Nejste přihlášen/a.
Nic složitého:
1. žluté
2. zelené
3. tramvaj
4. červené
Miky, nechápu, kdo by to chtěl řešit jinak. Tak jaképak neshody. Ale máš pravdu, tady už věřím, že se tu může stát cokoli.
@mikihans: Sice je to pravda, ale stačí se podívat, jak položil tazatel otázku a není dále co řešit. Na odůvodnění se nikdo neptal.
Před chvílí jsem četl tento článek. Je to bez tramvaje stejný případ, který se tu teď řeší, jen bych řekl podstatně složitější a hlavně: Nepřehlednější a špatně pochopitelný pro běžného řidiče! Možná by stálo zato založit k tomu otázku, bylo by různých názorů patrně podstatně více.
Jen si dovolím podotknout: Není to tak dávno, co se tu řešily mj. dodatkové tabulky s tvarem křižovatky. Vyskytovaly se tam občas i tvary víceméně nesmyslné a řidič by to měl pochopit a vzít si z toho tu správnou informaci. Rád bych viděl statistiku, kolik řidičů si všimlo "chybějící"komunikace na dod. tabulce a správně situaci vyhodnotili. Tedy že výjezd tramvaje je "místo mimo komunikaci". Možná tak v reálu, když ten výjezd je navíc opatřen vraty nebo závorou. Ale podle nákresu toto mimo té dodatkové tabulky jen málo řidičů správně posoudí.
Oficiální výklad totiž říká, že tramvaj jede jako poslední a dává přednost všem, protože vyjíždí z místa ležícího mimo pozemní komunikaci.
(já neříkám, že s tímto názorem souhlasím).
Nic složitého:
1. žluté
2. zelené
3. tramvaj
4. červené
Miky, nechápu, kdo by to chtěl řešit jinak. Tak jaképak neshody. Ale máš pravdu, tady už věřím, že se tu může stát cokoli.
Pavle, promiň že kopíruji, ale mne nic jiného a lepšího nenapadlo, nežli sdělit, že máš naprostou pravdu.
Jdu si otevřít pivo. podobré večeři.
Jarine a gumidku, máte naprostou pravdu a jedna chybějící čárka na dodatkové tabulce to nemůže změnit
Nepij to pivo, budeš blbej. A já neposlech a nevšiml si dopravního značení z pozice tramvaje. Ale ten tramvaják bude čekat a nevjede tam. jako třetí.
K otázce jen obecně doplním:
V příslušném zákoně (361/2000Sb.) je spousta nedokonalostí a toto je jedna z nich. Za podobný nesmysl pak považuji např. vyústění pěší/obytné zóny zprava na hlavní komunikaci, když příslušný "práh" resp. chodníkový přejezd není zřetelný a na hlavní silnici žádné značení není. Pak vozidlo na hlavní komunikaci (s řidičem, neznalým konkrétní místní situace) bude dávat přednost zprava vozidlu, vyjíždějícímu ze zóny, protože nemá dostatek informací. Znám takových míst několik. A podobných nedokonalostí je v zákoně více.
Na závěr souhlasím, že jsem tu dod. tabulku přehlédl/špatně vyhodnotil a ta tramvaj by měla skutečně jet poslední.
Stejně je na obrázku závažná chyba. Ta DZ Dej přednost v jízdě na výjezdu tramvaje tam nemá co dělat. Vzato do důsledku, informuje tramvajáka, že má dát přednost vozidlům na hlavní silnici, ovšem vytváří dojem, že hlavní silnice vede zprava doleva. Pak by měli pro tramvajáka přednost červené a zelené vozidlo, ale žluté vozidlo by mu mělo dát přednost jako protijedoucímu vozidlu. Tramvaják vlastně vůbec neví, jak jsou přednosti na této křižovatce upravené.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.