Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1 prasklé těsnění

Od: fabik odpovědí: 41 změna:
Ahoj,
Proč je to vsude tak špinavé :D
Diky
Přemýšlím že bych odpojil ty dva konektory co jdou do bloku a vzal bych to wapkou trochu jen na tom jednom místě a štětcem a co pod tím řemenem tam nevím abych tomu něco neudělal. Budu to dávat do servisu.. Nebo jim říct tam aby to trochu očistili?
doplněno 14.01.21 10:26: Na víčku expanzky jd bílý nános

Fabia 1 prasklé těsnění
Fabia 1 prasklé těsnění #2
Fabia 1 prasklé těsnění #3

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Teče gufero řemenice kliky a ventilové víko. Řemen pohonu alternátoru brzo praskne.

Nejprve motor důkladně umyj wapkou a Arvou. Pak sleduj, kde to začne.

Na těchto motorech teče i nedokonalý spoj víčka nálevky. Vyměň mu těsnění i tam!


doplněno 14.01.21 10:48:

Ta nádobka...

Brzo ti odejde těsnění pod hlavou. Tak to čekej. Bude ti tlakovat nádobka. Možná i praskne a všude se ti vyvalí voda ven. Hlavně nejeď. Zkroutí se bez vody přehřátá hlava a může i prasknout. Pak je to spíše na nový motor nebo větší generálku.

Raději si to naplánuj a vyměň co nejdříve. Těsnění a nové šrouby hlavy.


doplněno 14.01.21 10:51:

Navíc těsnění pod hlavou už někdo dělal. Origo z výroby nevyčnívá nápisem z hlavy na blok (TEMAC).

Takže někdo to odfláknul, když to dělal. Kup Reinz těsnění a hlavu nech srovnat. Vložky musí mít stejné přesahy o hranu bloku, jinak znovu usadit na nové kroužky.

Vložky při demontáži hlavy nesmí ani milimetr povyskočit, jinak teče voda do oleje spodem a šlemu v chladící soustavě se nezbavíš.

fabik
hodnocení

A co když praskne řemen? Dojedu s tím aspon 30km?

Na tomhle motoru nedojedeš ani metr. Pokud se o to budeš snažit, tak budeš muset dát nový motor.

Nenapadlo tě, že je tam krom alternátoru i vodní pumpa. To není oběžná kladka!

Koukni zde:

autoopravy.eu/...

feka
"Ani metr" je trochu nadsazené, vodní pumpa není olejové čerpadlo. ;) Ale 30 km ani ve snu, bezpečně tak 30 metrů, a ještě s citem.

feka, schválně nadsazené. Škody jsou pak fatální. Naštěstí motor se dá druhý levně pořídit. Ale ne s nájezdem 80 000km. Takové už jsou téměř nesehnatelné.

 

fabik
hodnocení

Jezdím s tím už takto rok a zatím žádný problém kromě toho že to pořád teče na zem.. Olej. Vlastně jezdí se s tím takto už pět let.
Má najeto 80 tisíc. Zrovna dnes pojedu 80km a příští týden taky.
14.01.21 11:07

Jezdi dál :-D

Klasická bazarnická fabie v topu.. 80k najeto.. To je sen :D

fabik
hodnocení

Jak to myslíš, jakoze má najeto více a je stočená?

Evidentně. Viděl jsem několik i Felicií pod 100 000km. Žádná neměla takto obechcanej motor olejem.

Buď stočenka a nebo to nějaký důchodce zavařil a musela se sundavat hlava. Pak se to zfušovalo a příběh pokračuje.

