Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor - napětí

Od: jannovacek* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

řeším problém s dobíjením autobaterie. Asi po 20km jízdy se mně rozsvítila kontrolka dobíjení. Zastavil jsem, multimetrem jsem naměřil na svorkách autobaterie cca 12V. Zkontroloval jsem řemen (zda je na místě, pohmatem napnutí). Po nastartování stále svítí kontrolka a napětí cca 12V. Potřeboval jsem dojet dalších 120km, tak jsem zhasnul světla, vypl ventilátor topení a jel dál.

Během dalších 10km kontrolka zhasla, po změření napětí 14.4V.

Dnes jsem auto nastartoval (bez zátěže) 14.5V, po zapnutí potkávacích i dálkových světel + ventilátoru topení spadlo napětí na 12V a behem 5 - 10 minut se postupně zvyšovalo na 14.4V. Kontrolka nabíjení nesvítila.

Poradí někdo, na co se zaměřit?

Ještě dodám, že baterie je na výměnu, nedrží napětí, po 7 dnech stání v zimě nenastartuju, před startem měla baterie 12.4V.

Jedná se o Citroen Jumper, 2.8 HDI, autobaterie 100Ah.

Děkuji za každou radu

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Zkušenost: krátké uhlíky, ojeté kroužky sběracího ústrojí... Budí/nebudí rotor. Studený spoj v regulátoru buzení... Vadný elektronický obvod regulátoru... To je tak na repas alternátoru... Dám ruku do ohně za ojeté kroužky...

 

hodnocení

0x
Mě na ducatu zlobilo dobíjení tím stylem, že dokud se motor nevytočil nad cca 2000ot, tak to dobíjet nezačalo.
Stačilo po startu přidat a pak až do chcípnutí to bylo ok.
Při normální jízdě to bylo ok, ale třeba po nastartování v Praze a jízdě v koloně to prostě nedobijelo.
Měl jsem ho i venku a nechal otestovat ve specializované firmě a na nic jsme nepřišly.
Takže jsem do auta dodělal voltmeter aby bylo vidět aktuální stav a zvykl si na to
joseft*

Může za to chybějící remanentní (zbytkový) magnetizmus rotoru. Není to závada, je to vlastnost toho alternátoru a regulátoru.

 

jannovacek*
hodnocení

Dnes jsem se na to byl podívat podrobněji, zjistil jsem protáčení řemenice na klice + prokluz řemene. Řemenice dotažena, řemen našponován a auto dobíjí i pod zátěží 14.4 - 14.5V.

Před 3 měsíci jsem měnil rozvody a drážkový řemen alternátoru a asi jsem málo našponoval řemen.

Zmátlo mně to postupné narůstání napětí pod zátěží.

asd1

Spíš jsi málo utáhl řemenici... A je otázka jak kvalitně jsi utáhl rozvody *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]