Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Česká kancelář pojistitelů

Od: mettaxa® odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
Prosím o radu a informaci.
Dnes mi přišel dopis od ČKP, že jsem neměl v období od 23.4.2020 do 29.4.2020 pojištěné vozidlo a musím uhradit těchto 7 dní 329 Kč + 300 Kč za náklady na uplatnění.
V tomto týdnu jsem auto kupoval a sjednával jsem povinné ručení u kooperativy online abych mohl s autem ihned odjet. Přišel mi návrh smlouvy na mail včetně zelené karty a platností 1 měsíc.
Od 1.5.2020 bylo sjednáno výhodnější pojištění a tím pádem jsem u kooperativy neposílal peníze a odstoupil jsem od smlouvy. Psal jsem tam mail, ať mi dají vědět jakou částku mám uhradit za ten týden a oni nereagovali. Pak přišel dopis, který jsem někde vytratil, že pojištění zaniklo a že nevznikly žádné závazky, prosím někoho vysvětlení co a proč teda mám platit? Protože já tomu nerozumím a jsem v tomto laik. Děkuji předem.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

opplo*
hodnocení

7x
Měl jste kooperativu zaplatit. Takto žádné pojištění nevzniklo a máte tam tu "mezeru".

 

hodnocení

5x

Jednalo se o pojistku, která vzniká okamžikem zaplacením. Nezaplatils, nevznikla.
Musels být předem písemně na to jasně upozorněn. Nečteš, nevíš, platíš.


doplněno 04.11.20 20:22:

Ano, musels je dostat. Předsmluvní informace jsou totiž ze zákona povinné a nepochybuju o tom, že ti je pojišťovna předala.

hodnocení

Slovu musel bych rozhodně velkou váhu nepřikládal. Taky bych očekával, že jsem musel od kooperativy dostat informaci, kolik jsem za týden dlužný a to jsem je ještě písemně o tuto informaci žádal. Dostal jsem kulový, tak jsem to vypustil.
Určitě jsem nedostal informaci, že pokud pojištění nevznikne (měl jsem měsíc na zaplacení), že po mě půjde ČKP o jejíž existenci jsem dodnes nevěděl.
Povinné ručení jsem sjednával poprvé.
Dostal jsem ovšem informaci, že pokud nebude pojistná částka uhrazena (na 1 rok) tak pojištění nevznikne a mě opravdu nedošlo, že tam vzniklo jakési týdenní okénko, který se bude hrotit. Kocourkov, tady ouředníčci makají jak šroubi, ale jak chce člověk něco od nich, tak jsou roční průtahy. Komedie.
Taky bych čekal nějakou informaci, že tam je okénko, které nebylo uhrazeno a ne hned napařit 300 "pokutu".

Metaxa, to je hrozné že, jak Vám ublížili. Žádná smlouva nevznikla, tudíž jste nikomu nedlužil.Teď dlužíte ČKP, ale máte poučení pro příště, že se musí jednat jinak.

hodnocení

Ne, hrozné je, jak se to řeší jen kvůli nedorozumění a nevědomosti. Ne každý je zběhlí ve všem.

Ale to, že něco nevíte je jen Vaše věc. Ale to časem poznáte.

Přeji Vám, aby se to již nikdy nestalo.

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

Zkuste si odpovědět, zdali jste měl uzavřené pojištěním či nikoliv. Z Vašeho popisu je jasné, že jste neměl pojištění a sankce od ČKP je oprávněná.

Už víte proč máte platit? Páč jste porušil zákon.

 

hodnocení

4x
avatar jmlc

Zkusím to vysvětlit česky. Je několik způsobů, jak můžete ukončit povinné ručení. Něco je v zákoně, většinou je to pak vše upřesněno v pojistných podmínkách.

Problém vznikl ve chvíli, kdy jste ukončil smlouvu "odstoupením od smlouvy" - tj. smlouvu rušíte od počátku, nevznikla a nikdo nebyl povinen vám posílat vyčíslení.

Pokud byste ukončil v zákonné lhůtě 2 měsíců od sjednání, zaplatíte do data výpovědi plus 8 dnů, přijde vám vyúčtování a vy to zaplatíte.

Pojistit vůz je povinností vlastníka. Pojišťovna nic neporušila, neměla povinnost se tázat na vaše úmysly a případné nedorozumnění.

Buďte rád za tu malou částku - já řešil 70 tisíc!


doplněno 04.11.20 21:10: Už je to dávno co jsem dělal u pojišťovny. Jestli se nepletu, vytvoření nových zákonů na ochranu spotřebitele právě nyní umožňuje odstoupení od smlouvy.
A protože to akceptovat zákon firmám nařizuje, nemají co urgovat či řešit...

On "neodstoupil od smlouvy", protože ta nevznikla.

Pojišťovna naopak měla povinnost se tázat na jeho úmysly a taky to udělala. Měl úmysl uzavřít pojistnout smouvu. Leč neudělal to.

Každá pojišťovna (nebo třeba makléř, to je jedno) úzkostlivě dbá na to, aby tyto své povinnosti splnila a jejich splnění může doložit.

Jistě, že lze odstoupit od smlouvy sjednané na dálku. Jenže odstoupit jde pouze od smlouvy, která vznikla, která je. Která existuje. Pokud smlouva vznikne teprve zaplacením a on nezaplatil, nedá se od ní odstoupit, protože vůbec nevznikla. Není od čeho odstupovat.

