Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepojištěné nepojízdné vozidlo

Od: skalicc odpovědí: 11 změna:
Zdravím,
Včera mi došel dopis od ČKP k zaplacení poplatku do fondu za nezaplacené povinné ručení.
Vozidlo není v provozuschopném stavu od 9. měsíce 2018, bohužel nebylo vyřazeno z evidence a nebylo hrazeno povinné ručení.
CKP mi zatím poslalo vyúčtování za měsíc ale na jejich stránkách vidím i zbylou dobu jako zatím neobeslanou a čekám tedy za nedlouho další výzvu k platbě. Vozidlo jdu zítra zrušit na úřad (zánik).
Je nějaká možnost jak od 9. měsíce 2018 nemusel hradit poplatek ČKP, když mám přímo od servisu potvrzení že auto od 9/2018 není provozuschopné?
Dokáže někdo poradit?
Předem díky za odpověď.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Aktuálně platí: Není v depozitu = je provozované = musíš zaplatit. Teď nevím kdy se to změnilo, dřív stačilo doložit že nebylo provozované, tj. že bylo mimo veřejně přístupné komunikace, pak bys platil bys jen část od změny zákona..

Můžeš leda přímo vyzvat ČKP k vyčíslení poplatku, aby to nemohli kouskovat po měsíci anavyšovat tím částku... Nutno prokazatelně, jinak to hodí do koše a budou kouskovat po částech..

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Do roku 2015 se šlo vykecat a vylhat, dneska to již nejde.

Musíte zaplatit.

prikld1

V Pardubicích vědí všechno tak se připojím. Trochu se dohadujeme jak je to s Babetu. Ta přece nemá SPZ. Jedna známá má Babetu, nejezdí a poctivě platí. Jiný má Babetu jezdí jen v létě a platí celý rok. Já teď dostal Babetu zadara. Chci to trochu zprovoznit a vyrazit. Něco jsem zaslechl, že do Polska to nejde, cyklostezky snad určitě ne. Řidičský průkaz aspoň na pionýra, helma, potvrzení od doktora při dosaženém věku to jistě ano. A co to povinné ručení. Jistě při jízdě ho musím mít u sebe. Ono se nechá platit i na čtvrt roku. Nestačí zaplatit jen na období kdy je Babeta v provozu. Vždyť nemá SPZ.

Nikdo, ani nikde neznají všechno.

poradte.cz/...

zkuste poslední příspěvek odborníka.

prikld1

Jo díky. Tak to bude složité. Vůbec jsem si neuvědomil ještě technický průkaz. No Babeta jistě byla koupená před rokem 2000 (znám kupce) a následně darována jeho kamarádu. Tam by asi měl mít technický průkaz. Jenže ten asi před pěti lety zemřel, Babeta stála venku a vdova mi ji darovala. Nevím za najde techničák, případně to asi budu muset řešit jak píše xenofob

makk

Koupení té kartičky na burze samozřejmě není legální, nic méně těžko se bude policie zabývat ověřováním. Zcela správný postup je nechat si vystavit potvrzení, že vozidlo bylo schváleno do provozu, tj. něco jako úřední duplikát té kartičky. To je ale podstatně dražší, před 10 lety to stálo 2000.- .

xenofob

osobně se domnívám, že pokud vozidlo nepodléhá registraci a nelze jej proto ani vyřadit z provozu ( BABETA, jejíž technická způsobilost byla schválena před 1.7.2001) , nelze na ní vztahovat tu část zákona, která to řeší...já platím za Babetu za celý rok asi 110 korun a ani mne nenapadne řešit nějaké přerušování pojistky a už vůbec ne psát kvůli tomu do poradny

Pokud jde o ČKP a "sankční" poplatky do fondu, dle mého názoru při postupu podle zákona ( porovnání databáze registrovaných vozidel s databází pojištěných vozidel s tím že rozdílem je setsva vozidle registrovaných ale nepojištěných) nemůže se Babeta nikdy objevit v "rozdílové" sestavě nepojištěných registrovaných vozidel, protože není ani v původní množině těch registrovaných a ani po odečtení všech pojištěných se tam neobjeví)...kdo potřebuje těch 40 korun co nechá na povinném ručení za Babču přes zimu, může se slušně domluvit na pojištovně na ukončení smlouvy na podzim a na nové na jaře

makk

V principu určitě jde si sjednat pojištění na X měsíců a přes zimu nemít pojištěno. Nechci zpochybňovat inteligenci pracovníků pojišťovny, ale já mám mopeda, kterého si chci nechat, ale nejezdím na něm. Tak jsem šel zrušit pojistku. Požadovali po mě doklad o vyřazení z evidence. Vysvětlil jsem jim, že moped evidenci nepodléhá, tudíž takový doklad nemám a ani nepotřebuji. Zavolali na mě postupně 3 nadřízené až po vedoucího pobočky. Po dlouhé diskuzi nakonec pojištění zrušili. Ale tím to nekončilo. Za pár dní mi přišel mail, že mi pojistku zrušit nemůžou, že musím dodat doklad o vyřazení z evidence. tak jsem jim opět zopakoval, že se jedná o moped, který v evidenci není. Ty maily mi pak přišli ještě dva! A teď jen čekám, kdy se ozve slavná ČKP a bude po mě chtít doplatit pojistku, protože jsem mopeda nevyřadil z evidence. Takže to je praxe.

asd1

Makk tady vidíš jaký jsou pojišťovny k.. I když tohle nemaj ošéfovaný, tak pojištění samozřejmě ukončit můžou a to dohodou. Když byste se nedohodli, tak babetu někomu prodej, oznam jim změnu vlastníka a dolož kupní smlouvou. Pak babetu zase kup zpátky (nejde o fiktivní prodej, ale o dvě skutečné změny vlastníka)

Skutečný důvod proč to neukončili jsou prachy za pojistný a tyhle ofuky dělají i kvůli pár korunám...

 

xenofob
hodnocení

0x

Kdo nechce platit sankční poplatek, ten se může soudit...at vše vysvětlí soudu ...kdyby to za ty 2 roky mělo být podle zákona ( 2 roky to je 2 x 365 ) a to celé x 60,- Kč, je to likvidační částka...bude to víc než cena auta a být ČKP já, ty prachy bych chtěl..za neznalost blbost i lenost se platí

je to věc pro advokáta

asd1

Tohle by nejspíš bylo + prachy za advokáta, předpis že vozidlo na značkách je provozované těžko obejde a ČKP za tím půjde bez kompromisu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]