Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pneu zivotnost

Od: masam odpovědí: 27 změna:
Ahoj, koupil jsem si auto a chci se zeptat jak je to s zivotnosti gum.
Dostal jsem k nemu zimni gumy cca mesic stare, takze jako nove.
V lete prezuji na letni a na zimu mam kupovat uz dalsi zimni a tyhle vyhodit? Nebo je mam i na vic let? Diky

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar milancukrar

Za více jak 40 let ježdění jsem nikdy neřešil stáří pneumatiky. Vždy jen vzhledový stav a ojetý dezén. Podívejte se na stará auta, jezdí na pneumatikách starých desítky let.

Jestliže ale chcete jezdit na samé hranici rychlosti risku nehody, hlídejte si doporučení výrobců a prodejců. To jsou 4 roky, abyste jim udělal kšeft.

odchytova*

Doporučuju se pak ale taky podívat na pneumatiky těch starejch vraků, co končej mimo silnic..
40let se jezdí na starejch gumách, pak jednou přijde krizovka a je nutný to zašlápnout nebo uhnout a to ty pneu nedaj, auto do do příkopu a cena opravy je větší, než ušetřený kačky za 40let - toť můj názor, tak dlouho zas nejezdím.

 

hodnocení

2x

Zimní gumy mají trošku jinou směs než letní. Každý výrobce má svojí recepturu a vzorky běhounů, které používá.

Dle toho zimní guma vydrží při skladování v chladu a temnu (bez UV záření od slunce) 4 - 6 let.

S mojí zkušeností čínské a rumunské (Barum) pneumatiky kloužou i nové na sněhu.

Oproti tomu prémiovky jako Hankook, Dunlop, Pirelli, Nokiany, Continetaly drží a jsou bezpečné.

Pochopitelně všechny gumy se vzorkem 5-4 mm na sněhu nic moc a spíše do města, kde sníh skoro není.

A na vodě začnou klouzat hlavně gumy, které jsou za 1. obuté na neseřízené nápravě (špatná geometrie, kdy guma celou svojí dobu jízdy pluží) a za 2. tvrdé staré.

 

hodnocení

2x
Také si myslím, že ztvrdnutí gumy stářím se přehání. Ať někdo ukáže nějaký přesvědčivý test jak toto ztvrdnutí hraje roli při brzdění. V létě, když je vysoká teplota, se tvrdší guma méně ojíždí.
Teď jsem před pár dny dupnul na brzdu v nepřehledné křižovatce, mám letní pneu vzorek 1.61mm, stáří asi 15 let a v pohodě jsem zabrzdil.
Ono se málo ví, že sjetá pneumatika brzdí na suchu lépe než nová s hlubokou drážkou, proto také závodní vozy mají na suchu jen hladkou gumu. Drážka na pneumatice slouží k odvodu vody a brzdění za sucha zpomaluje.
Proto pneu ojíždím až na zákonné minimum a na ztvrdnutí nehledím. Výrobci prý gumy ale schválně šidí, aby sjeté pneu nebylo kvalitní.
Je ale také fakt, že auto šetřím a za deště a na sněhu nejezdím.
Také jsem nemusel brzdit prudce z vysoké rychlosti.
nigi

Zrovna letošní léto bylo na deště celkem bohaté. Byl jsem celkem rád, že jezdím na čersvých gumách s hlubokým dezénem.

Co se tvrduntí gumy týče tak v místě bydliště mých rodičů jsme to v zimě několikrát celkem ověřili. Ze dvou aut kterými jezdili se na kopec k domu v zimě vyškrábalo jen to, které mělo gumy max 2 roky jeté. Třetím rokem (i když byl dezén ještě docela hluboký, protože roční nájezd nebyl ani 10t) už auto museli nechat stát pod kopcem. Takže se auta během let střídaly v závislosti na tom které mělo zrovna obuté čerstvé gumy. No nakonec to vyřešili přechodem na 4x4... to se vyškrábe dycky.

nigi, to nevysvětlíš svátečním řidičům...

nigi, rozumím tomu dobře, že ani doporučené stáří 4 let je mnoho?

Já můžu oponovat, že do kopce toto vozidlo nevyjelo, ale sedl jiný řidič a normálně to vyjel. Další oponentůra by byla z diskuze o značce pneumatik, kdy někdo hájí výrobce "A" ale druhý ho kritizije, páč lepší jsou "B"

Já jsem přesvědčen, že je to o umění řidiče a jeho zkušeností.

Hezký svátek.

Milane a bereš i fakt, že zhoustla a zrychlila se doprava?

