Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyndat ovládání topení ve Felicii?

Od: radek32* odpovědí: 11 změna:

Ahoj,

delší dobu mi jde zevnitř ovládat teplotu vzduchu jen napůl (jde ztlumit topení, ale nejde přidat), musím tahat za klapky na skříni topení rovnou. Nenapadá mě jiná příčina než ovládání topení. CHtěl bych to vyměnit, ale moc mi to nejde.

Myslel jsem, že rozpůlím palubovku a vyndám to, ale to se nedaří. Je to vůbec možný? Někdo mi tvrdil, že to nejde, že ty dva díly palubovky jdou oddělit jen, když jsou venku z auta. Celou ji ale vyndávat nechci.

Když koupím jiná ovládání (z vrakoviště), dostanu to s bovdenama a lankama? Ono je jednodušší ty lanka sundat ze skříně topení než z toho ovládání, takže bych to ocenil. Akorát bych je pak musel provlíkat do motorovýho prostoru, to by mohla bejt docela otrava.

Nedělám to zbytečně? Nemůže bejt problém jinde?

Díky.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Je potřeba vytáhnout celé těleso topení.

Postup:

Sundat volant, vypojit na převodovce náhon tachometru (klíč 9), vyjmout černý oválný panel palubky spolu s budíky (neoddělovat budíky od panelu, hrozí prasknutí spodních čepů!), pak odpojit spínače a přístrojovku od elektriky, odpojit náhon od budíků, tam, co byly spínače varovek jsou seshora dva šroubky na křížák. Ty pouze uvolnit, zatlačit do knoflíků topení a vyskočí kryt knoflíků topení, v motorovém prostoru odpojit hadice vody od topení, pak vyjmout baterku, vyjmout filtrbox u BMM a případně u MPi sání i klapku dolů, povolit 11 klíčem nebo 12kou po bokách panel topení a v kabině za rádiem je vzduchovod topení na nohy, tak ten vysadit zezhora topení dolů.

Pak topení vytáhnout celé i s ovladačem ven z auta od motorového prostoru. A odpojit elektriku topení (pouzě černý 3 pin konektor) u ovladačů v interiéru pod palubkou za 12V zásuvkou.

Často teče samotný radiátor, rozleptá břity gumových klapek a ty pak různě drhnou ztuha.

Dobré je to celé rozebrat, umýt štětcem a jarem s teplou vodou a zkompletovat zpět, máznout ventilátor na oskách olejem a vložit do topení origo vložku K 1100 od Filtronu (je uvnitř nad motorem pod mřížkou nádechu topení).

radek32*
hodnocení

Nooo, díky za komentář a podrobnej návod, každopádně tohle určitě není potřeba dělat. Už mám ten panel odládání venku, aniž bych cokoliv dělal s topením, byla to trochu otrava ale určitě lepší jak vyndavat topení. Navíc tohle by ani nešlo, jak bych mohl vyndat ovládání spolu s topením, když ty lanka jsou provlečený do motoropvýho prostoru miniaturníma dírama?

Během týdne koupím z vrakoviště jiný ovládání (tohle mělo ulomenou jedne držák an drát, proto to nefungovalo) a dám ho tam. Bude ot porod, ale i to myslím půjde bez sundání palubní desky.

O sundávání palubní desky jsem nepsal.

Miniaturníma dírama? Do motorovýho prostoru je díra 20x40cm! *smich*

Ale klidně si hraj na chirurga a něco ulom :-D. Klasika.

03.10.20 21:27
Jak vyndat ovládání topení ve Felicii?
007cz

Nechci se vám do toho montovat, ale tazatel chce měnit ovladaci panel topeni, nikoliv celé topení. Tak tomu rozumím já.

radek32*
hodnocení

Přesně tak, jen tohle autodily-stancl.cz/... (na 1.3 MPi teda).

Já vím. Je to opravdu nejsnadnější a nejlepší cesta. Navíc topení kompletně prohlédneš a případně odezifikuješ od plísní a zatuchlin.

Odzkoušíš si všechny bowdeny a klapky. Daleko lépe se ti vše bude montovat.

A celkový čas s výměnou panelu se vyrovná té chirurgii nebo se i zkrátí. Dělal jsem to x-krát.

Zde se radí, jak vyměnit větrák. Tam je to z horní půlky venku bez demontáží. Zbytek je z bočních půlek L a P strany. Tedy i bowdeny se lépe dělají.

Ale volba je na každém. Hodně zdaru.

poradte.cz/...

radek32*
hodnocení

Jo takhle to vypadá, hm.. To nevypadá tak složitě a určitě k tomu bude lepší přístup. Akorát blbej dotaz, musím vypustit vodu?

A ještě tam píšou "Rozeberete palubní desku (jen vrchní díl)", to se dělá jak teda? Četl jsem, že to nejde, protože to drží šrouby, na který se nejde dostat, když je palubka uvnitř. Možná by mi stačilo rozdělat ji a pak bych se tam se svejma malejma rukama dostal i tak.

Topení je dost nahoře, takže trocha vody uteče, ale nic hrozného. Pak ty hadice zašpuntuj nebo dej směrem nahoru. Lépe vypustit, ale není třeba. Nebo přiškrtit hadice svěrkama.

Horní šedý díl palubky je naspodním šedém dílu přišroubován ze všech stran a je nutné pro oddělení opravdu celé sundat z auta. Ale to se tě netýká!

Demontuješ jen ten černý ovál z horního dílu. Kompletně i s budíky a spínači. Budíky se neoddělují, protože praskne uchycení k černému oválu na spodní hraně.

Nutné sundat náhon k převodovce, jinak tě bowden nepustí. Jestli to děláš poprvé, tak sundej i volant.

Ale vše píšu nahoře...

radek32*
hodnocení

Tak budíky a tohle už sundaný mám, mám i vyndaný to starý ovládání topení. Zvažuju, jestli tě teda poslechnout, nebo to nový zkusit nandat zevnitř, asi uvidím, jak to půjde. Každopádně díky.

Uvidíš sám. Někdy je časově rychlejší a lepší odstrojit více věcí.

Spojíš to třeba i s výměnou žárovek v přístrojovce nebo umytí prachu uvnitř palubky (to zabrání ten filtr, jak jsem ti psal K 1100).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]