Nejste přihlášen/a.
Všechny zdravím. Potřebuji poradit s problémem, který se mi dnes vyskytl na autě. Byl jsem v servisu, kde mi komplet měnili kola, dělali geometrii a měnili brzdy na přední nápravě (desky s kotouči). Skrz přezouvání jsem koupil úplně nové 4 disky a 2 nové pneu Nokian wr snowproof, které jsou teď na přední nápravě. Problém je ten, že auto při konstantní rychlosti začalo hodně táhnout do prava, hlavně na dálnici auto při puštění volantu jede na svodidla, což před servisem nedělalo. Tak jsem zajel reklamovat geo. Reklamaci uznali a přímo předemnou znova udělali geometrii, bohužel problém dále přetrvává. Při jízdě rovným směrem sice nemám stále vychýlený volant, ale přímý směr jízdy musím korigovat jemným pocukáváním volantu. Zkusil jsem i změřit tlak v pneu, ale v obouch je tlak stejný (2,9 bar).
Nesetkal se někdo z Vás s tímto problémem? Případně byly by nějaké rady, jak dál postupovat? Ještě chci zkusit prohodit kola ze zadku na předek, ale stále si říkám, že koly by to být nemělo když jsou na předku nové disky vč. nových nejetých pneumatik.
Děkuji za každou smysluplnou odpověď.
Vyměnit levá kola za pravá. Na zkoušku.
Bohužel nepíšeš, co je to za auto, ani čemu říkáš "geometrie".
Kola jsi bohužel podle mého doporučení nezkusil přehodit. OK. Jsou sice ta přední nová, ale přeci jen je jistá možnost, že by to dělala, případně i zadní.
Čemu říkáš "geometrie" a co tedy přesně dělali, jsi taky nenapsal. OK. Nejpravděpodobnější je, že dělali sbíhavost předních kol. To je jistě fajn a v zásadě je potřeba to udělat, nemá to ale vliv na táhnutí k jedné straně. Je třeba také změřit odklon předních kol, možná tam je něco nakopnuté. Tlumič, těhlice nebo rameno. Taky je třeba podívat se na geometrii zadní nápravy, tedy nejen sbíhavost, ale i souosost.
Směrový pneu, navíc kolama tohle na 99% nebude, ledaže by nebyly stejný ráfky nebo gumy na L-P straně (ale to snad...)
Něco tam zmršili. Reklamuj, příp. možná je lepší lemplům to do ruky už nedat.. Projdi všechno v čem se vrtali, geo nech udělat jinde.. Geo se dělá 1. řízení na středovou polohu (měla by odpovídat volantu rovně, ovšem lempl taky mohl natočit volant na tisícihranu, tohle už jsem zažil dokonce v autorizáku ), tj. volant + řízení ve středové poloze, pak se nastavuje sbíhavost, důležitá je i poloha vzhledem k zadní nápravě. + zkontrolovat i odklony kol apod. Pokud to poprvé měli blbě, tak je pravděpodobná i další chyba (řešili zadní nápravu?)
Brzdy zkus jestli jedno kolo nebrzdí furt, nejlíp zvednout a zatočit kolama, příp. po jízdě obejdi kola jestli má levá - pravá stejnou teplotu. Nejen brzdy ale i ložiska.. Při brždění netáhne? Sednout si to nesedne, leda že by jeden kotouč byl mastný nebo např. desky na každý straně jiný, jedna stran auž zajetá druhá funglovka... Ale to by táhlo jen při brzdění.
Všechny kola jsou směrová a rotace je u všech kol daná dobře. To jsem kontroloval na parkovišti ještě než jsem si šel pro klíčky. Pneu jsou na nápravách stejné. Teď mě s autem čeká 50km cesta, tak to budu pořádně sledovat a po příjezdu zkusím teplotu kol. Ještě chci zkusit prohodit kola ze zadku na předek abych měl jistotu jestlii to je koly nebo ne. Na předku se ložiska měnila, pravé v únoru a levé na začátku července. Ale po jejich výměně se auto chovalo zcela normálně. Pokud to koly nebude, tak to asi opravdu bude špatně udělaná geo. nebo servis brzd. Po víkendu se domluvím na ty brzdy a asi radši i geometrii, ale někde jinde.
