Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vymena oleje

Od: paboz® odpovědí: 35 změna:

v praci jsme vedli debatu ,kde kdo meni.Zda autodilna(servis) doma.Zajimava debata.Kdyz pominu ze sam neverim servisum ze( netvrdim vsichni ) vymeni vsechen olej,pokazde daji novy filtr.Kolega to dokladal faktem ze nikdo se stim tak dlouho nebude srat.

Jeho postup.Prijede z nocni vypusti olej (pry to pra x zmeril)ted uz tam nechava velkou nadobu.

Pak jde spat a olej vykapuje,Kdyz to meril do ciste plechovky tak nakapalo neco pres deci .Ale pak to profoukne kompresorem a tvrdi ze celkem dostane z motoru kolem 3 deci stareho oleje.

Zadna zdrzovaci prace na vic,olej kape sam a hadici od komresoru mam zavesenou kolem dveri.

Akorat dotaz .Nemuze nejak ublizit motoru? .Je pravda ze zaden velky tlak tam nenastane je tom otevreny okruh.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

muz
hodnocení

2x

Neni to prilis zbytecna pece? Je to preci jen auto, starate se takto take o sve zdravi :)?

Ja nechavam olej menit v servisu, drive jsem kontroloval barvu oleje pred a po. Mate pravdu, ze to asi nevypusti cele. Asi to i odsavaji vrchem. Ale timhle se trapit nechci, je to jen auto :)

hodnocení

vymena oleje v servisu je vetsi ztrata casu. A to uz nemluvim o financni strance .

 

hodnocení

2x
Připadá mi, že se z toho dělá zbytečně velká věda.. Stejně všechen olej nevyteče. Hlavně by auto měl být sluha a né pán... A hlavně, co pak s tím vyjetým olejem děláte? Jednou taky nekdo psal, že ho vypouští nad kanálem...
hodnocení

ty jsi neslysel nic o zbernem dvoru .Jednou rocne stejne tam jezdim tak beru sebou tak 10l.

Zas nejakej Zelenej

asd1

To není problém, máme tu sběrný dvůr, odběr v ceně poplatku za odpad. Příp. u pumpy. Na rozdíl od servisu kde to shoří v kamnech na topný olej (nebo do krabice od mlíka plná pilin a kotel na dřevo) - kdyby nějaký automechanik tvrdil že tohle nedělaj, tak ho můžu zavést na místo aby to viděl na vlastní oči *smich*

 

hodnocení

2x

Foukat vzduch do motoru je jako foukat polévku. Žádný efekt odsátí oleje se nekoná.

Musel by jsi foukat do tlakového kanálku.


doplněno 24.09.20 12:59:

Foukáš jen na stěny. Nemůžeš udělat tlak, že by jsi to 100% vycuc. Je to nesmysl, protože to s těch stěn sleze.

Pomůžeš si jen zkrácením intervalů pro proplach třeba na 1000 - 2000kma apk horký ihned ven a Nová náplň pak 10 000km nebo rok a už nepřetahovat.

hodnocení

kdyz foukas tak neodsavas ,ale vytlacujes a taky pres deci vytlacis.Pritom bezpracne.nic te to nestoji ,asi 1 minuta navic

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Foukání do motoru sice neublíží, ale ani nepomůže. Ty dvě tři deci, co tam možná zůstanou, nemají na nic vliv. Je to zase jedna taková ta vohnoutí starostlivost, ale že Lojzovi auto pořádně třeba nebrzdí nebo má vyje*ané tlumiče, to ho nezajímá...

Jinak za mě taky výměna oleje buď po známosti, nebo doma. Servisy většinou logicky kupujou ve velkých barelech tu nejlevnější sr*čku, to by až tak nevadilo, ale účtujou to jako olej co používají u McLarenu.

 

fugass*
hodnocení

1x
A smím vědět k čemu to foukání kompresorem je dobré? Mnohá auta mají motorovou vanu klenutou pod vypouštěcí šroub, tak nějaká ta decka spíše zůstane tam a kompresorem si myslím to ven nedostanete. Zbývá auto naklonit směrem k vypouštěcímu šroubu nebo odsát. Jinak olej měním doma, vždy. Mám zvedák tak o tom ani potom. O servisních prasárnách jdou legendy. Mnohdy sice patřičně přibarvené, ale na každém šprochu... Znám jednu, kdy při zásahu servisu běžela kamera v interiéru auta a na záznamu bylo jen dolití pár deci a fertig. A cena kolem dvojky... Tak paninko olej a filtr máte novej tak naschle za 30tis.km. Další žvást servisů ale to je na jiný téma.
hodnocení

Ja nikde ,ani kolega netvrdi ze lze dostat vsechne olej .to je tech.nemozne.

