Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto moc netopi

Od: lukas1399 odpovědí: 28 změna:

Čau, mam auto fabii I 2.0 MPI 85KW 2001 s klimou a zacal jsem pocitovat ze auto prestava topit, na volnobeh vubec a tak 3tis. otaček uz je to lepší, ale pořad spiš vlažny, nez teply, vodni pumpa byla menena cca pred 10tis km. Smešovací klapka funguje. Když vypnu topeni a za minutku ho zapnu,tak to topi jak blazen ale tak za 1minutku zase vlazny. Podle bluetooth diagnostiky teplota chladici kapaliny je mezi 75 az 80, nikdy na 90nejde. Zahratej motor je tak za 3km hnedka a rucička teplomeru se nemeni, je prostě nastředu. Moje barva vody je hneda, coz by byt nemela a nejspis se dostava olej do vody asi? pak jsem si vsimnul jeste jedny veci, ze po jizde kdyz zkontroluju nadobku s chlad. kapalinou, tak je v ni pena a tak o 1cm zvedla hladina. Je možny, ze je olej ve vode a tim se zacpal treba radiator? jsem v tom uz nejakej ztracenej. Někdo kdo by mi poradil co mam postupne udelat nebo zkontrolovat? nechce se mi to davat do servisu, kde bych nechal vyplatu, to ani to auto cenu nema. diky a at to jezdi

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jendad
hodnocení

1x

Odvzdušnit? (škodovky nemám)

lukas1399
hodnocení

Prý se tato chladici soustava odvzdusnuje sama

Ano. Sama.

 

asd1
hodnocení

1x

Tipuju spaliny ve vodě, tím se to zavzdušní a netopí. Nejpravděpodobnější je fouklý těsnění pod hlavou. Ježděním můžeš odrovnat motor (zavzdušněný spalinama blbě chladí a klidně zadřeš.. čidlo teploty může ukazovat 80 ale někde v zavzdušněným místě se to může přehřívat...) Olej ve vodě = neni na co čekat, hlava dolu..

lukas1399
hodnocení

Píše mi to vice lidi v tom pripade mam asi jasno a pustim se do toho a nic jinyho mi nezbyva bohuzel. Ješte jedna otazka, prijde mi ze cvaka v motoru lehce, ale ne porad ale jakoby v intervalech, jak kdyby se vzaly dva sroubovaky, cvakal by jsi s nima 2sec. apak ticho... a porad do kola, neni to hlasity ale uchem to slysis. Mohlo by to s tim mit nejakou souvislost?

asd1

Může a nemusí...

lukas1399
hodnocení

Tady je dnešní foto po zahřáti na volnobeh.

Auto moc netopi
Nemrznoucí směs ztmavne v důsledku nepropláchnutí chladícího systému po výměně kapaliny, stářím kapaliny nebo v důsledku poruchy chladicího systému motoru - těsnění pod hlavou.
Ta pěna a pokud při vychladnutí je v nádobce mastnota/emulze/šlem bohužel ukazuje na to, že se do kapaliny dostal motorový olej.
lukas1399
hodnocení

V nadobce zádna emulze neni, voda je cista, ale strasne pení, jak kdyby tam bylo mydlo... delal jsem proplach celeho systemu a na tom obrazku je pouze cista voda, nadobka je spinava kvuli staří bych rekl

Jak je stará ta kapalina?
Předpokládám, že byla vyměněna a není tam kapalina z data na nádobce 10/15? Každopádně bych prvně vyměnil termostat, znovu bych pro pláchl systém a potom tam dál připravenou směs chladící kapaliny a destilované vody. A až potom sem napsal, jak to vypadá, protože co člověk, to teoretik a zbytečně ti pletou hlavu. To je nejlevnější řešení. Těsnění pod hlavou a podobně bych řešil až pokud tohle nic nezmění
asd1

To je kapalina 5 let stará = není důvod aby to bylo takový bláto. Spaliny jdou do vody a snim svůj klobouk jestli ne, ta pěna je celkem jasná... Proplach už dělal, jar tam nelil ani nepoužil šlehač na napěnění... Leda snad že by tam manželka blondýna nalila Jar, vodu do ostřikovače, olej nebo tak něco *smich*

