Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chlazení se zavzdušňuje, těsnění pod hlavou ale OK

Od: vaciceoposum odpovědí: 11 změna:

Milí rádcové,

dokázal by mi někdo poradit, co by mohlo být příčinou mých trablů? Zkusím to stručně.
Letos na jaře se auto začalo přehřívat a "bublalo" do expanzní nádobky chladiče. Servis usoudil, že je špatné těsnění pod hlavou, následovala jeho výměna a auto fungovalo jako nové. Minulý týden servis provedl kompletní výměnu rozvodů a při převzetí vozidla jsem byl upozorněn, abych "hlídal hladinu vody, že museli do okruhu ca 1,5 litru doplnit". Po ujetí ca. 100km se auto najednou začalo přehřívat, expanzní nádobka se naplnila kapalinou až po okraj a hlavní hadice do chladiče byla tvrdá jak šutr. Množství kapaliny v okruhu bylo OK, jen byla tam, kde být neměla (v expanzní nádobce), kam jí vytlačil vzduch.
Auto topí, výměna víčka chladiče ani termostatu nepřinesla údajně nic (dnes mi ze servisu volali). Začali říkat něco o nutnosti vyměnit vložky válců, ale do toho že se jim nechce atd. atd.
Proto se ptám, zda je možné, aby po ca. 10.000 ujetých km umřelo těsnění pod hlavou znovu, jestli může mít nastalý problém souvislost s výměnou rozvodů (než jsem auto do servisu dal, nic se nepřehřívalo, žádný problém nebyl a jezdil jsem s ním několikrát denně) popřípadě jestli někdo z vás netuší, kde by mohl být problém. Už jsem se v minulosti v tomto servisu setkal s řešením problému metodou pokus - omyl, proto se ptám.
Jde u Hyundai Terracan 2,9 CRDi 4WD

Děkuju moc všem!

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

5x

Určitě fouká do vody, těsnění hlavy pravděpodobné, ale může to být i prasklá hlava, blok apod. Může to být náhoda, mohli zmršit něco při práci na rozvodech (mlať do toho palicí *smich* ) Dá se čekat že budou tvrdit že oni nic a to samo...

Nejspíš hlava dolu a podívat se co je blbě = najít dobrého motoráře...

jezevec*
Ještě doplním že při výměně rozvodů se dělala i tlaková zkouška hlavy a žádná prasklina nikde nebyla...

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ano je možny aby to odešlo zaleží na tom jak to kdo udělal
Rovnala se hlava?
Dávali se nový šrouby a byla hlava utažena předepsaným momentem?
jezevec*
hodnocení

Hlava se rovnala, dělala se na ní tlaková zkouška, šrouby se použily nový a dotahovaly momentem... nebo mi to aspoň bylo řečeno...

Co se stalo se uvidí po té až se to rozebere leč pokud sou hadice tvrdé počítám nekde fouklo těsnění a dou spaliny do vody
Kdyby rupla vložka valec nebude mít kompresi a ja mam zkušenost že jak rupne blok valec nebo hlava objeví se v chlazení olej
Spíš to vidim že ruplo zas tesnení
jezevec*
hodnocení

A fakt myslíš, že to může odejít takhle brzy?

Mam tdi prošlo opravou těsnění pod hlavou a přesně po jednom roce opět k.o.ten co to dělal tvrdil že hlavu rovnali tlakovali atd
Ale když sem tam byl tak sem si všim že tam utahujou šrouby pneumatikou a moc se stim nemažou
Auto sem dal jinam a jezdim do dnes
asd1

Taky si myslim, že to bude zase těsnění a to buď bylo nekvalitní (dávat Viktor Reinz) nebo špatně vybraná tloušťka, příp. nekvalitní montáž (utažený na jiný moment - špatný postup, nepřesný momenťák nebo prostě to prase utáhlo jen od oka, nový šrouby jen vyúčtovali ale dali starý, utahovali je "do oleje" - možných chyb je spousta...)

A rozhodně bych vyměnil servis.

 

hodnocení

2x
Jestli tam jsou vlozky, tak se museji kontrolovat jejich presahy, rovinnost bloku a zbytek dela hlavar. Takze tezko riict kde se stala chyba.
jezevec*
hodnocení

Vložky tam jsou, ale prej to jsou nějaký "suchý vložky", já o tom vím asi tolik, jako o chovu mravenečníků... Teď jsem volal s jiným servisem a tam mi řekli, jestli jsem neupadnul, že cena vložek plus práce by mnohanásobně přesáhla cenu toho auta (je to starej teréňák, kterýho mám pro radost) a že ještě neslyšeli o tom, že by někdo vložky válce měnil, protože se prý musí rozebrat celej motor do posledního šroubku...
Původní servis si tu informaci o vložkách a o tom, že prý občas nějak klesají a pak se musí vyměnit, našel na internetu. Tak nevím, ale jsem z toho tak trochu roztrpčenej...

 

jezevec*
hodnocení

0x
Při výměně těsnění pod hlavou se dělala tlaková zkouška samozřejmě. Ne při rozvodech...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]