Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co je to za typ Felicie?

Od: zdenek2® odpovědí: 35 změna:
Na snímku je Felicia 1.3 50kw, ale kryt vzduchového filtru je jiný než u BMM. Co je to za model? Karburátor nebo diesel?
Co je to za typ Felicie?

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Je to Bosch monotronic.

Správně tedy SPi (single poin injection)

Klasická BMM lidově.

Filtrbox je ještě z dob Favorita, takže Felda z roku 1994-1995

U násosu vzduchu je rezonátor, takže se jedná o motor 136B, tedy 50kW verze.

Filtrbox s oválného celoplastu pak měli později obě verze 40 i 50kW a odlišnost byl jen v rezonátoru, který u 40kW chyběl.

Bez rezonátoru motor při prudkém přidání plynu hlasitě brumlal. Rezonátor to odstranil a utišil. Na nic jiného tam není.

MPi vypadá jinak.

Karburátorové Felicie na vývoz mají stejný motor, jako Favorit. Filtrbox s PLUS prolisem a uprostřed vločka výrobce SANDRIK.

...

Tohle je ještě původní filtrbox pro VW bezezměn. Asi se jim nechtělo vyrábět něco speciálního napočátku výroby.

...

Diesel nemá rozdělovač a zapalovací kabely


doplněno 14.01.21 16:50:

50 a 40kw měl i další odlišnosti

Jiná vstřikovací jednotka

Jiná ŘJ motoru

Jiná vačka

Jiné písty

Jiná převodovka


doplněno 14.01.21 16:52:

První roky 94-95 se dají odhadnout nejen dle Favoritího a VW filtrboxu, ale i starého hliníkového domku termostatu (později všechny plastové)

hodnocení

Aha, takže je to BMM a součástky jsou ještě z favorita, pak hned kryt filtru začali vyrábět jiný. To mne nenapadlo, že tu byla až taková variabilita.
Já mám BMM z roku 1994/1995 a už to vypadá úplně jinak.
hodnocení

Ještě k tomu rezonátoru. Jestliže jeho funkcí je tlumit rezonující motor při vyšších otáčkách, neměla by se tato krabička správně nazývat tlumič?
Rezonátor jako takový obecně vždy zesiluje (např. tělo kytary zesiluje zvuk struny).

Je to tak. Dobíhali ve výrobě. Stejně jako čidla zpátečky na Fastony. Pak měli Feldy ten vodotěsný konektor na čidlu zpátečky.

Z tohodle roku ještě dobíhali ve výrobě staré startéry 0,8kW PAL z Favoritů. Byly takové zdechlé a líné. Ovšem i se slabší baterkou nahodili motor.

Pak přišli od roku 95/96 rychloběžné Magneton Kroměříž 1kW. Už to nebyli takové velké krávy. Byli lehoučké a zpřevodované. Dělali typický zvuk co mají Feldy při startování. Ty staré spíš připoménali startování škody 120 nebo Favorita.

...

Je to jako u všech modelů. První kusy nebyli nic moc. Takové zplácané z předchůdců a nedotažené do detailů. Ale co mě udivilo, tak některé modely měli na začátku okraje kapoty gumovou lištu. Asi k vůli podfouknutí větrem či vodou. Dodnes nechápu, zda to bylo k určité motorizaci nebo pokus některého roku. Kapoty mají zespoda mini dírky pro plastové hříbky co tu lištu drží.

Co se týče rezonátoru, nechám na tobě. Možná to mělo trošku vykreslovat silnější zvuk, aby si majitelé uvědomili, že mají 50kW.

MPi filtrboxy mají zevnitř žebra jako kytara. Možná to má taky nějaký účel lepšího zvuku.

google.cz/...

Každopádně bez trumpetky 40kW nebo bez rezonátoru 50kW to už trochu řve. Hlavně v zátěži motoru (jízda do kopců s plným plynem).

hodnocení

Můžeš sem ještě dát obrázek jak se pozná 1.3 MPI od 1.6 mpi?
Ať v tom máme jasno. Dík.
Motor 1.6 vypadá jinak už na první pohled. Zde fotka.
Co je to za typ Felicie? #2

1.6ky jsou německé VW motory

Stejně tak 1.9D nafty jsou němci.

Co je to za typ Felicie? #3

MPi má už samostatný filtrbox a zapalovací lištu místo rozdělovače. Pálí vždy dva a dva současně (jiskra do výfuku nevadí). Jiná vačka, jiný setrvačník se snímači pro hall.

