Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
najde se zde někdo, kdo mi bude schopen říct zda u tohoto modelu s touto výbavou -obrázek pod textem - jde přes lcd display nastavit doba předehřevu, či chlazení a možnost nabíjení do 80 procent kapacity baterie? Prodávající neví
Děkuji
Tomas
Je to dovoz z Italie a prodava to bazar. Evidentne jsou EV okrajova zalezitost Jsou to celkem specificke veci, tim ho samozrejme neomlouvam
No zrovna u Leafa bych tyto záležitosti bral spíše jako marginálie. Ono to jsou totiž poměrně poruchová auta a notoricky známá tendencí ke chcípnutí baterie, která je velmi drahá, Kolega by mohl o tom psát román, - nakonec auto prodal s velkou ztrátou.
A zrovna dnes čtu o podobných zkušenostech :
To není jen o nějakém ,,dezinformačním webu´´ ty auta ten problém skutečně mají
Ale na ježdění krátkých tras ten Nissan není špatný, jen nesmíte brát moc vážně ty plky kolem ,,úžasné ekonomické návratnosti´´ protože když to koupíte nový, sice máte jistotu, že baterka je nová a pravděpodobně něco vydrží, ale zase je pak kumšt tak ,,proslulé´´ auto prodat za rozumný peníz. Ojetina je sice za lepší cenu, ale zase nevíte, kdy baterka chcípne, jako se stalo kolegovi, přičemž baterka stojí tolik, co ojeté auto.
@promon Na to jak je tohle auto poruchový, tak jsem na něm vůbec nic neřešil během několika let co ho mám. Dokonce i ta dle vás chcípající baterie mi stále po 7 letech pořád spolehlivě funguje Kéž bych mohl tohle říct i o VW. Jestli vy tu jen hejtujete.
Nehejtuji - nemám nic proti elektromobilům jako takovým, ale vadí mi ekoteroristické protláčení elektroaut jako plnohodnotné náhrady klasických aut. Ale jako městský auto pro bohaté to není špatná hračka, jezdí se s tím skvěle.
Co se týče aku - ono je to podobně jako u baterie k noťasu - někomu chcípne po dvou letech, někomu vydrží roky. podobnost mezi nimi je dost značná, často obsahují stejné články. Jenže - když mi chcípne baterka u NTB, tak není problém ji repasovat, nebo za rozumnou cenu koupit jinou. U EV je to poněkud jinak - navíc Leaf je celkem proslulý rychlou degradací beterie (kterou údajně vyřešili jakousi SW záplatou) a stejně tak je známý poměrně nehoráznou cenou nové baterie. A to nejen u nás.
@promon Píšete že nemáte nic proti elektromobilům a plivete špínu na konkrétní elektromobil který je zrovna dobrý (na svou dobu).
To podivné nucení do elektromobility je dle mne špatné, ale docela ho chápu. Automobilky tak dlouho braly dotace na snižování spotřeb a emisí, až se EU naštvala, protože výsledkem byly jen lži (vrcholem byl dieselgate) a zvýšená poruchovost. To že mezitím vznikla konkurence, která výhledově do budoucnosti hrozí úplným převzetím trhu, nekonkurenceschopností vozidel z EU a uzavřením místních automobilek, to je taky tvrdá realita. Vždyť si jen představte, že by tohle EU nanařídila. Časem by měla konkurence elektromobil o stejném dojezdu a stejné ceně jako spalovák. Pro zákazníka by to tedy byla jasná volba. Větší spolehlivost, větší komfort, nižší finanční náklady, větší bezpečnost a možnost nabíjet doma z energie, kterou si sám vyrobím na střeše. Velice rychle by pak místní automobilky se spalováky šly ke dnu, propouštěly a opět plakaly že potřebují velké dotace na nějaké udržení se. Technologický náskok by už ale nedohnaly.
A jen tak mimochodem.. Baterie fakt nejsou stejné jak v noťasích. ) To už mají blíže k modelářským lithiovým bateriím, ale i od těch jsou na míle daleko.
