Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám doma pragu v3s mám tam napojené nové nabité baterie i nový bateriový spínač a i přesto cvaká.
zdá se mi že cvaká v tom spínači poradíte co s tím?
PV3S má elektriku 12V, ale startování na 24V. Přepínání při startu zajišťuje přepínač, který má patrně vypálené kotakty a nepřepíná tak, jak by měl. Nejspíš tedy vyměnit přepínač. Pokud je nový, pak hledej chybu ve startéru.
Zjistit přítomnost proudu ze svorky 50 přepínače napětí na svorku 50 starteru (slabý vodič), jeden musí stisknou tlačítko starteru, druhý změřit proud na slabé 50 tce na starteru. A nebo jsme to zkoušeli stisknou tlačítko starteru, a druhý šroubovákem spojil silný, a slabý kabel starteru. Kluci, rozhodně je nutno mít vyřazeno, a být strašně opatrní. Pokud bude na slabém kabelu napětí, většinou je špatný spinač ve starteru ...
Je nutno, aby při sepnutí tlačítka startéru byl kontakt z plechové pojistlky sv. č. 30, a sv. "50", odkud jde 24 voltů, pro zapojení cívky startéru ...
Zdravím, video je poměrně krásně udělané, jen malé doplnění, jak Václav hovoří o svorce "51" , že je to svorka odběru proudu, to je pravda, ale zároveň jsou po sv. "51" obě baterie dobíjené dynamem přes regulační rele, samozřejmě za chodu motoru ...
Je třeba ověřít, pokud je postisknutí starteru, cvaknutí přepínače , jestli je napětí na svorce č. 50 na stareru (slabý drát), pokud tam je, je to téměř s určitostí chyba starteru, pokud tam napětí není, sundat kryt "bateriáku", stisknou tlačítko starteru, a zjistit, zda je napětí na sv. 50, nikoliv 50a, pokud tam napětí bude, je přerušeno vedení 50 bateriáku, a vedení 50 starteru ...
Bez měření není vědění.
Je třeba se ponořit do motorového prostoru a poslouchat, kde to cvaká. Pak měřit, zdali bateriový přepínač přepíná, nebo jen cvaká. Pamatuji taký plíšek, pojistka, která se často přepálila.
Pokud je spínač nový, i tam může prasknout pojistka. Pokud vezmete měřák, za několik minut víte výsledek.
Pokud se přepaluje pojistka u Sv. 30, je špatné, zkratované vedení ze sv. 50 přepínače napětí na starter (slabý vocič), nebo cívky na starteru, výsuvná, roztáčecí ...
Pokud bateriák drnčí, bývá většinou spálená pojistka u "sv. 31 ", cívka bateriáku, ( slabý drát) nutno zjistit
důvod ...
Pravdepodobnou chybou bude vadná cievka alebo spínacie kontakty na štartéri. Na cievke na štartéri je taký jazýček,ktorý stačí pridvíhnuť pri štartovaní a ak je štartér dobrý,tak začne točiť s motorom. Cievka je dostupná po zložení zadného krytu a držia ho dve skrutky M6.
Ten jazýček je na obrázku vľavo dole,taký malý výstupok.
Milane, štartér na V3S je možno len slabší oproti Tatre,no princípom je rovnaký a cievka je s určitosťou rovnaká.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.