Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektroauto, vybitá baterie na dálnici

Od: jarin* odpovědí: 64 změna:
Ahoj všichni. Dnes ráno bylo pěkně bílo. Tak mě tak napadla, cestou po D1, co to mám několik km, jedna otázka. Asi všichni známe, minimálně z doslechu, dlouhé kolony na dálnicích. Případně stažení na 1 pruh. Kde ani nelze reálně odstavit auto ke kraji. Jak myslíte, že se budou řešit čistě elektroauta, kterým dojde šťáva? U klasiky se nějak získá kanystr a doleje...
Nechci rozpoutat bitvu, opravdu přemýšlím, jak se to asi bude řešit? Co myslíte?

 

 

64 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar arne1

Odtah k nejbližší nabíječce. Když chce někdo super levně ekologicky jezdit, tak do toho občas musí i investovat.

 

makk
hodnocení

1x

Budou "žlutí andělé", kteří přijedou a došťouchnou ti baterku během chvilky, abys měl na opuštění dálnice. On když elektromobil stojí, tak nic nežere. Horší to bude v mrazech, když si v něm lidi budou topit. To pak budou mít na vybranou, jestli mrznout a dojet, nebo zůstat viset.

 

hodnocení

0x
Klasika jako při poruše - odtah k nabíječce.
Vozit k vybitýmu autu elektrocentrálu nemá smysl.

jojo, jsem zvědav, kdy jim polišťovny zdraží asistenci.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jezdím třicet let a tou myšlenkou jsem se nikdy nezabýval. Vlastně jednou, když mi u náhradního náklaďáku upadla nádrž :) ale i tak jsem si poradil. Dojít šťáva může jen naprostému ignorantovi a je úplně jedno, na co jede.

No ono se může stát... Třebas desetihodinová zácka n adálnici v zimně, pokud chceš topit, musíš spotřebovávat palivo nebo energii. Benzín ti mohou dovézt v kanistru, elektrony ne.

Ono už u dnešních aut ani kanystr nestačí, pokud dojde palivo, je nutný odtah ne k benzince, ale do servisu. Naproti tomu elektromobil stačí pár km potahnout na laně a dobije se rekuperací, zbytek si k nabijecce dojede. Jinak spotřeba pro topení je v řádech stovek wattů, za deset hodin 3-5 kWh max. Jenže tak dlouho tam nevydržíš, dým ze spalováků to nedovolí.
jarin*

to je přesně ten přístup, který mě hněte. Prosadíme "zelený úděl" a ono to nějak dopadne. Nebudeme to řešit. Schválně jsem psal o mnohahodinové koloně. Stávají se. Zrovna včera opět. To, že dojde šťáva nemusí znamenat, že řidič je ignorant. Problém je, že elektřinu si sebou nevezmu do kanystru. Jak bude stoupat počet elektrovozů, tak zákonitě budou narůstat problémy.

Technologie elektrovozů je skvělá, ale naprosto se ingoruje fakt, že to hlavní - zdroj energie je na dost primitivní úrovni a technicky naprosto nedostatečné. Místo toho, aby EU narvala prachy do výzkumu nových převratných zdrojů, tak bude našimi penězi dodovat firmy, bohaté a "nadšence".

Přeju každému nadšenci ať vždy dojede tam, kam chtěl. Není přece ignorant...

jirib
Dočkej času a bude i bezkontaktni nabíjení pod vozovkou...ale musíš počkat do další modernizaci D1...ale to už snad budeme "létat"...
jenda2*

Štíre, už zase píšeš kraviny? Topení v autě nemá několik W. To má zhruba 7kW výkonu.

jarin*
hodnocení

nekritická glorifikace, jednostranná zaslepenost, bagatelizace problémů. S tím se opravdu nedá diskutovat. Já jsem inženýr s technickým mozkem a zajímají mě fakta, jak co funguje a jak se něco bude řešit. Toto se fakt nedá.

Status quo, to máš pravdu. Až se všichni udusíme, nemusíme nic řešit, ono se to vyřeší samo i bez inženýrů.

