Dobrý den. Potřeboval bych poradit jaké auto pro 5- člennou rodinu. Momentálně jezdíme Peugeot 807, ale jelikož nám již podruhé odešel motor, tak bychom chtěli něco jiného. Ještě nemáme srovnáno v hlavě zda nový a nebo ojetý vůz. U starších uvažujeme o Sharan, Alhambra, Galaxy, u nich prý novější vozy nestojí za nic. Do jakého roku se mám zaměřit ? U nových nevím( musel bych kupovat na leasing). Možná Peugeot Rifter nebo Fiat Dooblo... Jezdíme převážně kratší vzdálenosti, ale párkrát za rok jedeme delší. Nájezd tak 10000 ročně Moc se v motorech nevyznám, ale než jsem kupoval Peugeot tak jsem se poptával na jaké palivo a vzhledem k mému malému nájezdu my byl doporučen benzín, že se na nich nemá co rozbít.A už odešly dva. Tak teď zase dostávám školení od těch co my doporučovali naftu, že jsem udělal chybu. Tak prosím vyplatí se koupit nový a nebo starý vůz popřípadě jaký, do kterého roku, motor, obsah, palivo. Děkuji
Poté co se mi všichni známí smáli, že jsem koupil auto od žabožroutů, tak teď na svýho Xsara Picasso 2003 benzín+plyn nedám dopustit. A to najezdím podstatně více jak 10k, za loňský kalendářní rok to bylo 35k.
auto v dobrém techncikém stavu, s minimem elektroniky, bez start-stop systému, bez DPF, nechte prohlédnout 2x nezávislým technikem, ušetříte za motor a výměnu...
Starší Peugeoty bohužel benzín nic moc spolehlivost. Nejlepší držáci od Peugeotu jsou 1.6 HDi a 2.0 HDi. Ta šestnáctistovka zvládne s pravidelnou výměnou oleje bez problému nějakých 250 tkm bez nějakých větších zásahů, dvoulitr i víc, ale náhradní díly jsou dražší a spotřeba o něco vyšší, ale ten motor má super zátah a je kultivovanej. Mluvím z vlastní zkušenosti. Jako u nového auta bych se benzínu u Peugeotu nebál, ten vývoj se taky někam posunul a samozřejmě je tam záruka. Ale pokud byste chtěl ojetého Peugeota tak třeba 5008 se dá ve slušném stavu za 150 tisíc sehnat. Ale fakt jen naftu, ale dávejte si pozor, jestli byl pravidelně měněm olej a taky jak je zanešené DPF. Pokud auto nemá opravdu najeto víc jak 200 tisíc, tak spojka ještě vydrží. Potom pokud byste chtěl DOBLO, tak taky je to super auto, motor 1.4 T-jet, super zátah, spolehlivost, levné náhradní díly akorát tedy vyšší spotřeba. Pokud naftu, tak motory 1.6 JTDm 88kw úplně bez problémů, velký točivý moment, DPF bez problémů vydrží i přes 250 tisíc, opravdu je paradox, že u Italů nemá DPF žádné větší problémy. Všechny tyto motory 1.6 hdi, 1,4 tjet a 1.6 jtdm jsem měl a pokud člověk mění pravidelně olej a u benzínu i svíčky, tak není žádný větší problém. Bohužel koupit si vylítánou 807 v benzínu nebyl dobrý nápad. Koukněte ještě na Youtube na video od Martina Vaculíka, má perfektní recenzi právě na Doblo. Snad jsem pomohl.
JPP ne. Napr. motory 1.6 v benzinu se zanasely karbonem jak prase, praskal remen a celkove ty motory nebyly vubec dobre poresene. Sam se muzete presvedcit, ze jakykoliv pezot v benzinu, ktery je na bazarech se prodava se strasne malo najetymi km, a ne proto ze je to benzin a tudiz mensi najezd, ale proto, ze ty motory toho snad ani vic nezvladaly a vsichni se toho chteji zbavit. Az potom s normou EU6 se nejak vyresilo to karbonovani, ale co se tyka 1.2 novejch, tak i kdyz je to nove auto, tak praskaji remeny. Z osobniho hlediska bych si francouze v benzinu nikdy nekoupil, ale nafta je kult.
No tak motor 1,2 PureTech opravdu není vzorem spolehlivosti. 1,4 T-Jet v Doblu je neutahatelný, jen těch 7-8 litrů spotřeba. Pro někoho málo, pro někoho ideál.
asd1
1,4 T-jet je oturbený FIRE , čtyřválec s nepřímým vstřikem. Za mne nejlepší moderní "kolovrátek" Bohužel taky končí, sice v pohodě plní EURO 6c, ale problém jsou flotilové limity CO2 (vivat ekokreténi). Jede výborně a spolehlivě, akorát si pápne těch 7..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.