Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkušenost s metodou PDR opravy promáčklin

Od: luki odpovědí: 15 změna:
Dobrý den,
nemáte prosím osobní zkušenost s domácí opravou karosérií metodou PDR, kdy se používá tzv. reverzní kladivo něco takového darky.cz/...
Je to k něčemu?
Děkuji za vaši zkušenost

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar regine

Tak velkou propadlinu jsem neviděl opravovat. Ale viděl jsem v servisu opravovat střechu naďolíkovanou kroupami. Výsledek celkem dobrý.

To je "PRD" :-D. Vždyť je to HDPE plast. Stačí nahřát horkovzduškou a sám se naboulí zpět s malinkou pomocí. Je ale potřeba takový nárazník sundat.

PDR se používá hlavně na plechové díly.

 

luki
hodnocení

Chtěl bych s tímto nářadím spravit plech - blatník na autě, větší promáčkliny. Nemáte s tím někdo zkušenost? Nějaká rada do začátku prosím?
luki
19.12.20 18:00
hodnocení

Zkušenost s metodou PDR opravy promáčklin

G Astra? To ani nemá cenu opravovat.

Navíc lem je dost silný na PDR. Dveře seženeš na vrakáči. Ty vůbec nemá smysl dělat.

PDR se nehodí do vyztužovacích ohybů. PDR je na velké plechové plochy.

luki
hodnocení

S dveřmi souhlasím, ty seženu.
Co se týče větší promáčkliny na zadním blatníku, ta by měla jít vytáhnout?
Jak by jste řešili ten zadní lem?
Děkuji

Výměnou, pokud začíná být nahnilý a pokud je zdraví, tak vytahováním pomocí reverzního kladiva a bodovacích háčků. Mají mnohem větší bevnost v bodu.

To PDR potřebuje plošku.

Spotteru stačí bodík svarbazar.cz/...

luki
hodnocení

Tím reverzním kladivem bych to mohl zkusit, to je ale přece také metoda PDR?

spoter chytne bodem roh lemu.

PDR destička se na roh nedá dát. Zkusit můžeš cokoliv. To ti nikdo nebrání.;)

luki
hodnocení

Dobře, vyzkouším to kladivo ;)

Autoklempíři (zaniklé řemeslo - měničí dílů dnes) nejdříve plech nahřáli plamenem do téměř ruda a pak až vyklepávali a hned mokrým hadrem chladili. Plech se stáhnul, nevyboulil se vyklepáváním. Výsledek téměř perfektní, nic ve zlomech nepraskalo.

To je blbost. Plech nahřátím doruda se deformuje a táhne. Díl pak mění velikost i tvar.

Dodnes se auta vyklepávají zastudena. Nahřívají se pouze ohlé nosníky, které mají tloušťku 2mm.

... mokrým hadrem chladili. Plech se stáhnul ... Možná jsem uvést: ihned Zchladili mokrým hadrem.

Uměli, nic se jim neboulilo. Případné praskliny a nerovnosti se zacelovaly klempířským cínem.

regine, potom jo. To se tak dělá i při cínování kastlí.

break

Regine, tak se opravovalo vybouleny místo. Říká se tomu stahovák, kdy zahřeješ bodově rozklepany místo, stáhneš klepáním do středu a prudce zchladíš. Jde to i s COčkem

Ale dřív Bejval taky silnější plech na autech

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]