Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napeti baterie

Od: svl* odpovědí: 14 změna:
Zdravim,
mam rok starou AGM baterii Varta. Kupovana leden 2020. Behem roku jsem ji pro jistotu v garazi obcasne dobijel nabijeckou k tomu urcenou. Auto stoji v nevytapene garazi. V prosinci jsem byl 3 tydny doma a moc se nejezdilo ale ze zacatku dovolene jsem baterku zase pro jistotu kvuli delsimu stani dobijel. No ted v lednu cca tyden v praci a rano baterka k.o.
Ok dobiju,s autem jedu jednu jizdu a druhej den zmerim baterku a ma 12.54V ... Ok zase dam dobijet na tentokrat na udrzovacku. Vecer baterka 12.98V a dneska rano 12.44V. S autem se nejelo mezi timto nejelo. V garazi neco malo nad nulou.
Chci se zeptat je to v pohode takhle po roce? Dneska se s autem uz jelo a statrtovalo ok a po dojeti sem meril a bylo tam pak uz o neco vetsi napeti(nepamatuju presne). Nerad bych zustal nekde protoze nenastartuju a baterka je jeste rok v zaruce tak jestli bych ti nemel resit? Preci jen za 5.000 by mela neco vydrzet.
Dekuji za kazde info.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makk
hodnocení

4x

12,5V je celkem v pohodě, ale že je po týdnu stání KO není v pohodě. Buď vám ji něco vybíjí, nebo je vadná. Pro orientaci by měla stačit doba nabíjení do plného nabití. Jestli nenastartujete a za hodinu nabíjení je plná, tak je KO baterka. Reklamovat lze, ale neslyšel jse, že by byl někdo úspěšný.

 

nigi
hodnocení

2x

Otázka je jestli je blbá baterka, nebo jestli vám ji auto nevybíjí.

Vytáhněte ji z auta hoďte ji večer na nabíječku, přes noc nechte odstát a ráno změřte. Jestli bude nad 12.7, tak vám ji spíš vybíjí něco v autě. Jinak v autoservisu jsou schopni vím tu baterku změřit, jak je na tom s kapacitou.


doplněno 12.01.21 13:10:

Jo ještě bych zapomněl... jak jste měřil napětí na baterii? Pokud je baterka přiojená musíte měřit až když auto přejde do klidového režimu, jinak neměříte napětí na prázdno, ale pod mírnou zátěží.

 

hodnocení

2x

Ty bys měl v první řadě změřit proud, jaký odebírá elektronika auta z baterie. To uděláš tak, že zavřeš a uzamkneš všechny dveře a necháš si otevřenou pouze přední kapotu s baterií. Pak musíš dlouho počkat, až se všechny řídící jednotky uspí a teprve potom můžeš měřit klidovou spotřebu. Ta by měla být do 30miliAmpér.

Pokud je tam více, tak to postupně odebírá energii z baterie a tato energie tam při příštím startu bude chybět. K tomu ještě ta nízká teplota.

Ta energie se ti z rok staré baterie jen tak neztratí. A pokud auto má odběr do 30mA, tak pak už může být pouze vadná baterie, ale to doma nevyzkoušíš. To bys musel zajet někam, kde tu baterii dokáží zatížit a zjistit její stav.

petrovic

A jak pripojite seriove ampermetr, kdyz cekate? Ja to delam tak, ze otevru kapotu, vlozim do plusu merak, takze plus pol baterie, merak a ten druhy konec meraku na svorku ktera byla puvodne na baterii. Pak zamknu auto a az pak sleduji, kdy to usne.

Colombo, odpojením svorky aku a připojením ampermetru se jednotky opět probudí a naměříte velký proud se stovkami mA.

Tvůj postup lze pouze s bezkontaktním klešťovým měřákem.

Jak naznačil petrovic

Co takhle uzamknout auto už se vřazeným ampérmetrem a počkat na klidový proud. Než shánět kleštˇák.

svl*
hodnocení

Tak sem uzamkl auto,po hodce sem dle na vodu z jednoho skodovackyho fora zmeril 23,8mA ...
Dle navodu tedy odpojit minusovej pol a pak mezi polem a svorkou merit. Tak snad jsem meril dobre?
petrovic

Ano, meril jsi dobre. A ten klidovy proud cos nameril je v cajku.

 

hodnocení

2x
avatar jethro

Mohla to být náhoda. On stačí třeba jen nedokonale zabouchnutý kufr, aby v něm svítilo světýlko, a baterka se za pár dní vybije. Taky se mi stalo...

 

svl*
hodnocení

Super diky za podnety.
- baterka kdyz se vytriskala dobijel jsem ji snad celej den
- ano baterku sem meril hned jak jsem dojel ale to az dneska jinak vzdy pote co pres noc stala. Zkusim pak i odojit po nabiti a zda to poleze dolu.
- odber take vyzkousim zmerit,to me vubec nenapadlo.
Fakt moc diky chlapi :)

Jestli máš procesorovou nabíječku, tak pokud to jde, tak přepínej režim sněhové vločky. On má vyžší koncové napětí do kdy baterku dobije. AGM potřebují proti klasice to vyžší napětí.

Od toho tam ta vločka je. Je to i v návodech.

svl*
hodnocení

Ano mam. Vlocku jsem tam soupl az ted naposledy jinak jsem tam cvakal 12. Holt sem blbej a necetl presne navod.
12.01.21 20:39

;)

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ztráta kapacity při zastaveném vozidle je z vnitřního důvodu způsobena jen mechanickým rozpadem článků,pak kousky článků, zapadnuté mezi ně, způsobují zkrat..Toto je samozřejmě zcela vyjímečné,takže se spíše díváme na okolní děje.Musíme se chopit měřidla a měřit v autě při vypnutém motoru proud z baterie ven.Rozpojí se přívod baterie a vloží se měřidlo proudu/ampérmetr).V klidu je možný proud z baterie o hodnotě jednotek mA.Pojkud jde o proud desítek mA,musíme najít připojený díl motoru,či jiný spotřebič.Osobně mi takový odběr zpusobil alarm zamčení vozu.Signalizoval zavřené dveře i kdyř bylo auto zamčeno.A šlo jen o sepnutí kontaktu alarmu.Proud z baterie 150 mA.Po odemčení a znovu zamčení se kontakt rozpojil a proud z baterie už netekl.Stejně může za 48 hodin vybít aku ze zapnutého rádia,nebo kabinového světla (na zpštném zrcátku.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]