Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odhad ceny auta

Od: odhad odpovědí: 26 změna:
Zdravim, dokazali byste odhadnout cenu meho auta za 5 let?
Skoda Octavia 3, 1.2TSI 77kW, automat, plna vybava, tempomat, vyhrivani, automaticka svetla, palubni pocitac atd., rok vyroby 2015 (12/2015)
Tak za tech 5 let budu mit najeto dohromady cca. 290 000 km
Za predpokladu, ze bude ve stavu jakem je ted. Tedy bez velkych znamek opotrebeni a kosmetickych vad.
Jen ciste teoreticky odhad. Kupoval jsem za 212 000 Kc s tim ze si chci tak za pet let koupit dalsi auto, teorericky Octavii 4, tak nejak abych vedel za kolik to strelim a kolik nasetrit :) diky

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

7x

10 let starý moderní auto (s milionem čidel a chytrýma kravinama co nepotřebuješ) s 300 kkm, pokud to vůbec pojede tak prodejný to bude jak dnešní shnilá plečka za 20k... Hlavně kvůli opravám za nesmysl a oturbenýmu kolovrátku s přímým vstřikem.. Tohle neni O1 s 1,9 rotačkou která byla jednoduchá, nerezla a motor vydržel v pohodě 500kkm... Ty budeš rád když to nechcípne (bohužel takový je v autech pokrok...)

 

krtek6
hodnocení

3x

odhadnout?...stačilo napsat tohle a dál jsi nemusel psát...

"Skoda Octavia 3, 1.2TSI 77kW, automat,"... cena skoro nulová ...nikdo nechce octávku s 1,2 motorem a už vubec ne automatem*smich*

gazda*
Prodávat se to bude skrze automat a vyšší nájezd špatně. Ale můj odhad je cca 100000 +- 20000 dle aktuálního stavu auta.
krtek6

ne, že špatně...vůbec...jako to je vražedná kombinace...

 

hodnocení

2x

Cca 100 000

 

el
hodnocení

2x
Hrubým odhadem by se měla dát ta Octavia prodat od cca 70 až 120 tis.
Za tolik se dneska prodávají obdobně jeté auta.
Co bude za 5 let to nikdo neví, pokud se trh zásadně nezmění , najdou se lidí co za to ty peníze dají.
Asi bych nepředpokládal že stav zůstane stejný jako je nyní. Mě na autě přibývají šrámy každou chvíli a netuším kde se berou, možná manželka ví, ale nepřizná se.

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Otázka je, zdali ten motor tolik kilometrů vůbec vydrží. Klidně se může stát, že už oprava motoru bude tak drahá, že se vůbec nevyplatí. Tím pádem nebudeš mít nic.

 

jabraka*
hodnocení

1x

Každý,kdo kupuje do podniku nové auto,odepisuje ročně 20% ceny.Po pěti letech bude mít nulovou účetní hodnotu.

JABRAKA

 

daniela1
hodnocení

1x

Tak nevím, jestli uvažuji v něčem špatně, ale servisovaná O3 s 1.2 TSI, v plné výbavě že bude po ani ne deseti letech od výroby stát 40-50 tisíc? To se mi zdá jako úplný nesmysl. Třetí generace sice není takový držák a skoro legenda jako generace první, ale zase překonává generaci druhou.. A když se podívám, za kolik se prodávají Octavie ve slušném stavu, alespoň trochu výbavou a rozumnými kilometry, tak za 40-50 tisíc se neprodávají ani +/- dvacetileté, natož desetileté. A 290 000 km není zase tak strašný nájezd, aby bylo auto neprodejné.

O motor bych strach neměla, to už spíš o převodovku.

A odhad ceny.. Já bych to vynásobila cca 2.5, protože 100-125 tisíc zní trochu reálněji. Alespoň mně, jestli se mýlím, ráda se dozvím, kde dělám chybu. :)

Anebo jak to bere @jabraka, zůstatkovou cenu, ale o tu asi nejde. Stejně tak cenu podle pojišťovny. :)

Chybu děláte zřejmě v tom, že jste fanda do značky Škoda (asi). No a to tady všichni nejsme:)

daniela1

To sice zrovna nejsem, ale i kdybych byla, mění to něco na cenách, za které se prodává jakékoliv desetileté auto? ;)

 

mathew
hodnocení

1x

3 válec v plné palbě je dost blbá kombinace. Lidi co chtějí výbavu si nekoupí 3 válec a lidi co chtějí nevýkonný motor obvykle nechtějí ani výbavu takže jsi tak trochu v pasti*smich*

