Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
za rok najezdíme okolo 10-12 tisíc kilometrů. Většinou město - město. Mám už sjete zimní, které jsem měl i přes léto a OK. Zvažuji, že bych koupil celoroční, ale nikdy jsem je neměl. Každopádně letní pneu kupovat už nechci. A mít zimní pneu i přes léto?
Nad tímto zvažuji pneuvranik.cz/...
Na různých serverech se o tom diskutuje. Já jsem kdysi před před mnoha lety používal také celoroční, ale nebyly tak vyvinuté technologie i auta byla jiných konstrukcí (měl jsem v té době Škodu 100, pak Š 120). Dnes už bych je na autě nechtěl, ale je to věc názoru. Je lepší mít na autě gumy, které jsou stoprocentně pro dané použití. To znamená v zimě zimní, v létě letní. Vycházím z toho, že letní mají směs trvrdou, zimní měkkou. To znamená, že celoroční mají směs napůl a z toho plyne, že ani v zimě, ani v létě se nechovají stoprocentně. Já mám dvě sady kol a k danému datu kola přehodím a je to. Pokud bych pozoroval problém, dám kolo vyvážit. To je můj názor, nikomu ho nevnucuji. Je to také dáno způsobem jízdy, ale krizová situace může nastat.
Pánové, v případě užití zimních pneu v létě si asi žádná pojišťovna netroufne (nemá páku) na krácení pojistného plnění.
Já prostě nerozumím důvodu mít na těch 10 tis km ročně (tj. 2000 km v zimním čase) zrovna nové michelinky. Já mám staré zimní kleberky na léto se vzorkem 4mm a nové NEXEN na zimu. Nebudu vyhazovat staré zimní - dojedu to v létě.
Jestli mne čeká nehoda a cuknu volantem, než o pneumatikách je to o štěstí, schopnostech řidiče, ...
Odpovídám na otázku tazatele tak, jak jsem již napsal - měnit letní/zimní pro daný nájezd a převážně cesty ve městě se mi zdá nelogické a zbytečné.
A pokud někdo chce "nové", ale "levné Vraníky" - tak to už je pro mne naprosto nepochopitelná varianta. Vraník je do pole a na horské oblasti.
Akorát na silnici nejezdí sám, tak může jezdit sebelíp opatrně, ale když se něco semele tak zjistí že ty gumy na h. jsou fakt na h. To se vyplatí šetřit..
Souhlas že pouze zimní je lepší volba než celoročky (což je kočkopes a na sněhu/ ledu je rozdíl oproti čistokrevné zimní velký)
Vraník je výborný na hrabačky kolem vesnice, na okresky už nic moc a na dálnici absolutně nevhodný. A je to protektor skoro za cenu nový pneu např. ty Savy o moc víc nestojí.
Sava - na sněhu super, ale rychle se ojíždí.
Jako jedny gumy na nájezd 10kkm ročně bych dal Michelin Alpin nebo TS 860 (už je i 870), Dunlopy, GY Ultragrip - ty jsou všechny slušné i na suchu..
jak pomůžou? Ulehčí práci při jednání s pojištovnou,která se při letních bud snažit extra ponížit plnění nebio vůbec neplnit!
Jak pomůžou? Třeba se mu dokážeš vyhnout nebo ubrzdit. Kdyžto na bruslích nazatočíš a nezabrzdíš. Potřebovat to můžeš jednou za 10 let, ale vybourat se může být i jednou za život víc než dost. Jít tomu naproti šetřením na gumách je oslovina.
MMch. ty dobrý guma mají i nižší valivý odpor a životnost, tak ve výsledkku ty dražší můžou vyjít i levněji...
diesel, ale Vy reagujete na použití letních v zimě, ale v tomto odstavci o tom není vůbec zmíňka. Žádná pojišťovna nedá víc, nežli musí, a snaží se dát co nejméně. Jsem přesvědčen, že kdyby u každého z nás, chtěla krátit plnění jen proto, že má levný druh pneušky, tak si to nikdo nenechá líbit.
Každý den někdo vrazí do někoho, ale ještě jsem neslyšel případ, že by poškozený mělsmůlu, že použil levné pneušy a nestačil uhnout tomu, kdo nedal přednost.
Ale každý má svoji pravdu.