Poznáš to nejlépe na řetězu. Chrastí ti rozvody za tepla? Na 100% jo, že :-D

fabik
hodnocení

Má najeto přesně 87000km a byla kupovaná nová v autonově rv. 2003. Já myslím, že nic nechrastí, motor je velmi tichej, jen klepe to plastový víko takže to ruší :D. Planuju na to víko dát nějaký těsnění jak je nálevka oleje nebo tak no..
Motor je to 1.4mpi AQW. Jsem z toho zklamanej, já vim už jsou dávno lepší auta, ale chtěl jsem s tím jezdit aspoň ještě 3 roky. Nemá to nikde korozi, v zimě se nejezdilo.
Popravdě nikdy to auto nebylo v servisu. Chodilo se akorát do autonovy na výměnu oleje a brzdovky a filtrů. Bohužel majitel už není takže nemůžu zjistit kdo dělal to těsnění a nic okolo. Ale mám servisni knizku a papíry co a jak bylo, poslední údaj je z 2010.
Sám jsem měnil expanzni nadobku a cidlo teploty + 3x proplach celého okruhu vodou. Expanzka plná bláta, myslím ze nebyla nikdy meněna ani chladici kapalina, ale bxla pořád hodně ruzova a nevidel jsem tam extremni stopy oleje. Byla jen malinko zašlá skoro ani ne. Takže se menila podle me tak v 2009 a pak se najelo jen 50tisic km, možná ze v průběhu těch 50tkm to bylo jeste taky meneno ale tezko rict.
Mrzí mě ze tomu autu nedal nikdo poradnej servis a doufám že se to spraví a nebude motor ko, nebo nejaka prasklinka v bloku. Budu to dávat do podle mě lepšího servisu neautorizovaku u nás v Brně.
S autem se jezdilo potom uz jen krátké trasy a motor se pořádně neohřál podle mě.
Součástky už jsou bohužel silně opotrebovany a zanedbané. U mě se to pořád vyplatí opravit, lak je jako nový, stačilo by 2.krokove leštění a jakoby to vyjelo z výroby.
Možná pro někoho nevýhoda nemá to klimatizaci a hodně žere benzin 9-11L.
Určitě se ozvu po opravě jak to dopadlo ale až tak za měsíc.
Jinak dnes jsem se rozhodl už nejet raději, ikdyz to auto jezdí v pohodě. Ale jezdil jsem celý rok na maximálně 3200 otáček abych ho zbytečně netrápil. No ono to bylo asi stejně jedno, jen jsem oddaloval opravu. :D a nepodtáčel jsem ho

Hele s určitostí ti neřeknu jestli je to stočený :D Mrkni třeba www.kontrolatachometru.cz nebo nějakej takovej web. Ale i tak bych řekl že po 80tisících by to takhle vypadat nemělo.. Ale stát se může

To víko dekorace z plastu klidně sundej a zespodu z něj vyndej víčko na hliníkové ventilové víko z Felicie. Je tam u každé Fábie schované s těmito motory.

Pak to klasicky bude vypadat jako na Juniorce.

auta5p.eu/...

víčko pak vypadá jako na obrázku vpravo (fotka motorového prostoru)

google.cz/...

fabik

Vůbec nevím kam to auto dát. Rodina mi říká, že do autonovy autorizaku v Brně, ale já jsem vůči tomu skeptický.. Kdy naposledy tam někdo dával tohle auto :D třeba s touto poruchou. Raději se mi líbí servis kde dělají tyhle auta furt žejo.. Kdo dnes dá fabii 1.4mpi do autorizáku no. Já fakt nevím rozhoduju se mezi asi 3mi servisy.

asd1

Dej to někomu kdo to umí a nechce za to raketu.. Bohužel takový se hledá blbě, ty kecy že Fobii opraví každej druhej s garáží v reálu moc nefungujou, spíš zaplatíš 10k za přehození těsnění a udělá to blbě.. Nebo nastuduj a udělej sám..

Nejdřív jdi po příznacích těsnění hlavy = olej ve vodě, voda v oleji, bublinky ve vodě, tlakování hadic apod. Motor umyj nebo jen otři hadrem a sleduj odkud jde jde olej (ventildekl, gufero kliky, prodřená hadička odvětrání kliky apod.). Řemen altíku novej.

Jinak obecně držet motor trvale v nízkých otáčkách a nikdy ho nevytočit mu spíš škodí (pokud nejde o nouzový dojetí pár desítek km).. Platí studený motor šolíchat na třetinu výkonu a plně ohřátému (tak po 15 km) občas dát pohulit (italská údržba *smich*