Po par hodkach vykape a pak v bezpracne vyfoukne asi 3 deci. lepsi jak dratem do oka

 

kare
hodnocení

1x
Osobně motor zahřeju delší jízdou, pak najedu na nájezdy a vypustím olej, nechám max. půlhodiny vykapat. Vyměním filtr, dám nový olej a jedu dál :)
Servisům bych opravdu nevěřil, z osobní zkušenosti dávají olej na spodní rysku(snad alespoň všechen nový?) a často ani filtr nevymění (starý jsem si označil a po výměně byl pořád na svém místě, přesto že byl nový fakturován, PS: autorizovaný servis) a to celé na studeném motoru, než se dostane řada na Vaše auto.
Ještě do toho dnešní long life olej s vymenou po 30 000km. Raději osobně po 10-15 tkm a pořádně.

 

krtek6
hodnocení

1x

stačí ujet ani ne 20km a ten nový olej má stejnou barvu jako ten vyjetý, takže nějaké odkapávání 2deci nic neřeší

To možná u tebe. Mě se obarví až za 1000km :-D

krtek6

jo?..a vylíváš ho každých těch 20km, abys to zjistil jak se zbarví? já tak byl nucený to udělat, bo mi nešel povolit filtr klíčem co jsem měl..

tycoon*

krtek6: To možná tak u dieselu. U staršího motoru benzín/LPG mi medová barva oleje vydržela cca 5000 km a pak to začalo tmavnout. Kolem 10000 km už to bylo černé. Teď na přímovstřiku s long-life olejem ta medová barva vydrží o něco méně, ale rozhodně mnohonásobně více než 20 km.

hodnocení

po kolik km jakou barvu ma nemam vychytano.Tedkom jsem menil na HTP olej (mel delane rozvody po spadnuti retezu)A v dilni pri prejimce zdelili ze se musi olej vymenit po 1000km.

Vymena probehla po 1400 km a vysledek cerna brecka.Dle faktury tam mel byt Total 5W40 .S tim ze vymenu budou delat oni.Byvaly majitel tam jezdil s kazdym prdem.

Krtku, mě stačí otřít měrku do bílé papírové utěrky.

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Je nesmysl foukat při vypouštění oleje kompresorem do motoru
Normalně ohřeju motor zvednu vypustim olej nahoře povolim víko nalejvání necham vykapat při tom vyměnim olejovej filtr
Do pulhodky neni co řešit
hodnocení

kdyz se na to mrknu s tveho pohledu tak vic prace stim met nebudu,jak te pul hodky.

Po nocni povolim sroub ,vykroutim filtr a necham 4 hodky lezet.A ja lehnu take.V garazi mam prnamentne 20 roku natlakovany komresor ,tak ze uchopeni hadice pritlaceni hadry protoze dira je vetsi a nasledne fouknuti .

Tak jediny ukon o proti tvemu je asi Minutovy ukon.Uchopeni hadice fouknuti a jeji odlozeni.

Nejveci zdrzeni je prelit stary olej do kanistru a co nejmin se zaspinit,

 

bery*
hodnocení

0x
Ja prijedu z prace, odspuntuju a vysroubuju filtr, po veceri kratce protocim starterem, aby otvorem po filtru vysplichlo, co zustalo v cerpadle a novy olej naleju az nez jdu spat, takze dohromady vykapava nekolik hodin. A takhle se mi po max rysku vejde o cca pul litru vic, nez se vejit ma. Menim po cca 10 tkm a kupuju sudovy Paramo 10w40 za pade za litr, coz vetsine aut o stari 10-20 let bohate staci ...
hodnocení

tak delas to same.Po smene a pak po veceri.Ja po nocni rano a pak v poledne naleju.Ty protocis ,ja profouknu.

akorat si myslim ze nedelas dobre narvat olej po horni rysku

paboz, přesně tak. Olej na MAX hltí odvětrávání kliky a ventilového víka olejovými kapkami a zasere si EGR a klapku, když pominu i fakt, že to motor spaluje a letí to na lambdu a katalyzátor.

Vždy na 1/2 nebo 3/4 max. Nikdy na MAX.

 

nigi
hodnocení

0x

Když už se člověk chce drbat s výměnou oleje echtovněji než normálně, tak ať udělá jednou začas průplach. Jinak si myslim, že krátké intervaly výměny + kvalitní olej a auto si chrochtá blahem.