Hezký den.
celoroční pneumatiky mohou být v testech hodnoceny kladně, protože ty testy si obejdnávají a PLATÍ výrobci případně prodejci těchto univerzálních perpetum mobile...a nezaplatí si nic co by je poškozovalo...kdyby byly celoroční pneu tak dobré, jezdí na nich celý svět...mají od každé vlastosti něco-málo...jsou jen trochu tvrdší než čistě zimní, jen trochu měkčí než letní, v létě na suchu jen trochu hlučnější než letní, jen trochu méně hlučné než zimní...s trochu delší brzdnou dráhou v letním vedru, s trochu menší přilnavostí v zimě než čistě zimní...takže jízda je jen o něco málo bezpečnější nebo jen o něco málo komfortnější?
může se stát, že se právě na začátku zimy sjedou na 3.9 mm ..co s tím? Přezout je na nové a po zimě opět nazout a dojet na 1.6?
Nebo si koupit další sadu disků a další sadu celoročních? Pak je už lepší mít sadu zimních a sadu letních...nějak ten praktický význam těchto pneu nechápu, smysl to má snad jen pro prodejce...
To stejné co popisuješ s celoročkama se ti může stát i se zimákama které lidi jezdí celoročně a stejně to hromada lidí dělá. Výhoda celoroček je, že v našem podnebí, kdy je vzimě většiunou okolo nuly a sněhu je minimum mají lepší lepší vlastnosti než zimní i letní pneumatiky a v létě mají podstatně lepší brznou dráhu než zimáky. Je faktem, že limit dezénu pro zimáky je prostě pro jednu sadu používanou celej rok dost limitující... Němci to maj lepší.
Přesně tyto gumy má žena na autě. Vraník je přímo z našeho kraje. Má je 4 sezóny. Ročně najede 8 tisíc kilometrů. Jsou na suchu trošku víc hlučnější. Při 130km/h po dálnici jde cítit, že mírně třepou volantem. Ano, dělají to tyto gumy. Jinž nyní na zimu nejdou použít, mají pod 4 mm.
Gumy jsou na autě v zimě i v létě.
Pak vjede na namrzlej most, vybourá auto v protisměru, zrakví 4 lidi a pojišťovna mu to dá všechno sežrat protože byla povinnost mít zimní
Jde o plnění pojišťovny. V zimním období nabouráš na ledu se zimníma = pojišťovna plní. Nabouráš bez zimních = pojišťovna neplní, (podobně když nabouráš ožralej tak cáluješ ze svýho). Namrzlej most nebo mrazovou kotlinku můžeš potkat snadno a těžko ukecáš že "nešlo předpokládat" že tam námraza bude, tj. bude velký problém prokázat že nebyla povinnost mít zimní. A věř tomu že po tom pojišťovna okamžitě skočí, pneu je jedna z prvních věcí která se při nehodě ověřuje.
To že na letních to na sněhu klouže víc a to co na zimních ukočíruješ na letních už nemusí projít je jiná věc.. Celoročky jsou něco mezi, obecně jsou z měkčí zimní směsi, ale vzorek bloky jsou podobné zimním ale bez lamel. Tj. je to o kompromisech a ty lamely na sněhu/ ledu chybí.. Na asfaltu zase vadí že ty bloky nejsou až tak velké (letní maj spíš pruhy).. Dá se říct, že celoročky jsou na úrovní zimní pneu ojeté na 5 mm - jezdit se dá, ale nová zimní je na sněhu mnohem lepší, stejně tak letní v létě je lepší.
Sranda je že němci mají limit pro zimní 1,6 mm. Takže tam ve městě nemusí propadat panice že už maj vzorek jen 3,9mm.. Na druhou stranu když tam v červenci nasněží tak musíš mít zimní protože sníh.
Protože taková legislativa se zavedla. Prostě nemáš zimní kdy jsi je měl mít, náhodou na namrzlým mostě uděláš hodiny. A když trefíš auto v protisměru tak můžeš cálovat klidně v milionech (4 lidi trvalé následky). Tohle nastavené to dřív nebylo a spoustě lidí tohle dojde až když po nehodě policajt zapíše že gumy nebyly dle předpisu. A pojišťovna po tom okamžitě skočí - technicky nezpůsobilé vozidlo a mělo to příčinnou souvislost s nehodou. Prakticky jak chlast - taky cáluješ plnou palbu.
Srovnávat dřívější letní s dnešníma je dost mimo, dnešní letní jsou prakticky "4 hladký pruhy" a na sněhu úplně na píííp. Kdežto dřívější letní byly spíš dnešní celoročka.a na sněhu se dalo.
