Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nastartovat bez žhavení

Od: ondrejof4 odpovědí: 72 změna:
Zdravím, potřeboval bych nastartovat a odvézt do servisu VW polo 1,9D, problém je v tom že žhavičky nežhaví nebo žhaví minimálně a prostě nenastartuju.
Chytne motor když zkusím auto roztáhnout na laně?

 

 

72 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Jestli se v tom kapku vyznáš múžes si vytvořit zapojení žhavení na tlačítko
Stačí ti tlačítko nákej ten kablík a bud využít stávající rele pro žhavení nebo si zapojit své spinací relé aspon na 60A
Pokud se v tom nevyznáš jediny co múžeš je zkontrolovat pojistky zbytek přenech někomu kdo se vyzna v autoelektrice

 

hodnocení

1x

Fénem na vlasy foukej do sání, aby motor při startování bral horký vzduch. Pak to musí jít nastartovat.

ondrejof6
hodnocení

Nemám možnost se dostat k autu s elektřinou. Myslíš že by zahřátý vzduch z fénu opravdu pomohl?

Dle venkovní teploty ano i ne (pokud je +10C, tak je zbytečnej).

Pokud nestartuje, tak může být i chyba s kompresí nebo vstřiky (čerpadlo). Nebo nekvalitní nafta.

ondrejof7
hodnocení

Jedna věc je že auto startovalo špatně už delší dobu a pak jsem se dotkl vidlicovým klíčem přímo kabelu který je u žhavičů a vtom se muselo něco vyzkratovat protože to zajiskřilo, přerušil se kontakt přímo u baterie, ten jsem provizorně spojil kovovým plíškem. Tak je možné že chyba bude někde v kontaktu. Mohl jsem tím zkratem odepsat nějaké relé nebo jen nějaký kontakt. Pojistky jsou ok

Ano, mohl se upálit starý oběhaný kontakt relé dřív, než pojistka.

ondrejof12
hodnocení

Upálil se kontakt přímo u baterie. Dal jsem tam jen kovový plíšek který to teď spojuje a asi to nestačí.
Navíc od toho zkratu se na budíkách rozsvítilo service/inspection
Ty tlusté kabely tam nejsou na parádu, takže je jisté, že tenký kovový plíšek tolik proudu nepustí.
ondrejof14
hodnocení

stir myslím že jsi na to kápnul, asi zkusím silnější kus Kovu jinak mě nic nenapadá, pájku nemám

 

hodnocení

1x

Startoval jsem pětilitr diesel bez elektriky vytlačením na kopeček a postrkem. V jednom. Jenže to byl motor, který bojoval pod Stalingradem a něco snesl. Vypustil jsem chladič, napustil kýbl horké vody, dal mu čichnout éteru a na pěti metrech naskočil.

 

berger*
hodnocení

0x

Vždyť je teplo,motor by měl chytnout i bez žhavičů,jen bude dýl točit. Jestli je v takovém stavu,že nechytne,tak bych ho neroztahoval,pokud nevíte,jak na to. Koledujete si o rozvody...

ondrejof5
hodnocení

V elektřině je nějaká chyba a žhavičky pravděpodobně nežhaví vůbec. Vyšťavil jsem baterku a nic.
Diesela už jsem roztahoval a v pohodě . Nic jiného už mě nenapadá
berger*

Polo neznám. Vzal bych měřák anebo si udělal zkoušečku ze žárovky. Zkusil bych,jestli svítí při zaplém zapalování na ventilu nafty,na čerpadle.Pokud ne,přemostil bych to z baterky napřímo a zkusil nastartovat. Pozor,pokud chytne,nepůjde asi zastavit klíčkem,jen odpojením toho drátu. Druhou věc,změřil bych,jestli jde elektrika na žhavení. Pokud ne,VW tyto dvě věci mají na jednom relé,asi bude vadné. To relé má asi číslo 100,103 anebo 109...*nevi*. Pokud to budete roztahovat,až budou auta v pohybu,dal bych trojku,našponoval rozvoďák startérem a pomalu pouštěl spojku.

ondrejof8
hodnocení

Jak udělám zkoušečku z žárovky?
Díky za tip:)

Jednoduše-okolo objímky (na objímku přiipájet ) drát a na tzv kolík dalšíkonce volných drátů osadit "banánky"