 

hodnocení

tedkom jsem mel v garazi HTP na vymenu oleje ,na ktereho jsem vznasel dotaz.Povymene rozvodu (spadly retez)

Z motoru z boku kape olej,no co nareklamuje.Oprava financne nereealna,Aby dobrovolne vypoustel olej sundaval dekl a pretesnevol.

Tak me napadlo pouzit tohle autodily-pema.cz/...

olej z autodilny nality tesne nad MAX *zed*A kdyz mel sundanou hlavu a posilal na prebrus tak si myslim ze musel met vyndane svicky . Nechal tam z opalenymi kontakty na vzdalenost odtrhu 1,2. Nove maji 0,9. Ty jsem vymenil

Tak v cene 14000 kdyby pridal 200 na nove svicky .

Marne na rozvody bych si netroufnul tak musime strpet autodilny .

asd1

Žádný zázrčný lepidlo tam nelej, ale normálně přetěsni. Příp. reklamuj práci toho kdo to montoval, i když možná bude lepší jemu to do ruky už nedat *smich*

Kde přesně to teče? Očistit a sledovat...

Ten češtin je příšernost, to píšeš nalitej?

asd1 ... Já bych v téhle situaci byl taky nalitej :-D

asd1

To jo, vyplázneš 14k a moc to spravený neni *ua*

hodnocení

tak nevim jak je to spraveno vevnitr.Prozatim to jenom okapuje.ale auto jezdi po vymene rozvodu ,repas hlavy ujeto 1400km.

Prosim ,kde je problem ,na Fabce jsem olej a ni svicky doposud nemenil.Po vyjeti (ja jsem to nevidel) na tom displeji kde jsou hodiny,stav km se pry rozlo 30 km a vydava to akusticky signal.

baterku jsem odpojenou nemel.Presne to nepopisu co to dela.Jet to jede normalne,Tedkom na tom ujela 35 km

 

hodnocení

0x

Sranda je, že lidé s tímhle přehnaným strachem a péčí většinou vlastní nějakou 20letou rachotinu, které je už fakt úplně jedno, jestli olej vypustí, odsají nebo o 20 tkm přejedou. Řešíte kraviny. Ale klidně ten olej vyměňte naráz třeba 3x, ať se vana pořádně vypláchne.

Při poslední výměně oleje jsem na své 20 let staré rachotině vyměnil i vanu.A divil jsem se co dokáží spáchat někteří automechanici ,ještěže to auto nemá nohy

 

adamx
hodnocení

0x
Olej měním vždy při zahřátém motoru. Vypustím olej, počkám pár minut než vyteče, odšroubuji filtr, před místo pro filtr dám hadru a na pár sekund nastartuji motor, těsnění nového filtru namažu olejem a olje naleju i do filtru, ZAŠROUBUJI VYPOUŠTĚCÍ ŠROUB a olejový filtr, naleju olej.

Klika a vačka se maže tlakem oleje. Bez oleje se do 5s zničí olejový vymezovací film a obě hřídele jedou nasucho. Pak opět s olejem, než tam tlakem nateče a vytvoří film a vymezí vůle (vytvoří lůžko), jede poprvé s výměnou cca 5s motor nasucho.

Akorát si ničíš šály na klice a jiné komponenty jako třeba hydroštely nebo zdvihátka u motorů bez hydroštelů.

Jak někoho může napadnout takové blbost... no, napadne.

hodnocení

To by me take nenapadlo.

Jednou na starem Pegueot 206 pry najeto 200 000. stari 18 let.Kdyz jsem vypustil olej tak i kdyz byl zahraty bylo to takove divne,Nalil jsem 3 l petroleje 15 minut volnobeh vypustil ,kdo by nevedel tak nepozna ze to byl jenom petrolej.Auto ma za sebou dallsi 2 vymeny .dcera se na nem ucila jezdit ,to byl des co ten motor a spojka vydrzela .Neuveritelne .A porad je jeste clenem sirsi rodiny.A funguje.

asd1

Tvl to chcete zlikvidovat? Jak protočit na sucho tak petrolej je špatně!

Když už proplach, tak obětujte litr oleje (sací koš pod hladinou) a proplach jen tim olejem

*zed**zed**zed*

hodnocení

mohu te ujistit ze jsem nic nezlikvidoval,auto zazilo dalsi vymeny oleje a porad jezdi .Kdyz jsem se na neho poprve podival tak byl komplet olejovo masta koule spodek vrdch .Tak pri kazde vymene do neho fouknu od Wynns utesnovac .Motor jsem umyl arvou a porad je cisty.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]