Štíre...Vy se dusíte?

A do háje, tak to volejte rychlou...

Tady u nás, je vše v pořádku...Dýchá se dobře, venku sníh, v lese stromy, v rybnících voda. Ještě že nežiju tam kde Vy.

Tak zkuste tu kolonu na té dálnici, kde strávíte deset hodin mezi stovkami tůrujících aut!
Jarin EU vám něco diktuje? Tady se začalo s ev? Pokud vím, tak Tesla vyrábí v US a teprve příští rok začne vyrábět u Berlína. Víte kolik se vyrobí a prodá ev v Číně? Čínských elektromobilek je několik desítek a samotná Čína představuje již několik let víc nez 50% prodejů elektromobilů po sobě. To jim nadiktovala taky EU? Tesla samotná za loňský rok 16%. Když pominu zbytek světa, kolik asi zbývá na Evropu, která přiznala, že v tomto vývoji zcela zaspala. A to se jí bude těžko dohánět, protože ostatní výrobci s náskokem jako hrom obsáhnou velkou část trhu. To není ignorace něčeho nebo nějaká iluze toho, co podle jiných nebude fungovat, to jsou fakta. A vzhledem k tomu, jak ten vývoj jde rychle nahoru, každoročně klesá cena baterií a zároveň se zvyšuje energetická hustota, budou ceny ev dále klesat. Ekonomicky platí, že masovost snižuje cenu, takže do dvou tří let se očekává cena ev na úrovni spalovacích vozů a čím víc je lidé budou kupovat, tím víc půjde cena dolů a naopak prodeje spalovacích vozů budou klesat a zároveň poroste jejich cena, protože malovýroba zvyšuje náklady. Ani nemusím psát o emisních limitech, které už tak výrazně prodražily spalovací vozy. Opět fakta. Základy ekonomiky. Ty tady byly jsou a budou, už před těmi sto lety vytlačil z trhu levný Ford T elektrické auta.
Pak je ovšem nejvyšší čas začít se stavbou dalších elektráren a posilování elektrických vedení.
Soláry asi nebudou úplně ideální, ono si slunce svítí kdy chce a ne kdy to je potřeba. Taktéž větrníky.
Nemusí se síť posilovat. Centrální další zdroje se stavět nebudou, neekonomické. Budoucnost jsou decentralizované zdroje, elektřina se spotřebuje v místě, takže do sítě vysokého napětí se ani nedostane. Problém je česká legislativa, která se tomu brání, respektive lobisti velkých energetických firem. Bojí se o zisky. Projekt, jaký zrealizovala obec Kněžice a stala se téměř nezávislá, dnešní zákony již neumožňují. Tak stejně jako fyzická osoba nemůže pouštět například přebytky ze své střechy do sítě, které by například použil soused nebo někdo v ulici. Místo toho nás bude stát přesvědčovat, jak je zateplování výhodné. Jenže je výhodné akorát pro stát.
anonymni357

Jendo2,7 kw ma kotel dobre izolovaneho mensiho domku!

jenda3

 

hodnocení

0x
avatar axus

A aby toho nebylo malo, tak kdyz odtah, tak pouze s jerabovou odtahovkou. U nekterych elektroaut dochazi po uplnem vybiti baterii k zablokovani kol. Takze doporucuji nechat si tam stavu alespon na najeti na podval.

Ale v praxi tomu zas tak casto dochazet nebude. Kolikrat se komukoliv stalo, ze mu v kolone doslo palivo?

Kolikrat se komukoliv stalo, ze mu v kolone doslo palivo?

Na plnou nádrž ujedu odhadem nějakých 650 km. Při dojezdech dnešních, obzvláště levnějších elektromobilů trochu nepoměr a to je řeč o novém elektromobilu. Z toho mi plyne, že, také s ohledem na hustotu dobíjecích stanic, půjde počet chcíplých aut hódně nahoru.

Ale ty se na to divas z pohledu sveho 650km auta.

