Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjeni připojené autobaterie

Od: jafa® odpovědí: 60 změna:

Zdravím. Radši se zeptám, než abych něco pokazil. Mám škoda rapid s původní baterii a jak jsou teď chladný rána, tak mi to déle točí. Chci dát baterii nabíjet ale nechci odpojovat + a - od ní. Mužu připojit nabíječku na zapojenou autobaterii?

Díky za odpovědi.

 

 

60 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59
hodnocení

1x

Jestli má baterie 5 a víc rokú,100% nabití asi nedosáhnete.Já používám stále zapojený digit.voltmetr do zapalovače,vidím stav při startu a stav při dobíjení.

 

mate59
hodnocení

0x

Klidně připojte nabíječku na připojenou baterii,dělám to tak roky.

hodnocení

Díky. kamarád mě taky říkal, že to takhle děla. U starého auta, jsem ji vždy vytahoval nebo ji aspoň odpojil. ale to se mi už nechce..

007cz

Nepřipojuj - pol na baterii ale na kostřící bod vozu!

hodnocení

To je co? kostřící bod vozu... Proč nemůžu na svorku na baterii?

hodnocení

Ukážete mi to prosím na tomhle obrázku? Kde je kostřící bod

Nabíjeni připojené autobaterie
007cz

- pol připoj na karoserii vozu, v návodu bude uveden konkrétní bod. Na kontaktu baterie je Ř.J. po připojení nabíječky přímo na pol tuto obejdeš, rozhodíš kalibrace nabíjení. dopl. Když pujdeš po tom minus kabelu, tak tam kde se spojuje s karoserií.

hodnocení

Takze tam, kde se spojuje - kabel s karoserii mam dat svorku autonabíječky a druhou + můžu dát přímo na baterii?

Pro nabíjení této baterie používej "chytrou nabíječku"ta si vše ohlídá, a kontrolky ti ukážou, kdy je baterie nabitá. Já používám nabíječku CTEK. V návodu je vše popsáno, včetně nastavení. Tyto baterie, by se měly dobíjet několikrát za rok, aby se prodloužila životnost. Více se dovíš třeba zde.

007cz

jafa Ano takto připojit.

asd1

jj jak píše 007.

Nabíječka musí být "chytrá", Z levných je dobrá Lídlovka.

007cz

Jo a baterie je AGM nabíječka to musí umět.

asd1

Lidlovka AGM umí, i gelovky...

hodnocení

Vím, že jsem s tímhle už natvrdlej. Ale dělam to u Start - stop systému poprvy. Díval jsem se do uživatelské příručky a píšou tam, že záporný pol se má připojit ke kostřícímu bodu motoru. Podle už.př. mám obrázek C. 1.6TDI ale v autě to nemůžu najít. Proto jsem teď vyfotil, kde by to mělo být... Tak pokud to někdo z Vás bude vědět, tak to prosím zakroužkujte a přiložte obrázek. díky

Nabíjeni připojené autobaterie #2
Nabíjeni připojené autobaterie #3
Nabíjeni připojené autobaterie #4
007cz
23.11.20 20:11
Nabíjeni připojené autobaterie #5
hodnocení

takže je jedno jestli motoru nebo karoserie?

007cz

Na tom krytu kontaktu to máš dokonce namalované ;)

007cz
23.11.20 20:25

Jj

hodnocení

ale je tam rozlišeny jestli 1,2 nebo 1,6. Přitom origo obrázek škoda to má jinde. což mě mate. (mám 1.6TDI)

Nabíjeni připojené autobaterie #6
hodnocení

aha.. a ten zamecek je to ukostreni na blatniku?

007cz

Ne, ne v té příručce je to držák motoru, takové oko, asi bude pod deklem, připoj to na tu matici.

hodnocení

dobře. tak to připojím na tu matici vedle baterie a uvidím. Dík moc za pomoc a hlavně za nervy.

Díky všem

 

hodnocení

0x
avatar promon

Klidně to zapojte přímo v autě bez odpojení baterie. Je to určitě dobrý nápad dát to na nabíječku, zejména pokut to auto má strart/stop systém.

Ovšem to, že déle točí je mírně na pováženou, mělo by to chytnout hned. Co teprve, až bude případně -25°C ...

hodnocení

Start/stop system to má. Právě proto chci vyzkoušet to dobít, ať vím jestli to pomůže. Protože nová stoji kolem 4tisíc a musí mi ji zapojit autorizovaný servis. Tomu bych se chtěl vyhnout. ale uvidim, co bude baterie delat po nabiti. Možná se ale i tak výměně nevyhnu..

nigi

Proč by ji proboha musel zapojovat autorizák? Baterka pro start-stop (AGM) stojí tak 2,5 tisíce. Nenechte se obírat chlape. Výměna jsou dvě povolené matky a jeden šroubek.

