Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Radši se zeptám, než abych něco pokazil. Mám škoda rapid s původní baterii a jak jsou teď chladný rána, tak mi to déle točí. Chci dát baterii nabíjet ale nechci odpojovat + a - od ní. Mužu připojit nabíječku na zapojenou autobaterii?
Díky za odpovědi.
Díky. kamarád mě taky říkal, že to takhle děla. U starého auta, jsem ji vždy vytahoval nebo ji aspoň odpojil. ale to se mi už nechce..
- pol připoj na karoserii vozu, v návodu bude uveden konkrétní bod. Na kontaktu baterie je Ř.J. po připojení nabíječky přímo na pol tuto obejdeš, rozhodíš kalibrace nabíjení. dopl. Když pujdeš po tom minus kabelu, tak tam kde se spojuje s karoserií.
Takze tam, kde se spojuje - kabel s karoserii mam dat svorku autonabíječky a druhou + můžu dát přímo na baterii?
Pro nabíjení této baterie používej "chytrou nabíječku"ta si vše ohlídá, a kontrolky ti ukážou, kdy je baterie nabitá. Já používám nabíječku CTEK. V návodu je vše popsáno, včetně nastavení. Tyto baterie, by se měly dobíjet několikrát za rok, aby se prodloužila životnost. Více se dovíš třeba zde.
Vím, že jsem s tímhle už natvrdlej. Ale dělam to u Start - stop systému poprvy. Díval jsem se do uživatelské příručky a píšou tam, že záporný pol se má připojit ke kostřícímu bodu motoru. Podle už.př. mám obrázek C. 1.6TDI ale v autě to nemůžu najít. Proto jsem teď vyfotil, kde by to mělo být... Tak pokud to někdo z Vás bude vědět, tak to prosím zakroužkujte a přiložte obrázek. díky
ale je tam rozlišeny jestli 1,2 nebo 1,6. Přitom origo obrázek škoda to má jinde. což mě mate. (mám 1.6TDI)
Ne, ne v té příručce je to držák motoru, takové oko, asi bude pod deklem, připoj to na tu matici.
dobře. tak to připojím na tu matici vedle baterie a uvidím. Dík moc za pomoc a hlavně za nervy.
Díky všem
Klidně to zapojte přímo v autě bez odpojení baterie. Je to určitě dobrý nápad dát to na nabíječku, zejména pokut to auto má strart/stop systém.
Ovšem to, že déle točí je mírně na pováženou, mělo by to chytnout hned. Co teprve, až bude případně -25°C ...
Start/stop system to má. Právě proto chci vyzkoušet to dobít, ať vím jestli to pomůže. Protože nová stoji kolem 4tisíc a musí mi ji zapojit autorizovaný servis. Tomu bych se chtěl vyhnout. ale uvidim, co bude baterie delat po nabiti. Možná se ale i tak výměně nevyhnu..
Proč by ji proboha musel zapojovat autorizák? Baterka pro start-stop (AGM) stojí tak 2,5 tisíce. Nenechte se obírat chlape. Výměna jsou dvě povolené matky a jeden šroubek.
Stačí kdokoliv kdo to umí a má vybavení (diagnostiku která komunikuje s autem a umí nastavit parametry baterky...) Autorizák na to potřeba neni. Teoreticky by to tam měli uměr dobře a kvalitně, praxe je často jiná a je tam drahý lempl (několikanásobná osobní zkušenost)
Autorizák to dělat nemusí, jestli to nakodují v prodejně nevím. Ale jen dvě matky a šroubek a pak se tu někteří diví proč mají neustále vybitou baterii.
To je tak, když je v návodu místo "novou baterku je třeba nastavit v ŘJ" akorát "výměnu baterky svěřte odbornému servisu"... Obzvlášť když baterka je v nových autech dost spotřebák.. Vzhledem k tomu že baterka se udržuje/ mění úplně jinak od klasiky, tak by tohle v návodu být mělo... 200 stránek alibistických keců a podstaná leda tak tabulka huštění pneu..
A další viník je ekodebil co vynalezl chytrý dobíjení a start-stop
Auto co prodám se mi min. 7 roků vrací na G.P. Nepamatuji si kdy se měnila baterka, pokud by někdo nenastartoval okamžitě zvedá telefon a volá, reklamuje, to se také neděje. Pokud tyhle systémy fungují tak jak mají, tak s nimi opravdu problém není. Ovšem pokud to napadne český kutil inspirovaný články na netu...
Ty tam máš jen tu uzavřenou matku... Prostě mínus pól nesmíš připojit přímo na baterku, ale na ukostření motoru (nebo na blok motoru, kastli apod...), tak aby proud tekl přes "chytrou krabičku" a auto vědělo že se baterka nabíjela..
Pokud nezvládneš ani takhle jednoduchou věc, tak to dej do dobrého servisu nebo někomu kdo to umí, stačí když ti to ukáže, ovšem když ti to tady není jasné tak nevim nevim, to jsi dost blondýna Holt ne každý je elektrikář, tak to jde pochopit. A je lepší desetkrát se ptát jak debil než myslet a něco domršit
Odkaz na tu tvojí nabíječku nefunguje. Musí umět AGM baterky.
