Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia II gen 1.2 HTP- prodat?

Od: rick* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

dostali jsme na do jetí výše uvedenou "Fábku", má najeto cca 120 000 je stará 12 let. Letos mi v servisu sdělili, že za rok mě čekají rozvody, geometrie, která je špatná (jedno kolo je asi mirně posunuté), olej, brzdy, občasně zlobí elektronika... a takový to běžný věci... Chci se zeptat na názor zda nevíte kolik takováto akce může stát, resp jestli se vůbec vyplatí do takto stareho auta investovat větší peníze... Chtěl bych s autem vyjet někdy Chorvatsko, Slovinsko apod. a vzhledem k výkonu a chybějící klimatizace nevím...

Díky za rady..

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Tedy super-sděli že geometrie je KO a že bude nutné toto za rok udělat? Co je to za servis-pro případné klienty aby se takovému vyhnuli a jeli do jiného!

IHNED bych je poslal někam a dále tam nejezdil!Geometrien není jen o ryhlejším či atypickém sjetí pneu (větší výdaje na pneu) ale hlavně o zhoršní bezpečnosti při provozu takového auta!

Jiank vše co píšete jsou BĚŽNÉ provozní nákladyPokud prodáte,tak každý ROZUMNÝ kupující udělá /nechá udělat výměnu provozních kapalin (chladicí,motorový olej a pkd punťa tak i převodový olej,brzdovou kapalinu,i v posilovači),filtrů (olejový , palivový vzduchový a pkd je tak kabinový-klimový-u vás bez)a k tomu komplet rozvody a řemen pomocných zařízení!

 

hodnocení

0x
Ten servis by nemuselo být to nejhorší, do 20 tis. by ses mohl vejít, ale co by mě trápilo na delších cestách je ta klimoška. Jinak jestli má auto motor a karoserii v pořádku, není to špatný pracant.

 

daniela1
hodnocení

0x

"Dostali na dojetí" dvanáctiletou Fabii je hodně pozitivní start... :)

Pokud se těch 120 000 km auto neničilo a nezanedbával se servis - u 1.2 HTP asi hlavně výměna oleje, není důvod, proč by nemělo jezdit ještě hodně dlouho. Závady jsou popsané tak obecně, že nejde jednoznačně říct, kolik by stál servis - "geometrie" může být jenom seřízení sbíhavosti za pár stovek, ale taky se na to může nabalit něco dalšího za větší peníz. To samé "zlobí elektronika" - podle toho, s čím konkrétně je problém, se odvíjí i cena opravy.

Rozvody, výměna oleje a brzdy jsou běžné provozní náklady, pokud není s autem nějaký závažnější problém (silně zkorodovaná karoserie, motor před smrtí), pak se taková investice určitě vyplatí.

Celkově by se to asi dalo zvládnout i za méně než 20 000 Kč, o kterých píše @pin07, ale to podle toho, co všechno by bylo třeba udělat a v jakém servisu.

K cestě do Chorvatska, jezdily tam i slabší vozy bez klimatizace. Samozřejmě to nebude s komfortem silného motoru, ale nemusí se přece valit dálnice stylem "co to dá". Klimatizace je spíš o zvyk, kdo ji nikdy neměl (nepoužíval), tomu nechybí, jiný si bez ní neumí letní cestu představit. :)

Jak píše @diesel, doufám, že ten rok je jenom k rozvodům, ne i ke všemu dalšímu. To by pak bylo na výměnu servisu..

 

asd1
hodnocení

0x

To je běžná údržba a pokud si pořídíš cokoliv jinýho tak bys to samý investoval taky.. Nejvíc tam smrdí "občas zlobí elektronika", to může hnít kabeláž, studený spoje v deskách, přechoďáky v konektorech, zlámaný dráty v průchodkách atd. Ostatní je běžný spotřebák..

Klima se hodí, ale dá se přežít i bez ní.. Pokud chceš klimu, tak auto prodat a koupit jiný s klimou (dodělávat klimu je nesmysl)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]