Ja na plnou nadrz u motorky najedu 210km a take s mi nestane, ze by mi palivo doslo. (i kdyz popravde se mi to jednou stalo :), ale to bylo poruchou, kdy spotreba stoupla na 12 litru a nez sem to zjistil, tak bylo pozde, takze to bych nepocital, to je proste poruchovy stav)

Zkratka se s danym vozem jezdi tak, jak si to doplnovani konkretniho zdroje energie zada.

-

ps. Je zajimave k zamysleni, jak se vsichni u elektroaut dozaduji deklarovaneho kilometroveho najezdu, kdyz u aut se spalovacim motorem se tohle nikdy nikde neuvadelo ani nikym nevyzadovalo. Vzdy slo pouze o hruby odhad a realita byla vzdy takova, ze byl u volantu budik, ktery ukazoval, kolik zbyva paliva.

Jo, ale u toho auta se spalovacím motorem zastavím na pumpě a za 5 minut mám dalších 650km. A ano, e-auta mají rychlonabíjení, ale za prvé, zatím těch nabíjecích stanic tolik není a až se nedej bože e-mobilita stane samozřejmostí, tak si nedovedu představit ty nabíjecí stanice pro x aut. Každé auto tam stráví cca 0,5 hodiny, pokud by měly nahradit ty klasuická, tak ty nabíjecí stanice budou dlouhé aspoň kilometr a u každé bude malá atomová elektrárna, případně přívod 400kV a rozvodna.

Ajvn.

U pumpy nezastavis, protoze jses v kolone a prave Te doslo palivo. O tom je tu rec.

Ajvn těch 650 km ti dá i Kona nebo Kia a ve městě klidně ještě víc. Záleží kde jedeš, na dálnici každé auto papá víc, protože roste aerodynamický odpor. Ale to nemusíme řešit, protože 650 km na jeden zátah bez přestávky nemá cenu asi komentovat, navic je na to naše republika malá. A těch 400Kv taky ne, ultranabijecky 150kw jedou na 400V.

Ano, koukám na to z pohledu auta se spalovacím motorem. Na nádrž ujedu oněch 650 km s novým a s tím samým i za 20 let. Což se mi u elektroauta jistě nepovede. Lze tedy předpokládat zkrácení nájezdu vlivem stáří z ideálního stavu klidně o 30, ale i 50 procent. Ve finále pak s polovinou vozového parku nedojedu z Prahy do Brna bez dobíjení. Taková zastavená D1 v zimě na Vysočině pak bude žůžo. Ještě že tu máme to globální oteplování, třeba už nebude vůbec mrznout...

Amper nezoufej, baterie neustále zvyšují energetickou hustotu, takže je klidně možný dojezd 2000km s výkonem motoru 1mw. Dočkej času jako husa klasu.
jenda2*

Stire, už to nehul. Sám musíš uznat, že píšeš hlouposti.

štíre - fyzikální chemie nás učí, že akumulátor s nejvyšší koncentrací použitelných elektronů je stále uhlovodíkové palivo.

Ra252 tak proto spalovací vůz potřebuje pro pohyb ve městě 100kwh energie na sto km. A to nepočítám ty vedlejší produkty, které za sebou zanechává. Co to je za školu?

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

bude to jak v USA, k takovemu super ekologickemu autu prijede 3 litr s nabijeckou na korbe a nabije ho, anebo si ekologicky trouba zaplati odtah k nejblizsi dobijeci stanici, kdo chce kam ...

