Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nízký nájezd

Od: xy odpovědí: 16 změna:
Pred třemi lety jsem koupil nové auto, benzín 1.4 TSI, rok bylo auto v provozu cca 60km denně. Pak jsem změnil práci a nyní auto používám výjimečně. Nájezd posledních 2 roky cca 50km měsíčně. Hrozí nějaké poškození, pokud je auto v takto minimálním provozu? Díky.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Ne, jen vám to pak nikdo nebude věřit, až ho budete prodávat :-D

 

hodnocení

0x
avatar clas

Vybita baterie, prirezly brzdovy kotouce...

xy

jo, baterii dam co dva mesice na nabijecku. Auto je v garazi, kotouce zatim bez rzi.

Tak to auto Vam vydrzi naveky...:). To bude pekny veteran...

 

daniela1
hodnocení

0x

50 kilometrů měsíčně je kolik kilometrů týdně? Je rozdíl ujet každý týden 13 kilometrů, nebo jednou za měsíc 50. Obě možnosti mají svoje plusy a mínusy.

V obou případech hrozí problémy s palivem, s takovým nájezdem vydrží nádrž hodně dlouho - a to palivu s biosložkou nesvědčí. ;)

xy

To je dobrá připomínka, s tím palivem. Ani si nepamatuji, kdy jsem tankoval naposledy .. co s tím, udržovat nádrž na rezervě?

Danielo to je tvrzení na základu článků z NETU nebo Vaše vlastní?

Je to nesmysl -bionafta,auto půl roku stálo ,po dokončení všech oprav chytlo po nažhavení (starý předkomůrkáč) na první .otočení. Benál v 16V motor,vícebod.vstřik ,v nádrži spíše více etanolu než benzínu ,po třech měsících nadrc!Takže prosím o sdělení problémů s palivem!

daniela1

@diesel, není to poprvé, co čtu nějaké takové úvahy rádoby znalce. Je "trochu" rozdíl nové TSI náchylné na kvalitu benzínu a starý naftový předkomůrkáč, který sežere cokoliv včetně fritovacího oleje, kdy se kvalita (stabilita) paliva řídí podle jede-nejede. Kromě toho, tři měsíce starý benzín (i kdyby to byl E85) nepovažuji za starý, přestože různé manuály a články na internetu tvrdí něco jiného, vím o tom. Tazateli by ale mohla jedna nádrž vydržet na rok a půl, možná i na víc. A když už ta otázka padla, tak ano, mám zkušenost s rozloženým palivem, jak naftou, tak benzínem, nejspíš jako každý, kdo skladuje palivo delší dobu. Chemické rozbory, po jaké době ztrácí palivo svoje původní vlastnosti, jsem sice nedělala, ale za to vím, že po pár letech je z benzínu páchnoucí tekutina, která pořádně nehoří ani venku, natož pak v motoru. Naftě (možná bio, nevím) v nádrži stačily dva roky, aby se jaksi podivně zakalila, částečně srazila a stala nepoužitelnou. Pořád je to nesmysl, že palivo s biosložkou (biolíh, MEŘO) ztrácí časem svoje vlastnosti? Ano, na podzimní palivo na jaře nastartuji, má ale stejné vlastnosti, jako mělo na podzim?

Pro tazatele, @xy, udržovat na rezervě taky není úplně šťastné řešení, při změnách teplot může v prázdné nádrži kondenzovat vlhkost. Osobně bych dotankovala do plna prémiovým benzinem (Verva 100) a alespoň občas natankovala, aby se ten starší benzin naředil novějším. Teoreticky by mohla k něčemu být i aditiva napomáhající potlačení rozkladu biosložky - například VIF slibuje "před negativními účinky biosložky", ale nevím, jestli to k něčemu doopravdy je. Nic lepšího se na tom asi nevymyslí. :)

Hele, když šla moje vysloužilá felicie MPI do šrotu, tak pro ni přijela plošina. Dva roky stála bez hnutí a jakémkoli zatočení motorem. Přijel chlap a začal sklápět plošinu. Pak chtěl odmotat naviják. Když jsem mu řekl, že to auto nastartuju (nabitou baterku jsem tam předem dal) a najedu tam, tak se začal smát. Jediný problém byl trošku ty brzdy, no. Ale zarval jsem a OK.

