Nejste přihlášen/a.
No nevím, k dokonalejšímu spalování dochází v menším prostoru. Proto se výšeobjemové motory dělají se 6 a více válci. To už by taky mohli dělat i dvouválcové motory. Ten jejich zvuk je prostě děsný, někomu to ale nevadí.
Litrovej dvouválec dělá Fiat - Twinair 0,9, má to 77kW/ 145 Nm
Výhoda je menší rozměry, míň materiálu, menší třecí plocha oproti stejně výkonnýmu 4 válci.. Nevýhoda hlavně vyvážení.. Radši mám teda klasiku 4 válec, i když ty oturbený litříky jedou docela hezky (kromě chcíplosti v nízkých otáčkách kdy moc netlakuje turbo)
Jedna velka vyhoda krome spotreby je i usetreny prostor v motorovem prostoru pro hybridni pohon. Sice lze ze zkusenosti nacpat do auta nizsi stredni tridy napric i hybridni pohon spolu s 500k VR6 motorem, ale tam uz nepropadne ani blecha. U 3 valce je dostatek mista pro 2 elektromotory a invertor.
Samozrejme kultivovanost chodu a prubeh vykonu za 4 valcem zaostava, ale prave hybridni technologie toto dokaze velmi ucinne kompenzovat.
Kdyby to aspoň byl tříválec, ale to, co dělají je čtyřválec bez jednoho válce. Tedy klikovka není po 120°, ale po 180° proto ten tvrdý chod.
Proč to dělají? Aby vyráběli co nejlevněji a na papíře měli nízké emise a spotřebu.
Nějaký odkaz na tvrzení, že moderní tříválec má kliku po 180°, by nebyl? Nebo to říkali chlapi v hospodě?
tříválce jsou dynamické a k běžnému ježdění stačí...lze přepokldádat že auta s emisní normou EURO7 se vyrábět nebudou, a pokud ano, budou mít spalovací motor velikosti mlýnku na kávu a elektroniku, tlumící jeho mdlý projev a omezující jeho výkon na mimum...
pokud chce někdo vymýšlet nějaké udržitelné teorie, tak ve všech souvislsotech vyvážené...stejně jako vyšší emise OSOBNÍCH VOZIDEL škodí přírodě i výroba zbytečně velkých a zbytečně výkonných osobních aut...je to zbytečná exploatace přírody
Ano s tím souhlasím. Já myslím, že nějaké SUV, které má 2,5 tuny a euro 6 má v absolutních hodnotách horší emise než Felicie, jejíž provozování by automobilová lobby nejraději učinia nezákonným. O ekologickém dopadu výroby aut ani nemluvím.
Problém je, že takový Trabant vážil 620kg a motor 19kW. Žádný zázrak, ale člověk se dopravil kam chtěl. Dneska má malé auto 2x větší hmotnost. Pokud nám jde skutečně o ekologii, je čas se vrátit k Trabantům (samozřejmě ne s dvoutaktem).
Osobně jsem viděl novou Octávii s 1l motorem, tuším cca 80kW, jede pěkně (úměrně výkonu!), ale když se otevře motor tak ten tam poskakuje celkem nekultivovaně, ale je to prostě tak... Přidáš na místě plyn, otáčkoměr vyskočí a motor pak doběhne otáčkoměr... Zřejmě to má vzbuzovat pocit, že je velmi mrštný... Syn má 6 válec a tam se motor nehne.. Když tam dáš na něj korunu, tak nespadne... Ale v honbě za co nejlevnější výrobou, ekologický lobbing, kde skupina neodborníků, ale jen úředníků si vycucá z prstů nějaká čísla a nutí výrobce mnohdy do nesmyslu, ba i vydírá... Když budeme mluvit o ekologii, tak je takových věcí co se vyrábí zbytečně... Nejhorší je být obětí jakéhokoliv lobbingu... Měl by stačit zdravý rozum...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.