Pojem leštěnka je, zdá se, velmi obecný. Od abrazivní pasty až po obyčejný vosk. Mechanismus účinku abrazivních přísad je dobře známý. Já tu teď ale mám leštěnku z Lidlu, kde nejspíše žádná abraziva nejsou. Podle složení tam jsou alifatické uhlovodíky. Domnívám se, že tyto fungují jako rozpouštědla a změkčují (naleptávají) lak, načež kotouč leštičky tento změklý lak odstraní. Jestliže je tomu tak, potom tento mechanismus účinku bude velmi jemný, nejspíše nejjemnější vůbec. Dá se provést nějaké srovnání s brusným mechanismem past? Souhlasíte s mým tvrzením?
Alifatické uhlovodíky automobilový lak nenarušují, to bychom se brzy proleptali až na kov. Slouží jenom jako rozpouštědlo pro vyšší uhlovodíky typu parafinového vosku (což jsou taky alifatické uhlovodíky). Ty zaplní mikrotrhliny na laku a tak lze zase na kratší dobu získat lesk. Abrazivní leštěnky nejsou zrovna dobré řešení. Na lesku moc nepřidají, jenom ubírají tloušťku laku.
Leštění není nic jinýho než velmi jemný broušení. Ale jsou pasty , co povrch jen zamastí...
Jestli chceš něco kvalitního, tak kus hadru a leštěnka z Lidlu ti stačit nebude. Chce to leštičku a kvalitní leštěnku jinak je veškerá práce a snaha úplně k hovnu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.