fabik

Asi to dám nakonec do autonovy v Brně, mám to tam napul domluvene :D Prej to udělaj machři mi 3x volal ten vedoucí tam no, pokud říkal to co do telefonu tak by to bylo dokonalý, ale práce už bude jiná no uvidíme. Rád bych to dal do AVmotors v Brně ještě.
Jinak chápu ty otáčky, snažím se minimálně 2500 a 3000-3500 pak dávám další stupeň a ano rád bych mu dal pohulit :D Ale až bude těsnení a budu to po opravdě kontrolovat třeba první měsíc častěji a pak jak uvidím, že neteče tak pojedu jak se má. max teda 4000 nebo jak kdy no prostě občas :D samozřejmě dlouhodobě jezdit na 5000-5500 není taky asi dobrý, hlavně ne u této fabie že haha, až budu mít lépe stavěnej motor na jiném autě tak jo. Záleží no.
Díky moc za všechny komenty ale! cením si toho.
To auto je po dědovi a podtáčenej motor tam asi bude :D Rád bych udělal sám, ale ta práce to bych dělal dva týdny :D. Koukal jsem na mega videii na ytbe a jsou tam kompletní návody, ale musel bych někam poslat hlavu na brus.. Garáž mám, ono celkově to auto je garážované celej jeho život, jak jsem psal dám určitě vědět. 25.1. jsem objednaný a cena bude asi vysoká, myslím, že za celkově hlavu tak 10-20k(s prací a s matrošem) + chci tlumiče nebo minimálně jsou stabilizatory KO těžce a ty silentbloky. Auto nezažilo geometrii ani nic, jen jezdilo velmi málo a stálo léta v garáži. Jestli to auto má city, tak je to chudák a musím mu dát údržbu jakou si zaslouží *smich*

asd1

Hlava se nebrousí automaticky, ale kontroluje se rovinnost a brousí se jen když je křivá..

Trvale podtáčený = karbony atd., neni od věci do benzínu přidávat VIF, jednoznačně se vyplatí (nejen pro zakarbonovaný motor ale i obecně)

Občas vytočit = ne furt 5000, ale po ohřátí motoru jezdit stylem na kruháči dát 2 a za kruháčem vytočit do max. výkonu (5500?) a pak řadit 4 nebo 5 a držet rychlost "šolícháním". Takhle motor profoukneš, zrychluje svižně (resp. nejlíp s daným motorem *smich* a je to dobrý i na spotřebu.. Nebo nájezd na dálnici, vytočíš 2,3 a pak 5 a držíš rychlost.. Dát dvojku a trvale točit 5000 je samozřejmě pitomost.. Zase bez zátěže (vesnice lehounce z kopce) můžeš mít klidně jen 1500 i míň a motoru to nevadí, pokud pak potřebuješ výkon tak samozřejmě podřadit a vyšší otáčky. Pokud máš cit pro motor tak cítíš kdy jde lehce a kdy "duní" a nejde za plynem

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Mám 1,4MPi.Ten TEMAC tam mám zrovna tak.Takže ak tu niekto píše katastrofické scenáre tak ee.Je pravda že origo to asi takto nieje.TEMAC je tam na mojej Fabii od roku 2007.Odvtedy sa ubehlo cca.170t.km.Z toho čo vidím je stav nasledovný.Vymeniť tesnenie pod víkom ventilov,gumky pod skrutkami aj na uzáveri oleja naraz,lebo to bude tlačiť tam kde tesnenie nebolo menené.Umyť motor a sledovať úniky.Vymeniť remeň.Je popraskaný.Expanzka vyzerá celkom čisto.Aj kvapalina.Inak len sledovať či za studena nepípa "málo vody" aj keď vody je dosť.Vtedy može ísť o drobné úniky oleja do vody.V tom prípade sú olejové úsady na kontaktoch v expanzke.Toľko moje skúsenosti po 333t.km s 1,4MPi.

Scénáře? Zkušenosti :)

Origo těsnění nekouká ani na Feldách. Ten nápis TEMAC a ani ten kousek těsnění není a je vidět v bloku díra na zvedání či co.

Koukni na druhou fotku a hledej místo s TEMACem

iautodily.cz/...

 

fabik
hodnocení

0x

Mám dát +- 10tisíc navíc a dát to do autonovy?
Za hlavu chtějí 15k se vším a za tlumiče 9500 + geometrie 5000 kč.
+- počítám ještě tak 2000

5000 za seřízení geometrie? To je nesmysl (na Fabii, kde se dá pouze seřídit sbíhavost)

nigi

Áá takže Brňák... No jestli po vás v Autonově chtějí 5k za geošku tak to tam rozhodně nedávejte. Zkuste Stárek Servis (BOSCH) případně pokud chcete autorizák tak Autocentrum ACC nebo Autocentrum KEI mají poměrně dobrý prozákaznický přístup. Osobně bych šel do toho Bosche, jen je tam trošku fuška sehnat termín, většinou mají dost natřískáno.

fabik
hodnocení

Nigi moc díky za doporučení to vůbec neznám :D Líbí se mi v té slatině. Jinak v autonově mi řekli 4500 práce včetně geometrie a 9000 za vsechny tlumiče jako materiál.
Takže nevím jestli ti změnit na tu slatina raději..
asd1

Servis neví co za to chtít, lumiče na Fobii od Sachse, KYB budou ca 4k tipuju...

asd1

Zhruba nástřel (nutno upřesnit podle tvýho auta):

autodily-cardo.cz/...

