Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stavba rampy - Dilatace profilu

Od: jednojekoloutra odpovědí: 8 změna:
Hezký večer, budu stavět venku ve svahu nájezdovou rampu pro auto. Vodorovná konstrukce bude ze čtyř 6 m IPE profilu 120 mm, které budou přišroubovány ke svislým stojkám 160 mm po stranách a uprostřed. Zajimá mě jestli teplotní roztažnost 6 m profilu nebude namáhat/deformovat stojky které budou přišroubovány k betonovým patkám. Napadlo mě vodorovné profily neprovrtávat skrz,ale chytat z boku packama styl jako koleje a železniční pražce. Nemyslím si,že lze u takto dlouhého profilu dilataci zanedbat,ale nechám si poradit od někoho buď z praxe nebo kdyby náhodou konstruktéra z oboru. Všem děkuji za tipy a rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Nejlepší bude si roztažnost pro minimální a maximální uvažovanou teplotu spočítat, vzorce a tabulky na to existují. Nevím, jaká bude délka stojek, ovšem při protažení horního profilu o pár mm by to ty stojky měly v pohodě "vypružit".

 

hodnocení

2x
avatar jenyk
U nějakýho šest metrů dlouhého profilu to může udělat mezi zimou s létem takových 5 milimetrů.
Má cenu to řešit?

 

nigi
hodnocení

1x

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodužší místo rampy vykopat díru a zalít betonem? Dávám jen jako nápad do placu (kdybyste ho před tím nezvažoval)

Montážní jáma je podstatně složitější! A pokud se vezme v potaz ještě hydroizolaci a zabezpečení,tak je to úplně jinde.odvětrání od zplodin z výfuku,jímka na vodu a případné úkapy oleje ...

jednojekoloutra
hodnocení

Mám lpg, takže jámu nechci

 

jednojekoloutra
hodnocení

Díky za příspěvek,je to ve svahu,takže na kraji bude vodorovný pojezdový profil přímo na betonové patce,na konci na 1,5 m vysoké stojce IPE 160, uprostřed cca 75 cm stojka.
V zimě -25, v létě 40,50.. stupnů?

Viděl jsem dostatek takových ramp dokonce i pár delších, z kolejnic,ale NIKDE toto neřešili,vše natvrdo.Jinak pro sicr-na patkách natvrdo a na práhu volně ložené,jen zajištěné proti posunu do stran.

jednojekoloutra
hodnocení

Přesně tak to chci udělat,na betonové patce prošroubovat a na podpěrách zajistit zboku packama na jednom šroubu tzn. Se pootočí v horku. Napadla mě ještě varianta větší díry pro šroub takže by kolejnice mohla taky "chodit". Chtěl jsem vědět jak to chodí v konstruktérské praxi,nechci toto podcenit. Mít zkrátka dobrý pocit až budu klečet pod svým 2,3 tunovým autem a rovněž,aby rampa sloužila několik desetiletí bez zásadní údržby.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]