Když ti před čumec neopatrně vletí nějaký "kosí bratr" (frajírek v passatu nebo golfu IV v čepičce s kšiltem) a začne brzdit nebo manévrovat, tak zvládneš se mu rychle vyhnout nebo brzdit, aby jsi odvrátil nehodu, když to nečekáš a máš staré gumy?

Ona jízda třeba v noci, kdy městem projede kolem tebe cca 5 aut je jiná. Tam máš dost času předvídat a i na sněhu si hrát a vymejšlet a zkoušet co funguje a co už ujíždí a je potřeba si pohrát s plynem.

Kamiony ve Švédsku a Norsku nesmí jít s dezénem pod 5 mm. Ale třeba na Ukrajině se lidi nijak neomezují. Proto je tolik dashcamů na youtube z nehod na sněhu :)

nigi

Nehodnotím jestli jsou 4 roky moc nebo málo. Jestli někdo jezdí okolo komína a na gumu nejsou kladeny více méně žádné nároky tak rozdíl asi nepozná. Ovšem zrovna u nás na kopci to rodiče přes zimu poznali dřív než po čtyřech letech. Degradace kvality materiálu tam prostě je a okecat se nedá.

gumidku,

jak jsem již psal, jezdím hodně roků, dříve jsem se i ježděním živil s náklaďákem. To, že zhoustla doprava a nepřibylo tolika silnic, je určitě známo každému.

Ale to nemá nic společného, se stářím pneumatik. Nebo se domníváte, že před 30 lety nebyli piráti silnic? Nebo že se nemuselo prudce brzdit? Když vidím, jak dneska někdo kličkuje, brzda, plyn, vzpomenu si na naše jalové roky, kdy jsme machrovali, smykovali, stříleli z výfuku a mysleli jsem že jsme ti nejlepší. Ale to je mládí a nezkušenost.

Přeji hezký sváteční den.

asd1

Před 30lety byl oproti dnešku minimální provoz, běžně se do kopce na sněhu tlačilo, auta se rno roztahovaly atd. S dnešním provozem se to absollutně nedá srovnat.. Mmch. ty pravěké letní byly vzorkem podobné dnešním celoročkám, takže to moudro "dřív se jezdilo na letních" je hodně mimo. Na současných letních se na sněhu moc jet nedá. Resp. dá, ale je to škola bruslení. A i super jezdec má problém vyjet na prudší kopec, ať děláš co děláš tak to hrabe a nejede, a to můžeš na vyšší kvalt v malých otáčkách, nízký kvalt a hrabat, točit volantem levá-pravá, přišlápnout brzdu abys uzamlkl diferák... Nic nestačí a stejně se zahrabeš, stačí serpoška kde musíš přibrzdit a už to nerozjedeš, zbývaj řetězy nebo nalámat smrkový větve a házet je pod kola ;)

 

 

hodnocení

1x
avatar axus

Dokud je neojedes. Sice jete pneu starnou, ale pokud je nehodlas provozovat deset sezon, tak o nic za beznych podminek nejde.

 

hodnocení

1x

Taky jsem si myslel, že se to se stárnutím pneumatik přehání. Odjezdil jsem jich hromadu, ale tento týden jsem poprvé nechal zlikvidovat letňáky, protože klouzaly tak, že se to fakt nedalo. GoodYear je před osmi lety upekl asi z bakelitu. Vzorek dokonalý, boky bez vady. Ale odjet z křižovatky znamenalo dávat hlavně pozor, abych nezačal hrabat. Po mokrých kostkách do kopce hrabaly i na dvojku. Na autě pro důchodce s 55kW. A byly hlučnější, než zimáky.

 

hodnocení

1x
Pokud jsou měsíc staré a mají minimálně 4mm, tak je užívejte do 4mm vzorku.
Jinak životnost pneu je trebas 30, 40, 50,xx let, ale jejich jízdní vlastnosti budou pryč.

 

asd1
hodnocení

0x

Kvalitní zimní při sprvném skladování ca 5 let od začátku ježdění (=sundání konzervační vrstvy), pak začínaj klouzat..

Lacinou čínu zahoď hned, ta klouže i nová...

 

hodnocení

0x

Pro zimní gumy se udává pravidlo tří čtyřek - minimální vzorek 4 mm, max 4 roky staré a na všechna 4 kola. I když odborníci říkají, že ten limit 4 roků není při rozumném skladování tak kritický- tj 5 až 6 roků nevadí.

Ten "limit" čtyř let je pro první nazutí. Pak je můžeš provozovat dalších 4-6 let.

