Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Začala blikat kontrolka žhavení

Od: petr2 odpovědí: 9 změna:
Dobrý den, dnes při jízdě mi začala blikat kontrolka žhavení ještě před tím mi auto na sekundu parádne cuklo. Jde o Octavia 1, 1.9 tdi asv 2003 zadní brzdová světla svítí normálne, výkon se nijak neovlivnil a na to, že je zima tak startuje skvěle, takže žhavicí to nebudou. Jelikož tato kontrolka může signalizovat množství problémů bude nutné píchnout na diagnostiku. Chci se jen zeptat jestli dočasné ignorování této kontrolky je vážné, potřebuji teď naléhavě auto ...

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar bohumil

Dělává to také přechod motoru do "nouzového stavu". Ale v tomto případě je pak trochu omezená akcelerace a výkon motoru. To škubnutí by o tom mohlo svědčit a poněkud snížený výkon jsi možná ani nezaregistroval. Pokud kontrolka žhavení, po vypnutí motoru a novém startu nesvítí, tak se opět "přestaví" motor do běžného stavu a funguje normálně. Stává se to většinou v případě jízdy na nižší převodový stupeň do stoupání a sešlápnutím pedálu "plynu" při potřebě zrychlení. V tomto případě, i dle techniků v servise, není problém s tímto jezdit, pouze to činí problém při prudší akceleraci, kdy se může toto opakovat. Motoru to nijak neškodí. Způsobuje to často problém s turbem (zanešené, špatná regulace), EGR ventil, případně i sonda v sání vzduchu. Dá se diagnostkovat v servise na PC.

petr2
hodnocení

Tak jsem znovu zkusil nyní jen nechat klíček v druhé poloze a i při vypnutém motoru to stále bliká tak nevím co by to mohlo být, možná jen nějaké čidlo

Někde, vpředu u motoru, by mělo být čidlo, které, v závislosti na vnější teplotě, nastavuje dobu žhavení. A běžně, pokud je vše OK, pouze po dobu žhavení, bliká ta kontrolka. A až, v té druhé poloze zhasne, pak by se mělo teprve startovat. Ale to asi znáš. Pokud ta kontrolka žhavení bliká ve druhé poloze stále, mohlo by jít tedy i o jinou poruchu, ale to by jsi si musel vyhledat v servisním manuálu konkrétního vozu. Zde jsou rozdíly podle typů vozů. A servisní manuály se dají většinou stáhnout na netu. Pokud kontrolka bliká stále i po nastartování, tak bych, aspoň pro jistotu, zkontroloval, zda stále nejde napětí na žhavící svíčky. Což je velice jednoduché. Vezmeš multimetr, sejmeš koncovku jedné svíčky a měříš, za chodu motoru, napětí mezí přívodem svíčky (na kablíku) a kostrou. Pokud je zde napětí kolem 14V, tak žhaví. Pokud napětí není, nežhaví. Ale zřejmě i toto bude v pořádku, pokud by žhavily stále, asi by "odešly". A pokud to staruje i v mraze a bez problémů, budou nejspíš OK. Takže sežeň ten manuál a pohledej další možné závady, u Tvýho vozu, které ta kontrolka diagnostikuje a pak postupně kontroluj. Případně se zkus napojit na nějaký "klub" na netu, který bývá založen na konkrétního výrobce auta (mám dojem, že jsi psal Škoda). A tam se dotaž a poradí Ti kluci s těmito typy aut. Mají lepší informace a větší přehled než na těchto poradnách všeobecných.:)

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Pokud ti dou brzdovy světla jezdit neni problém

 

hodnocení

2x

Nejsem si jist u Octavie, ale u Fabie je dvojitý brzdový spínač. Jeden kontakt na světla brzd vzadu a druhý pro ECU.

Takže klidně může být vadný i když vzadu světla jdou.

... má 4 piny?

xenofob

vadný spínač-spirálka problikává trvale, brzdová světla nefungují

cuknutí motoru a probliknutí spirálky a její následné zhasnutí bych dal do souvislosti s palivovým čerpadlem, nasátím a spálením nějaké nečistoty nebo zkondenzované vody

každý rok dám do nádrže jednu plechovku přípravku k čištění palivové nádrže a dotankuji vervou 100 doplna

xenofob - ale on píše, že mu kontrolka stále bliká.

xenofob

Zkouknul bych také třetí brzdové svetlo a kontakty světel očistil případně dal nové žárovky aspinac pod pedálem také vyměnil stojí 3 stovky a k výměně jen troška šikovnosti a nástavec torx k výměně časem zákonitě dojde pokud by to byla jiná čidla jako n108 nebo snimace byl byl by dlemeho názoru problém se startem zbavili by to v zimedlooooouho nebo s vykonem a vyšší spotreba začal bych ti spínačem a poté bych jel na diagnostiku

 

hodnocení

2x
Ja si myslím že když bliká kontrolka žhavení a předtím auto cukne tak ještě pár km a pak se auto nenastartuje vůbec. Měl jsem to samé tak jsem dal auto do servisu a řekli že je 1 vstřikovač špatný, tak to vyměnili.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka žhavení

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]