Jinak nejjednodušší a prvotní kontrola-odpojit přívod na žhavky,kus drátu na + baterie a postupně přikládat na žhavky-zajiskří-li je alespoň částečně dobrá,pro další kontrolu jsem vymontoval a postupně každou + na vrch, - na závit a kontrolovat nakolik se rozžhavícelá špička=OK částečně-vyhodit a novou.Ps nevím přístup na VW,ale na XUD od PSA i na motoru na seatu 1,7d bez problémový přístup.Jinak dle teplot (pod nulu) jsem žhavil 2x až 5x a ještě předtím po 1.nažhavení protočil motorem a pak žhavil (5x při cca-15, měl horší tlaky,inu najetý milion je najetý milion)

To Berger motor 1714ccm bez žhavek (tzv brazilec) ani ťuk i v létě při pařácích a přitom první dvě zimy i při -20 po 1.nažhavení .

ondrejof11
hodnocení

Mám u sebe digitální multimetr. Půjde to změřit i s tím?
Nikdy jsem s tím nepracoval
ondrejof13
hodnocení

Tak jsem změřil napětí na baterii a napětí na žhavičkách, od baterky až po ten plíšek kterým je spojený kontakt u baterie tak ok ale když jsem měřil u žhaviček tak 0.
Takze nevím jestli se zaměřit třeba na relé a kde ho najdu, u pojistek by na 4. Pozici měla být pojistka pro žhavení ale ta tam není ani asi nejde vložit. Ještě jedna pojistková skříň je přímo u baterie a na té jsou pojistky v pořádku.
Jak nastartovat bez žhavení
berger*

Změřte ještě ten stopventil na čerpadle. Pokud tam nic není,běžte po tom relátku 109. Jak jsem psal,polo neznám,na mém autě to byla rozborka spodku palubní desky. Relé mám schovaná za pojistkama a ve dvou patrech,celkem opruz.

Relé jsou na tom bílém panelu za pojistkama

ondrejof22
hodnocení

Gumidku díky,podivam se na to. Myslim ze by to mohlo byt tim relatkem
ondrejof15
hodnocení

První foto za pojistkovou skříní, druhá fotka, to jsou relé ale ne od žhavení že?
Třetí, místo kde se přerušil spoj u baterie
Jak nastartovat bez žhavení #2
Jak nastartovat bez žhavení #3
ondrejof16
hodnocení

Prikladam fotku č.2
Jinak relé 109 jsem nenašel asi to bude jiné
Jak nastartovat bez žhavení #4
berger*

Fajn,vytáhněte tu stovku,jaké má nožičky. Hledáme ,mslm,4ks.Tři široké,jedna úzká...

ondrejof16
hodnocení

Myslite ze to bude ta stovka jo?
berger*

Mslm. Co ten stopventil,nesvítí při zaplém klíčku?

ondrejof17
hodnocení

Nevim kde presne najdu stop ventil.

Bez záruky - na vstřik.čerpadle nahoře bude váleček,na něm asi osmička matka. Pod ní bude káblík a povede do kabeláže motoru. Když dáte zkoušečku na kostru a na tu matku,měla by svítit,při zaplém klíči do kontrolek. Ta matka je možná zakryta čepičkou.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Dříve jsme to dělali politím horkou vodou. Pomalu lít k sání, aby se ohřál blok.

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
U osobáku jsem to ještě neviděl, ale nevidím důvod proč by to nefungovalo.
Tedy dát autu přečíst noviny. Na vojně v zimě u náklaďáků zcela běžná věc. Sundat sání za filtrem, jeden sedne do auta a startuje, druhej vezme noviny stočený do takový akurátní ruličky a zapálí je. Jakmile se motor otáčí, plamen a horký vzduch jdou do sání a chytne to. Jen musí baterka otočit motorem.
ondrejof9
hodnocení

Dost zajimavy napad,to by mohlo vyjit

Spíš než noviny bych použil startovací sprej. Sací potrubí a příslušenství u V3S ty noviny sveslo, nevím jak by si s tím poradil osobák

nunici, když ho dá moc, tak příjde o rozvody.

ondrejof10
hodnocení

Spíše asi koupím některý ze startovacích sprejů a ještě zjistím jestli jsou vůbec žhaviče pod napětím. Stačí když přiložím + kontakt zkoušečky na žhavičku?

Pokud se pletu tak se dopředu omlouvám.Pokud to je jen neznalost pak beru dotazy ale pokud je pravdou,že nejsi technický typ-dej to znalému.autoeletrikář,či automechanik.