 

hodnocení

0x
avatar stir
O elektromobilu a energie se zajímám pár let a musím říct, že ti odpůrci elektrických aut nebo nových technologií mají jedno společné a to, že vymýšlí situace, které prakticky ani nenastanou, jako je například tahle. Ale nedá se to nijak vytýkat, někteří čtou fake články na autoforu nebo idnes a jelikož nemají s elektromobily zkušenosti, nikdy v tom neseděli, tak prostě neví a nevidí ty výhody, jako například tahle situace, kdy ten elektromobil může na té dálnici stát tři nebo i více dní v kuse, v závislosti na velikosti baterie se zapnutým topením, rádiem a dobíjet si třeba mobil. To že nikoho nebudou obtěžovat hlukem a jedovatými plyny jaksi nevidí. A kdo někdy opravdu stál v koloně, tak určitě ví, že spalovák při volnoběhu netopí nebo nevytopí kabinu tak, aby mu bylo aspoň trošku tepleji. Navíc nevědí, že delší doba na volnoběhu - nemyslím v hodinách, ale v minutách nebo desítkách minut může spalovací motor výrazně poškodit a člověk se může i udusit nebo může vůz z ničeho nic začít hořet. Nebudu to zde všechno vypisovat, výrobce by to měl uvádět v manuálu vozu, ale to asi nikdo nečte, stejně jako nezná vyhlášku nebo už ji z autoškoly zapomněl. Už se to tady jednou řešilo, tak doporučuji přečíst
poradte.cz/...
Další věcí je dobíjení a řeči typu, že se to nabíjí dlouho a musím u toho čekat jsou opět z neznalosti nebo z toho, že lidi musí jezdit k rychlodobijeckam, tak stejně jako musí jezdit ze spalovakem pro benzín, protože jim doma neteče. Ale že elektřina jim doma teče, si nedokážou připustit, ale opět neznalost, protože málokdo ví, že se dá ev dobíjet i z běžné 230V zásuvky nebo běžné trifazove zásuvky doma přes noc na nízký tarif za cca 2,50kc /kWh. Ze zkušeností uživatelů se kterými se setkávám na různých srazech probíhá přes 90-95% nabíjení doma. Jo, někdo bude tvrdit, že najede 400-500 km denně a proto to pro něho není, ale ani tyhle vzdálenosti nejsou problém. Hyundai, Kia Tesla to dá s přehledem, důležité ale je, že spousta lidí tuhle vzdálenost nenajede ani za týden, takže jim bohatě stačí nabít 3-4x za měsíc a když nebudu hnidopich a budu baterii využívat od cca 40 do 80% tak častěji, ale není nic jednoduššího než po příjezdu domů strcim auto do zásuvky. Pokud si navíc v palubnim pc nastavím, že chci dobíjet od 22:00 do 6:00 nočním proudem a do 80% tak se o víc nemusím starat. Samozřejmě se to dá u většiny vozů ovládat i z aplikace v telefonu.

Jak dlouho mi vydrží prodlužovačka z jedenáctého patra na parkoviště, než mi ji sběrači kovů uškubnou?

energeticka

To zní opravdu krásně, pro majitele domu. Tipuji, že velká část obyvatelstva bydlí na sídlištích, panelák má v lepším případě 4 patra, v horším 8 a více. Jak budou majitelé bytů dobíjet, to nám zatím nikdo neřekl. Krásné by bylo mít stojan u každého místa, ale i tak je to nereálné, již dnes je více aut než parkovacích míst. Dle mého se má prvně vyřešit rychlost nabíjení a technologie, pak teprve prodávat auta. Ať se nám to líbí nebo ne, dokud nebude nabíjení trvat 2 minuty, bude spousta lidi, co si auto na elektriku nekoupí. Mít vlastní dům, neváhám ani minutu.

Ra252 kamarád bydlí taky v cinzaku a deset dnů jsem mu "hlidal" jeho bmw i3 a sám se takovým otázkám směje. Nikdy to ještě neřešil, občas se docucne u Kauflandu než nakoupí, občas se docucne když jede k rodině nebo na trénink a říkal, že má možnost i v práci, ale nevyužívá. A můžu potvrdit, baterii má 33kwh, na nabijecce u Kauflandu 50kw bylo nabito dřív, než jsem stihnul nakoupit. Jinak se zeptej svého distributora, u nás - eon slibuje, že vytvoří 2 nabíjecí místa místě bydliště,pokud bys chtěl.
A jak se budes docucavat, az tech ev bude jezdit mnohem vic? Ted co jdu kolem nabijecek,tak to zeje prazdnotou. Takze verim, ze momentalne to jsou smesne argumenty.
V zemi, kde zítra již znamená včera :)
Elektroauto, vybitá baterie na dálnici
Elektroauto, vybitá baterie na dálnici #2
berger*

Ani jsem to celé nečetl,ale na štírovy fotky - co toto? Jasně,já vím,je to z reklamy...*smich*

Elektroauto, vybitá baterie na dálnici #3
No jo, autoforum :)

youtu.be/...