007cz

Novou baterku musíš nakodovat diagnostikou

nigi
V tom případě to taky nemusí dělat aztorizak. V lepší prodejně autodílů vám tu inicializaci v autě udělají taky.
asd1

Stačí kdokoliv kdo to umí a má vybavení (diagnostiku která komunikuje s autem a umí nastavit parametry baterky...) Autorizák na to potřeba neni. Teoreticky by to tam měli uměr dobře a kvalitně, praxe je často jiná a je tam drahý lempl (několikanásobná osobní zkušenost)

007cz

Autorizák to dělat nemusí, jestli to nakodují v prodejně nevím. Ale jen dvě matky a šroubek a pak se tu někteří diví proč mají neustále vybitou baterii.

asd1

To je tak, když je v návodu místo "novou baterku je třeba nastavit v ŘJ" akorát "výměnu baterky svěřte odbornému servisu"... Obzvlášť když baterka je v nových autech dost spotřebák.. Vzhledem k tomu že baterka se udržuje/ mění úplně jinak od klasiky, tak by tohle v návodu být mělo... 200 stránek alibistických keců a podstaná leda tak tabulka huštění pneu..

A další viník je ekodebil co vynalezl chytrý dobíjení a start-stop *zed*

007cz

Auto co prodám se mi min. 7 roků vrací na G.P. Nepamatuji si kdy se měnila baterka, pokud by někdo nenastartoval okamžitě zvedá telefon a volá, reklamuje, to se také neděje. Pokud tyhle systémy fungují tak jak mají, tak s nimi opravdu problém není. Ovšem pokud to napadne český kutil inspirovaný články na netu...

 

asd1
hodnocení

0x

Záleží jakou máš nabíječku, baterku i auto... Něco ano něco ne..

Např. blbá nabíječka jede do plynování = nutno větrat a hlídat, u nových aut ani nemusí jedno kam nabíječku připojíš (přímý napojení se nekamarádí s elektronikou auta) - vivat ekodobíjení, startstopy a podobný pííííííííííoviny *zed*

hodnocení

nabíječku mám tuhle: mall.cz/...

 

hodnocení

0x

Tento plechový jazyk je určen jako kostřící mínusovej bod na připojení krokodýla startovacího kabelu nebo nabíječky.

K čemu myslíš, že tam trčí takový jazyk? ;)

Nabíjeni připojené autobaterie #7
hodnocení

Jenže to není z mého auta. V mém autě to vypadá takhle:(fotky níže) a tam žádný jazyk nevidim
Nabíjeni připojené autobaterie #8
Nabíjeni připojené autobaterie #9
Nabíjeni připojené autobaterie #10
asd1

Ty tam máš jen tu uzavřenou matku... Prostě mínus pól nesmíš připojit přímo na baterku, ale na ukostření motoru (nebo na blok motoru, kastli apod...), tak aby proud tekl přes "chytrou krabičku" a auto vědělo že se baterka nabíjela..

Pokud nezvládneš ani takhle jednoduchou věc, tak to dej do dobrého servisu nebo někomu kdo to umí, stačí když ti to ukáže, ovšem když ti to tady není jasné tak nevim nevim, to jsi dost blondýna ;) Holt ne každý je elektrikář, tak to jde pochopit. A je lepší desetkrát se ptát jak debil než myslet a něco domršit *smich*

Odkaz na tu tvojí nabíječku nefunguje. Musí umět AGM baterky.

Ta uzavřená matka na šteftu jak z ní vede tlustej vodič na mínus je kostřící bod celá.

Pokud výrobce nepoužil ten plíšek a nebo ho někdo odmontoval, tak dáš krokodýla přímo na hlavu té matice.

Ale vidím, že ta matka není pozinkovaná, al elakovaná v barvě vozu (stříbrná), takže použiješ hák za který se při servisnách operacích zavěšuje motor (velké oko pro jeřáb n azvedání motoru z auta).

hodnocení

Tak jsem to přes den nabízel. Nechytal jsem to za matku(promeril jsem ji a nevidí) ale chytl jsem to za plech, který je zalisovany na kabelu a v pohodě.. Ráno promerim napětí baterie bez nastartovanyho motoru a uvidím co dál.. A ptal jsem se víckrát, protože příručka uvádí něco jiného. S jak zaznělo výše, radši se zeptám víckrát, než něco dojeb*t

A čím to změříš, měl to být měřák se zatěžovacím odporem. Ale pokud bys to nabíjel správnou nabíječkou, tak ta plné nabití sama indikuje. Obyčejnou nabíječkou, která se používá na olověné baterie, můžeš tuhle baterii poškodit.

hodnocení

Jestli baterie dává správně napětí zmeris klasickým merakem

jafa® - klasickým měřákem je to jen orientační měření. Ale nebudu tě přesvědčovat, vidím, že to nemá smysl.

