Nejste přihlášen/a.
Než začneme řešit nějakou značku nebo model, musím vás varovat, že bez kontroly konkrétního auta někým zkušeným je vaše šance na relativně bezproblémovou koupi (na každé ojetině se něco najde) dost mizivá. Poptejte se kamarádů, kamarádek, třeba nějaká má přítele automechanika. A v nejlepším případě třeba někdo z okruhu známých zrovna plánuje takové auto prodávat.
A proč by ne... On má s různými modely zkušenosti, ví které jsou problémové a keré ne. Takže ti právě může pomoct s výběrem značky. Navíc, je pravděpodobné že když se něco podělá, tak ho vyhledáš.
Podívejte se na fiat punto 1,2 8 ventil . Jednoduché autíčko , jednoduchý motor , malá spotřeba . Vyberte si pětidveřový model . Není to tak předražené jak fabie .
A těch 50 tisíc máš přímo a pouze na auto?
Co první investice do náhradních dílů k opravě? Co pojištění (jako mládě to bude slušně drahé)?
Co palivo (většinou jsou auta na prodej nenatankovaná a sama budeš zezačátku jezdit a osvojovat si ho)?
Nové pneu?
cca 2000 za STK a ME
popř.: 800 přepis 400 evidenčka a zápis s tvými údaji do ORV I a ORV II.
Ono to naskáče i po malých částkách.
Golf IV, ať v ceně 20 nebo 50 tisíc, bude vždycky vrak. Já třeba loni koupil do sbírky jednoho extra zachovalého, ale ten byl o kapku dražší. Nicméně opravdu je po dědovi a opravdu vypadá jako nový. Se všemi starými auty je to stejné - ty pěkné kousky si prostě drží cenu jako blázen.
Také se objevují (i zde na poradně) chytrolíni, kteří by dané auto dovezli z Německa v mnohem lepší výbavě a stavu za polovinu ceny. No, možná tak sobě, ale druhým ne.
Při částce 50tis by bylo dobré koupit tak okolo 35 a něco si nechat na servis-výměna oleje,akumulátor,pneu,STK atd.nebál bych se Renaultu Clio,Peugeota 206,Toyoty Yaris,Hondy Jazz a především Fiata Pandy.Ale chce to opravdu s sebou někoho,kdo pozná opravenou bouračku,korozi a něco o autech ví.Na neochotného kamaráda bych se vykašlal,raději si zaplať člověka,který umí a zná,vrátí se to několikanásobně.
Na vašem místě bych dal z těch 50 tis cca 2000 někomu, kdo tomu rozumí a poradí. Je potřeba počítat s tím, že auto za 50 tisíc nebude žádný zázrak a bude vyžadovat další investici i když to bude dobrý kup.
Pokud se do toho pustíte sama, rak radím:
1. Nekupovat auto u někoho, kdo má na dvoře několik aut v různém stádiu rozkladu, nebo si vás nepozve domů, ale třeba k babičce (abyste ta ostatní auta neviděla), autobazar je střední cesta. Nejlepší je najít někoho, kro prodává auto, se kterým sám jezdil. Podle prostředí a když s ním pokecáte, to jde celkem snadno zjistit.
2. I ako úplný laik si můžete zkontrolovat jestli fungují základní věci, tj všechna světla, stěrače, ventilátor topení... prostě vzít za každou páčku a zjistit, jestli dělá, co má. Když nebude svítit světlo, určitě to nebude jen žárovkou, protože to by prodávající určitě vyměnil. Taky na palubní desce musí svítit jen to co svítit má, často svítí aibag nebo ABS a prodávající vám řekne "to je jen...". kdyby to byl detail, tak by to opravil. Dál si můžete zkontrolovat pneumatiky, jaký mají vzorek a i jak jsou staré. Pak je dobré pod auto vlézt a podívat se, jestli spodek není příliš zrezlý. Díru v nosníku najde i laik a jezdit s takovým autem je nebezpečné. Pokud díly na sebe nelícují (prolis na blatníku s prolisem dveří a pod.), je auto 100% bourané, nebo jsou některé díly měněné. Nemusí to být důvod auto nekoupit, ale pokud prodávající tvrdí, že je nebourabné, tak kecá a když kecá, bude kecat i v jiných věcech. S autem se projeďte, sledujte zvuky. U stojícího auta s běžícím motorem sešlápněte spojku a pokud auto výrazně ztichne, nebudou ložiska v převodovce asi v nejlepší kondici. Pokud naopak při sešlálnutí spojky slyšíte hluk, má to za sebou ložisko spojkové. Z motoru by nemělo být slyšet tupé bušení, byť mírné, to jsou zas ložiska na ojnicích nebo klikovce (při akceleraci to může ztichnout). Za jízdy kontrolujte, jestli auto někam netáhne za jízdy a při brždění. Pak zkuste při normální jízdě (kolem 70-90km/h) na pětku šlápnout na plyn naplno. Pokud se motor roztočí a auto se nerozjíždí, tak bude třeba vyměnit spojku. když spojka zabírá hodně vysoko, taky je o obvykle známka toho, že je už hodně opotřebená. nekoukejte na stav kilometrů, ale na to, jak je prosezené sedadlo řidiče, jak jsou ošlapané pedály, ohmatané řadící páka... Auto, které má 100tis km má tyto věci stále téměř jako nové. S největší pravděpodobností za jízdy uslyšíte nějaké bušení z přední nápravy, to dělají čepy, ramena nebo tyčky stabilizátoru. Chtít u auta za 50tis, aby i tohle bylo OK by bylo asi příliš, je potřeba počítat s tímm že se to bude muset vyměnit (není to nic extrémně drahého). Při prvních 2-3 zabržděních mohou být slyšet podivné zvuky, pokud to pak ztichne je to OK, pouze jak auto déle stálo, tak orezly kotouče a musí se opět zaleštit. Pokud jsou kotouče skrz kolo vidět, je dobré se podívat, zda destičky brzdí celou plochou (po jízdě musí být lesklé) a kotouče by měly být hladké.
3. No a jaké auto koupit? To je co člověk, to názor, já bych doporučoval Fiat Punto, Peugeot 206, Renault Clio a podobně. Nebo klidně i starou Felicii nebo Fabii po nějakém důchodci, u nich ale pozor, aby byly opravdu po důchodci, nebyly shnilé (zvlášť ta Felicie) a neměly najeto půl milionu km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.