Takže celkem cca 10 let, hmm

 

hodnocení

0x
Teď jsem zrovna vyhodil dvě zimní pneu, protože mají vzorek 3,5mm a bylo mi to líto neboť pneumatiky jsou jak nové. V zimě na silnici, když není sníh, by pneumatiky jezdily bez nejmenšího problému, ale zákon říká, že zimní pneu musí mít vzorek minimálně 4mm. Ony by klidně mohly mít vzorek pod 3mm a nic by se nestalo, když nejezdíte v horách.
Tyto zákony jsou tu proto, aby lidi pneumatiky vyhazovali a kupovali pořád nové. Nehorázné plýtvání a nehorázné tahání peněz z lidí.

Zdendo, tuším že na Slovensku mají jen 3mm pro zimní vzorek. Vy ale klidně dojedete ojeté zimní v létě.

asd1

Němci mají pro zimní limit 1,6..

 

xenofob
hodnocení

0x

životnost těchto gum je 1.rok +7 měsíců, nebo 3 roky + 5 měsíců nebo 5 let podle nájezdu a stylu jízdy

 

odchytova*
hodnocení

0x

Záleží, co je to za pneu.. Stačí vyhodit až se sjedou ke 4mm, 4 roky se udává jako minimum, co vydrží. Pokud najedeš ročně 30k tak to tak nějak +/- aji bude.

 

hodnocení

0x
avatar jinx
Som sa dobre zasmial fenoménu "40 ročné vraky končia mimo cesty len vďaka starým gumám". Kupovať na 40 ročný vrak nové gumy každé 4 roky je ekonomický nezmysel. Len aby mal niekto dobrý pocit. Je to plytvanie. Každý kto tvrdí že 4roky a dosť, prosím podarujte mi tie gumy. Ja ich do 8rokov spoľahlivo odjazdím a budem v pohode. Napr. Barumky. Made in Portugal vs. made in Romania a CZ. Staršie gumy do roku 2008 toľko nepraskali. Zato od roku 2008 výrobcovia šetria. Nielen na zmesi. Napr.nemenovaný výrobca ktorý patrí pod Continental vyrobil gumy z ktorých po zjazdení na cca 3mm.začnú z nich postupne trčať drôty. Mám osobnú skúsenosť.Aj keď je pravda že to nie je premium ale economy trieda. Zimné pneu sa dajú odjazdiť v lete.Moja osobná skúsenosť vraví že úplne v pohode. Ale nebudem niekoho presviedčať, ak má iný názor.Ja bývam na rovine a ani zima tu nie je problém. Sneh je tu max. 2 týždne.Takže 3,5mm ešte 1 zimu určite dá.V lete ju zaručene dorazím na 1,6mm. Najstaršie gumy som dojazdil po 12 rokoch. A bolo to práve z doby kedy ich upiekli poctivo. A ani po 12 rokoch neboli tak popraskané ako súčasná kvalita po 6 rokoch. A nehovorím iba o Barum. Za svojich 20 rokov praxe a 400t.km som si toho už vyskúšal.

Jestli to nebude tím...

Ja bývam na rovine a ani zima tu nie je problém. Sneh je tu max. 2 týždne.Takže 3,5mm ešte 1 zimu určite dá.

asd1

3,5mm je problém pokud v zimním období na sněhu nabouráš - hloubka vorku se po nehodě měří a pojišťovna po míře pod zákon okamžitě skočí.. Souhlas že dnešní "eko" guma s rostlinnýma olejema stárne rychleji než stará poctivá.. Ovšem nová směs je jednoznačně lepší než to co dřív.

Kdybys chtěl TS 850 vorek 5mm, 185/65R14 tak daruji za odvoz, válí se mi v garáži a je mi líto je vyhodit... Sám je nevyužiju, letní mám a na zimu do hrabaček už to není to pravé. Jako "celoročka" vydrží tak 10kkm, na dojetí v létě 20kkm. Výborná pneu, na námrazách je pořád Ok, ale v hlubokým a hlavně v nasolený kaší je těch 5mm znát už dost. Sucho mokro OK...

Barum byly sračka i v "pravěku", ty dnešní jsou o něco málo menší sr., ale pořád sr. Hlavně za mokra kloužou jak sviňa i nové.. Největší perla bylo popraskání na asi 20 místech, to snad ani nebylo z gumy (podhuštěná nebyla, prostě ta parodie na gumu byla tak křehká že to praskalo a ucházelo, to jsem nikde jinde neviděl.. To byly dva roky starý... Výroba Rumunsko...)

 

bobb
hodnocení

0x
Já mám na autě tohle,pneu Nokian.
Pneu zivotnost

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]