Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia?

Od: zdenek2® odpovědí: 14 změna:
Felicia má hydraulické nastavování výšky svitu předních světel. Hydrokorektory mají tu vadu, že kapalina z nich časem zmizí a hydraulika přestane fungovat. U mne nefungují vůbec, ačkoli v hadici je vidět jen tekutina, žádné bubliny. Asi je vzduch až uvnitř hydrokorektoru. Hadici sice můžu sundat z kovového nátrubku hydrokorektoru, ale doplnění tekutiny tímto způsobem není nejlepší řešení, protože když budu hadici nasazovat zpět na nátrubek, minimálně jednu z obou věcí musím naklonit a tudíž něco tekutiny mi opět uteče.
Jak tedy správně odvzdušnit hydrokorektor?
Má hydrokorektor nějaký odvzdušňovací šroub, ventil atp.?
K čemu slouží ten kulatý kus kovu zalitý v plastu na zadní straně hydrokorektoru?
A jakou kapalinu použít aby nezmrzla? Počítám, že náplň do ostřikovačů rozežírá těsnění a má ulpívající přísady, takže ji radši nepoužívat.
Co takhle obyčejný technický líh?

Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Kdysi jsem měl Formana a pak 2 Felicie a v té době byly tyhle korektory považovány za neopravitelné a měnily se jako celek.


doplněno 27.12.20 14:19:

@zdeněk2: Než se babrat s opravou věci, kterou novou koupíš kolem 450,-Kč, raději pár korun přidej, namontuj toto a máš nadosmrti pokoj*smich*

 

silvestr
hodnocení

1x

Dnes jem se tímto obskurním systémem a jeho opravou zabýval (Neměl jsem o jeho existenci mém retro voze ani tušení a když mi na stk říkali, že mám vadný hydrokorektor, myslel si že to bude něco s chlazením :D) Ukázalo se, že spousta tvrzení co se píše po diskuzích o neopravitelnosti a nerozebiratelnosti je nepravdou. Samotné prasátko se mi podařilo rozebrat po nahřátí horkovzduškou bez ztráty květinky. Rozebiratelné to tedy je. Vada není ve vzduchu, ale v prasklinách kolem vývodky a plnícího otvůrku zaslepeného kovovým kolíčkem. Údajně je ta hmota nelepitelná, jedná se o polyoxymetylen (POM) a ten lze lepit i svařovat. Obdobně blbá i řešitelná je situace na samotném ovladači, rovněž praská kolem vývodek i kolíků. Oba díly systému jsou dokupy pouze secvaknuty. Není v tom žádný píst jak by se zdálo, ale na obou stranách gumová diafragma, která je zároveň i těsněním. V tomto bodě systém netěsností netrpí, síla která díly drží pohromadě je značná. V mé 25 let staré feldě byly tyto gumové membrány jako nové, bez námek stárnutí. Kapalina v systému je na bázi etylenglykolu. Dal by se tam natlačit mírně naředěný fridex. Prasátka jsem opravil dle přiložených fotek, čistě improvizačně s nulovým nákladem. Základem byla ocelová podložka a cykloventilek, vše spájeno. Staženo a těsněno červeným silikonem. Důležitá poznámka je k plnění. Systém je, když dobře funguje, pod tlakem, který vytváří vratná pružina v prasátku, kapalinu tam tedy nestačí jen nalít bez bublin. Musí být natlačena do systému přes nějaký zpětný ventil nebo kohoutek pomocí injekční stříkačky a to tak, že regulátor vytočíme naplno proti směru hodinových ručiček a doplníme kaplinu tak, aby z prasátka vykukovala plastová část posuvného mechanizmu asi 2-5mm. Zdvih je cca 5mm, není to kritické dá se to pak doladit tím šroubem. Hydrokorektor je párovým orgánem a obě půlky jsou od sebe odděleny byť josu konstrukčně stejné, je tedy třeba úpravu a doplnění provést na obou stranách zvlášť. Praskliny kolem kolíků na ovladači lze po odstranění kolíků jednoduše zatavit třeba hořáčkem. Lze to lepit epoxidy nebo šroubovat a těsnit okroužkem. Ovladačku pokud možno nerozebírat a opravovat zvenku, záskočky lze snadno ulomit a celá práce se tak stane zbytečnou :D Doplnění a odvzdušnění kapalinou je dobré dělat zvlášť. První natlačit kapalinu injekční stříkačkou do ovladačky a prasátek za protřepávání a vyklepávání bublin, pak si ji nacucnou i do hadičky a celé pospojovat. Doplňění a natlakování jsem provedl přes vložený T-kus v hadičkách (nástrčná samojistící šroubení + příslušné mini kohoutky). Ještě zjistik proč bych měl mít potřebu za jízdy měnit úhel reflektorů :D K tomu to ještě poznámku, když systém selže popraskáním, světlomety svítí více do země, není tedy pravdou, že takovýto řidič je vrahem osilňovačem. Světlomety lze seřídit do předepsaného úhlu i s vadným hydrokorektorem. Zdar a sílu.

Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia? #2
Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia? #3
hodnocení

Mně zatím přišel z Číny t-kus, který pasuje na hadičku. Vhodný kohoutek jsem zatím ještě neobjednal, nemám na to čas. Taky bude potřeba ještě kus tlakové hadičky k ventilku.
Jestliže to ale bude prasklé i u ovladače, možná by přece jen bylo lepší se pozeptat, zda ty nové hydrokorektory, které prodejci označují jako "vyztužené", jsou opravdu odolné proti prasknutí. Pokud ano, asi by bylo lepší je koupit.
Praskliny jsem jednoduše opatlal vteřinovým lepidlem,ale nevím jak dlouhou to vydrží. Pokud by to opět praskalo, je to práce zbytečná.
Dotaz: jak jsi tam přilepil tu podložku s ventilkem, aby se to tlakem nevyrvalo?
Dotaz č.2: na STK tě s tím nefunkčním hydrokorektorem vyhodili nebo auto prošlo?
Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia? #4
Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia? #5
hodnocení

Dotaz č.3: jseš si jist, že, když hydrokorektor nahřátím rozebereš na dva kusy, že to potom půjde znovu zvacknout dohromady a bude to těsnit?
hodnocení

Ta poznámka k nutnosti seřizování zdvihu světlometů z kabiny vozu je zásadní. Pokud mi někdo zaručí, že mne se sklopenými světly nevyhodí z STK, tak to opravovat nebudu. Za tu práci mi to nestojí, když v noci s nákladem nejezdím. A stejně, podle příručky Felicie nelze určit jestli poloha 1 nebo 2 je dostačující. Ono to přeci nejde přesně zjistit ani když máš elektrické plynulé nastavování. To by si musel nastavovat s nákladem a měřit sklon světel svícením na zeď před tebou. Podle mne to dálkové ovládání na nic není. Pokud opravdu potřebuješ změnit sklon světlometů, můžeš otočit šroubem na světle.
silvestr

Po nahřátí to těsnit bude, nejde o to rozehřát tak že to poteče, s rostoucí teplotou plasty ztrácejí pevnost prakticky exponenciálním průběhem, šlo to při cca 120 °C sešprtnout šoubovákem. Vysoce krystalický polymer jako je POM se po pozvolném vychladnutí vrátí do původního tvaru. Zpátky jsem to lisoval ve svěráku. Podložka nevyletí protože je zevnitř, druhou jem dal zvenku aby se to zpevnilo. Podmáznul jsem to silikonem a dotáhnul, těsní bez problémů. Plast na čele je jen cca 1mm silný, celá ta konstrukce je bytelná hlavně na místech kde to nemá význam :D

Na stk Vás za tuto nefunkčnost vyhodí pokud to nebude nějaké šméčko, což je řek bych běžnější než předpisový průběh. Nejde ani o to jak a kam to svítí, ale pokud je systém polohování přítomen musí být funkční. Stejně tak mi nesvítí obrysová žárovka v hlavním světlometu (5W) což je zásadní vada, ani jsem nevěděl že tam taková je. A je jedno, že přes den svítíte hlavní žárovkou (55W), pokud tam je, musí svítit. Osobně netuším k čemu to polohování vůbec má sloužit, jestli bych měl jako řidič při potkávání s protijedoucím klopit světla k zemi, nebo abych si mohl posvítit do krajiny? Či snad jak píšete k vyrovnání sklomu světel podle nákladu v kufru? Se zdvihem 5mm je rozdíl v podstatě minimální. Ale co, já jim dám hydrokorektor a oni mi dají pokoj :D

