Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škrtici klapka - příliš vysoké otáčky při volnobehu

Od: hansikii* odpovědí: 30 změna:
Zdravím, dnes jsem byl na stk. Neprošel jsem emisemi, našlo mi to chybu na řidici jednotce - číslo 35- snimac polohy skrtici klapky. Technik mi řekl ze je to možná zanesenim skrtici klapky. Tu jdem dneska vyčistil a vrátil zpatky a auto má od te doby na volnobeh vyšší otáčky - kolem 1500, predtim standardně 800 cca. Jedna se o peugeot 206, 1.1, skrotici klapka je ten typ s lankem. Co mám teď dělat? Proč jsou vysoké otáčky? Zkouším vypočítat znovu baterii a počkat až se mi referuje řj. a pk uvidim. Vase zkusenosti?
Škrtici klapka - příliš vysoké otáčky při volnobehu

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Obecně - reset ŘJ (někde jen odpojit baterku) a znova naučit nebo je nutná konfigurace klapky diagnostikou (podle auta...) Nevim jak u toho Pažouta..

Tohle bývají často vydřené dráhy samotného snímače polohy = vyčištění klapky nepomůže...

Předpokládám správně smontování = nesaje falešný vzduch kolem klapky...

hansikii*
hodnocení

Zdravím, co se týká správného smontování, tak to je v pořádku. Všechno těsní dobře.

S vydřenými dráhami u snimače polohy jsem se nikdy nesetkal, to si musím nastudovat, ani netuším jak to vypadá. Dejme tomu že to je ono, tak tohle je ta chyba co mi na emisích našli diagnostikou, tak co potom způsobuje ty vysoké otáčky při volnoběhu po vyčištění klapky?

asd1

Hele ta fotka - neni to jen to lanko vypadlý z drážky? (Ale to snad nejsi takovej abys to tak smontoval...)

Diagnostikou live data ze snímače jaký dává hodnoty - plynule, skoky/ výpadky atd...

hansikii*
hodnocení

Nene, lanko je zpátky v drážce, to foto je spíš ilustrační. Klapka funguje jak má, s plynem se otvírá/zavírá, jen ty otáčky.

Hm pokud by takhle ty data ze snímače kvuli těm drážkám skákala, tak by se to ale muselo projevit i v otáčkách ne? Že by neustale stoupali a zase klesali. Zkusím si diagnostiku půjčit domů a mrknu na to určitě tak jako tak.

asd1

Neřeším vysoký volnoběh, ale tu chybu snímače zapsanou v jednotce...

Volnoběh by se měl upravit po resetu ŘJ... Pokud je to smontovaný správně...

hansikii*
hodnocení

Každopádně, když ho celý vyměním, bude po problému? Na internetu se jeho cena pohybuje kolem čtyř stovek, což je fajn a myslím, že jeho výměnu zvládnu.

asd1

Volejte věštce ;)

Bych smáznul adaptace (na mým autě nepažoutu se smáznou odpojením baterky), smáznul chyby a projel to a uvidíš co se objeví... Snímač jde proměřit, taky může být snímač jen je přechoďák v konektoru a podobný blbinky... Měnit díly naslepo je loterie, taky můžeš vyměnit a nic..

hansikii*
hodnocení

Jo tím určitě začnu a pak se uvidí co dál. Výměnu dílu si nechávám jako poslední možnost, přeci jenom měsíc.. to je času dost :D

 

hodnocení

0x
avatar diesel
Raději bych se podíval na tzv krokáč (krokový motorek-nebo taky někde nazývaný jako obtokový ventil),ten ovlivňuje otáčky na volnoběh kdy je uzavřena škrticí klapka. Zkouším vypočítat znovu baterii a počkat až se mi referuje řj. Tak této větě nerozumím sdělte mi jiným jazykom jak vypočítáte baterku a jak se referuje ŘJ?Začal bych vyčistěním klapky,zda uazavírá ,pokud ano zaměřit se na korkáč a příp. jej vyměnit (návod jak na to je na peu a ctr clubech hejno) a nakonec odpojením AKB na 30 minut resetoval ŘJ. Jo a doporučím ještě projít veškerá kostřící místa!Pokud nepomůže pak ještě zkušeného pežoťáka-citroenáře a na diag.
hansikii*
hodnocení

Zdravím, pardon za velké množství překlepů, příspěvek jsem psal na mobilu a očividně si autokorekce s mým textem dost vyhrála. "Zkouším vypočítat znovu baterii a počkat až se mi referuje řj" - zkoušel jsem znovu vypojit baterii a počkat až se restartuje řídící jednotka. Každopadně tohle mi nepomohlo. Klapku mám vyčištěnou, přijde mi, že všechno těsní dobře.

