Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dostali jsme na do jetí výše uvedenou "Fábku", má najeto cca 120 000 je stará 12 let. Letos mi v servisu sdělili, že za rok mě čekají rozvody, geometrie, která je špatná (jedno kolo je asi mirně posunuté), olej, brzdy, občasně zlobí elektronika... a takový to běžný věci... Chci se zeptat na názor zda nevíte kolik takováto akce může stát, resp jestli se vůbec vyplatí do takto stareho auta investovat větší peníze... Chtěl bych s autem vyjet někdy Chorvatsko, Slovinsko apod. a vzhledem k výkonu a chybějící klimatizace nevím...
Díky za rady..
Tedy super-sděli že geometrie je KO a že bude nutné toto za rok udělat? Co je to za servis-pro případné klienty aby se takovému vyhnuli a jeli do jiného!
IHNED bych je poslal někam a dále tam nejezdil!Geometrien není jen o ryhlejším či atypickém sjetí pneu (větší výdaje na pneu) ale hlavně o zhoršní bezpečnosti při provozu takového auta!
Jiank vše co píšete jsou BĚŽNÉ provozní nákladyPokud prodáte,tak každý ROZUMNÝ kupující udělá /nechá udělat výměnu provozních kapalin (chladicí,motorový olej a pkd punťa tak i převodový olej,brzdovou kapalinu,i v posilovači),filtrů (olejový , palivový vzduchový a pkd je tak kabinový-klimový-u vás bez)a k tomu komplet rozvody a řemen pomocných zařízení!
"Dostali na dojetí" dvanáctiletou Fabii je hodně pozitivní start...
Pokud se těch 120 000 km auto neničilo a nezanedbával se servis - u 1.2 HTP asi hlavně výměna oleje, není důvod, proč by nemělo jezdit ještě hodně dlouho. Závady jsou popsané tak obecně, že nejde jednoznačně říct, kolik by stál servis - "geometrie" může být jenom seřízení sbíhavosti za pár stovek, ale taky se na to může nabalit něco dalšího za větší peníz. To samé "zlobí elektronika" - podle toho, s čím konkrétně je problém, se odvíjí i cena opravy.
Rozvody, výměna oleje a brzdy jsou běžné provozní náklady, pokud není s autem nějaký závažnější problém (silně zkorodovaná karoserie, motor před smrtí), pak se taková investice určitě vyplatí.
Celkově by se to asi dalo zvládnout i za méně než 20 000 Kč, o kterých píše @pin07, ale to podle toho, co všechno by bylo třeba udělat a v jakém servisu.
K cestě do Chorvatska, jezdily tam i slabší vozy bez klimatizace. Samozřejmě to nebude s komfortem silného motoru, ale nemusí se přece valit dálnice stylem "co to dá". Klimatizace je spíš o zvyk, kdo ji nikdy neměl (nepoužíval), tomu nechybí, jiný si bez ní neumí letní cestu představit.
Jak píše @diesel, doufám, že ten rok je jenom k rozvodům, ne i ke všemu dalšímu. To by pak bylo na výměnu servisu..
To je běžná údržba a pokud si pořídíš cokoliv jinýho tak bys to samý investoval taky.. Nejvíc tam smrdí "občas zlobí elektronika", to může hnít kabeláž, studený spoje v deskách, přechoďáky v konektorech, zlámaný dráty v průchodkách atd. Ostatní je běžný spotřebák..
Klima se hodí, ale dá se přežít i bez ní.. Pokud chceš klimu, tak auto prodat a koupit jiný s klimou (dodělávat klimu je nesmysl)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.