Ta uzavřená matka na šteftu jak z ní vede tlustej vodič na mínus je kostřící bod celá.
Pokud výrobce nepoužil ten plíšek a nebo ho někdo odmontoval, tak dáš krokodýla přímo na hlavu té matice.
Ale vidím, že ta matka není pozinkovaná, al elakovaná v barvě vozu (stříbrná), takže použiješ hák za který se při servisnách operacích zavěšuje motor (velké oko pro jeřáb n azvedání motoru z auta).
A čím to změříš, měl to být měřák se zatěžovacím odporem. Ale pokud bys to nabíjel správnou nabíječkou, tak ta plné nabití sama indikuje. Obyčejnou nabíječkou, která se používá na olověné baterie, můžeš tuhle baterii poškodit.
jafa® - klasickým měřákem je to jen orientační měření. Ale nebudu tě přesvědčovat, vidím, že to nemá smysl.
Stačí změřit napětí naprázdno a zátěžák máš v autě - stačí změřit pokles napětí při startu (nesmí padat pod ca 10V). Jestli teda nemáš auto se startováním klikou
Orientačně ale změřím si to. Nakonec to dopadlo tak, že jsem dnes objednal novou baterii. Tak už budu mít klid
007: Nepamatuju si kdy se měnila baterka - Hehe, tady jednu máš
(jasně že chcípnout mohla z mnoha důvodů... Tahle samo ne kvůli SS nebo eko dobíjení nebo kvůli typu baterky, určitě špatnou údržbou nebo napadením kutilem podle návodu na netu Ironie - jsem si musel rýpnout
Bacha nová baterka se v autě nastavuje diagnostikou...
Jak víš že je baterka špatná? Pokud ti funguje start-stop tak je baterka v pořádku a je i celkem zbytečné ji nabíjet. Pokud jen déle točí kontroluj žhaviče, ne baterku.
Vadnou baterku poznáš hlavně podle poklesu napětí při startu, pak taky jak rychlé má samovybíjení (pozor na klidový odběr auta) . Dýl točí může znamenat spoustu věcí, žhaviče, padání nafty, čidlo teploty, závada na startéru, nízá komprese atd.
asd, Start-stop, chytré dobíjení, AMG baterka, dle dotazu soudím že nabíječku za 6 roků ještě neviděla. Pokud ji kolega nechá v servisu tak s ní nějaký mechoš bude ještě pár let jezdit...jsem taky musel U s.s nemusíš nic měřit pokud má baterka 75% kapacity s.s přestává fungovat.
Při vypínání SS hned po startu ale nebude aktivní, takže tahle kontrola baterky by šla mimo mně (?) a jezdil bych až do jejího chcípnutí... Nebo to dá vědět i při deaktivaci?
Naštěstí tyhle vopičárny v autě nemám...
Kontrola baterky je hlavně pro inteligentní dobíjení. Aby alternátor netahal za motor svým výkonem, když je motor studený nebo tuším v zátěži? No k vůli minimalizaci vyprodukovaných emisí.
Takže auto baterku klidně nechá vybít a pak začne nabíjet (nebo nabíjí v momenťe, kdy ty emise překlene motor plným výkonem, nebo tak nějak). Neudržuje jí v nabitém stavu stále.
Proto jsou nutné baterky pro cyklování což jsou EFB.
Odpojením měřící sondy od mínusu jede dobíjení v nouzáku (tedy dobíjí stále jako u klasických aut starší koncepce a zároveň nefunguje start stop systém)
Jak kde, např. u Fiatu chytrý dobíjení takhle jednoduše vyřadit nejde...
Jj to cyklování kdy to nedobíjí furt ale jen při brždění je pro baterky mor... To vymyslel fakt ekodebil.
Ekodebilov vymysleli, že od roku 2021 ti nesmí prodat co by fyzické osobě nalévací baterku na motorky. Asi usoudili, že je to nebezpečná manipulace s chemií.
Jen IČO ti ji prodaj.
Může mí někdo říct, kde na mínus polu je nějaká řídící jednotka baterky? To slyším poprvé. A k čemu to tam je? Přece každej normální člověk vidí baterku, vidí + a - a připojí na to krokodýla. To musí být jedna ze základních blbuvzdorných věcí a ne, aby jeden kabel šel tam a jeden onde. A co teprve když někdo nemá možnost baterku nabíjet v autě a musí ji vyndat? To jako když ji demontuju, nabiji a pak zase vrátím tak to auto nevezme nebo co? Poučte mě prosím...díky
Koukni se na poslední tři fotky. Máš ji na té první.
Je to Hall sensor na bezkontaktní měření proudu.
To, že se nesmí připojovat baterka na baterku napřímo je už v návodu z Favorita. Akorát tam to bylo k vůli požární bezpečnosti. Aby při poslední propoji nepřeskočila možná jiskra a baterku nezapálila (může plynovat a nebo být ve zkratu).
Navíc připojením mínus na kostru motoru startovaného auta snížíš přechodové odpory a lépe to nakopneš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.