V jedné diskuzi jsem se dočetl, že postup s vypojením baterie a následném resetování ŘJ není v tomhle případě vždy učinný, prý je někdy nutný tzv reset adaptačních hodnot přes diagnostiku.

Podle mě to krokáč být nemůže, když před čištěním auto na volnoběh mělo otáčky v normě nebo alespoň mně to tak přijde.

nickys

Toto chovani po vycisteni klapky bych nazval typicke. Samozrejme po vycisteni je sterbina pro volnobeh vetsi, ale klapka se zavira do polohy jako kdyz byla zanesena. Proto vyssi volnobeh. Tzn. pokud je snimac polohy v poradku, tak si auto po par stovkach km samo adaptuje klapku na spravny volnobeh, nebo se to nastavi okamzite diagnostikou. Pro spravne prizpusobeni diagnostikou je vsak potreba splnit nejake podminky. Napr. prazdna pamet zavad a zahraty motor na provozni teplotu, jinak se adaptace neprovede. Odpojeni baterky spatne adaptacni jednotky nikdy nesmaze, ukladaji se do eeprom ridici jednotky.

hansikii*
hodnocení


Tohle se shoduje s tím, co jsem se i dočetl, teplota auta kolem 80 stupňů a smazat adaptační data v ŘJ. Technickou jsem dostal na měsíc, takže je možné, že se mi hodnoty nestihnou sami upravit. Proto to chci udělat přes diagnostiku. Doufám, že se mi rovnou podaří smazat tu chybu snimače polohy škrtící klapky, pokud ne, tak ten senzor budu asi muset vyměnit, nebo mi už nic nenapada co dělat jiného...

"Odpojeni baterky spatne adaptacni jednotky nikdy nesmaze, ukladaji se do eeprom ridici jednotky. " - to jsem nevedel, díky

 

hansikii*
hodnocení

Dneska jsem auto napojil na VAG, hodi chybu 00285 - Snímač otaček PP - mechanicka zavada, signal mimo toleranci, přerušení/zkrat na plus.

Přijde mi že je tohle jina zavada než co mi našly na STK, nebo se mýlím? Tam mi našli s diagnostikou Bosch BEA050 toto - chyba kod 35 - Snimač polohy škrtici klapky - druh zavady 5: přerušení/porucha.

Nemusí se jednat o chybu/vadu. Jen jsou jeho hodnoty mimo toleranci a souvislost je s nepřizpůsobením klapky. Je ptořeba adaptovat.

asd1

Klapka a snímač otáček jsou dvě různý věci..

Nejdřív bych chyby smáznul, projel a viděo by sel co se objeví znovu... Jinak proměřit čidlo jestli je OK...

hansikii*
hodnocení

Zdravím, adaptovat myslíte tak, že se musí v diagnostice nastavit správné hodnoty škrtící klapky? Nebo co mám říct zítra mechanikovi, že potřebuji?

Asd1: V tom vagu to ukazalo jen jednu chybu 00285, tu druhou ne. Smazat nešla. Tak jestli mám sehnat ještě někoho, kdo mi to zkusí napojit na jinou diagnostiku? Je možné, že mi ukaže něco jiného?

Taky je mi zvláštní, že mi nesviti teda kontorlka k ABS

asd1

00285 by měl být snímač otáček kola vpravo vpředu... Mohlo to být chvilkově a pak zhasnout (nemusel sis všimnout že ABS svítilo třeba po startu a po rozjetí zhaslo...

U VW je v přizpůsobení (4) kanál 098 nebo 000 nebo 060 (teď z hlavy nevím, ale Felda používala na Simos 2P kanál 098).

Podmínkou byl zahřátý motor nad 80C a vyčištěná klapka (ne ošolíchané povrchy rubu a lícu, ale hlavně hrany a kanál - tedy otevřít rukou a zubním kartáčkem a acetonem vydrbat.)

Po ustálení hodnot napětí z potenciometrů cca do 10 sekund se mohlo dát dokončit.

Na Fabiích AZF poslední blok hodnot hlásil ADP (adaptation) OK a zezelenalo to.