Jinak to, že O1 stojí stále klidně hromadu peněz neznamená, že 10 let stará O3 nemůže být v téhle kombinaci za 30 tisíc neprodejná, protože kdybych si musel vybrat tak radši tu O1;)

daniela1

Až na tu "drobnost", že 1.2 TSI má válce čtyři. Výkonu na rozdávání nemá, to je pravda. Oproti tříválcovému litru má ale příjemnější zvuk i zátah. ;)

S tou prodejností, taky věřím, že některé motory budou časem neprodejné, ale nemyslím, že by to byl případ i 1.2 TSI. Ale tak, nikdo neví, co bude za pět let, no. :)

 

15.10.20 16:10
hodnocení

0x
avatar martincakl

40-50tis?

 

eman
15.10.20 16:21
hodnocení

0x
46. 892

 

odhad
hodnocení

Auto v plne vybave, relativne nove by v roce 2025 stalo jen 45 tis?
Vzdyt se ted za tu cenu prodavaji sunky z roku 2003 apod. ktere jsou ted 17 let stare.
Mi nerikejte ze 9,5 roku stare auto v dobrem stavu (pokud neodejde motor nebo se nezbori apod.) bude stat tak malo na prodej.

Koupil jste ho za 212tis...za 5 let bude 10 let staré..s nájezdem 300tis km..motor 1,2TSI 77kW..Kolik byste za něj tak chtěl?

Ale třeba Vám půl mega někdo dá, u této značky a v ČR nikdo neví..

daniela1

@martincakl, předpokládám, že těch 212 tisíc je za ojetinu koupenou letos, ne za nové auto, které stálo pravděpodobně víc jak 3x tolik. A za necelých 10 let že auto v dobrém stavu ztratí přibližně 95% hodnoty? To snad nemůže myslet ani největší odpůrce koncernu.

Občas mám dojem, že majitelé VW AG koncernu jsou tady na špatné poradně, v každé diskusi o autech se objevují ti samí "experti", kteří mají svoji pravdu. *nevi*

Nemám svojí pravdu. Pro každého ale to auto může mít svou hodnotu. Já bych za něj víc nedal, někdo jiný ano.

@daniela

Zkuste uvažovat logicky - po 5 letech koupena za 40% ceny nového , to je po 10 letech ..? matematicky by měl 20 % dopaltit tomu kdo si to vezme *smich*

@nunici: Odkdy je 0,4 * 0,4 rovno -0,2? *poctar*

daniela1

@nunci, jak, logicky? Když budu předpokládat, že každý rok ztratí vůz konstantní % ze současné hodnoty, platit nebudu nikdy a blízko k nule se dostávám až kolem roku 2070... Ale takhle uvažovat je nesmysl, protože v určitém okamžiku by se začala hodnota naopak zvyšovat. :)

A 60 % ze 40 % taky není -20 % ... :)

Logicky se tohle spočítat nedá, protože pro každý typ vozu, modelový rok, výbavu, motorizaci, stav, prodávajícího, kupce a mnoha dalších faktorů bude výpočet úplně jiný. Jak @asd1 nastínil úvahu, jestli auto pojede - možná nepojede, možná se mezitím stihne nabourat, možná se mezitím pokazí převodovka, možná ale bude fungovat pořád stejně. Rotačka to sice není, ale dodnes jezdí i horší motory než TSI, kdo by to čekal. :)

 

Každý je tu super ekonom.Jenže ono to není 0,4 * 0,4 ale 0,6 + 0,6 .Neboli když kupující koupil 5leté auto za 40% ceny, je to roční pokles o 12% kupní ceny. Při 10letém autě je to pak kolik?

Někdo nepochopil ironii,myslí si že má super luxusní káru..a přitom má starou šunku

Bohužel jak už někdo napsal jsou věci které při koupi nového auto podstatně prodražujou,ale vzhledem k plánované 5leté životnosti pak cenu při prodeji podstatně snižují

Trochu jiná by byla situace u nějakého silnějšího motoru. I když hodně záleží na majiteli,taková 2.8 má při tomhle nájezdu pořád lepší předpoklad že ještě něco najede

A co třeba taková 50letá Š 110 , taky se prodává i za 10násobek kupní ceny ...a byly doby kdy se toho všichni zbyvovali

 

15.10.20 17:08
hodnocení

0x
31569 kč

 

hanoush
hodnocení

0x

Taky bych to viděl kolem kila.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]