Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Česká kancelář pojistitelů

Od: mettaxa® odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
Prosím o radu a informaci.
Dnes mi přišel dopis od ČKP, že jsem neměl v období od 23.4.2020 do 29.4.2020 pojištěné vozidlo a musím uhradit těchto 7 dní 329 Kč + 300 Kč za náklady na uplatnění.
V tomto týdnu jsem auto kupoval a sjednával jsem povinné ručení u kooperativy online abych mohl s autem ihned odjet. Přišel mi návrh smlouvy na mail včetně zelené karty a platností 1 měsíc.
Od 1.5.2020 bylo sjednáno výhodnější pojištění a tím pádem jsem u kooperativy neposílal peníze a odstoupil jsem od smlouvy. Psal jsem tam mail, ať mi dají vědět jakou částku mám uhradit za ten týden a oni nereagovali. Pak přišel dopis, který jsem někde vytratil, že pojištění zaniklo a že nevznikly žádné závazky, prosím někoho vysvětlení co a proč teda mám platit? Protože já tomu nerozumím a jsem v tomto laik. Děkuji předem.

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

opplo*
hodnocení

7x
Měl jste kooperativu zaplatit. Takto žádné pojištění nevzniklo a máte tam tu "mezeru".

hodnocení

5x

Jednalo se o pojistku, která vzniká okamžikem zaplacením. Nezaplatils, nevznikla.
Musels být předem písemně na to jasně upozorněn. Nečteš, nevíš, platíš.

doplněno 04.11.20 20:22:

Ano, musels je dostat. Předsmluvní informace jsou totiž ze zákona povinné a nepochybuju o tom, že ti je pojišťovna předala.

hodnocení

Slovu musel bych rozhodně velkou váhu nepřikládal. Taky bych očekával, že jsem musel od kooperativy dostat informaci, kolik jsem za týden dlužný a to jsem je ještě písemně o tuto informaci žádal. Dostal jsem kulový, tak jsem to vypustil.
Určitě jsem nedostal informaci, že pokud pojištění nevznikne (měl jsem měsíc na zaplacení), že po mě půjde ČKP o jejíž existenci jsem dodnes nevěděl.
Povinné ručení jsem sjednával poprvé.