Nejste přihlášen/a.
Prosim, svolavam vsechny poradkare. Resila jsem slozite vyhybani vlevo a po upornem hledani ve vsech poradnach/autoskolach zbyva posledni, hlavni otazka:
Kdy je tedy krizovatka JEDNA a jaka je definice, ze uz se jedna o DVE nezavisle krizovatky? (prikladam odkaz na starsi otazky odsud, ha, kde dotycny resil vyhybani vlevo a stani v krizovatce. poradte.cz/...
dotaz je, jak se definuje, ze obrazek 1 uz jsou 2 krizovatky a proc je obrazek 2 krizovatka jedna. Zalezi na "delce"spojujiciho "ostruvku"uprostred? Jakoze, kdyz se tam vejde vic nez 2 auta, tak to jsou 2 krizovatky, nebo je dana presna delka v metrech?
(od toho se pak odviji vyhybani vlevo versus normal jizda v pravem pruhu)
dekuji!
Váš dotaz. "Kdy je tedy krizovatka JEDNA a jaka je definice, ze uz se jedna o DVE nezavisle krizovatky?"
sděluji, že není v zákoně taková definice.
Resila jsem slozite vyhybani vlevo
dejte přesný odkaz na mapy, kde ta situace byla.
Makk, kudy by jel návěs s jedním přívěsem?
Vždy podle místní situace. Podobné se tu již mnohokrát řešilo, je třeba kouknout na přesné místo.
Nemůže jet kudy chce. Určitě je to upraveno dopravním značením. A pokud ne, ať jede kudy chce a dodržuje obecná Pravidla, především o přednosti v jízdě.
Milan: Zákon musí být jednoznačný. Horní jsou dvě křižovatky, dolní jedna. To, že se to ne vždy dodržuje je věc jiná. Od toho jsou normy, aby se silnice projektovaly tak, aby tam projelo každé vozidlo, které smí na silnici.
makk,
zákon nemůže řešit všechny možnosti, není jednoznačný, viz debata u přednosti zprava a spoustu jiných debat, zde na poradně.
Neradím dle obrázku, ale dle skutečného stavu v reálu.
"Horní jsou dvě křižovatky, dolní jedna"
podle čeho soudíte? Dejte odkaz na mapy.
@makk: Prosím, nepiš nesmysly. Jak může být jedna a ta samá křižovatka posuzovaná jako jedna nebo dvě jen podle toho, kudy vozidlo projíždí. To si už opravdu děláš srandu!
Zákon nemůže být jednoznačný. Kdyby měl z. č. 361/2000Sb. jednoznačně řešit všechny možné situace, byla by to ve formátu A4 velmi tlustá kniha o několika desítkách tisíc stránek.
Není to jedna a ta samá, liší se zaoblením okraje.
"Hranici křižovatky definuje paragraf 2, písmeno x, zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, jako místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky".
makk, "Zákon nemůže být jednoznačný", "Zákon musí být jednoznačný"
Již to vidíte, ten rozdíl? a jsme jen u jednoho odstavce. Kde končí hranice křižovatky?
@makk: Jsi někde úplně jinde a zabýváš se něčím, co tohle téma vůbec neřeší. O hranice křižovatky se tady vůbec nejedná, pro danou problematiku nemají význam.
Křižovatka začíná tam, kde začíná zaoblení silnice, končí, kde končí zaoblení (začátek může být vyznačen čárou). Takže pokud ostrůvek má aspoň kus rovného obrubníku, jsou to dvě křižovatky. Ale bohužel místní zvyky mohou být jiné. Pokud je na ostrůvku přikázaný smět objíždění, pak je to jasné, objíždí se podle značky.
