Nejste přihlášen/a.
čau, dneska jsem prijel z prace, otevru kapotu a tohle na me vykoukne ... vicko jsem zkusil pootevrit, moc vzduchu neuteklo ale hladina se jeste o neco zvedla nahoru a dolni trubkou prošly tak 2-3 bublinky.. to na ty hladine mi prijde jako olej? Tak co na to říkate, že by těsnení pod hlavou? Jinak jsem menil celou chladici kapalinu a jezdim s tim tak 3 tydny a hladina byla vzdy mezi max a min
neni malo vody , je to akorat neco malo pod MAX.. po jizde to vyleze takhle nahoru a po otevreni víčka jeste o trosku výš, tvrde hadice nejsou prave
Po úplném vychládnutí je už hladina mezi MIN a MAX v tom švu?
Nájezd km? Motor? Poslední výměna kapaliny kdy? Topení topí? Hadice tvrdé?
Po uplnem vychladnuti o neco klesne, zhruba na MAX.
najezd 183 000km, motor 2.0 mpi AZL 85KW, výmena kapaliny byla pred 2tydnama(komplet), topeni topi tak zhruba na pul... spíš vlažný, někdy topi, nekdy ne, na volnobeh vubec.. hadice tvrde nejsou, uplne normalni jako kdyz je motor nenastartovany, byl jsem v servisu se na to zeptat a prej kdyby to bylo tesneni, tak mi voda lita pres vicko ven a tlakuje to, ale nic z toho se nedeje pouze se zvyší hladina, kdyz otevru vicko, tak se zvysi jeste o neco výš
A těsně po výměně nebyl problém? Byla hladina za studena mezi ryskama a po zahřátí na MAX?
Vada se projevila až teď? Svítila kontrolka kapaliny na přístrojovce?
Chladič je horký po celé ploše?
Původní kapalina byla jaká? Čistá nebo olejnatá?
...
Je dost pravděpodobné to těsnění pod halvou, pokud to před výměnou a 3 týdny po výměně nedělalo.
Zavzdušnění z výměny bych vyloučil.
Někdy pomůže odhalit závadu navlečená rukavice přes nádobku s nastartovaným motorem (nafukuje se). A nebo je i takový tester, který čuchá spaliny z nádobky a zbarví se.
To s tou rukavici je dobrej napad, ten zkusim.. jinak pak uz si rady fakt nevim a asi to hodim do servisu, ale zase za tesneni pod hlavou nechci nechat v servisu cenu auta
No, dělal jsem auto, kde děda doléval vodu ze studni. I hadice zevnitř byly hnědorezavé. Nakonec po roce stejně odešlo těsnění.
Jestli jsou obě hadice horké u chladiče, tak můžeme vyloučit zanesený chladič (špatný průtok a přehřátí - pak voda vaří a zavzdušňuje se systém). Stejně tak to dělá i seknutý termostat.
Takže na 90% těsnění pod hlavou.
Dokud je to špatné před výměnou, doporučuji pořádný proplach čistícím prostředkem na chladiče. Tedy dokud se využije to staré těsnění. Novému by se čistič moc nelíbil dle mého.
...
Nejlepší po takovém sajrajtu je pořádný proplach. Odpojit hadici od chladiče, vymontovat termostat a domek složit zpět bez něj a pořádně propláchnout vodou z řádu tlakem z napojené hadice na autě. Jak malý okruh, tak velký. Aby tam nezůstalo ani zblo toho humusu.
...
Když se pravidelně mění kapalina po 6 letech a dává se pouze destilka a G13 nejlépe (nebo G12++), tak těsnění vydrží.
Sajrajt blbě přenáší teplo a přehřívají s vložky v bloku (blok vůči hlavě).
ano, nektere hadice jsou hnedorezave i zevntric co jsem koukal .. no nic, zkusim to vypustit proplachnout teda a uvidim
jeden znamej mi daval radu nalejt tam 1:1 voda a ocet a poradne to projet, je to spatny napad?
Jako... na svém jsem to udělal. Ale taky to bylo před výměnou těsnění. Jinak bych si netroufnul, ale když jde hlava dolů. Hlavní je pak systém neutralizovat, jinak zbytky kyselého octa zdegradují novou náplň G13ky.
Já si pak pro sychr tu náplň vyměnil ještě po roce a mám klid. Ale z důvodu, že 600kč není nic proti tomu, že bych to měl celé dělat znova a rozdělávat motor. Takže jsem pro klid duše udělal výplach pořádně se vším všudy, abych měl jistotu.
Ale protože vím, že lidi moc šetří, tak tuhle brutální metodu moc neradím. Ale sám na sobě vím, že funguje velice dobře. Ale podmínkou je to pak dobře opět vypláchnout.
...
Kup i novou pumpu vody, ale je v sadě s rozvody
Někde se mu může dělat vzduchová kapsa, která vodu tlačí do nádobky, ale stává se častěji, že vzduch letí k expanzce a tlačí na vodu opačně zeshora, proto jsou pak i tvrdé a nafouknuté hadice a po uvolnění víčka tlak ujde a voda se opět ukáže v expanzce.
Voda dle poškození může jít do motoru a spalovat se, pak do oleje nebo do vody a dle velikosti netěsnosti se různě projevovat za chodu motoru. Ve finále to tlakuje jak blázen a nejde nastartovat k vůli válcům plných vody. To už ale jde bílý kouř z výfuku.
...
Určitě bych s novým těsněním měnil termostat a začal bych jeho výměnou rovnou, pokud tam běhal sajrajt. Třeba to bude tím, že nepracuje jak má a střídavě to topí a netopí.
Zkus ten termostat. Stejně by jsi ho měnil (jinak může odejít i nové těsnění - i nemusí, ale proč to riskovat - ber že celý systém byl zanesen).
Nový termostat taky určitě zkusim vymenit, je to par korun a muze to pomoct
no každopadne díky za vsechny rady, odzkousim a kdyztak se jeste ozvu
To že hladina v expanzní nádobce při zahřátí stoupá je snad normální, od toho je to expanzní nádoba. Pokud vím tak tenhle typ nádoby od VW má i přepad takže i když se naleje kapalina po max nebo více tak se po zahřátí sama srovná někam mezi rysky. Alespoň já mam takovou zkušenost z fabie ať se dolilo jakékoli množství vžy po jízdě a vychladnutí byla kapalina na stejném místě bez ohledu na to jaké množství se dolilo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.