Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šroubek na klaksonu u auta,k čemu?

Od: kubinec® odpovědí: 11 změna:

Prosím vás, k čemu slouží šroubek na klaksonu u aut? Je to nějaký štelung hlasitosti? Asi blbost,že?


Šroubek na klaksonu u auta,k čemu?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar ferax

K seřízení zvuku.

 

hodnocení

5x

Hloubka nebo výška tónu troubení.

hodnocení

Aha, to by mě nenapadlo, myslel jsem, že tyto jednoduché houkacky mají jen jeden stabilní tón.
A ještě dotaz, proč některé klaksony nabízí s relatkem a u některých ne. To relé je důležité?
Já jsem demontoval svůj nefunkční klakson, tak jsem myslel, že jen vyměním a troubím dál. Nebo tomu tak nebude?

Ty klaksony dost berou proud. Některá auta mají dva. Třeba Octavie, Suberby, kde je vysokotónový a nízkotónový šnek. Troubí pak zaráz melodii.

Kontakt na volantu by se bez relé zbytečně opaloval a nebo spekl. Relé zajistí mžikové odpojení i zapojení. Díky tomu se kontakt tolik neopaluje a nehrozí zničení kontaktu na volantu.

Relé mění i to, zda je potřeba klakson spínat zemí nebo plusem.

Většina je totiž ukostřená a má jen plusový vývod. Auta většinou klakson spínají kostrou o volantovou tyč, aby se ušetřil drát. Tak se dá relé, které spínáš kostrou a ono pak spíná plusem klakson.

hodnocení

Ale tak mohu teda použít ten obyč klakson(viz obrázek na začátku) místo originálu. Potřebuji hlavně sem tam zatroubit. :)

A na jakém autě? Co tam máš teď? Na dva piny? Pak můžeš i bez relé.

Pokud na jeden pin, tak bude pravděpodobně třeba toho relé.

hodnocení

Bylo to ve Fiat Idea
Šroubek na klaksonu u auta,k čemu? #2

Potom je to zaměnitelné "plug and play". Tedy jen přehodíš a nic nevymejšlíš. Vše pojede. Polarita je jedno. Jak ti to příjde pod ruku, tak zapojíš ty dva Fastony :--).

hodnocení

Jj, díky, mě jen zarazilo to, že klaksony se prodávají jak s relé tak bez nich. Ještě jednou díky

Jak jsem psal. Relé je hlavně pro otočení spínání (tedy vybrání plusu nebo mínusu, kterým budeš troubit.

Jednopinové klaksony mají mínus na držáku. Berme tedy to, že držák je ukostřen s vozem a na mínus baterky.

Tedy musíš přivádět plus, aby to troubilo.

Tlačítka klaksonů jsou z 90% dělána taky jedním drátem, který se kostří o volantovou tyč. Tedy taky o mínus.

Jediné řešení je pak relé, kdy na něj trvale nahodíš plus a druhý konec mu kostříš tím volantem.

Jak to relé ve finále spíná plus, tak opět to plus jedním drátem vedeš na ten jednopinový klaksonek, který je ukostřen držákem na mínus.

Proto je to relé potřebné.

U tvého provedení potřeba není. Není ukostřeno o držák (má dva vývody).

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Tón klaksonu a trošku i zvuk. U starších byl šroubek zepředu, uprostřed.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]