Jedná se o VW Golf 6 rv.2012, 1.6TDi 77kW.
každopádně děkuji za odpovědi.
Ověř jesstli nepřesadili volant na tyči řízení. Pak ještě jestli nekalibrovali středovou polohu řízení, resp. jestli jí nerozhodili.. A jel bych jinam i za cenu že vyhodíš další litr za kvalitní geometrii (nejlíp laser a řešit kompletní geometrii = obě nápravy, i odklony kol apod. pak středovou polohu volantu a i středovou polohu řízení. Na 99% tam je něco blbě a servisák pokus-omyl dovede rozštělovat všelicos, klidně i ramena, stabilizátor, uložení, tlumiče atd... Taky už mi několik servisů geo udělalo blbě a muselo se to po nich předělat, křivej volant při jízdě přímo byl v 8 případech z 10 Teď si to radši dělám sám, akorát to chce umět troch u měřit (laserovou vodováhou vytáhneš rovnoběžku od kol a měříš centimetry na lati před/ za autem a odstup od druhý nápravy...)
Pokud se kola hřejou souměrně tak to kola nebudou, nový kola taky nejsou pravděpodobný... Ale koukni třeba na DOT jestli jsou gumy ze stejný série nebo každá z jiný (ale to by extra táhnutí udělat nemělo..)
"měnili brzdy na přední nápravě (desky s kotouči)"
Pak je na 99% chyba v opravě brzd, pokud vše ostatní proběhlo tak, jak popisuješ.
PS: Výměna kol L za P a naopak se nedělá z důvodů zvětšeného nebezpečí poškození kordu po změně směru otáčení. Ovšem u úplně nových pneu (najeto max. pár stovek km) ji lze připustit.
Právě chci zkusit prohodit předek se zadkem skrz rotaci, abych měl jistotu jestli to je koly nebo ne. Alespoň se budu moct od něčeho odpíchnout. Teď mě s autem čeká 50km, tak ihned po příjezdu zkusím omakat kola.
Moc děkuji za odpověď, budu se to snažit se servisem řešit co nejdřív. Bohužel mi to vyšlo takhle blbě na sobotu.
Zeptejte se, jestli se jim povedlo seřídit i zadek. Většinou už to nejde, tak seřídí jen předek a pak je to ještě horší. Protože před seřízením mohl táhnout předek na jednu stranu a zadek na druhou, takže se to vlastně vyrušilo a auto jelo rovně.
A potom bohužel taky ne všude umí geometrii správně. Řekl bych tak 1 ze 3 servisů podle mých zkušeností.
Zadek se běžně neseřizuje, pokud nejde o vozidlo po nehodě a do zadní nápravy nebylo zasahováno. Při úkonech, popsaných tazatelem, je rozhození zadku nepravděpodobné, ne-li nemožné. Takže pokud po seřízení geometrie vpředu a současné opravě brzd auto táhne do strany, pak byla buď špatně seřízená geometrie přední nápravy nebo špatně opravené brzdy. Výjimečně by se mohla vyskytnout závada disků, popř. pneu, pokud byly měněny. Ale takovou závadu opravdu nepředpokládám.
Podobný problém jsem měl po nehodě. Karosařina trvala týden a pak mi dali auto. Vyjel jsem, hned se rozsvítila nějaká kontrolka a táhlo to do silnice. Tak jsem se vrátil, reklamoval a zjištění závady trvalo další 3 týdny ! Volali mi, že vyměnili to, čí ono a zase to dělá, pak poloosu a zase, pak rameno a tlumič, těhlici . Nakonec to už netáhlo, ale kontrolka se stále rozsvěcela. Nakonec vyměnili náboj i s ložiskem a od té doby je to zase jako nový auto. Nakonec to bylo štěstí, že to nebylo najednou, protože by z toho byla asi totálka. Jen ta reklamace vyšla na necelých 40 tisíc za další práce. Takže reklamovat, reklamovat a nic neplatit !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.