Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vypustit chladící kapalinu?

Od: domin* odpovědí: 8 změna:
Ahoj, budu měnit termostat a s tím i chladici kapalinu + bandasku, jak nejefektivněji vypustit vše ven? Je možná jen nechat otevřený kohout a zbytek dostat ven tak že nastartuju? Nějaký triky popřípadě zkušenosti, nerad bych měl půlku čistou a půlku vody špinavou.. Golf 4 1.9tdi 85kw bude to moje premiéra takže každé info se mi bude hodit:D

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Nestartuj. Pumpa je někde uprostřed a bez vody si startem nijak nepomůžeš. Voda už na vrtulkách pumpy nebude.

Vždy na vychladlém motoru (nebo lehce teplém).

Odpoj si některé hadice a ideálně tam naper vodu ze zahradní hadice a tlakem vypláchni celý systém.

Jinak je nejlepší proplach napuštěním náplně destilky a opětovným vypuštěním po jízdě a vychladnutí 3x opakovat náplň dle znečištění té staré.

Nebo jen vypusť, vyměň díly a napusť. A neřeš.

Hlavně nestartuj motor bez vody. Bude tam pak obrovská změna teplot na vložce a hlavě. Voda tu teplotu roznáší rovnoměrně, ale bez ní se to klidně zkroutí (dle času nastartování bez vody).

 

hodnocení

1x

Určitě nestartovat, měnit při vychladlém motoru, otevřít napouštěcí otvor - zátku a otevřít vypouštěcí otvory.

Píši to obecně protože golfa nemám a měnil jsem to u lady, jak chladící kapalinu, tak i termostat.

 

asd1
hodnocení

1x

Nejčistší - mělo by to jít vycucnout slabou hadičkou, jestli je někde odvzdušnění tak otevřít.

Nestartovat, můžeš zničit motor během pár (desítek) vteřin a moc ti to nepomůže..

Pokud máš starší kapalinu tak je lepší rovnou dát novou, časem se vyčerpávají inhibitory koroze atd...

domin*
hodnocení

Děkuji moc, bohužel zahradní hadici nemám, takže nejlepší pro mě bude tam nalít tu destilku a třeba to 3xopakovat, jak říkáte, a u toho dolevani po očištění naleje se někam mezi min a max, nastartovat počkat a doplňovat že?

Ano. Nesmíš naplnit a ihned jet. Otevře termostat a nádobka je ihned bez vody. Nechej to brblat na volnoběh a hlídej MIN/MAX hladinku. Jak otevře termostat, tak pomaličku bude mizet voda, tak jí doplňuj.

Pak vypni motor a nádobku zavři.

asd1

Slabou hadičkou vycucnout.. Zahradní hadici tam asi nestrčíš..

Nalití viz gumid... Odvzdušnit, některý motory maj odvzdušňovák některý se odvzdušní samy.. Nastuduj postup pro tvůj motor..

domin*
hodnocení

Děkuji moc, takže po tu dobu doplňování nadobka otevřená být může? I kvůli odvzdusneni.. Zajímá mě jestli dolejt zavřít nastartovat otevřít, atak dokola nebo prostě jen otevřít a nechat brblat motor..

Otevři a nechej.

Tlak v nádobce udržuje víčko, aby byla teplota varu vyžší.

Pro plnění stačí atmosférický tlak. Auto nemá zátěž. Nejede. Na volnoběh se nezačne přehřívat a navíc u něj stále stojíš a hlídáš.

Jde o ten první moment, až nádobka spolkne kapalinu po prvotním otevření termostatu. Pak si to klidně dolej a zavři. Děje se to při cca 90C a to ještě voda nevaří.

...

Topení otoč na horké na max a větrák třeba na 1 rychlost. Některá auta totiž mají kohout a neženou kapalinu radiátorem stále. Jiná ženou kapalinu stále a jen se odkloňuje vzduch topením mimo radiátor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]