Nejste přihlášen/a.
V autoservisu mně zjístil, že se mi smícháva brzdová kapalina s motorovým olejem. Ukazovali mi víčko od brzdové kapaliny na kterém byla vizuálně příměs motorového oleje.
Je něco takového možné nebo mě chtěli oškubat o peníze?
Nové brzdy mi dělali před rokem a technickou mám 3 měsíce novou a nikdo se o ničem takovém nezminoval.
No tak se podívej do motorového prostoru a hledej nějaké propojení mezi motorem a brzdovou soustavou.
Pokud je ve tvém autě podtlakový posilovač brzdy, tak ten je spojen nějakou hadicí s motorem. A tou hadicí se mohl olej dostat z motoru do obvodu brzdy. Ale proto jsi snad auto dal do servisu, aby ti vysvětlili jak se tam ten olej mohl dostat.
Pokud máš brzdy s hydraulickým posilovačem tlaku pomocí samostatného čerpadla s elektromotorem, tak tady žádné propojení motoru a brzd není a tedy není ani možnost, jak by se olej dostal do brzdového okruhu.
Přemýšlím, jako vozidlo můžete mít, ale nenapadá mne žádně, kde se může smíchat brzdovka s motorovým olejem. Jste opravdu přesvěčen, že jste jim rozuměl správně?
Co Vám navrhli za opravu? Jak na to přišli, že to je olej?
Nějakej citroen snad bx měl takto zvláštně konstuovaný brzdo-hydraulický systém, ale podrobnosti už neznám. Diesel je odborník na tyto vozy.
Také mě nic nenapadá, jen přemýšlím jestli někdo něco nepopletl, nebo je opravdu možná tahle závada.
Olej může fyzicky podtlakama do posilovače a v něm je brzdový válec s brzdovkou.. Ovšem to by podtlaky nesměly být podtlakové a z posilovače odsávat, tj. aby nešla brzdovka do oleje ale olej do brzdovky by byla hodně velká exotika
Mambrána může být děravá nebo by i olej jen mohl vzlínat na druhou stranu... Ovšem místo podtlaku by musel být přetlak, takže na brzdách by to poznal...
Spíš mu to tam nalili a zkouší jestli se chytne na opravu.. Nebo mu manželka dolívala olej
Tak z těch možností snad ta manželka. Chtělo by to upřesnit o jaký vuz se jedná. Nebo to bylo víčko chladiče.
Ani BX ani jiný hydro citroen NEMÁ posilovač brzd který by byl spojen s motorem jako takový.Jedině přes řemenici Klikový hřídel-hydročerpadlo-u těchto je systém pružení brzd a posilovač poháněn hydročerpadlem-to dělá tlak a brzdový pedál v podstatě jen přepouští do brzd velmi zjednodušeně řečeno ale ani tam -pokud člověk -řidič- nenaleje do nádobky na LHM olej tak se tam nemá kde vzít.
Jinak souhlas p.Milanem a "Bondem".Bonde díky!
No právě mě napadnul ten bx a to hydročerpadlo, možnost míchání oleje přes to čerpadlo ale neznám ten systém detailně. Je možné že se něco podobného používá i jinde. Jestli je to čerpadlo na motoru a je mazané mot. olejem...ale to jen spekuluji.
Ano je na motoru,ale s motorovým olejem by vůbec nemělo přijít do styku-ledaže by motor někdo polil motorovým olejem.Čerpadlo je poháněno řemenicí ale je mazané pouze hydraulickou minerální kapalinou=liquide hydraulic mineral=LHM ,tato "koluje" v systému opružení řízení a brzd.
Jestli nemyslíš ,asi slepou uličku vývoje motorů, tzv monoblok-motor který měl jednu náplň oleje jak pro mazaní motoru,tak i mazání převodovky-co vím byly dva-nafta nevím bližší a benzín 1,4 (1351ccm) typ 150j.
Omlouvám se za mystifikaci,jedná se pravděpodobně o únik motorového oleje do chladící nádržky.
Byl sem tam,jelikož se mi při couvání ozývali skřípavé zvuky od jednoho kola(byl tam prej uvolněný brzdový třmen) Proto sem si to spletl s brzdovkou.
Přesně si nevybavuji co mi v servisu říkali, jelikož tam byl strašnej kravál a navíc sem spěchal. Ale jak mi řekl cenu 10-15 tisíc kč tak sem se hned otočil a šel pryč.
Zasílám foto chladící kapaliny a jelikož je zevnitř dost špinavá tak tedy usuzuji,že je to ono.
A zase je to o něčem jiném než se výše spekuluje!
Říkáte vydatá tak 3 roky-to tedy zjištujete mooooc brzy-Kouknout se do expanzky je asi jeden z prvních kroků při kontrole auta před koupí!.
Nyní- mizí dost rapidně olej? přibýváchladicí kapailina? nebo je to stabilně stejné bezpotřeby doplňovat kapaliny?
Při koupi vozu jsem špinavou nádobku neřešil ale až později. Nicméně mi nikdo z kamarádů nedokázal špinavou nádobku vysvětlit a v servisech (kam sem auto dával k vůli různým závadám) se zase o špinavé nádobce ani nikdo nezmínil,tak sem to neřešil.
Až ted po třech letech se o tom někdo zminuje.
Olej v motoru byl měněn před 2 roky (nevím jestli ho dávali na rysku max nebo 3/4?...) ale ted už je skoro na rysce min.
Množství kapaliny v chladící nádobce jestli uniká nedokážu posoudit. Myslím,že se ale za ty 3 roky vůbec nedoplnovala.
Ono to asi je, ale když to 3 roky funguje a za 2 roky to zmizí 1-2l oleje tak bych to neřešil. Co by za tak malou spotřebu oleje někteří lidi s jejich 5 let starými auty dali
Takže výměna před 2 roky a 12 000km? za tento čas a níjezd zmizelo max litr (pkd byl na max)min půl litru (poku byl na půlce mezi riskami) oleje?!NEŘEŠTE ,udělajte výměnu oleje a olejiového filtru. Pak ještě dle toho jak je tam dloujo chladicí kapaliny,tak jim vyměnit také. Při tom vymontovat expanzku a sólo ji vyčisti! a Jezdit - sledovat množství kapaliny a oleje!
Nebo expanzku rovnou vyměnit za novou,Nakonec u některých aut tato i lety provozu ztmavne a není pak vidět hladina kapaliny!
Take by to mohlo byt tim, ze drive mel motor problem s unikem oleje do chladici kapaliny, Potom bylo opraveno a tenhle bordel ale zustal v nadrzce. Jste prvnim majitelem? Znate historii vetsich oprav?
Pokud to takhle jezdi 3 roky, nikde to netlakuje ani neni olej ve vode, asi bych to neresil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.