Jen tak pro zajímavost, jak velká by musela být střecha, aby se na ni dalo plně spolehnout a vždy když přijedu domů mohu nabíjet? To asi deset panelů neutáhne...
@jenyk Spočítejte si to. Technické parametry solárních panelů jsou veřejně dostupné na internetu. Já jich používám 16 a stačí mi ke 100% nabití. Můžete jich ale použit klidně i 10 a zbytek docucnout ze sítě (60% energie z panelů a 40% ze sítě), nebo zpomalit nabíjení. Záleží na použitém měniči a na výkonu panelů. Také můžete použit výknější (efektivnější) panely. Bonusem je, že když nenabíjíte, tak tou elektřinou živíte dům, nebo ji prodáváte. Tohle je už ale mimo tohle téma dál ho zde nebudu řešit.
Máte v těch teoriích poněkud mezery - zásuvky na veřejných lampách
Víte Stire, to že jsou pod zemí ,,jakési´´ dráty neznamená, že jsou dimenzovány na to, aby utáhly proud potřebný k nabíjení x elektromobilů. A to už nezmiňuji takovou drobnůstku, že u nás jsou pouliční lampy pod proudem ( jednodušeji řečeno - svítí) pouze za tmy. Navíc třeba u nás se polovina lamp ve 23 h zhasíná a zapíná opět v 5h.
Takže lampou se toho asi moc nenabije, že...
Je pochopitelné, že zejména na sídlištích se za předpokladu rozšíření EV bude muset nabíjet na parkovištích. Jenže - to si vyžádá nemalé peníze na vybudování infrastruktury, počinaje trafostanicemi přes rozvody až po přípojky. A to asi nikdo neudělá jen tak z dobroty srdce, určitě si to nechá důkladně zaplatit formou poplatků za nabití - příklady jsou :
takže pak se těch 15 kWh na 100km kapku prodraží, že...
Přechod na elektromobily - sluníčková představa, že výpadek spotřební daně z benzínu se nepřehodí na elektřinu je hodně naivní
Současný elektromobil - jako pro manželku milionáře s vlastní garáží, na vození dětí do školky a na nákupy dobrý. Pro normální lidi to je drahá nepraktická píííííp. Elektromobil velikostí slušně použitelný pro rodinu pořídíš za milion a vydrží max. 10 let kdy chcípne baterka = 100k ročně bez dalších provozních nákladů, s nima spíš tak 150k ročně (pojistka, spotřebák pneu atd., elektřina a to se nesmí nic porouchat), s tim že jakákoliv delší jízda je problém, stejně tak dobíjení pokud někdo nemá vlastní garáž. V reálu bude nutný ten vozík s centrálou nebo cestovat víc dní přes penziony s dobíjením. A to se fakt vyplatí
@asd1 Zapomínáte že elektromobil ušetří za 10 let tolik financí, že se vám nová baterie zaplatí jen z těcht úspor. Pak si pořídíte novou na dalších 10 let a nebo si nic pořizovat nebudete a prostě jen ušetříte.Starou baterii potom ještě prodáte a nebo sám využijete. Ta úspora platí v případě využívání nočního proudu a zároveň oproti vznětovým vozidlům. Pokud bych to porovnával se zážehovými motory, tak ušetříte i s nákupem nové baterie. Co se poruchovosti týče, tak je pravděpodobnější že se vám sesype spalovák jak elektromobil.Obzvláště u dnešních moderních aut s životnostní do max 150tis. km.
@stir Žijete trochu v omylu. Spotřební daň na elektřině už dávno existuje. Jmenuje se to DPH. Zatím ale není nějak větší oproti jiným komoditám. Další váš omyl je v tom že jako soukromná osoba nemůžete prodávat elektřinu ze solárů. Jde to a spousta lidí už takhe přebytky prodává. Jen to není žádný velký výdělek (0,85Kč/kWh) a ještě navíc tam platí různá omezení. Za tohle můžem poděkovat vládnímu paskvilu z dob minulých a tzv. solárním baronům. I tu další jadernou elektrárnu potřebujeme. Nelze ji postavit během jednoho roku a Dukovanům končí životnost. Budou se muset vypnout a čistě solární elektrárny nás nespasí. V noci prostě slunce nesvítí.