Oukej oukej, diky, ja nemyslela ostruvek jako takovy ale ostruvek jako to >misto uprostred< krizovatky treba dvouproude.
viz obrazek (z odkazu na jinou diskuzi, neni muj, ale zajima me stejny problem)
dotaz byl jesti tady ma jet bile auto vic vpravo (a) nebo vlevo (b). podle me vlevo (aby se pripadne vyhnul vlevo s pripandym protijedoucim) ale tech situaci muze byt vic. treba podle toho, jestli uz uprostred stoji a ceka nekdo z vedejsi, zejo, tak ho proste objedu, kde je misto, atd.
ale oficialne: je toto JEDNA nebo DVE krizovatky? a proto: drzim se v prave casti nebo vlevo, abych se vyhnul vlevo?
o to tu bezi
Když simply, tak simply:
Nelze posoudit, z této situace nejsou zřejmé širší vztahy. Olbrachtova je sice jednoznačná, ovšem křižující ulice je jednosměrná? obousměrná? část tak a část jinak? Takže jen mohu odkázat na ust. §11, odst.1 z. č. 361/2000Sb.
V blízkosti mého bydliště je podobná křižovatka, protijedoucí se díky dostatečnému prostoru vyhýbají vlevo, ovšem netroufl bych si to úplně zobecnit. Situace u vás se může v reálu lišit.
Tohle je jedna křižovatka a správně je "b" (jestli to správně vidím), aby proti mohl stejným způsobem někdo taky odbočit doleva. To, že uprostřed stojí auto co minulo jeden pruh a čeká na volno v druhém se sice běžně děje, ale dít by se nemělo, protože krom odbočování vlevo nesmíte vjet do křižovatky, pokud vám situace neumožňuje ji projet.
Na obrázku je zcela jednoznačně pouze 1 křižovatka. Její hranice přibližně vyznačují žluté čáry.
Bílé auto samozřejmě zastaví v "A". V "B" by bylo v protisměru.
Magdone, to je přesně o té konkrétní situaci. Jak píšu o něco výše, ve velmi podobné situaci se postavím přibližně do "B". A bude to v pořádku a v souladu se zákonem.
satam - Předpokládal jsem, že případné protijedoucí auto po hlavní neodbočuje taky vlevo. Pokud by tomu tak bylo, zastavil bych někde mezi "A" a "B" (případně projel bez zastavení) tak, abychom se bez problému míjeli vlevo a já při tom nebyl vyloženě v protisměru.
Máte pravdu, že se to tak jednoznačně určit nedá.
Ale každopádně je to jen jedna křižovatka.
ja si taky myslim B a madgon to trochu namixoval:
pokub by se jednalo o 2 krizovatky, viz novy obrazek, tak se auta maji krizit a jedu vpravo. protoze vlevo by byl PROTISMER
ale tady jsi prave rekl, ze je to JEDNA krizovatka (btw, moje otazka zni PROC?) a prave proto, bych se postavila do B...abychom se mijeli nejkratsi cestou.
Opět chybí širší vztahy. Na tom novém obrázku už se nejspíš nejedná o dělený čtyřpruh, což podporují i rozdílné názvy obou "ulic". Není jasné, zda se jedná o dvě obousměrné komunikace nebo o dvě dvoupruhové jednosměrné. V každém případě se tady jedná o dvě oddělené křižovatky.
Ten dělený čtyřpruh je zároveň odpověď na tu JEDNU křižovatku.
Znám horší. Tady je míjení vlevo naprosto v pohodě.
Soudím rozměry podle velikosti červených aut zaparkovaných vpravo dole. Pochopitelně dvě nákladní soupravy by měly problém a řidiči by se museli trochu "domluvit".
souhlas. mijet vlevo jeste neznamena, ze musim fyzicky najet do pulky krizovakty a pak se minout. proste vime o sobe, oba popojedeme o par cm a sup vlevo
tady je moje krizovatka!