Silvestře, neměl nebo nemáš náhodou monotronicka? U MPi tomuto řešení bude vadit filtrbox nebo velká nádobka verze ostřikovače světel. Moc to trčí.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Já to taky měnil
club-opel.cz/...
Nák mi ani nenapadlo to zkusit opravovat neb co sem koukal tak to dle mě normálně nejde
hodnocení

Inu pokud v těle hydrokorektoru ani v té centrální ovládací jednotce není žádný odvzdušňovací šroub, tak přeci není problém do systému hadiček nějaké odvzdušňovací/plnící ventily přidat. Jeden nový hydrokorektor stojí cca 900 Kč a za chvíli se pár mililitrů tekutiny přes nějaká těsnění uvnitř hydrokorektoru odpaří a přestane opět fungovat. Co vím, v internetu je na tuto konstrukční vadu spousta stížností.
Oni konstruktéři škodovky tenkrát nějak zapomněli, že kapalina v hydrokorektoru je další provozní kapalinou Felicie a nedali tam odvzdušňovací šroub. Anebo jen sprostě chtěli vydělávat tisíce koupí nových. Odborně se tomu říká záměrné omezování životnosti zařízení, když se díky nějaké konstrukční hlouposti musí kupovat stále nové a nové kusy.
Třeba ve Francii je záměrné umisťování konstrukčních nedostatků trestné. Ale to už odbočuji od tématu.
Bude třeba vymyslet nějaké ventilky, které se na hadice nasadí a pomocí nich se hydraulický systém bez problémů odvzdušní. Nevidím potom problém, proč by hydrokorektor nemohl sloužit dalších 25 let.

Těžko říct kdyby to šlo tak jednosuše, buď by to tam výrobce dával z výroby nebo by nebyl prolém sehnat něco z druhovýroby. Případně by bylo všude plno rad jak to řešit jinak než výměnou

 

bery*
hodnocení

0x
Doplnovat a odvzdusnovat bohuzel nema smysl. Kapalina se neztraci pres tesneni, ale prasklinama v tech prasatkach. Poradne si je prohlidni - hadicka je nasazena na mosazny trubicce a ta je zarazena do dirky v prasatku - a tam ten plast okolo praska. Lepit to nejde, je to nejakej poly-neco plast, mozna tak svarit. Jinak naplnit bez vzduchu to problem neni, jen je potreba pri napojovani hadicky mit soucasne pistek necim zafixovanej ve vylezly poloze. Ale fakt to nema smysl. Bohuzel vymena taky ne, do dalsi technicky to popraska znova :(

 

hodnocení

0x

Plní se to přes ty kovové trny (oby kleštěma vytáhneš a přes jeden natlačíš obsah třeba ze stříkačky, až teče na druhé straně a rychle zašpuntuješ). Obyčejná zimní nemrzka do ostřikovačů.

Vidím, že to máš prasklé, takže zbytečné si s tím hrát, ale nic nepokazíš, tak proč ne.

hodnocení

Ty trny jsou asi zalepené, nepodařilo se mi je vyndat. Jak jinak by je v továrně po naplnění utěsnili než zaslepením. Kromě toho to kolem nich také praská (výrobek je aušus).
Prasklina, kterou uniká kapalina se ale dá zalepit vteřinovým lepidlem a drží to. Teď už zbývá jenom vymyslet nějaký ventilek na hadičku (vnitřní průměr 4mm) a půjde oživit skoro každý vyhozený hydrokorektor.
Tady je video:

youtu.be/...
hodnocení

Tady je foto praskliny u konce hadičky kudy tekutina stříkala ven (před zalepením). Po zalepení lepidlem funguje hydrokorektor jako nový.
Jak odvzdušnit hydrokorektor u vozů Felicia? #6

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]