Nejste přihlášen/a.
Normální to není.
Na STK se maximálně projevila vada která tam už byla. Motoru který je v pořádku test emisí nevadí a nemůže mu ublížit. Naopak "Italská údržba" motoru spíš prospívá.
"Divně rachotit" může spousta věcí jak na motoru tak kolem něj = musíš upřesnit..
s tím že to motoru který je v pořádku nevadí nesouhlasím, motoru otáčky v červeném poli škodí, v každém manuálu ke každému autu je to výrobcem napsáno
Normální motory maj omezovač a navíc až do něj se při testu netočí. Max. otáčky pokud nejsou dlouhodobě tak opravdu nevadí .. Mmch. při jízdě k omezovači točim běžně a motoru to nevadí, spíš naopak..
Vadí vytáčet za studena, to se ale při testu neděje (je tam podmínka minimální teploty motoru/ oleje)
jako kdybych četl názory ministerského teoretika - autora metodiky
o případech poškození motoru při měření emisí se občas píše v různých poradnách i na autowebu
problém je v tom ža zatím nidko nežaloval stát, který je zastoupen Miniserstvem dopravy a jeho konkrétním zaměstnancem...technik STK jen plní METODIKU,tudíř nci neporušuje..pokud se motor rozpadne, je nutné s posudkem znalce u oboru žalovat stát
mimochodem jsou i motory se škrtící klakou a plynovým lankem
Motor se škrtící klapkou a plynovým lankem mám a představ si že omezovač tam je Najeto má přes čtvrt milionu a je v top stavu, do max. otáček ho točim běžně.
To že někdo má vadný motor a při měření emisí se rozpadne není chyba postupu, ale jen projevení vady která tam už byla, obvykle u Pepíka který ho jen dusí v nízkých otáčkách a do vyšších se dostane jednou za dva roky při emisích.. Krátkodobý vytočení k přeběhovým otáčkám zahřátýmu motoru opravdu nevadí, akorát to dělá kravál který Pepíka děsí (protože to nikdy nevytočil) a když vadný motor zdechne tak to Pepík háže na technika že to bylo tim...
Podobně když ti tam na válocích urve ručku, tak to neurval technik ale bylo shnilý lanko.
A vůbec nejsem ministerskej teoretik...
může to souviset s měřením emisí, nesmyslné opakované vytáčení motoru do vysokých otáček, které nidky a nikdo nedosahuje v běžném provozu, držení motoru v těchto vysokých otáčkách cca 3x po sobě může způsoit cokolit, od prasknutí těsnění pod hlavou přes zlomení těsnícího kroužku až po spadnutí rozvodového řemene nebo přeskočení rozvodového řetízku...jsou STK kde se v tom mechanici vyžívají, jsou tupí ministerští úředníci, kteří podobné metodiky vymýšlí a lživě tvrdí že se nic nemůže stát
Ale ono se opravdu zdravému motoru nic nestane. Metodiku měření nechte na odbornících a nevyjadřujte se k věcem, kterým vůbec nerozumíte. Nebo si opravdu myslíte, že jízdou s nižšími otáčkami motoru nějak zvlášť prospíváte?
já jsem odborníkem ale vy píšete jako neomylný ministerský úředník / ZABETONOVANÝ NA FUNKCI ZÁKONEM O STÁTNÍ SLUŽBĚ AŽ DO DŮCHODU) teoretik s Jediným Správným Názorem, kterému se musí podřídit 10 milionů ostatních jen proto,že právě on je ve funkci
asi sem nikdo, ale v beznem provozu se obcas k omezovaci dostanu, a zatim to zadne z mych aut neposkodilo, mozna to bude udrzbou
to ze mereni emisi muze poskodit motor jsou jen takove hospodske kecy, cim vic piv - tim drsnejsi pribehy,
No tak to máme štěstí, že jdetete zrovna kolem pane odborníku xenofobe. Žádným ministerským (ani teoretickým) úředníkem samozřejmě nejsem. Vaše fantazie.
Pokud někdo někde zamrzl, tak možná vy, a to na starých nízkootáčkových motorech. Plno lidí vám tu tvrdí, že si užívají vyšších otáček i do omezovače, a nikomu se nic nestalo. Ale vy se považujete za odborníka, který nechápe, že emise měří v předepsaných otáčkách. Protože měřit je na volnoběh je jaksi k ničemu.
Ty předepsané otáčky jsou pro většinu řidičů (tedy kromě vás) normální provozní, ale protože staromilec stojí vedle a je otevřená kapota, trvá to poměrně dlouhou dobu, může se zvencnout jak ten motor trápí. Inu odborník. Nakonec snad jen znovu poznámka : Zdravému motoru prostě nemůže přeskočit řemen ani řetízek , ani rupnout těsnění pod hlavou, ani prasknout pístní koužek a už vůbec ne vámi zminovaný kroužek těsnící.
tédéíčko točí asi 3000ot v rychlosti kolem 140 km...to jsou BĚŽNÉ otáčky, žádný volnoběh...na SME to vytočí přes 5000...to jsou otáčky někým "předepsány" a pro někoho právě proto normání...i pitomci musí být jasné že nejde o volnoběh a také že nejde o normální provozní režim...
Souhlas s dabel-taky jsem pro kontrolu auta, jestli se něco někde neuvolnilo při zkoušce brzd apod. Když už tu je řeč o zkouškách výdrže motoru-tkzv. měření emisí, tak z blízké STK u nás už pár aut s vydrancovaným motorem odvážel podvalník. Nedávno tu byl podobný dotaz, také někdo přijel z STK a měl snad něco s elektronickou ruční brzdou nebo něco s lanovody..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.