a starší modely Feld.
Pokud tam máš plechový cyklovač (plechové relé s bimetalem), tak vůbec neuvažuj a zahoď toho šmejda
Ano. Piny 2 a 4 slouží k doběhu společně s doběhem na samotném motorku.
Snaž se je propojit plechy nebo ideálně těmito Fastony.
Teď jsem to byl zkusit, abych ti neradil něco nevyzkoušeného, lae když to tak Favority bez cyklovačů měli...
Takže dle fotky 2 a 4 klemovat a chová se to následovně.
První poloha páčky je cyklovač. Tam se logicky s klemou nic neděje
Druhá poloha je 1.rychlost. Tam, pokud páčku dáš na neutrál (nulu) v době, kdy jsou stěrače nahoře, tak díky klemě opravdu sami parkují.
To samé i poslední poloha 3tí, tedy 2. rychlost.
Je to ověřené. Chybu můžeš udělat špatnou klemou. Kontaktní plocha pod štěrbinou je pro nožičku relé velice malá. Vpodstatě uprostřed plechová pidividlička.
Odpojovací relé nelze zaměnit za obyčejné relé.
Jde normálně koupit. Je na vyžší spínací proudy. Má ty fastony velikosti 10,5 nože a cívka má klasické 6,3mm nože.
Spínání je žlutým kabelem od spínačky a cívky startéru. Spínání silovky je po celé pojistkovce rozvedeno ke všem spotřebičum. Krmení je pak z matice svorky 30 (přívodní červený drát).
...
Skontroluj, zda jsou konektory zamknuté. Každý konekotr má svoji páčku (jazyk) a dole nad relaty mají všechny konektory společnou zamykací závoru (páčka je nakraji vlevo).
Musí být zmaknuté a zajištěné,aby nevyskakovali.
Preventivně to relé šedé vytáhni a znovu zasuň.
Náhradou je i pod jiným číslem relé pracovního proudu a klimakompresoru
4H0 951 253
Vůbec nejkvalitnější jsou relé Bosch a náhradou toho odlehčovacího je relé žhavení
Může se při zatlačení an relé přenášet kontakt uvnitř relé. Není vyloučeno, že je vadné.
Pojistková skříňka Felicie je ze spousty pater z plastu a několika mosazných plechů (sendvič).
Není to záhada. Jsem ti to vysvětloval, jak jsi se ptal na spínačku a proč z ní vedou dva žluté vodiče. Znovu si to přečti.
Odkonce.
Relé zadního stěrače je volitelné. Jedná se o cyklovač pro zadní stěrač AEV 2015. Páčku zadního stěrače velice rychle proklikneš na ostřikovač přes dvě polohy a pak už nechytáš. Zadní stěrač začne cyklovat a přestane do doby vypnutí klíčku (zhasnutí motoru) nebo do opětovného rychlého prokliknutí až na ostřik zadku (páčka má polohy 0 pak zadní stěrač a nakonec zadní stěrač + ostřikovač zadku).
Pojistkové skříně jsou stejné, ale kabelové svazky jsou jiné. Pravděpodobně ti nepůjde ani cyklovač, pokud do pozice předních stěračů koupíš místo relé do Favorita (AEV 2012) relátka do Feliny AEV 2032 - 62 Wish-Wash
Motorek stěrače má stálou tukovou náplň a ta je doživotní. Věř, že auto přežije. Kulové klouby táhel se taky nemažou. Maximálně lehce hřídelky pro ramínka stěračů prokápni motorovým olejem. Na klouby můžeš použít silikonovou vazelínu nbeo LV2-3 Mogul pro rychloběžná ložiska (bílé mléčné vazelíny).
Vím, že na Felicii 95 relé AEV 2032 nefungovala a sháněl jsem kámošovi relé AEV 2012. I když pasovalo.
K tomu relé X. Ono má na cívce + od svorky 15 a druhý konec má připojen na cívku startéru a ta je pak dále ukostřena o motor. Proto relé po zapnutí klíčku sepne a odpadne proto, protože místo kostry dostane taky +. Tedy pokud má z jedné strany 15 ku svorku s plusem a na druhé straně + od spínačky na startér, tak dva plusáci negenerují žádné napětí cívce relé a relé tedy při startu odpadne a vypne. Takto funguje velice jednoduše. Proto ty dva žluté dráty na spínačce
Časem se opálí kontakty. Stěrač při vracení klade na suchém skle docela slušný odpor motoru a ten si bere více proudu. Více proudu namáhá kontakty teplem a ohoří jim ty pecky.
Ty pecky mají relé u hodně kvalitních aplikací postříbřené, aby se neojiskřily a dlouho vydržely.
Stačí, aby se mírně ojiskřily a kontakt pak má vysoký odpor. Ten se při průchodu proudu projeví ještě větším teplem (ztrácí se na nich větší napětí a to se přemění v teplo jako u přímotopu).
Teplo kontakty nevratně ničí. I pozici pojistkové skříně, protože je plastová a nesnese moc teplo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.