Nejste přihlášen/a.
Dnes jem se tímto obskurním systémem a jeho opravou zabýval (Neměl jsem o jeho existenci mém retro voze ani tušení a když mi na stk říkali, že mám vadný hydrokorektor, myslel si že to bude něco s chlazením :D) Ukázalo se, že spousta tvrzení co se píše po diskuzích o neopravitelnosti a nerozebiratelnosti je nepravdou. Samotné prasátko se mi podařilo rozebrat po nahřátí horkovzduškou bez ztráty květinky. Rozebiratelné to tedy je. Vada není ve vzduchu, ale v prasklinách kolem vývodky a plnícího otvůrku zaslepeného kovovým kolíčkem. Údajně je ta hmota nelepitelná, jedná se o polyoxymetylen (POM) a ten lze lepit i svařovat. Obdobně blbá i řešitelná je situace na samotném ovladači, rovněž praská kolem vývodek i kolíků. Oba díly systému jsou dokupy pouze secvaknuty. Není v tom žádný píst jak by se zdálo, ale na obou stranách gumová diafragma, která je zároveň i těsněním. V tomto bodě systém netěsností netrpí, síla která díly drží pohromadě je značná. V mé 25 let staré feldě byly tyto gumové membrány jako nové, bez námek stárnutí. Kapalina v systému je na bázi etylenglykolu. Dal by se tam natlačit mírně naředěný fridex. Prasátka jsem opravil dle přiložených fotek, čistě improvizačně s nulovým nákladem. Základem byla ocelová podložka a cykloventilek, vše spájeno. Staženo a těsněno červeným silikonem. Důležitá poznámka je k plnění. Systém je, když dobře funguje, pod tlakem, který vytváří vratná pružina v prasátku, kapalinu tam tedy nestačí jen nalít bez bublin. Musí být natlačena do systému přes nějaký zpětný ventil nebo kohoutek pomocí injekční stříkačky a to tak, že regulátor vytočíme naplno proti směru hodinových ručiček a doplníme kaplinu tak, aby z prasátka vykukovala plastová část posuvného mechanizmu asi 2-5mm. Zdvih je cca 5mm, není to kritické dá se to pak doladit tím šroubem. Hydrokorektor je párovým orgánem a obě půlky jsou od sebe odděleny byť josu konstrukčně stejné, je tedy třeba úpravu a doplnění provést na obou stranách zvlášť. Praskliny kolem kolíků na ovladači lze po odstranění kolíků jednoduše zatavit třeba hořáčkem. Lze to lepit epoxidy nebo šroubovat a těsnit okroužkem. Ovladačku pokud možno nerozebírat a opravovat zvenku, záskočky lze snadno ulomit a celá práce se tak stane zbytečnou :D Doplnění a odvzdušnění kapalinou je dobré dělat zvlášť. První natlačit kapalinu injekční stříkačkou do ovladačky a prasátek za protřepávání a vyklepávání bublin, pak si ji nacucnou i do hadičky a celé pospojovat. Doplňění a natlakování jsem provedl přes vložený T-kus v hadičkách (nástrčná samojistící šroubení + příslušné mini kohoutky). Ještě zjistik proč bych měl mít potřebu za jízdy měnit úhel reflektorů :D K tomu to ještě poznámku, když systém selže popraskáním, světlomety svítí více do země, není tedy pravdou, že takovýto řidič je vrahem osilňovačem. Světlomety lze seřídit do předepsaného úhlu i s vadným hydrokorektorem. Zdar a sílu.
Po nahřátí to těsnit bude, nejde o to rozehřát tak že to poteče, s rostoucí teplotou plasty ztrácejí pevnost prakticky exponenciálním průběhem, šlo to při cca 120 °C sešprtnout šoubovákem. Vysoce krystalický polymer jako je POM se po pozvolném vychladnutí vrátí do původního tvaru. Zpátky jsem to lisoval ve svěráku. Podložka nevyletí protože je zevnitř, druhou jem dal zvenku aby se to zpevnilo. Podmáznul jsem to silikonem a dotáhnul, těsní bez problémů. Plast na čele je jen cca 1mm silný, celá ta konstrukce je bytelná hlavně na místech kde to nemá význam :D
Na stk Vás za tuto nefunkčnost vyhodí pokud to nebude nějaké šméčko, což je řek bych běžnější než předpisový průběh. Nejde ani o to jak a kam to svítí, ale pokud je systém polohování přítomen musí být funkční. Stejně tak mi nesvítí obrysová žárovka v hlavním světlometu (5W) což je zásadní vada, ani jsem nevěděl že tam taková je. A je jedno, že přes den svítíte hlavní žárovkou (55W), pokud tam je, musí svítit. Osobně netuším k čemu to polohování vůbec má sloužit, jestli bych měl jako řidič při potkávání s protijedoucím klopit světla k zemi, nebo abych si mohl posvítit do krajiny? Či snad jak píšete k vyrovnání sklomu světel podle nákladu v kufru? Se zdvihem 5mm je rozdíl v podstatě minimální. Ale co, já jim dám hydrokorektor a oni mi dají pokoj :D
Plní se to přes ty kovové trny (oby kleštěma vytáhneš a přes jeden natlačíš obsah třeba ze stříkačky, až teče na druhé straně a rychle zašpuntuješ). Obyčejná zimní nemrzka do ostřikovačů.
Vidím, že to máš prasklé, takže zbytečné si s tím hrát, ale nic nepokazíš, tak proč ne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.