To stir : Delší doba na volnoběh mohla vadit tak dvoutaktnímu motoru, protože byl málo mazán. U čtyřtaktních motorů je tlak oleje dostatečný na řádné mazání, takže můžete jet na volnoběh jak dlouho chcete !*fn*

Alois - o mazání nejde, je řeč o topení. Z vlastní zkušenosti vím, že spalovak v zimě na volnoběhu vůz nevytopí a to jsem jezdil hodně roků se vším co má kola. Stačí jet z kopce a už jde teplota dolů, ne tak zastavit a stát s nastartovaným motorem. Hlava a horní část pístu ještě nějaké teplo pojme, ale blok chládne, takže se zmenšuje vůle mezi pístem a válcem, má to vliv na životnost. Při nedostatečné zátěži není spalování paliva ideální a ty nespálené saze zanáší turbo, katalyzátor a DPF, dále se dostávají saze do oleje, který znehodnocují. Pak je riziko, že ty saze ve výfuku blafnou a požár je na světě. Nehledě na to, že při nedokonalém spalování mimo jiných škodlivin vzniká oxid uhelnatý, který není cítit. Ročně zemře X lidí, když doma topí třeba plynovým kotlem a nemají doma čidlo. To auto není vzduchotěsné a tyhle plyny nezachytí ani kabinový filtr. Pokud někde stojí deset hodin stovky nastartovaných aut, moc jich asi neodjede a to vůbec nepočítám situaci, že jim dojde palivo. Nízké otáčky navíc vadí dvouhmotě. U nás v ulici stále dost lidí ráno "rozmrazuje" na volnoběh, stojí kouří a nebo běhají kolem nastartovaného auta se škrabkou. Že je celá ulice zadýmená jim asi nevadí, ale jiným to vadit může. Ani okna nejsou zvukotesna nebo vzduchotěsné u domu, paradoxem je to, že největší koncentrace těch škodlivin je u jejich vlastního domu, kde spí jejich děti, rodina. Já přes dvacet let používám dvoulitrovku teplé vody, okno se krásně prohřeje a námraza se rozmrazí i pokud je zevnitř. Poté sednu do auta, setřu zbytek stěračema, nastartuju a jedu. Snažím se kolem sebe nikoho neobtěžovat, nicméně spousta lidí z toho má asi radost a je to i poznat zde. Loni se kousek od nás stal případ - mladí kluci se domluvili někam jet, brzo ráno a ten mladý 18 lety kluk šel ráno dřív nastartovat auto, aby rozmrzlo než dojdou ostatní, jenže jak byl rozespalý, usnul v nastartovanem autě. Souseda vedle v baráku vzbudil hluk motoru, tak se šel podívat k oknu a viděl, jak auto souseda začíná hořet. Vyběhl ven a ten kluk pořád spal, tak ho vytáhl z auta ven, to už hořel celý předek. Zachránil mu život. Tohle se v elektromobilu stát nemůže, ten může topit několik dní v kuse, aniž by se nějaká součástka opotrebovala, produkovala hluk nebo smrad. Vůz se nemusí nijak před jízdou zahřívat, ráno na volnoběh jak je dnes běžné, elektromotor se nemusí šetřit opatrnou jízdou, neničí se krátkými jízdami, jeho životnost je prakticky neomezená, baterie přežijí celý zbytek auta. To jsou fakta, žádné fantasmagorie, ale fakta. Aby to člověk pochopil, nemusí mít vysokou školu, stačí když se na to podívá z té druhé stránky, víc se nad tím zamyslí a odblokuje si v hlavě myšlenku, že jediné správné řešení je to, které je sto let staré. Jenže to musí začít u sebe, protože slepě zarytého člověka ani tisíc argumentů podložených několika letými fakty nepřesvědčí.
jenda2*
Topeni v elektromobilu ma prikon cca 5kW.
asd1

Když máš v hajzlu termostat a vykuchaný šusplechy tak se nediv že to na volnoběh netopí a na místě zahoří..

