Nejste přihlášen/a.
Dělává to také přechod motoru do "nouzového stavu". Ale v tomto případě je pak trochu omezená akcelerace a výkon motoru. To škubnutí by o tom mohlo svědčit a poněkud snížený výkon jsi možná ani nezaregistroval. Pokud kontrolka žhavení, po vypnutí motoru a novém startu nesvítí, tak se opět "přestaví" motor do běžného stavu a funguje normálně. Stává se to většinou v případě jízdy na nižší převodový stupeň do stoupání a sešlápnutím pedálu "plynu" při potřebě zrychlení. V tomto případě, i dle techniků v servise, není problém s tímto jezdit, pouze to činí problém při prudší akceleraci, kdy se může toto opakovat. Motoru to nijak neškodí. Způsobuje to často problém s turbem (zanešené, špatná regulace), EGR ventil, případně i sonda v sání vzduchu. Dá se diagnostkovat v servise na PC.
Někde, vpředu u motoru, by mělo být čidlo, které, v závislosti na vnější teplotě, nastavuje dobu žhavení. A běžně, pokud je vše OK, pouze po dobu žhavení, bliká ta kontrolka. A až, v té druhé poloze zhasne, pak by se mělo teprve startovat. Ale to asi znáš. Pokud ta kontrolka žhavení bliká ve druhé poloze stále, mohlo by jít tedy i o jinou poruchu, ale to by jsi si musel vyhledat v servisním manuálu konkrétního vozu. Zde jsou rozdíly podle typů vozů. A servisní manuály se dají většinou stáhnout na netu. Pokud kontrolka bliká stále i po nastartování, tak bych, aspoň pro jistotu, zkontroloval, zda stále nejde napětí na žhavící svíčky. Což je velice jednoduché. Vezmeš multimetr, sejmeš koncovku jedné svíčky a měříš, za chodu motoru, napětí mezí přívodem svíčky (na kablíku) a kostrou. Pokud je zde napětí kolem 14V, tak žhaví. Pokud napětí není, nežhaví. Ale zřejmě i toto bude v pořádku, pokud by žhavily stále, asi by "odešly". A pokud to staruje i v mraze a bez problémů, budou nejspíš OK. Takže sežeň ten manuál a pohledej další možné závady, u Tvýho vozu, které ta kontrolka diagnostikuje a pak postupně kontroluj. Případně se zkus napojit na nějaký "klub" na netu, který bývá založen na konkrétního výrobce auta (mám dojem, že jsi psal Škoda). A tam se dotaž a poradí Ti kluci s těmito typy aut. Mají lepší informace a větší přehled než na těchto poradnách všeobecných.
Nejsem si jist u Octavie, ale u Fabie je dvojitý brzdový spínač. Jeden kontakt na světla brzd vzadu a druhý pro ECU.
Takže klidně může být vadný i když vzadu světla jdou.
... má 4 piny?
vadný spínač-spirálka problikává trvale, brzdová světla nefungují
cuknutí motoru a probliknutí spirálky a její následné zhasnutí bych dal do souvislosti s palivovým čerpadlem, nasátím a spálením nějaké nečistoty nebo zkondenzované vody
každý rok dám do nádrže jednu plechovku přípravku k čištění palivové nádrže a dotankuji vervou 100 doplna
Zkouknul bych také třetí brzdové svetlo a kontakty světel očistil případně dal nové žárovky aspinac pod pedálem také vyměnil stojí 3 stovky a k výměně jen troška šikovnosti a nástavec torx k výměně časem zákonitě dojde pokud by to byla jiná čidla jako n108 nebo snimace byl byl by dlemeho názoru problém se startem zbavili by to v zimedlooooouho nebo s vykonem a vyšší spotreba začal bych ti spínačem a poté bych jel na diagnostiku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.