To stir
Když už jsme u těch videí, zrovna jsem narazil na krásné video, které Vám dává plně za pravdu. Při troše snahy a invence za podpory muzejní techniky z bývalé ČSLA není současná infrastruktura problém ani u trolejbusu, že ...
Máte v tom poněkud zmatek, Stire. Ten trolejbus jsem neřídil, centrálu nevozím
Ovšem ten Váš nápad s využitím baterie z auta k napájení domácnosti je doslova nápad za všechny peníze.
Je vidět, že jezdíte na naftu, protože kdybyste měl fakt elektru, tak věřím, že byste si dobře rozmyslel, jestli takhle hloupě vycyklovat baterku, která příjde na majlant.
No - jak píšu - ta baterka má nejlepší leta za sebou... Takový auto bych obešel obloukem, pokud teda není za hypervýhodnou cenu, která by vyvážila očekávatelnou investici do baterie.
Nelineární průběh vybíjení ano,ale tohle je nějaké divné . To mě vyjde líp i Toyota Yaris a plno dalších podobných aut nemluvě o LPG provozu
Reálný dojezd 100km při nule je super? To je fakt jen na couračky do města a denně musíš skákat kolem dobíjení (= mít vlastní garáž) Jetz ráno do práce, odpoledne z práce a výlet za město, o víkendu přejet do sousedního okresního města na nákup/ návštěvu - to všechno už je mimo dojezd.. A to platí pro zánovní auto.. Za ty prachy se to fakt vyplatí... To můžu vzít starší třílitrovej benzíňák a vyjde to levněji.. Navíc nemusim denně šaškovat dobíjením ale pojedu na pumpu dvakrát za měsíc..
Rozumná cena za takový auto je možná tak "za odvoz", protože to budeš mít jen chvilku než baterka chcípne do nepoužitelnosti a bude to buď do hutí nebo investice v řádu stovek tisíc.. Koupit nový se taky nezaplatí ani náhodou, to bys musel jezdit 20 let bez poruchy
Kolik km ujede třílitr na 20kWh energie nemusíš až tak řešit, když na rozdíl od baterky máš k dispozici v padesátilitrový nádrži těch kWh tak 400 Plachtit za kamionem abych dojel z Phy do Plzně je opravdu sen každého motoristy. A budeš muset vyjet ve 4 ráno abys stihl volný místo u nabíječky na dojetí zpátky
Představa elektromobilou ve velkým hezká, ale realita je pořád úplně jinde než ty sluníčkový představy..
A na kolik ta 100 kWh baterka vyjde, že by asi jako několik zánovních aut na spalovák?
Většina normálních lidí má jedno auto a nejezdí jen couračky, ale i někam dál. Takže by X krát ročně řešili dopravu autem který dojede.. O dovolený za hranice ani nemluvě, týden dovolené a bude z toho den u móře Taky nemaj vlastní garáž ale tahali by prodlužku z paneláku.
Furt meleš jak je to super, ale zkus jet na víkend z Phy na den lyžovat a uvidíš že to je dost velký logistický problém. Potáhneš vozík s centrálou nebo budeš mít pakárnu... Na parkáči bude 200 elektromobilů a dvě nabječky. Tak budeš škemrat po vesnici aby ti to přes nos nabili a mohl jsi po přespání v autě jet ráno rovnou do práce
někteří lidé pro svoji naprostou zaslepenost nevidí nechtějí vidět realitu. Auto je velké a složité zařízení. Muselo být kvůli jeho výrobě vytěženo spousta zdrojů a obrovské množství energie, zanechala ohromnou uhlíkovou stopu. Auto je zároveň dost drahé zařízení a lidé si ho kupují i proto, aby jim co nejlépe a co nejuniverzálněji sloužilo. A nechtějí být otrokem auta. Chtějí si ho i užívat.