asd1

Stačí změřit napětí naprázdno a zátěžák máš v autě ;) - stačí změřit pokles napětí při startu (nesmí padat pod ca 10V). Jestli teda nemáš auto se startováním klikou *smich*

hodnocení

Orientačně ale změřím si to. Nakonec to dopadlo tak, že jsem dnes objednal novou baterii. Tak už budu mít klid

asd1

007: Nepamatuju si kdy se měnila baterka - Hehe, tady jednu máš ;)

(jasně že chcípnout mohla z mnoha důvodů... Tahle samo ne kvůli SS nebo eko dobíjení nebo kvůli typu baterky, určitě špatnou údržbou nebo napadením kutilem podle návodu na netu *smich* Ironie - jsem si musel rýpnout ;)

Bacha nová baterka se v autě nastavuje diagnostikou...

hodnocení

Vím. Přiští týden jsem objednanej u nás do škodovky.

007cz

Jak víš že je baterka špatná? Pokud ti funguje start-stop tak je baterka v pořádku a je i celkem zbytečné ji nabíjet. Pokud jen déle točí kontroluj žhaviče, ne baterku.

... nebo dodávku nafty (těsnost hadic, filtr, čerpadlo,..) či přímo její kvalitu.

hodnocení

Baterie je v autě už 6 let. Poznám, když je baterka špatná a točí dlouho. Ale to jsme už odbočili od původního dotazu

Neodbočili, když si přečteš vlákno.

asd1

Vadnou baterku poznáš hlavně podle poklesu napětí při startu, pak taky jak rychlé má samovybíjení (pozor na klidový odběr auta) . Dýl točí může znamenat spoustu věcí, žhaviče, padání nafty, čidlo teploty, závada na startéru, nízá komprese atd.

hodnocení

Chci nechat od nich změřit ještě starou baterii, ať vím, že je to určitě tím..

007cz

asd, Start-stop, chytré dobíjení, AMG baterka, dle dotazu soudím že nabíječku za 6 roků ještě neviděla. Pokud ji kolega nechá v servisu tak s ní nějaký mechoš bude ještě pár let jezdit...jsem taky musel ;) U s.s nemusíš nic měřit pokud má baterka 75% kapacity s.s přestává fungovat.

asd1

Při vypínání SS hned po startu ale nebude aktivní, takže tahle kontrola baterky by šla mimo mně (?) a jezdil bych až do jejího chcípnutí... Nebo to dá vědět i při deaktivaci?

Naštěstí tyhle vopičárny v autě nemám...

Kontrola baterky je hlavně pro inteligentní dobíjení. Aby alternátor netahal za motor svým výkonem, když je motor studený nebo tuším v zátěži? No k vůli minimalizaci vyprodukovaných emisí.

Takže auto baterku klidně nechá vybít a pak začne nabíjet (nebo nabíjí v momenťe, kdy ty emise překlene motor plným výkonem, nebo tak nějak). Neudržuje jí v nabitém stavu stále.

Proto jsou nutné baterky pro cyklování což jsou EFB.

Odpojením měřící sondy od mínusu jede dobíjení v nouzáku (tedy dobíjí stále jako u klasických aut starší koncepce a zároveň nefunguje start stop systém)

asd1

Jak kde, např. u Fiatu chytrý dobíjení takhle jednoduše vyřadit nejde...

Jj to cyklování kdy to nedobíjí furt ale jen při brždění je pro baterky mor... To vymyslel fakt ekodebil.

 

Ekodebilov vymysleli, že od roku 2021 ti nesmí prodat co by fyzické osobě nalévací baterku na motorky. Asi usoudili, že je to nebezpečná manipulace s chemií.

Jen IČO ti ji prodaj.

007cz

ECU nenechá baterii vybít pod zhruba 75% a to vždy! Pokud je S-S z jakéhokoliv důvodu nefunkční auto ti to okamžitě při startu oznámí.

 

krtek6
hodnocení

0x

Může mí někdo říct, kde na mínus polu je nějaká řídící jednotka baterky? To slyším poprvé. A k čemu to tam je? Přece každej normální člověk vidí baterku, vidí + a - a připojí na to krokodýla. To musí být jedna ze základních blbuvzdorných věcí a ne, aby jeden kabel šel tam a jeden onde. A co teprve když někdo nemá možnost baterku nabíjet v autě a musí ji vyndat? To jako když ji demontuju, nabiji a pak zase vrátím tak to auto nevezme nebo co? Poučte mě prosím...díky

Koukni se na poslední tři fotky. Máš ji na té první.

Je to Hall sensor na bezkontaktní měření proudu.

To, že se nesmí připojovat baterka na baterku napřímo je už v návodu z Favorita. Akorát tam to bylo k vůli požární bezpečnosti. Aby při poslední propoji nepřeskočila možná jiskra a baterku nezapálila (může plynovat a nebo být ve zkratu).

Navíc připojením mínus na kostru motoru startovaného auta snížíš přechodové odpory a lépe to nakopneš.

forum.skodahome.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak nabíjet autobaterii
Otázky na téma nabíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]