Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šelest pod palubovkou

Od: eifel odpovědí: 16 změna:

Dobrý den, dnes jsem si všiml, že pod palubovkou mého ford focusu slyším takový šelest. Něco jako by vařila kapalina, ale teploměr vedle tachometru ukazuje normální hodnotu. Jinak auto jede normálně. Šelest je slyšet jen když mám nohu na plynu. Zkusil jsem po zastavení otevřít motor, ale nikde nic horkého nebylo, abych na tom neudržel ruku. Nevíte někdo, co by to mohlo být?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Možná málo chladicího média v klimatizaci. Když to začne šelestit, zkuste topení (klimatizaci) úplně natvrdo vypnout.

Řešením je nechat provést servis klimatizace, kdy bude chladivo odsáto a naplněno správné množství.

 

smutnyklaun*
hodnocení

1x

Může být bublina v chladícím systému a je slyšet z radiátoru topení.Nebo i málo kapaliny v chlazení.Mrkni na to.

 

hodnocení

0x

Vyměnil bych u klimatizace filtr média. Je v trubce. Pokud to tedy šelestí při zapnutém kompresoru.

U klimatizace žádný filtr média není.

Tak to bude asi pro tebe novinka:;)

autodily.mjauto.cz/...

autodily.mjauto.cz/...

Ford ho má vložen v trubce hadice na stěně kabiny v mot. prostoru (nad řízením)

V tomto rovném konci hliníku je vložena uvnitř tryska s filtrem

bazar.automedik.cz/...

asd1

To neni filtr ale expanzní ventil...

Tazatel - jaký motor?

asd1 a co ta síťka? Já tam měl drobné šupinky s oděru asi kompresoru. Ten pro fabii je čistě jen filtr (sítko)

asd1

Anojo, za filtr se to považovat dá ;)

Ale pochybuju že teď jezsí s klimou, a pokud to dělá jen pod plynem tak to bude jinde...

Jestli nemá vířivý klapky v sání (záleží co má za motor..)

asd1 nebo klapky...těžko říct.

Já v zimě klimou odmlžuju.

eifel
hodnocení

Dle techničáku mám motor od Ford Werke AG, typ 1,6 ZETEC-SE FYDB, 74kW, 6000 ot/min, 1596 cm3. A dělá to i když vypnu klimu.

@gumidek dal jsi sem odkazy na expanzní ventil a vysoušeč. Co tam máš dál?

asd1

Tam lapky v sání nejsou.. Co je šelest těžko říct, chtělo by to slyšet.. Posykává, rachtá? Když otevřeš haupnu tak odkud to jde (buď pomocník co přidá plyn, nebo můžeš rukou zatáhnout za lanko plynu u klapky - pozor nenamotat se do řemenu..)

Vody v chladiči dost, dělá to dlouho, začlo náhle nebo postupně? Příznaky těsnění hlavy nejsou (tlakování hadic, olej ve vodě, voda v oleji..)

 

genehawkins:

čemu tam tedy pomůže to sítko. Expanzní ventil ho ke své práci nepotřebuje. Stejně tak vysoušeči je k prdu.

Není to tedy snad doplňující filtrace nebo zachycovač drobných částic?

Už jsem to viděl olepené mastným sajrajtem. Bylo to tedy na Fordu s nájezdem 240t, kde klima málo chladila, ale výměna pomohla.

Obojí z odkazů plní dvojí funkci. To se nepřu.

gene, dokonce to má dva filtry

mtw.fordclubs.org/...

Dva filtry na vstupu a na výstupu trysky čistí chladivo od nečistot. Filtr na výstupu má také za úkol rovnoměrněji atomizovat chladivo.

core.ac.uk/...

@gumidek ale jasně, že je to sítko na nečistoty. Ale rozhodně ten díl není filtr. Sítko máš v kdečem. Třeba i mřížky na kapotě stodvacítky filtrují hrubé nečistoty, ale těžko bys to nazval filtrem notabene vyzýval k jejich výměně...

Tak jasně. Ale třeba sítko v AC pumpě nebo ve vstupu do karburátoru bych filtrem nazval. Viz. sítko karbu odkaz. Tam bych tomu filtr říkal, ale to je asi dle posouzení každého z nás.

amd-autodily.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]