Nejste přihlášen/a.
Jednalo se o pojistku, která vzniká okamžikem zaplacením. Nezaplatils, nevznikla.
Musels být předem písemně na to jasně upozorněn. Nečteš, nevíš, platíš.
Ano, musels je dostat. Předsmluvní informace jsou totiž ze zákona povinné a nepochybuju o tom, že ti je pojišťovna předala.
Metaxa, to je hrozné že, jak Vám ublížili. Žádná smlouva nevznikla, tudíž jste nikomu nedlužil.Teď dlužíte ČKP, ale máte poučení pro příště, že se musí jednat jinak.
Zkusím to vysvětlit česky. Je několik způsobů, jak můžete ukončit povinné ručení. Něco je v zákoně, většinou je to pak vše upřesněno v pojistných podmínkách.
Problém vznikl ve chvíli, kdy jste ukončil smlouvu "odstoupením od smlouvy" - tj. smlouvu rušíte od počátku, nevznikla a nikdo nebyl povinen vám posílat vyčíslení.
Pokud byste ukončil v zákonné lhůtě 2 měsíců od sjednání, zaplatíte do data výpovědi plus 8 dnů, přijde vám vyúčtování a vy to zaplatíte.
Pojistit vůz je povinností vlastníka. Pojišťovna nic neporušila, neměla povinnost se tázat na vaše úmysly a případné nedorozumnění.
Buďte rád za tu malou částku - já řešil 70 tisíc!
On "neodstoupil od smlouvy", protože ta nevznikla.
Pojišťovna naopak měla povinnost se tázat na jeho úmysly a taky to udělala. Měl úmysl uzavřít pojistnout smouvu. Leč neudělal to.
Každá pojišťovna (nebo třeba makléř, to je jedno) úzkostlivě dbá na to, aby tyto své povinnosti splnila a jejich splnění může doložit.
Jistě, že lze odstoupit od smlouvy sjednané na dálku. Jenže odstoupit jde pouze od smlouvy, která vznikla, která je. Která existuje. Pokud smlouva vznikne teprve zaplacením a on nezaplatil, nedá se od ní odstoupit, protože vůbec nevznikla. Není od čeho odstupovat.
Pokud sjednaváš pojištění online, tak musíš platbu provést do dvou dnů ( většinou) jinak pojistka neplatí. Mají to i napsaný ve smlouvě
Žádný kocourkov. Používal jste nepojištěné auto, tak musíte zaplatit dodatečně. Rozum mi zůstává stát, kdy vyžadujete, aby vás někdo o něčem stále poučoval, upozorňoval. Jste to vy, co si má zjistit podmínky, není vám 5 let. Pokud to nezvládáte, vrať te řidičák a takové problémy vás minou.
.Určitě jsem nedostal informaci, že pokud pojištění nevznikne (měl jsem měsíc na zaplacení), že po mě půjde ČKP o jejíž existenci jsem dodnes nevěděl
.Taky bych čekal nějakou informaci, že tam je okénko, které nebylo uhrazeno a ne hned napařit 300 "pokutu".
Něco od Kooperativy (z přiloženého PDF, které je dostupné na webových stránkách v sekci Dokumenty a ty jsi ho nejspíš i dostal v příloze e-mailu s návrhem smlouvy): "Sjednání pojištění na dálku: ▶ Při sjednání pojištění na dálku je pojistná smlouva uzavřena, pokud je první pojistné v předepsané výši zaplaceno nejpozději v termínu stanoveném v návrhu pojistné smlouvy. "
Ty jsi nic nezaplatil, takže žádná smlouva uzavřena nebyla a po datu splatnosti už jsi tedy nemohl nic dlužit, protože nebylo za co.
![]() |
Soubor dokumentu k pojištění vozidel.pdf | 1.46 MB |
odpověď je ve sjednané pojistné smlouvě, obě strany se k něčemu zavazují, když jeden podmínky nedodrží, nemůže být smlouva platná a ten druhý také není smlouvou vázán...to je obecně a stručně obsahem návrhu...takže smlouva nikdy nevznikla protže jste návrh pojištovny nekaceptoval...
v ČR je trochu jiný problém,zelená karta se ze zákona vydává okamžitě po uzavření smlouvy, nikoliv v okamžiku, kdy je smlouva skutečně platnou..tedy po zaplacení...je to proto, že u nás neexistuje digitalizace, ale papírování, rozesílání zelených katet, prokazování se papírovou kartou jak na silnici tak na úřadech...pokud jste auto přohlašoval na sebe a prokazoval se zelenou kartou, je to sice správně a podle zákona který je špatný protože auto nebylo ve skutečnosti pojištěné...
komerční pojištovna má i z tohoto důvodu 30-denní lhůtu na zadání údajů o platné pojistce do centrálního informačního systému ČKP...proste se počká až ta platba naskočí zaúčtuje se atd...pak je smlouva platná a zadá se do systému...to se jednou musí změnit, systém musí být ON-LINE a místo zelené karty musí minimálně v ČR existovat možnost ON-LINE prověřit každou pojistku např. na webu ČKP, tedy bezpojisteni.cz...a obráceně, bez paltn=e smlouvy a bez zapaůcení nemůže být vydávána zelená karta, která dmes nedokládá platnost smlouvy a tedy že je auto skutečně pojištěné
Pak nebude docházet k podobným situacím, nejste sám a jiným lidem účtuje ČKP i 500- Kč za vymáhání...máte to ještě levné
toto je běžná praxe autobazarů, pojistka udělaná online, klient dostane ZK, zaplaceno to není, někdy s upozorněním aby po eojetí domů krtu hpodil do koše a udělal si pojistku vlastní výhodnejší...když je to auto z dovozu, které není v české evidenci, je největší chybou jet to přihlásit na tuto neplatnou zelenou kartu a pak si daších 5 dní vybírat lepší pojištovnu...když je to v elektronickém systému RSV, přijde se na to, informační systém ČKP porovnává množinu aut v registru vozidel s množinou aut pojištěných a ten rozdíl to jsou hříšníci s nepjištěnými auty kterým rozesílá výzvy
Smlouvu jste zřejmě sjednával přes nějaký "levno-portál"
Tam vznikají smlouvy zaplacením, tedy tím, že uhradíte pojistné.
Takže - pokud byste uhradil pojistné, pojišťovna by vám vrátila tzv. nespotřebované pojistné za dobu, po kterou jste byl pojištěn, tedy asi týden.
Jenže smlouva nevznikla a tím pádem to máte najednou o pár set dražší. Příště si raději najděte spolehlivého makléře, který vám to vysvětlí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.