Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
řeším problém s dobíjením autobaterie. Asi po 20km jízdy se mně rozsvítila kontrolka dobíjení. Zastavil jsem, multimetrem jsem naměřil na svorkách autobaterie cca 12V. Zkontroloval jsem řemen (zda je na místě, pohmatem napnutí). Po nastartování stále svítí kontrolka a napětí cca 12V. Potřeboval jsem dojet dalších 120km, tak jsem zhasnul světla, vypl ventilátor topení a jel dál.
Během dalších 10km kontrolka zhasla, po změření napětí 14.4V.
Dnes jsem auto nastartoval (bez zátěže) 14.5V, po zapnutí potkávacích i dálkových světel + ventilátoru topení spadlo napětí na 12V a behem 5 - 10 minut se postupně zvyšovalo na 14.4V. Kontrolka nabíjení nesvítila.
Poradí někdo, na co se zaměřit?
Ještě dodám, že baterie je na výměnu, nedrží napětí, po 7 dnech stání v zimě nenastartuju, před startem měla baterie 12.4V.
Jedná se o Citroen Jumper, 2.8 HDI, autobaterie 100Ah.
Děkuji za každou radu
Dnes jsem se na to byl podívat podrobněji, zjistil jsem protáčení řemenice na klice + prokluz řemene. Řemenice dotažena, řemen našponován a auto dobíjí i pod zátěží 14.4 - 14.5V.
Před 3 měsíci jsem měnil rozvody a drážkový řemen alternátoru a asi jsem málo našponoval řemen.
Zmátlo mně to postupné narůstání napětí pod zátěží.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.