Tlumič pérování S/...

a ještě horní ložisko 2ks

Horní uložení tlu/...

Podobný rozptyl ceny bude na tý hlavě, spíš ještě větší a to předpokládám nový rozvody i s VP

asd1

Sada těsnění, hla/...

Sada šroubů pro h/...

Sada rozvodového /...

+ nějaký vopičárny okolo, gufera, olej filtry atd. příp rovnání hlavy pokud bude křivá... Když si to jeden udělá sám tak je na úplně jiných cenách a to i včetně pořízení nádobí na jednu akci (momenťák, gola sada, aretace rozvodů atp.)

19.01.21 11:42

asd1*palec2*

asd1

V tom servisu zahučí 40k a bude rád že to nebude víc... Bych to udělal sám a když se nezadaří tak za desítku sežene pozlacenej motor se zárukou nebo za 5k funkční, má finanční rezervu na několik motorů *smich* Práce to zas tak složitá není a ušetřit 30k se dost lidem hodí... Navíc v servisu hrozí ojeb z levných dílů i kvalita práce (vyúčtuje rovnání hlavy a nechá jak byla atd.atd., mechanici si rádi přivydělaj - omluva těm 10% poctivých a dobrých, o těch tu nemluvim...)

Tolik práce nikdo nebude dělat zadarmo ;)

asd1

To ne, ale 20k za den práce je "trošku dost" ;)

fabik
hodnocení

Počítám tak 30k no nebo je to vlastně jedno asi. Zase tu autonovu mam trochu blíže od baráku :D ale nevím jestli Autonova v Brně nebo autocentrum ve slatině no, ceny by měli být určitě podobný. Ale to autocentrum se mi zdá, že tam bude chodit více lidí a je to pořádnej servis

 

fabik
hodnocení

0x

Tak říkali, že teče jen gufero kliky a dají nový řemen, silentbloky motoru.
Těsnění asi neteče, ale hlavu nesundávali. Uvidím teda, motor se jde čistit :D
Je možný, že by se mi ale takto zašpinila expanzka během měsíce když jsem ujel třeba jen 1000km?
Voda ani olej neubývá, stejně jezdím málo.
A bílá pěna na víčku expanzky to se mi stalo teď v zimě.. Je to zimou nebo příznak, že by bylo načnuté těsnění hlav?
Díky

asd1

Zasvinění expanzka je podezřelá..

Šlem na olej víčku může být krátkýma jízdama, jinak to je voda v oleji..

Napoví i svíce - pokud jde voda do válce tak je spalovací prostor čistý = pokud bude jedna svíce čistá a tři špinavý tak tam problém je.. Nebo něco pojezdi a sleduj příznaky vadnýho těsnění...

fabik
hodnocení

Tq bílá pěna byla na víčku vody. Olejové víčko vždy čisté
asd1

Bych to umyl a sledoval... Může to být z doby před výměnou těsnění hlavy (to se už měnilo)

 

fabik
hodnocení

0x

Ahoj, jen chci říci jak to dopadlo.
Aktuálně jsem ujel 20 tisíc km a vše asi ok. :D

;)

Hlavně ten řemen chce vyměnit.

 

asd1
Remen tochu popraskana guma,hadr ok = že rupne bych se zas tak nebál, jen si ohlidat když prdne tak hned odstavit (pohání VP), rozsviti se kontrolka dobijeni..

Tohle popraskání hlavně dělali řemeny Rubena z čisté gumy.

Continental nebo Gates mají takový jakoby semiš. Jednak až zas tak nemá snahu pískat a jednak nemá tolik snahu praskat.

asd1
Rubena a čistá guma?! :D Spíš stlacena tma...

Už se schovali za značku Dayco tuším. Stejněj shit.

Ale když jsem kupoval Rubeny řemeny na Fáčko a Feldu, tak jsem byl vždy spokojený. U té Fábky jak ta oběžná kladka řemen obrací na rub z líce, tak ho dost láme. U Fáčka běhal jen dokola a nehrbil se přes žádnou řemenici co by ho otáčela.

Taky to asi byla jiná kvalita. Dnes už Rubenu nikdy...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]