Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vzdušná vlhkost vs projev motoru

Od: johnyd97 odpovědí: 5 změna:
Zdravím, nedávno jsem zde psal příspěvek o Rapidu 1.6TDI CR 85kW a jeho změnách chování.
Auto jsem dal do dvou na sobě nezávislých servisů (opět) a bylo mi řečeno, že nová auta jsou velmi háklivá na vzdušnou vlhkost.
Že chod motoru se může měnit a dokonce se i lehce změnil v servisu, když jej mechanik projížděl... Vyzkoušeno v cca 13C ráno a poté při cca 26C odpoledne...
Ráno, když je venku chladněji, tak motor bývá kultivovanější - toto mi bylo vysvětleno tím, že když je prý venku chladněji, tak se tolik nevypařuje voda a nekondenzuje v motoru, zatímco když je venku tepleji, tak voda kondenzuje a ovlivňuje to prý chod motoru..
Myslíte si, že je to opravdu tak, jak servisy tvrdí? Prý je to celkem normální a častý jev na který nová auta reagují

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*
hodnocení

0x

Z vlastní zkušenosti jsem vypozoroval, že za deště (tedy 100% relativní vlhkosti vzduchu) motor lépe táhne. Do válců se dostává voda, která se při spalovacím procesů vypaří a vlastně to funguje jako mírné přeplňování motoru. Toho jevu využívaly i pístové motory letadel, nebo motory F1, kam se voda do válců záměrně vstřikovala. O kondenzaci vody ve žhavém prostředí válců nemůže být ani řeči, to je nebetyčná blbost.

Ve válci ano,ale pak kondenzuje ve výfukovém systému ,resp v tlumičích výfuků a pak tyto korodují zevnitř

kepler*

To ano. Ve studeném výfuku kondenzuje i voda ze spalovacího procesu čistého benzínu. Jakmile se výfuk rozpálí, už nic nekondezuje.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Je běžné že motory při větší vlhkosti v ovzduší jedou o něco lépe.Tím že vzduch obsahuje víc vody,tak ve spalovacím prostoru vznikne o páru větší tlak=lépe jede,naopak sušší vzdcu po spálení směsi =nižší tlak.Tohoto principu bylo využito v letechkých spalovacích motorech-pro navýšení síly motoru při úniku nebo jiném manévru při ohrožení byla vstřikována voda do spalovacího prostou,to krátkodobě zvýšilo výkon obdobně jako forsáž u proudových motorů, kde se ale vstřikuje palivo navíc,

 

hodnocení

0x

Tyhle změny chování bych chápal u Š 120 nebo u trabanta, ne u nového auta.Že se chod auta v servisu změní pokud stojí auto delší dobu vevnitř - nejvýš lehce do zahřátí motoru .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]