 

hodnocení

0x
avatar stir
My jsme dávali přečíst Rudé právo a vždy chytlo :)

 

milankrnovsky
hodnocení

0x
Hele jsem taky pro ten start sprej. Je to sice prasárna, ale pro jednou se nic nestane, teda jestli nemáš o 50 000 přejetý rozvody, to už bych asi nedělal. Soused takhle startoval celou zimu peugeota 406 2.0 a já dokonce v práci musel dodávku, protože šéf byl šetřílek. Stačí opravdu malinko stříknout do sání. Udělá to teda většinou ošklivý zvuk ale jednou se tomu opravdu nic nestane.

My s tím pokusně startovali starou zdvižku, ale tam bylo po smrti čerpadlo takže zabublala a nic

asd1

Éteru bych se bál - zapálí klidně už v půlce zdvihu = práskne proti pístu a na skočení rozvodu může stačit i to "pro jednou"...

Nejdřív musí zjistit co tam je blbě, jestli jen nežhaví nebo to je chcíplý (tj. motor nenaskočí ani když to bude roztahovat náklaďákam deset kilometrů..

ondrejof21
hodnocení

Urcite je to zhavenim
asd1

To zůžení u baterky funguje jako pojistka = bylo to vyzkratovaný a záleží jestli neshořelo ještě něco dalšího...

Start sprej má riziko že to zapálí moc brzy viz výše, podobně jako LSPI u přímovstřikových benzínů a tam praskaj písty, bloky motoru a podobný radosti.. U jednoho prásknutí rozvod skočit může, obzvlášť jestli tam je hydraulický napínák a ještě nebude pořádně natlakovaný...

ondrejof15
hodnocení

Mohl ten zkrat zničit i relé?
asd1

Mohl - kontakty jsou slabší než ten plech u baterky a jestli jsi žhaviče proklemoval klíčem tak tam jely stovky ampér ;)

ondrejof16
hodnocení

Takže to může být relé, pojistky jsou v pořádku, co dalšího by to mohlo být?
asd1

Cokoliv na zkratovaném okruhu (kde tekly ty stovky ampér), dá se předpokládat že jsi to propojil mimo pojistku (jinak by taky shořela) a vzala to jen ta u baterky, ale mohlo přitom přehořet i něco dalšího... To už musíš jít po autě a měřit, nejpravděpodobnější je relé... Hodí se mít schema..

ondrejof16
hodnocení

A pokud je relé špatné jak to poznám?
Navíc musím zjistit které přesně to je
asd1

Pokud nevíš jak proměřit relé tak a) nastuduj b) dej to autoelektrikáři. Podobně najít si schema umístění relé a schema obvodu který jsi vyzkratoval (nebo to umět najít sám). Celé to sem vypisovat je zbytečnost, když už to je popsané jinde..

ondrejof18
hodnocení

A co kdybych zkusil to relé rovnou vyměnit
asd1

I to je možnost, hlavně pokud máš náhradní

Jinak je lepší nejdřív měřit a měnit až když víš že je vadný.. U relé to ještě jde, ale pokus - omyl u drahých dílů se může dost prodražit..

ondrejof19
hodnocení

Akorát nevím jestli je to relé 100 ale vypadá to že ano. Asi je nesmysl nahradit relé 100 relem 109 že? Nemůžu relé 100 najít na internetu
ondrejof21
hodnocení

To by mohlo být ono ne?
autodily-pema.cz/...

bez měření usmažíš i nové relé

ondrejof22
hodnocení

Gumidku, usmazim to nove relé ikdyž jsem ten zkrat předtím způsobil já? Teď už by ke zkratu dojít nemělo ne?

Může být ve zkratu nějaký žhavič, ale je to málo pravděpodobné.

Musíš projít kabeláže, očistit kabelová oka jemným smirkem a znovu utáhnout na nové MIDI pojistky, dále změřit aktuální proud obvodem žhavičů, zda není moc velký, než snese relé.

Kouknout, zda nejsou izolace kabelů poškozeny a nedotýkají se koster (bloku nebo jinde plechu auta).

Můžeš i to relé chvilku proklemovat a tím zjistit, zda na žhaviče jde napětí (ale všechny je měj vypojené (měř na konektoru).

Fatální chyba usmaží kabel a zničí svazek mimo ten zničený pojistkový blok na aku.

Takže pokud fakt netušíš, co děláš a jak to funguje, tak zavolej elektrikáře.

Tedy pokud si vědomě zkratoval ty a víš kde, tak bez obav.