Než servis, tak lepší nastudovat a udělat sám, zas tak složitý to neni.. Palici dolu, zkontrolovat těsnění, trhlinky (i bloku), rovinnost palice, nový těsnění, rozvody.. Stačí dodržet zásadní věci a udělá to každý kdo neni úplná lama... Dát to do servisu je v dnešní době rozmar milionáře, je to za dost peněz a navíc loterie jak to dopadne, protože spousta servisáků to vyloženě ojebe (jinak to napsat nejde)

lukas1399
hodnocení

Nooo blaato tam az zas takovy neni, udelal jsem proplach a od ty doby to topi jako blazen... ta stara voda co mi uschla treba na hadru a kleštích, tak je spinava kvuli rzi, mam vše rezave totalne .. hladina expanzni nadobky neklesa ani nestoupa a pena uz taky neni takova, jen prepadovou hadickou co se vraci voda jde voda + mensi pena, nejde porad ale v intervalech..obcas cista voda obcas ty bublinky, Ta pena neni už takova mlecna, ale jakoby jsi natocil vodu z kohoutku do sklenice pod proudem ... nechce se mi poustet do ty hlavy dokud nebudu mit jasno, z nadobky spaliny necitim ani se voda neztraci, olej se taky neztraci Ale aspon pozitivni zprava, ze to zacalo topit...

 

 

berger*
hodnocení

1x

Asi je to blbost,ale před x lety kolem mě prošla informace,že za špatné topení může to,že se před zimou vypustila voda a nalil čistý fridex. Prý je fridex špatný vodič tepla. *nevi*.Nespáchal jste něco takového?

lukas1399
hodnocení

to jsem taky slysel, jestli to je pravda nevim .. ale vim, ze tam je směs do -38.. jestli by to byla pravda, pak by to mohlo taky byt tim asi...auto mam cca rok

asd1

Těžko, hlavně bys neměl olej a bublinky ve vodě.

Jinak ano samotná nemrzka špatně přenáší teplo. Běžně se míchá ca 1:1

lukas1399
hodnocení

Po jízdě tam je pěna asi jako kdyz nalijes cocacolu, a víčko lehce zanešený

asd1

Obvykle to jsou spaliny ve vodě.. Ta pěna špatně přenáší teplo, proto to i blbě topí..

 

tycoon*
hodnocení

1x

První bych udělal diagnostiku klimatizace, bluetooth diagnostika to asi umět nebude, ale na jedničkovou Fabii stačí diagnostický kabel z Číny a starší verze diagnostického softwaru. Může být vadná nejen servoklapka teplého a studeného vzduchu, ale i řidicí jednotka klimatizace, nebo čidlo teploty.

Ručička teploměru, na tu se nedívej, ta je softwarově přikovaná na přesně 90°C a s realitou nemá nic společného. Teplota dle diagnostiky je reál, on ten dvoulitr se zahřívá pomalu, ale po 20 kilometrech na dálnici by měl těch zhruba 90°C dosáhnout. Kdyby ne, tak je někde problém v chladicím systému. A nebo v tom radiátoru.

Pokud někdo za těch 19 let chladicí kapalinu nevyměnil, tak za tu dobu už hnědá být může.

lukas1399
Ani bych se nedivil kdyby ji nikdo neměnil, vyzkouším tvé rady, díky

 

hodnocení

1x
Prvně bych vyměnil termostat.
Voda se v okruhu ohřeje málo, protože je termostat otevřený a jakmile se zapne topení, okruh se zvětší, teplota se sníží a auto netopí.
Na tohle žádná diagnostika potřeba není, jen součástka za 151 korun.
cc-autodily.cz/...
lukas1399
Tohle mě taky napadlo a bude to věc kterou vyměním dřív, než se pouštět to nějakýho těsnění pod hlavou

 

hodnocení

0x
avatar dabel
V lepším případě těsnění pod hlavou
lukas1399
hodnocení

no ta nadobka vypada lehce zaneseně, jak kdyby jsi tam dal trosku blata, neni to nic vaznyho, takze je dost pravděpodobny, že by to mohlo byt to tesneni a kvuli tomu by to netopilo?

Ano je to jeden z přiznakú

 

hodnocení

0x

Vše nasvědčuje špatnému průtoku kapaliny okruhem topení. Nejčastěji to dělají zarostlé radátory topení, náprava je obvykle možná jen výměnou radiátoru. Jeho "čištění" obvykle nepomáhá.

lukas1399
hodnocení

No toho se taky bojim, vymena toho radiatoru je neprijemna prace, takze to vidim na jizdu v bunde v zime :D

A co třeba ucpaný prachový filtr, umístěný pod schránkou, ten pak omezuje průchod vzduchu do topení.. Když jsem míval Fabii, tak jsem ho měnil každý rok.

lukas1399
hodnocení

Ten je starý cca 2mesice, měnil jsem ho spolu s olejem, většinou měním všechny filtry najednou ať je klid

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma auto netopí

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]