Nejste přihlášen/a.
Prosím vás, k čemu slouží šroubek na klaksonu u aut? Je to nějaký štelung hlasitosti? Asi blbost,že?
Ty klaksony dost berou proud. Některá auta mají dva. Třeba Octavie, Suberby, kde je vysokotónový a nízkotónový šnek. Troubí pak zaráz melodii.
Kontakt na volantu by se bez relé zbytečně opaloval a nebo spekl. Relé zajistí mžikové odpojení i zapojení. Díky tomu se kontakt tolik neopaluje a nehrozí zničení kontaktu na volantu.
Relé mění i to, zda je potřeba klakson spínat zemí nebo plusem.
Většina je totiž ukostřená a má jen plusový vývod. Auta většinou klakson spínají kostrou o volantovou tyč, aby se ušetřil drát. Tak se dá relé, které spínáš kostrou a ono pak spíná plusem klakson.
A na jakém autě? Co tam máš teď? Na dva piny? Pak můžeš i bez relé.
Pokud na jeden pin, tak bude pravděpodobně třeba toho relé.
Potom je to zaměnitelné "plug and play". Tedy jen přehodíš a nic nevymejšlíš. Vše pojede. Polarita je jedno. Jak ti to příjde pod ruku, tak zapojíš ty dva Fastony :--).
Jak jsem psal. Relé je hlavně pro otočení spínání (tedy vybrání plusu nebo mínusu, kterým budeš troubit.
Jednopinové klaksony mají mínus na držáku. Berme tedy to, že držák je ukostřen s vozem a na mínus baterky.
Tedy musíš přivádět plus, aby to troubilo.
Tlačítka klaksonů jsou z 90% dělána taky jedním drátem, který se kostří o volantovou tyč. Tedy taky o mínus.
Jediné řešení je pak relé, kdy na něj trvale nahodíš plus a druhý konec mu kostříš tím volantem.
Jak to relé ve finále spíná plus, tak opět to plus jedním drátem vedeš na ten jednopinový klaksonek, který je ukostřen držákem na mínus.
Proto je to relé potřebné.
U tvého provedení potřeba není. Není ukostřeno o držák (má dva vývody).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.