To slovíčkaření mne nebaví. Hlavní je rozdíl v nepojištění. Smlouva nevznikla nebo byla zrušena od počátku, neplatila ani vteřinu. Soudný člověk by si to měl uvědomit.

 

break
hodnocení

3x

Pokud sjednaváš pojištění online, tak musíš platbu provést do dvou dnů ( většinou) jinak pojistka neplatí. Mají to i napsaný ve smlouvě

asd1

Do 20 dnů od počátku pojištění.. Ty dva dny jsou jen doporučené, chtějí prachy co nejdřív a je to trošku finta jak je mít hned a ne až těsně před splatností...

 

id
hodnocení

3x

Žádný kocourkov. Používal jste nepojištěné auto, tak musíte zaplatit dodatečně. Rozum mi zůstává stát, kdy vyžadujete, aby vás někdo o něčem stále poučoval, upozorňoval. Jste to vy, co si má zjistit podmínky, není vám 5 let. Pokud to nezvládáte, vrať te řidičák a takové problémy vás minou.

.Určitě jsem nedostal informaci, že pokud pojištění nevznikne (měl jsem měsíc na zaplacení), že po mě půjde ČKP o jejíž existenci jsem dodnes nevěděl

.Taky bych čekal nějakou informaci, že tam je okénko, které nebylo uhrazeno a ne hned napařit 300 "pokutu".

 

praivo*
hodnocení

2x

Něco od Kooperativy (z přiloženého PDF, které je dostupné na webových stránkách v sekci Dokumenty a ty jsi ho nejspíš i dostal v příloze e-mailu s návrhem smlouvy): "Sjednání pojištění na dálku: ▶ Při sjednání pojištění na dálku je pojistná smlouva uzavřena, pokud je první pojistné v předepsané výši zaplaceno nejpozději v termínu stanoveném v návrhu pojistné smlouvy. "

Ty jsi nic nezaplatil, takže žádná smlouva uzavřena nebyla a po datu splatnosti už jsi tedy nemohl nic dlužit, protože nebylo za co.


Soubor dokumentu k pojištění vozidel.pdf 1.46 MB

 

 

xenofob
hodnocení

2x

odpověď je ve sjednané pojistné smlouvě, obě strany se k něčemu zavazují, když jeden podmínky nedodrží, nemůže být smlouva platná a ten druhý také není smlouvou vázán...to je obecně a stručně obsahem návrhu...takže smlouva nikdy nevznikla protže jste návrh pojištovny nekaceptoval...

v ČR je trochu jiný problém,zelená karta se ze zákona vydává okamžitě po uzavření smlouvy, nikoliv v okamžiku, kdy je smlouva skutečně platnou..tedy po zaplacení...je to proto, že u nás neexistuje digitalizace, ale papírování, rozesílání zelených katet, prokazování se papírovou kartou jak na silnici tak na úřadech...pokud jste auto přohlašoval na sebe a prokazoval se zelenou kartou, je to sice správně a podle zákona který je špatný protože auto nebylo ve skutečnosti pojištěné...

komerční pojištovna má i z tohoto důvodu 30-denní lhůtu na zadání údajů o platné pojistce do centrálního informačního systému ČKP...proste se počká až ta platba naskočí zaúčtuje se atd...pak je smlouva platná a zadá se do systému...to se jednou musí změnit, systém musí být ON-LINE a místo zelené karty musí minimálně v ČR existovat možnost ON-LINE prověřit každou pojistku např. na webu ČKP, tedy bezpojisteni.cz...a obráceně, bez paltn=e smlouvy a bez zapaůcení nemůže být vydávána zelená karta, která dmes nedokládá platnost smlouvy a tedy že je auto skutečně pojištěné

Pak nebude docházet k podobným situacím, nejste sám a jiným lidem účtuje ČKP i 500- Kč za vymáhání...máte to ještě levné

 

xenofob
hodnocení

2x

toto je běžná praxe autobazarů, pojistka udělaná online, klient dostane ZK, zaplaceno to není, někdy s upozorněním aby po eojetí domů krtu hpodil do koše a udělal si pojistku vlastní výhodnejší...když je to auto z dovozu, které není v české evidenci, je největší chybou jet to přihlásit na tuto neplatnou zelenou kartu a pak si daších 5 dní vybírat lepší pojištovnu...když je to v elektronickém systému RSV, přijde se na to, informační systém ČKP porovnává množinu aut v registru vozidel s množinou aut pojištěných a ten rozdíl to jsou hříšníci s nepjištěnými auty kterým rozesílá výzvy

 

hodnocení

0x

Smlouvu jste zřejmě sjednával přes nějaký "levno-portál"

Tam vznikají smlouvy zaplacením, tedy tím, že uhradíte pojistné.

Takže - pokud byste uhradil pojistné, pojišťovna by vám vrátila tzv. nespotřebované pojistné za dobu, po kterou jste byl pojištěn, tedy asi týden.

Jenže smlouva nevznikla a tím pádem to máte najednou o pár set dražší. Příště si raději najděte spolehlivého makléře, který vám to vysvětlí.

praivo*

Při online sjednání se smlouvy uzavírají zaplacením zcela běžně i v případě sjednání na stránkách pojišťovny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]