Nejste přihlášen/a.
G48 a G11 míchat můžeš. Nestane se nic.
Nesmíš to smíchat s G12, G12++ a není to ideální ani s G13 (odejde ti těsnění pod hlavou po takovém mixu). Zámrznost fungovat bude, ale inhibitory koroze a další složky kapaliny an ochranu půjdou doháje.
Pokud by jsi dokázal udělat pořádný proplach (napojit zahradní hadici a odpojit chladič a naprat do hadice k motoru tlakovou čistou vodu a celý stém několika litry vypláchnout), tak jako novou náplň můžeš přejít na G13. Ve Feldě jí mám už 6 let.
Feldy od roku 98 přechází na G12 dle DP.
Vhodné jsou tedy obě pro hliníkové motory.
...
modrá, zelená, modrozelená můžeš mixovat
...
fialová, růžová dovoluje taky mixování bez poškození, ale spíše nouzově (G13 a G12)
Není to snaha.
G11 má snahu systém zevnitř potáhnout takovým jakoby kalem a tím hadice a chladič a další chrání. Jakoby to přikryje vrstvou na ochranu.
G12 a G13 udělá ochranou vrstvu jen v místech, kde vzniká elektrochemická reakce. Třeba vložka válce z ocele, měděný těsnící kroužek a hliníkový blok. Tam je styk a vzniká článek. Kapalina to jen v tomto místě neutralizuje a tím chrání úbytku matroše a vzniku netěsnosti.
Hlavní výhoda je u moderních chladících soustav, kde jsou tlumiče, mezichladič, výměníky s tenkými kanálky a ta G11 by je zanesla a snížila průtok. To G13 a G12 neudělá.
Problém jsou padělky kapalin, kterých je hromada. VIP kapaliny, prý i Sheron, Starline,atd...
Tam jsou to vesměs obyčejné obarvené vody s ethylglykolem nebo G11 obarvená na růžovo.
Jistota je origo VW šedé nebo bílé Škoda balení kapalin G13.
Jistota je poměrně 100% i při nákupu výrobků Velvana G48 (což je tvůj případ).
...
Výtoková podložka je pro šroub M8. Na oleji je tuším M16. Je tedy jiná.
Bez výměny to rádo teče. Ono to bude ukapávat a budeš co týden dolévat tak deci.
Dobré je ty závity výtokového šroubu omazat červeným silikonem na motory (decentně).
...
Ale z praxe... lepší je sundat tu spodní hadicu z chladiče. Budeš ovšem mokrej a všude bude kapalina.
Pozor, chladící kapaliny leptají lak vozu. Sežerou ho a pak ti to místo plechu bez laku zrezne.
Cokoliv potřísníš kapalinou opláchni čistou vodou.
Spíš zbytky zůstanou v motoru, výměníku topení apod. Lepší je udělat proplach nejlíp několikanásobný.
Voda je ideální dešťovka nabraná ke konci lijavce. (destilka je zcela bez iontů (minerálů) a nabere si je z motoru..
Měděnou podložku v tomhle případě bych dal určitě novou.
Mísitelnost je povinná
Americká společnost pro testování a materiály dokonce ve svých normách ASTM zavedla univerzální typ chladicí kapaliny (D3585), se kterou by měla být každá kapalina, která chce splňovat ostatní normy (např. TL 774), snášenlivá - tedy mísitelná. Obdobně probíhá i proces ve schvalování kapalin jednotlivých automobilek. Pro "approval" kapaliny do aftermarketu, tedy k využití pro originální náhradní díly, musí být produkt mísitelný s primární kapalinou, používanou pro první plnění v příslušné automobilce. Tvrzení kteréhokoliv výrobce nemrznoucí směsi, že jeho kapalina není s ničím mísitelná, může vlastně popírat základní atributy, které požadují některé normy ASTM či většiny OEM výrobců.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.