Benzín s BIOsložkou mi udělal díry do plastové odkapové misky pod motorkou a rozleptal plastové sítko na palivovém kohoutu v nádrži ...něco na těch BIOpalivech asi nebude úplně to pravé

Starší zkušenost-na jaře byl z "normálního" benzínu taknovaného na podzim nehořlavý humus .Ale to je pár let zpět , je možné že se to mezitím naučili míchat

 

janh*
hodnocení

0x
Autu to neškodí...ale takový provoz leze trošku do peněz...není důvod,proč vlastnit a trošku drahý náklad na 1km jízdy.
Tratíte na hodnotě vozu za rok ho prodáte o 100tis.Kč levněji a to se rozhodně vyplatí.
xy
hodnocení

Toho si jsem vědom, auto stále držím pokud bych měnil práci.

 

 

nigi
hodnocení

0x
Hrozí několik věcí. Reznuti zadní kotoučovky a potom všechny ty dobroty spojené se studeným provozem. tzn usazování karbonu na vstřikovacím ústrojí stejně jako na lambdě + ředění oleje benzínem. Tomu všemu se dá celkem snadno předejít když to auto jednou za čas pořádně projedete necháte prohřát olej na provozní teplotu a motoru občas dáte pořádně zauši až na 4-5tisic otáček + tankovat aditivovany benzín. Otázkou je jestli nevyjde levněji auto prodat a jezdit taxíkem nebo třeba na malým skútrů.

 

hodnocení

0x

No a nebylo by rozumnější se toho auta zbavit a těch 50 km měsíčně jezdit taxíkem? Auto bude možná zachovalé, ale kilometrový nájezd vám stejně nebude nikdo věřit a bude tak jako tak padat na hodnotě.

Edit: Tak vidím, že už měl někdo podobný návrh. Pardon.

 

pet32
hodnocení

0x

Já v dubnu kupovala auto, pan ho měl 2,5 roku najel jen 2500 km. Ale s autem jezdil pravidelně do servisu. Auto v pořádku, jen koupila nové stěrače, jak je nepoužíval, jsou tvrdé.

 

asd1
hodnocení

0x

To je spíš otázka kvality skladování a konzervace... Ve vlhku hlavně oreznou brzdy = chce to suchou garáž nebo ideálně stodolu (pod přístřeškem venku ráno vlhkost kondenzuje na studeném autě). Pneu - nestát dlouhodobě na jednom místě ale popojet (staří 10 cm) aspoň po 14 dnech. Nebo na špalky.

Palivo nejlíp benzín bez biosložek, dobrý je i VIF (funguje i jako stabilizátor paliva) Nádrž držet spíš plnou (změny teplot vzduchu v nádrži pumpují vzduch ven - dovnitř a tím se dostává vlhkost do paliva)

Olej měnit nejpozděni za dva roky.

Baterku udržovat nabitou minimálně na 50% kapacity (nabíjet při poklesu pod 12V v klidu tj. měřit nejlíp při "uspaném" autě) Jak často záleží na klidovém odběru. Dobrá nabíječka je "Lidlovka"

Hodí se vystříkat dutiny voskem + příp. i tvrdý vosk na spodek (to platí i pro auto které jezdí)

Dojíždět vždy s ohřátým motorem, nastartovat a chcípnout ještě studený motor = vlhkost ze spalin zůstane v oleji a zkondenzovaná na stěnách válce, pokud to pak dýl stojí tak to je problém, všechno ocelové orezne *ua*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]