Nejste přihlášen/a.
Fénem na vlasy foukej do sání, aby motor při startování bral horký vzduch. Pak to musí jít nastartovat.
Dle venkovní teploty ano i ne (pokud je +10C, tak je zbytečnej).
Pokud nestartuje, tak může být i chyba s kompresí nebo vstřiky (čerpadlo). Nebo nekvalitní nafta.
Vždyť je teplo,motor by měl chytnout i bez žhavičů,jen bude dýl točit. Jestli je v takovém stavu,že nechytne,tak bych ho neroztahoval,pokud nevíte,jak na to. Koledujete si o rozvody...
Polo neznám. Vzal bych měřák anebo si udělal zkoušečku ze žárovky. Zkusil bych,jestli svítí při zaplém zapalování na ventilu nafty,na čerpadle.Pokud ne,přemostil bych to z baterky napřímo a zkusil nastartovat. Pozor,pokud chytne,nepůjde asi zastavit klíčkem,jen odpojením toho drátu. Druhou věc,změřil bych,jestli jde elektrika na žhavení. Pokud ne,VW tyto dvě věci mají na jednom relé,asi bude vadné. To relé má asi číslo 100,103 anebo 109.... Pokud to budete roztahovat,až budou auta v pohybu,dal bych trojku,našponoval rozvoďák startérem a pomalu pouštěl spojku.
Jednoduše-okolo objímky (na objímku přiipájet ) drát a na tzv kolík dalšíkonce volných drátů osadit "banánky"
Jinak nejjednodušší a prvotní kontrola-odpojit přívod na žhavky,kus drátu na + baterie a postupně přikládat na žhavky-zajiskří-li je alespoň částečně dobrá,pro další kontrolu jsem vymontoval a postupně každou + na vrch, - na závit a kontrolovat nakolik se rozžhavícelá špička=OK částečně-vyhodit a novou.Ps nevím přístup na VW,ale na XUD od PSA i na motoru na seatu 1,7d bez problémový přístup.Jinak dle teplot (pod nulu) jsem žhavil 2x až 5x a ještě předtím po 1.nažhavení protočil motorem a pak žhavil (5x při cca-15, měl horší tlaky,inu najetý milion je najetý milion)
To Berger motor 1714ccm bez žhavek (tzv brazilec) ani ťuk i v létě při pařácích a přitom první dvě zimy i při -20 po 1.nažhavení .
Změřte ještě ten stopventil na čerpadle. Pokud tam nic není,běžte po tom relátku 109. Jak jsem psal,polo neznám,na mém autě to byla rozborka spodku palubní desky. Relé mám schovaná za pojistkama a ve dvou patrech,celkem opruz.
Spíš než noviny bych použil startovací sprej. Sací potrubí a příslušenství u V3S ty noviny sveslo, nevím jak by si s tím poradil osobák
Éteru bych se bál - zapálí klidně už v půlce zdvihu = práskne proti pístu a na skočení rozvodu může stačit i to "pro jednou"...
Nejdřív musí zjistit co tam je blbě, jestli jen nežhaví nebo to je chcíplý (tj. motor nenaskočí ani když to bude roztahovat náklaďákam deset kilometrů..
To zůžení u baterky funguje jako pojistka = bylo to vyzkratovaný a záleží jestli neshořelo ještě něco dalšího...
Start sprej má riziko že to zapálí moc brzy viz výše, podobně jako LSPI u přímovstřikových benzínů a tam praskaj písty, bloky motoru a podobný radosti.. U jednoho prásknutí rozvod skočit může, obzvlášť jestli tam je hydraulický napínák a ještě nebude pořádně natlakovaný...
Mohl - kontakty jsou slabší než ten plech u baterky a jestli jsi žhaviče proklemoval klíčem tak tam jely stovky ampér
Cokoliv na zkratovaném okruhu (kde tekly ty stovky ampér), dá se předpokládat že jsi to propojil mimo pojistku (jinak by taky shořela) a vzala to jen ta u baterky, ale mohlo přitom přehořet i něco dalšího... To už musíš jít po autě a měřit, nejpravděpodobnější je relé... Hodí se mít schema..
Pokud nevíš jak proměřit relé tak a) nastuduj b) dej to autoelektrikáři. Podobně najít si schema umístění relé a schema obvodu který jsi vyzkratoval (nebo to umět najít sám). Celé to sem vypisovat je zbytečnost, když už to je popsané jinde..
I to je možnost, hlavně pokud máš náhradní
Jinak je lepší nejdřív měřit a měnit až když víš že je vadný.. U relé to ještě jde, ale pokus - omyl u drahých dílů se může dost prodražit..
Může být ve zkratu nějaký žhavič, ale je to málo pravděpodobné.
Musíš projít kabeláže, očistit kabelová oka jemným smirkem a znovu utáhnout na nové MIDI pojistky, dále změřit aktuální proud obvodem žhavičů, zda není moc velký, než snese relé.
Kouknout, zda nejsou izolace kabelů poškozeny a nedotýkají se koster (bloku nebo jinde plechu auta).
Můžeš i to relé chvilku proklemovat a tím zjistit, zda na žhaviče jde napětí (ale všechny je měj vypojené (měř na konektoru).
Fatální chyba usmaží kabel a zničí svazek mimo ten zničený pojistkový blok na aku.
Takže pokud fakt netušíš, co děláš a jak to funguje, tak zavolej elektrikáře.
Některá relé jsou spínací, některá rozpínací. Jiné mají jinak zapojené piny a kontakty na jiný maximální proud.
Záměna není možná. Jen některá jdou zaměnit.
Připoj místo žhaviček (odpoj všechny 4 koncovky z nich!) žárovku 12V a 5-21W stačí.
Pak najdi relé, které má na sobě dva tlusté nože (než je zbytek nožiček daného relé). To jsou totiž odlehčovací nebo výkonová relé.
V patici na autě pak tyhle dva tlusté nožové pozice proklemuj kusem drátu.
Žárovka se ti rožne, až najdeš tu správnou pozici.
Podmínkou je na okruhu žhavení funkční pojistka.
Co jsi doteď udělal? Pokud nic, tak není divu.
Zkoušel jsi proklemovat to relé? Měřil jsi to? Asi ne, protože jsi se dál neptal a vymýšlíš jen další koninu .
Promiň, ale tohle je pro někoho, kdo tomu rozumí.
Samzání adaptací nemůže pomoci při nefunkčním nastartování nějaký přerušený drát či pojistku nebo relé.
Rad jak to zporvoznit je tu dostatek! Zřejmě jste netechnický typ pže ty rady Vám nic nedali .Nevyhazujte peníze za nějakou pochybnou čtečku a dejte je autoeletrikáři ,do servisu nebo dle stáří auta pak rovnou na vrakoviště !
Toto jste prozkomal a opravil? viz foto -to z leva třetí?Místo páskové pojistky je tam cosi (plastového)černého!?
Já myslím diesle, že tam pásková pojistka je. Akorát, jak leží na tom plastu, tak asi špatným kontaktem na matkách se místo přerušení vyhřívala a natavila spodek, který vytekl nad ní.
Ať je jak chce, odmotal bych tu pásku a překontroloval tu pojistku.nevím proč ale msl že tam je ta závada!
Jimnak osobně bych nažhavil nez relé kablem z plusu baterky na žhavky a hned by bylo vidět zda jsou žhavky OK nebo ne a řešil pak teprve relé či další vodiče na žhavení!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.