Na ledu je rozdíl v gumách docela velký. Ze 100 kmh zabrzdíš na dobrých zimákách tak na 200-300m, na letních jsi tak na 400 Nebo z kopce na zimních opatrně sjedeš 20 kmh a z toho zabrzdíš tak na 50 mnetrech, na letních moc nezatočíš a zastavíš buď o něco nebo až dole
Srovnávat osobák a náklaďák na sněhu je taky dost mimo, s každým se jezdí úplně jinak..
problém je v tom, že stejnou situaci vidíte každý jinak. Já třeba na namrzlém mostě nikdy neměl problém.
Příběh z práce, jedu do práce a v jedné zatáčce si říkám, ale to to klouže, kdopak tam spadne? Za hodinku přijela kolegyně a byli tam dva.
Všichni měli zimní pneu, já mizerný Barumky a oni...to nevím..
Neni porušení jako porušení. Překročit rychlost = výluka není. Chlast = výluka. Letní gumy na sněhu = výluka. Rozdíl jestli pár mega platí pojišťovna nebo řidič je dost zásadní, ale třeba na to má vyčlennou rezervu a v pohodě to zaplatí... A stačí když pojedeš tam na suchu a zpátky bude 1 cm poprašek sněhu nebo namrzlo. Nebo to potkáš v půlce cesty, Pokud jedeš na letních tak jedeš bez pojištění, jestli to stojí za to řešit celou zimu můžu jet/ nemůžu jet ať si každý rozmyslí sám.
Neřešim jestli ty gumy kloužou jak brusle nebo ne, ale jestli splňují/ nesplňují předpis.
Ani nemusíš bourat ty, stačí když někdo napálí do tebe a jeho obhájce vytáhne "na zimních by se vyhnul nebo zabrzdil víc a následky by byly menší" Tobě pak osekaj náhradu škody i úrazovku, podobně jako když nabouráš a nebyl jsi připoutaný..
Je to docela sviňárna takhle nastavené.. Nabouráš na letních 30. října a v pohodě, stejná bouračka 1. listopadu a cáluješ komplet škodu... Takže pokud jedny gumy, tak zimní nebo celoroční = celý rok jsi krytý pojištěním i když potkáš námrazu nabo sníh.. Nebo značku zimní výbava.
Náledí, neboli neposypaný čistý led na silnici, tak tam je v případě smyku úplně jedno, jestli mám nový zimáky, nebo na plátno sjetý letní. Tam pomůžou jedině hřebíky. Bavím se pouze o jízdních vlastnostech, nikoliv o pohled zákona či pojišťovny.
Jedno to neni ale budiž..
Rozdíl je že když vyletíš na letních tak pojišťovna neplatí (technicky nezpůsobilé vozidlo a mělo to příčinnou souvislost s nehodou), když vyletíš na zimních tak šlo o technicky způsobilé a pojišťovna plní... Což muže být dost velký rozdíl, obzvlášť pokud trefíš auto v protisměru a tam budou trvalé následky...
Jenyk, překvapí tě to, ale jedno to není. Spousta automobilek testovala gumy i na ledě.
Zimní díky lamelám a směsi neuklouzne tolik a lépe zabrzdí v přímém směru.
Ovšem uklouznou obě. Letní víc.
Děkuji za nabídku, nebudu to měřit.
Mě bohatě stačí povědomost, že na čistém ledě uklouzne vše a podle toho jezdím.
Nepochopil. Bydlím na horách, takže pro mě jsou letní a zimní pneumatiky jasná věc a vůbec o tom nepochybuji, že to je správný. Letos jsem přezouval v polovině října.
Já jen chci říci, že pro běžnýho řidiče je úplně jedno, jestli v zatáčce najede na námrazu na ojetých letních, či nových zimních. Ustřelí oboje.
Protektory určitě ne, ale od té doby, co byla dána povinnost jezdit v zimě na zimních jsem letní už nekoupil. V té době jsem měl jedničkovýho Superba 2,5 a najel na Nokianech 83 tisíc km. Pak jsem přezul a zanedlouho prodal. Pak byl dvojkový Sup a zase jen zimáky. Teď už jezdím asi jen 6-7 tisíc km za rok, mám šestým rokem CitiGo v automatu a od začátku na prvních zimákách. Mě se nevyplatí přezouvat, protože bych dojížděl třeba 10-12 roků staré gumy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.