Peugot netuším, ale systém by mohl být Bosch nebo Siemens, takže totéž co VW.

hansikii*
hodnocení

Asd1: ABS nikdy nesvítí po otočení klíčku. Navíc je divny, že na STK to tuhle chybu neukázalo ale teď, po týdnu ano. Myslím, že čidlo v kole dokažu vyměnit na netu je hodně neorigo těchle čidel, ale zase je mi divné, že to neodhalili na tom STK... tak abych neměnil zbytečně. Není možné, že ten VAG ukazuje blbosti?

gumidek: Tuhle část nastavení klapky nechám na mechanikovi, to podle mě umí každej nebo většina. Já doma diagnostiku nemam. Klapku jsem čistil sám a bral jsem jí opravdu poctivě, měla by byt ok. Jen jsem nenastavil hodnoty, protoze nemam jak.

asd1

Kontrolka ABS by se po otočení klíčku měla rozsvítit a zhasnout (kontrola funkce), takže je možný že nezhasla ale svítila furt a zhasla až po rozjetí - toho si nemusíš všimnout.. Pokud nesvítí vůbec tak nefunguje správně (obvykle maskování závad pro prodej - např. bagy nejsou tak se vyřadí kontrolka)

U čidel je často problém v konektoru/ kabeláži, příp. v kroužku pro ABS, např. klasika Renault prasklý kroužek pro abs...

Je otázka jakou máš diagnostiku a jestli funguje správně pro daný auto... Ale nejsu škodofkář, mluvim jen obecně...

hansikii*
hodnocení

Ta kontrolka funguje normálně jak píšete, rozsvítí a po nastartovani zhasne, jako vždy. První kontrolu na diagnostice mi prováděli strojem za xx tisíc, který používají při STK, takže o té bych nepochyboval.

Druha kontrola probíhala v servisu, kde mi to chlapek napichl na obyč VAG, sparovalo se to, ale minulou chybu neukazalo, kdežto to ukazalo chybu novou - čidlo ABS:D

Možná to dopadne tak, že si to necham znovu přeměřit ještě jiným strojem, pak opravím co je potřeba a vezmu to na STK, mam ji do 23.12 zdarma, pak bych musel znovu platit. Jinak fakt už nevím...

 

hodnocení

0x
Tak prvotně odmontuj hadici ze sání a zatěsni přívod vzduchu, třeba rukou. Motor musí chcípnout. Tím eliminuješ, že
že máš těsné sání. Volnoběh je řešený zřejmě volnoběžým ventilem, tak ho prozkoumaj jak pracuje. Zpravidla když vypneš klíček, tak se uzavře, po zapnutí klícku obvykle kousíček povyjede...
hansikii*
hodnocení

Problém s volnoběhem je způsobený tím, že nejsou nastavené v diagnostice hodnoty pro škrtici klapku.

P206 má volnoběžný ventil a ten reguluje volnoběh, předpokládám že není výjimka podle motorizace, pokud ano, tak si myslím, že jak jsi čistil klapku, tak není dovřená. Prozkoumej zda není lanko moc předepnuté. V podstatě by měla být zavřená, pokud používáš motorek volnoběhu takového provedení...

Škrtici klapka - příliš vysoké otáčky při volnobehu #2

 

jenda2*
hodnocení

0x

Proč se zde na toto ptáte? Měl jste zajet do servisu a byl by problém vyřešen. Běží vám čas a ten jsou peníze.

hansikii*
hodnocení

Dneska jsem tam byl a bylo mi řečeno, že tohle pán nedělá. Zítra jedu zase.

Navíc rád si věci dělám sám.Když to jde samozřejmě..

 

Tak k němu hlavně už nejezdi. Pán tomu nerozumí. Navštiv autoelektrikáře. Ten je jistotou.

asd1

Nebo taky měniči dílů vyinkasujou pár tisíc a problém nezmizí, tak měnič vymění zase něco jiného a zas nic *ua*

 

hansikii*
hodnocení

0x

Zdravím. Tak nakonec všechno vyřešeno. Problém byl opravdu ve vadném čidlu polohy škrtící klapky, které jsem na netu objednal za 500, namontoval a vše už bez problému. Otáčky se ustálily, chyba v diagnostice zmizela a já jsem v pohodě získal STK. Každopádně díky za rady, jsem rád, že jsem to dokázal vyřešit sám.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]