Pět stojanů před panelákem v Rusku - a neni to náhodou výkřik do tmy aneb těch pět je na celý sídliště :D

Elektromobil je na denní couračky po městě a musíš mít vlastní dobíjení = aspoň přístřešek na vlastním pozemku (za plotem) Jinak ti magneti šlohnou prodlužku *smich* Pět max. 10 let a dojezd bude málo i na cestu do/ z práce, jakákoliv delší cesta je být otrok auta, představ si tisíce elektromobilů na dálnici a jak to chceš dobíjet pár desítkama stojanů.

Ad ekologie elektřina asi roste na stromech, při přenosu nejsou ztráty, těžba lithia na baterky je vyloženě eko a životnost auta taky, místo jednoho spalováku vyrobíš tři.. Servis nenáročný je taky nesmysl, protože i elmobil má brzdy, tlumiče, čepy, atd. Navíc takový vyfikundace jako malá bouračka znamená rizikovou baterku = totálka. Drcneš a místo nárazníku za 30k to bude 200k za novou baterku.. Ty dojezdy 600km apod. jsou maximální, realita bude tak polovina, takže zajet Z phy na běžky do Jizerek bude už za hranou a budeš řešit dobíjení, a už vidim jak je v Bedřichově 300 stojanů na dobíjení a u toho 50 větrníků aby tam nevedlo VVN z Temelína nebo spíš z Tušimic *smich*

Smysl mají auta na metan apod. a ne elektropííííp oviny...

 

hodnocení

0x

Odtah vybitého auta je to poslední. Nejhorší je elektromobil jako takový. Nedávno někde proběhlo, jak elektromobil hořel a nikdo nevěděl, co s tím. Nakonec to postříkali nějakou pěnou a nechali stát na místě. Kvůli bateriím v tom je hrozná spotřeba lithia a jeho zásoba není nekonečná. Celý ten humbuk s elektroauty mi přijde, jakoby člověk, místo aby houkl na někoho ze schodů, si pořídil technologie za statisíce, aby někoho zavolal.

Odkaz chybí. V ČR shoří ročně cca 1900 spalováků, elektromobil tu ještě nehořel ani jeden!

Prosímvás, je rozdíl normální auto a elektromobil plný kdovíčeho, jež nedokážou hasiči zlikvidovat, protože nevědí, co tam vlastně je.

Nechci vám brát iluze, ale pokud blafne přímo samotná baterie (ne pouze interiér), tak se musí celé auto hodit do speciálního kontejneru s vodou. Baterie si totiž vytváří okysličovadlo a proudem vody ji neuhasíte. Poslouchal jsem na to téma takový podrobnější rozhovor s hasiči. A např pokud se nárazem baterie poškodí, může se samovznítit i později. Takže se může stát, že vás běžná odtahovka odmítne naložit. Jinak pro elektrohebla hasiči nemají od výrobců zpracované postupy pro likvidaci nehody a dá se říct co značka to jiné řešení. Bude to ještě celkem "sranda"
Hasiči samozřejmě vědí, co mají dělat a mají postupy a školení, nicméně nemají praxi, jelikož neměli ještě možnost si to zkusit.
V praxi to vypadá takhle :)
Elektroauto, vybitá baterie na dálnici #4
daniela1

 

hodnocení

0x
avatar stir

Spotřeba topení v Tesle bez tepelného čerpadla za 11hodin.


youtu.be/...

Ono je to hezké,jen by se chtělo naučit počítat. A ještě dotaz - s kterým autem když dojde benzín musíte do servisu? Já zkoušel spotřebu od nuly do nuly , stačilo dolít a jel jsem dál U novějších aut jsem se spíš setkal s tím, že při určité minimální hladině paliva se prostě zastaví ...

