Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli můžu tankovat do favoritu s karburátorem r.v. 1990 bezolovnatý benzín? Byla bych ráda, kdyby mi odpověděla zkušená osoba, např. automechanik.
Děkuji za odpovědi a přeji Vám krásný den!
Simba
No, tusim, ze v te dobe se jeste delaly 2 verze hlav motoru a lisilo se to nejakym vystupkem nebo zavrtem. Ta jedna bezolovnaty benzin nesnesla (jiny material sedel ventilu). Takze bych to radsi proveril. Nebo dal tankoval special, to snad neni moc problem?
doplněno 18.03.10 10:43:Takze zpet, napr. zde skoda.panda.cz/... vyplyva z clanku, ze vsechny Favority muzou jezdit na bezolovnaty.
Jen je mi divny, ze tak stary favo jeste existuje
Jardo,jsou určitě i starší auta.
Dnes je snaha odstranit olovo z paliv vůbec.Myslím,že se už ani nevyrábí benzin s antidetonantem tetraetyl olovem.Používá se metyl anilin ,nebo pentakarbonyl železa.
Takže oktanové číslo jen vyjadřuje chování paliva při zápalu.Když by bylo příliš nízké ,docházelo by k předzápalům a klepání ventilů.Pro každý motor je určeno při konstrukci,jaký benzin je možno použít.Pokud je to oktanové číslo 95,je jedno,který typ to je.
A jaké přísady pro nastavení oktanového čísla byly použity.
JABRAKA
Pokud se ale dobře pamatuju tak to olovo mělo i funkci mazadla pro ventily. I dnes na pumpě prodají aditivum do benzímu, které jej nahradí. Nebo nemám pravdu?
Nemáš pravdu.Repo,ta olovnatá sloučenina je tekutina jako benzin.A má jen funkci zvýšit oktanové číslo.Čistý benzin má příliš nízké.
Ventily jsou mazány olejem z vany.
Do benzinu se mohou přidávat,nebo se možná do kvalitnějších i přidávají,aditiva,ty mají různé účinky,třeba čisticí pro kroužky a zážehový prostor nebo i katalyzátor.Tvrdí se o nich,že se podílí i na lepším mazání.Ale nastavení oktanového čísla je na antidetonačních přísadách.
JABRAKA
A co tohle?
Starší motory vyžadovaly přítomnost olova, kde sloučeniny vzniklé spalováním benzinu s olovem, chránily výfukové ventily.
Zdroj: is.mendelu.cz/...
Pánové pravdu máte oba. Olovo se opravdu používalo na zvíšení oktánu a zároveň na vytvoření ochraného filmu na ventilových sedlech. Konkétně u Škodovek ,u mtoru 135 lze používat bezolovnatý trvale. O jaký motor se jedná poznáte že za typem motoru je ještě 8 pokud tam je tak jezdit na olovnatý benzín pokud tam není tak už můžete ne bezolovnatý. Ventily jsou samozřejmně mazány olejem ,ale jen jejich dřík sedlo ventilu a ventilové sedlo nejsou samozřejmně olejem mazané.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.