Na sání už není vstřikovací jednotka, ale klapka se snímačem polohy a lišta vstřiků samostatně pro každý válec, ale stříkají taky dva a dva skupinově.

Až Fabia Simos 3P stříká jednotlivě. MPi Felicia totiž není Bosch systém, ale Siemens Simos 2P.

1.6ka MPi je zase Magneti Marelli jednotka

Co je to za typ Felicie? #4
hodnocení

Aha, takže 1.3 MPI neexistuje, jenom 1.6 MPI?
Oprava. Už vidím na fotce, že existuje.
hodnocení

A ještě mne napadlo, podle čeho poznám, že vůz má zabudované LPG?
hodnocení

Co se týče gumové lišty na okraji kapoty, nebylo to kvůli rezonanci? Mně občas kapota na volnoběh má snahu rezonovat s motorem.

LPG poznáš podle zplynovače. Vedou do něj hadice s chladící kapalinou.

Ta karbecová modrá felda ho má ve videu.

Kapotu si podepři u světel vyšroubováním těch gumových kloboučků. Pak nebude skákat.

 

hodnocení

2x

Špatné udaje v dotazu. Na snímku je motor 136B BMM, tedy pokud platí těch 1.3 50kW. V případě 40kW se jedná o 135B. Tazatel si plete BMM (monovstřik) a MPI (čtyřbodový vstřik), jiný vzduchový filtr a vrchní kryt motoru, než je na snímku, má právě MPI.

@23it23: Felicie pro tuzemský trh nikdy neměly karburátor. Naopak už poslední Favority měly motory BMM.

hodnocení

Můj vůz to není a já mám BMM, kde kryt filtru vypadá jinak, proto jsem se ptal, co je to za model. Takže, když je to také BMM, tak proč má jiný kryt vzduchového filtru?

 

hodnocení

1x

135B - karburátor

Karburátor ve Felicii určitě nee, to by měl docela rariru.

Neplést karburátor a vstřikovací jednotku!

135B nemá rezonátor, ale pouze trumpetku na násávaný vzduch do toho plechu.

google.cz/...

 

hodnocení

1x

Tohle je origo Felicie s Karburátorem. Dělala se i ve faceliftu. Hledej spíše na youtube. Všechno to jsou vývozy a nebyli určeny pro evropský trh


14.01.21 17:10

karb


Teda kolego Gumidku-máš přehled *palec2*Fa-FE jsou asi tvá krvní skupina?

Celoživotní láska až nemoc :)

A karbec ve Faceliftu :-D A je to komplet


hodnocení

Co je to na tom prvním videu vlevo dole v rohu za hranatou krabičku s bílým kolečkem nahoře?
cl

Flashlube. Tzv. přímaz k lpg.

tam mají Felicie nádobku na olej do servořízení (tedy pokud posilovač řízení má), takže předpokládám, že tady tomu není jinak, i když nádobka vypadá trošku jinak než v našich Feliciích.

14.01.21 19:04
Tak chyba :)

 

 

break
19.01.21 21:01
hodnocení

0x

Diesel *smich2**smich2**smich2**smich2*

A to jsi poznal podle rozdělovače? *smich*

 

break

Ne, má to v tý otázce jestli je to karburátor nebo diesel ...;)

No mě spíš zajímalo, jak jsi došel k té odpovědi, nebo co je na ní tak komického, protože dieselovou Feldu je rozhodně jednodušší potkat než s karburátorem :)
daniela1

Tak na to možná znám odpověď i já, protože i já jsem se při čtení otázky pousmála, ale dál to nekomentovala... :)

Sice žádný učený z nebe nespadl, ale vždyť ty tři motory (1.3, 1.6 a 1.9), které se do Felicií montovaly, vypadají každý úplně jinak už na první pohled. Sice bych už taky nevěděla, která 1.3 je karburátorová, ale benzinová 1.3 je to na první kouknutí. A v otázce karburátor nebo diesel... :)

break

Žádná odpověď, jen se směju tomu mastilivi, co na každou blbost potřebuje poradit a nedovede zapojit mozek. Tenhle odborník, kterej často píše jak konstruktéři ve Škodovce podle něj něco neudělali pořádně, nepozná 1.3 od dieselu...tu 1.9 člověk nemusí nikdy ani vidět, aby si tu nevšiml toho, že jde o benzín na fotce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]