Tak asi záleží, jaké auto máte. Můj commonrail z roku 2008 musí do servisu. Známého s benzinakem jsem startoval přes kabely po doliti benzínu a servisu se nevyhnul. U favorita ale stačí napumpovat o jede se. Nynější vozy se ani roztahovat nesmí, kromě tedy ev které se aspoň trocha narekuperuje.

 

hodnocení

0x

Zatím u nás elektroauto má pár jedinců co sepotřebují odlišit od ostatních a pak asi i nějaký ekologický přívrženec...

Pominu to, že stát na příkaz vedení EU okrade řidiče běžných vozidel a ti budou tuto motorizaci dotovat! Podle i ostatních rozhodnutí mám pocit že vedení EU není moc soudné, tak uvidíme co nám přinese budoucnost... Říká s etomu diktát neodborníků.. Spíš vidím problém v tom dobíjení. Mnoho za každou cenu obhájcům nedochází, že když bude v současné situací tisíce a i miliony automobilů i v ČR, tak by měla být nabíjecí síť velmi rozšířená a to asi nejde ani v dnešní době tak dobře realizovat, ba vůbec řešit. Pár jedinců si nabije doma u domku, ale většina obyvatelstva nebydlí v samostatných domcích... Už hloupost EU je a byla v tom, že nenařídila třeba jednotné nabíječky a zbudovat rozsáhlou síť nabíjecích stanic koncipovaných se spotřebou a výrobou v elektrárnách.. A pak nařizovat a zvýhodňovat elektromobily. On ten nárůst bude docela veliký, jen laik si myslí že to píchne jen do zásuvky.. Ještě mám strach z budoucnosti, jak bude probíhat likvidace a recyklace starých akumulátorů... Ono stačí až za pár let začnou vypovídat službu solární panely a s.r.o. rušit svoji činnost... Předpokládám, že likvidace bude probíhat na vrub státu, tedy nás...

Já teda nevím, kde žijete, ale u nás o žádných dotací do čistých zdrojů nebo elektromobilů pro fyzické osoby nevím. Možná se ale pletu a přesvědčíte mě o opaku, kde dobře dotovaný elektrokřáp koupím. Zatím jen vím, že do fosilních zdrojů se cpou biliony a do čistých zdrojů téměř nic. Uhlíková neutralita se dělá jen na papíře.

Hele Vy čistej zdroji..Kdyby ČR neposlala do sousedního Rakouska minulý týden dodávku té naší ošklivé nečisté energie (ano, i té z uhelných a jaderných elektráren), tak tam mohli svítit tak maximálně svíčkama a petrolejkama. Nějak jim ty ekologické zdroje haprovali, možná vítr foukal moc..nebo málo.
A ve Francii to nebylo o moc jiné a to mají naštěstí alespoň "pár" těch jaderek, takže to bylo o něco lepší než u našich jižních sousedů.
Ano, na iDNES dokonce psali, že Rakušané narychlo zapojovali jádro :) Ale jaké, když Zwentendorf je už jen muzeum, které nikdy nevyrobilo ani kilowatu a žádné jiné jádro tam není. A taky bych chtěl vidět, jak se dá jádro rychle nastartovat :) Navíc ten pokles frekvence přišel z Rumunska, takže opět lobby proti obnobitelnym zdrojům. Nevěřte lidem, kteří ovládají média a dotace cpou do fosilních paliv.
Ve Francii nemají jen pár jaderek, ale 75% energie vyrábí právě ty jaderky, ale za jejich problém můžou čisté zdroje :)

Zapojovali jádro z dovozu.

 

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Kona s tepelným čerpadlem. Topení 1,2kwh za hodinu při - 12

youtu.be/...

 

hodnocení

0x
autoforum.cz/...
Dalsi rana pro elektra pod pas.

 

hodnocení

0x

Zbytečné starosti. Ten nesmysl skončí dřív.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]