Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podezreni na prasklou hlavu

Od: vas9 odpovědí: 11 změna:
Chtel bych se zeptat zda podle foto je mozne rict jestli se jedna o poruchu na hlave/tesneni. ‘Experti’ v rodine rikaji ze je to pouze kondenzat z jedzeni kratkych tras. Ted po prejdeni 150km je tam toho jeste mnohem vice nez na foto. Take se mi poprve stalo ze jsem nemohl nastartovat v polovine cesty po prestavce na pumpe, musel jsem cekat az se motor ochladi pak to slo. Jinak jezdi a topi (zatim) bez problemu. Vody je nekdy vic nekdy min ale nepozoruji ubytek. Jedine to zere vice olej coz je ale asi normalni. Clio 1.2 benzin 55kw 2005.
Dekuji
Vaclav

Podezreni na prasklou hlavu

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Řekl bych že spíš důsledek krátkých tras. Mrkni do expanzky, jestli je chladící směs čistá.

 

jenda2*
hodnocení

1x

Při provozní teplotě zkuste tlak v hadici k chladiči. jestli je natlakovaná, může to být těsnění popř. hlava. To víčko není nic zvláštního. Pokud se neztrácí voda, topí a netlakuje, není třeba se stresovat.

 

hodnocení

0x

Lízni prstem a pokud není nasládlý jako nemrznoucí směs, tak to bude opravdu vysrážená voda ze vzduchu, bývá to u vozidel kde se hodně málo čast mění olej.. Neboj s elíznout, neumřeš... Běžná věc...

vas9
hodnocení

Diky, vyzkousim. Olej se nemeni pouze doliva, to by sedelo.

 

hodnocení

0x
avatar clas

Pokud neklesa hladina chladici kapaliny, tak problem muzou byt kratke jizdy. Je to benzin v oleji. To stejne jsem mel taky, vymenil jsem olej a obcas jedu delsi trasu a zatim v pohode.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Je to lehky, poradne to utri, vem karu na projizdku na 100km a pak znova hod oko na to. Ja to mel teda o dost vice a byla praskla hlava.
vas9
hodnocení

Presne to jsem udelal dnes, a po 150 km je toho jeste mnohem vic.

Já měl prasklou hlavu a nic takového jsem tam neměl.Na XUD9.Na TU1M1 fouklé těsnění a ten šlem stejně jako na dalších dvou motorech (LFY a 150J) na krtátkých cestách.

Tazateli doporučím co tu již padlo-utřít ten šlem,kontrolu množství oleje a chladicí kapaliny-pak protáhnout auto a poté kontrola daných věcí.

Jinak jak prasklá hlava tak i fouklé těsnění může mít víc projevů-na XUD9-výf.zplodiny do chladicí soustavy-prasklá hlava,Na TU1M1+ šel olej do chladicí soustavy-fouklé těsnění

 

vas9
hodnocení

Moc diky vsem. Vyzkousim vse a taky to vemu k mechanikovi, auto si totiz vyzaduje vetsi investici na stk (brzdy, naprava, elektronika) a jesli do toho vseho pusti hlava/tesneni pak uz se s tim nevyplati nic delat a pude na dily.
asd1

jj, to už je pak totálka a vyplatí se vzít jiný auto.. Např. to samý lehce ťuklý se zbytkem OK,, přehodíš si světla a nárazník ze svýho, sundáš díly do foroty typu páčky, čidla, ŘJ apod, klidně i dvéře pokud máš kam uložit. a starý pošleš do hutí..

U motoru sleduj další příznaky těsnění hlavy/ ruplý hlavy/bloku - tlakování hadic, bublinky ve vodě, olej ve vodě, voda v oleji, bílý dým z výfuku, válec bez karbonů (i svíce - ktarý válec je čistý tam jde voda, mmch. existuje dekarbonizace motoru vstřikováním vodní mlhy do sání)

Můžou to být krátký jízdy voda v oleji a teď když to projíždíš tak se voda vylučuje do šlemu... Otřít a jezdit, ideálě otřít, vyměnit olej a jezdit, ale to by možná byla zbytečná investice pokud půjde na vrakáč..

 

makk
hodnocení

0x

To co je na fotce je OK. Na měrce oleje je čistý olej? Voda nepřibývá ani neuvývá? Není voda mastná? Nejde z výfuku pára? Ta pára z výfuku teď asi půjde, ale když jde i v létě u teplého motoru, znamená to, že to žere vodu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]