(jsem modry na hlavni, a jedu doleva)
tady vim, ze mam stat (pokub bych potrebovala uprostred zastavit), UPROSTRED (protoze je tu misto na 3 auta, takze necham misto vedle sebe vpravo i vlevo na vyhybani atd.
to je v poho,
ale co kdyby bylo misto jen na 2 auta? (obrazek 2), stavim se vic vpravo nebo vlevo?
a lidi mi tvrdi odpovedi typu: no to zalezi jeslti je to jedna krizovatka nebo dve.
tak se ptam: JAK SE TO DEFINUJE? (obrazek 3 jsou 2 krizovatky, ano, ale rekne mi nekdo proc v porovnnai s obrazekm 2? )
podle me tohle je urcite jedna krizovatka, siroka jako prase, ano, s mistem uprostred pro 3 auta.
co kdyby bylo misto jen na dve?
1 a 2 jsou klasické křižovatky. Jedna z komunikací je dělený čtyřpruh, což na chování řidičů vozidel včetně odbočujících vlevo nemá vliv.
A pokud jde o ten prostor uprostřed křižovatky, není o čem diskutovat. Pokud se totiž bude jednat o běžnou křižovatku, ne dělený čtyřpruh, bude tam místa ještě podstatně méně a přesto se vozidla budou míjet vlevo. Stačí?
dalo by se brat podle toho, jestli je aspon kus toho obrubniku uprosted (ktery silnici >lemuje< ) ROVNY?
ze pokud je to porad oblouk i kdyby veelky, tak je to jedna krizovatka.
ale kdyz uz je tam kus rovne, tak jsou to dve, a to musim proste stat vzdycky vpravo
rozumite co tim myslim?
a timto moc dekuju vsem zucastnenym, a taky priznavam, ze ty predchozi obrazky nejsou moje (ale ta situace byla dulezita a zajimala me! a tim padem nevim, jestli tam je ta vedlejsi ulice jednosmerna nebo be. a chapu, ze to je dulezity pro posouzeni, atd. proto ste to zminovali
predpokladejme tedy, ze je dvousmerna.
me jde hlavne o ten oblouk, a jak se teda definuje, kdy je to jedna krizovatka a muzu stat vic nalevo a vedet ze nejsem spatne v protismeru
Tak znovu opakuji: Pokud se v případě jedné nebo obou křižujících se komunikací jedná o dělený čtyřpruh, je to vždy jedna křižovatka. Na oblouky zapomeňte, ty patří někam jinam.
Nevím kde to je, ale to nevadí.
Určitě tam nedojde k nehodě, páč se řidiči domluví. Jelikož si každý vyloží předpis jinak, věřím tomu, že jeden udělá to a druhý mu bude gestikulovat něco.
Vždy radím, musí to být tak, že projede jak Fiat 600, tak autobus s vlekem, který je extrémě dlouhý. Oba se tam musí vejít.
Jsem přesvědčen, že se řidiči domluví.
Popíšte svoj problém jasne a nie,či by tam bolo alebo miesto pre viac aut. Nechcite definíciu križovatky tu,máte ju v zákone napísanú. Tak isto ako sa máte v daných situáciach radiť na vozovke. Nedávno sa tu riešilo,čo je protiidúce auto,či to čo ide po hlavnej z ľava alebo to,čo ide oproti. A výsledkom bolo,že to sa jasne nedá defínovať,lebo z každého iného miesta to auto bolo inak definovateľné. Pokiaľ popíšete presne situáciu,ktorá sa vám prihodila s fotom križovatky,tak sa vám lepšie poradí.
Jde Vám o to, kam se máte postavit, když chcete odbočovat (/otáčet se) z hlavní vlevo? Jestli se postavit víc vpravo, aby mohla případně projet auta z vedlejší nebo víc vlevo, pro případ vyhýbání se pravými boky s protijedoucím?
Pokud bude místo, tak bych volil něco mezi, ať jdete objet z obou stran, pokud místo není, potom se přkláním k tomu víc vlevo, protože ten z vedlejší Vám musí dát přednost, protože jedete po hlavní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.