 

ondrejof15
hodnocení

Tak jsem změřil napětí na baterii a napětí na žhavičkách, od baterky až po ten plíšek kterým je spojený kontakt u baterie tak ok ale když jsem měřil u žhaviček tak 0.
Takze nevím jestli se zaměřit třeba na relé a kde ho najdu, u pojistek by na 4. Pozici měla být pojistka pro žhavení ale ta tam není ani asi nejde vložit. Ještě jedna pojistková skříň je přímo u baterie a na té jsou pojistky v pořádku.
Jak nastartovat bez žhavení #5

 

ondrejof25
hodnocení

Co se stane když znaměním relé 100 za relé 109 nebo 103?
Relé 100 je odlehčovací relé - odpojuje při startu spotřebiče
Relé 109 je napájení řj motoru
Relé 103 je žhavící relé
Mezi sebou je zaměnovat nelze každé má jinou funkci
Vyndej to 103 ku na baterce zkus jestli spíná kontakty 35 a 36
Pak ji oddekluj a koukni jestli nemá vypálený kontakty
Na žhavení má velký vliv čidlo teploty pokud ho odpojíš musí žhavit po otočení klíčku cca 6 vteřin

Některá relé jsou spínací, některá rozpínací. Jiné mají jinak zapojené piny a kontakty na jiný maximální proud.

Záměna není možná. Jen některá jdou zaměnit.

ondrejof15
hodnocení

Rad bych vymenil to rele 103 jen ho fakt nemuzu najit,nevim ktere to je.

Připoj místo žhaviček (odpoj všechny 4 koncovky z nich!) žárovku 12V a 5-21W stačí.

Pak najdi relé, které má na sobě dva tlusté nože (než je zbytek nožiček daného relé). To jsou totiž odlehčovací nebo výkonová relé.

V patici na autě pak tyhle dva tlusté nožové pozice proklemuj kusem drátu.

Žárovka se ti rožne, až najdeš tu správnou pozici.

Podmínkou je na okruhu žhavení funkční pojistka.

 

ondrejof00
hodnocení

0x
Auto porad stoji :(
Myslite ze je mozne ze je nejaka chyba v ridici jednotce a pomohlo by ji smazat?
Pokusil bych se koupit tuto čtečku
nynilevne.cz/...
Myslíte že je to reálné? Děkuju

Co jsi doteď udělal? Pokud nic, tak není divu.

Zkoušel jsi proklemovat to relé? Měřil jsi to? Asi ne, protože jsi se dál neptal a vymýšlíš jen další koninu :).

Promiň, ale tohle je pro někoho, kdo tomu rozumí.

Samzání adaptací nemůže pomoci při nefunkčním nastartování nějaký přerušený drát či pojistku nebo relé.

Rad jak to zporvoznit je tu dostatek! Zřejmě jste netechnický typ pže ty rady Vám nic nedali .Nevyhazujte peníze za nějakou pochybnou čtečku a dejte je autoeletrikáři ,do servisu nebo dle stáří auta pak rovnou na vrakoviště !

Toto jste prozkomal a opravil? viz foto -to z leva třetí?Místo páskové pojistky je tam cosi (plastového)černého!?

Jak nastartovat bez žhavení #6

Já myslím diesle, že tam pásková pojistka je. Akorát, jak leží na tom plastu, tak asi špatným kontaktem na matkách se místo přerušení vyhřívala a natavila spodek, který vytekl nad ní.

ondrejof00
To cerne je izolacka a v ni kovovy plisek ktery spojuje kontakty, dam tam tu paskovou pojistku novou ktera tam ma byt.omlouvam se nemam na auto cas a neznam zadneho autoelektrikare.
A rele 103 jsem nikde nenasel

Pokud na auto nemáte čas, tak to neřešte.

Ať je jak chce, odmotal bych tu pásku a překontroloval tu pojistku.nevím proč ale msl že tam je ta závada!

Jimnak osobně bych nažhavil nez relé kablem z plusu baterky na žhavky a hned by bylo vidět zda jsou žhavky OK nebo ne a řešil pak teprve relé či další vodiče na žhavení!

 

 

hodnocení

0x
avatar arne1

A co ta nejjednodušší možnost? Nechat auto dopravit do servisu asistenční službou!

Příliš jednoduché řešení a pravděpodobně zdarma.

Na povinné ručení od České mne při poruše zadara naložili a odvezli do servisu.

 

jenda2*
hodnocení

0x
Opet gumidkovy nesmyslne rady! Ke startu motoru s timto problemem prodava eter ve spreji. Jeden startuje a druhy opatrne strikne sprej do sani. Ne ale moc, motor pak rychle naskoci do vyssich otacek! Pokud nenaskoci, tak odtah a ne proklemovavat rele. To jsou stupidni napady.
ondrejof00

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]