Už jsem to psal jednou a napíšu to znovu. Bagatelizace problémů na jedné straně, nekompromisní glorifikace na druhé straně. Naprosto ukázkový příklad demagoga a manipulanta.
Ano, pravdu díš.
A proto je potřeba kupovat elektroauta (zvláště s dojezdem horšího elektrokola, o normálním kolu ani nemluvím), která jsou vyrobená celá pouze z rákosí, kůry opadané ze ztromu, březového listí, spadaných jablek a jejich pneumatiky jsou z plně recyklovatelného a rozložitelného korku. A abych nezapomněl, jejich baterie je složena z broučků (živých), kteří budou po použití puštěni zpět do lesa.
Kupujte elektroauta zachráníte svět..
jj, a elektroauto navíc nemá žádné emise a má dvojnásobnou životnost než spalovák!
MMch. atom jede furt naplno ve dne i v noci, větrníky taky jedou co můžou, celou spotřebu to nepokryje., voda a paroplyn víceméně vykrývá nárazově špičky. Víceméně cokoliv navíc jede z uhlí, takže prakticky všechny elektroauta nabíjený v noci (tj. současná většina), protože ty se přidají k aktuální spotřebě a atom ani větrníky svůj výkon nezvýší. A to je opravdu víc eko než spálit benzín v motoru
Jediný co má ekosmysl je míň jezdit = jabka nevozit ze Španělska ale od Litoměřic, rohlíky péct v místě, do školy a práce nejezdit 20 km autem ale chodit kilometr pěšky. Na dovolenou nejet autem do Chorvatska ale na kole na Mácháč..
Ohledně auta bych tipnul, že jednoduchý snadno opravitelný 1200 kg těžký auto s žárově zinkovanou kastlí, trubičkama z nerezu, prahama z nerezu atd., klasika 4 válec atmosféra ca 1,5-2 litru který bude jezdit na metan a vydrží přes 20 let bude z pohledu ekologie i ekonomiky řádově lepší než jakýkoliv současný elektromobil kde životnost 10 let bude velký úspěch..
@asd1 Divil by jste se, ale i kdyby veškerá energie byla z uhlí, tak pořád by byly elektromobily víc eko. Nějak totiž zapomínáte že se ropa, benzín i nafta musí transportovat. To jsou mraky kamionů, čerpadla (elektrická) a také tankery. Přitom je veřejně známo že 20 obřích tankerů vyprodukuje splodiny jako veškerý automobilový průmysl. A to jich plave o dost více. K tomu si připočtěte žalostný technický stav starých vozidel které denně můžete potkat na silnici a z výfuků jim jde černý dým, nebo šedomodrý kouř. Všichni víme jak lehce jde obejít STK. Oproti tomu komíny elektráren si stát dokáže uhlídat o poznání lépe a přenos energie nezatěžuje ekologii nijak. Leda tak elektromagnetickým smogem pokud víte co to je.
Každopádně nehrajte si na eko zastánce protože jednak je vidět že o tom nic nevíte, případně nechcete vědět. A pak také jistě podle toho nežijete, jako nikdo z nás. Nikdo z nás při nákupu vozidla nekoukal na emise, tak se tu teď s něma neohánějte.
No postaví se další Temelín. Však jeden Temelín na plný výkon dokáže nabíjet asi pět milionů aut a to nerozsvítí jedinou žárovku. Než se dostaví, tak aut na baterky výrazně přibude a bude vystaráno.
@nunici Vaše starosti na mou hlavu. :D To už pořeší jednoduchý zákon trhu. Pokud bude poptávka, tak bude nabídka. Ani dned neběží všechny elektrárny na 100% a elektřinu ještě prodáváme do zahraničí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.